TIOK IKT – összefoglaló Nagy Regina Sulinet Programiroda tartalomfejlesztési szakértő
TIOK szekció –A tesztelés eredményeiről –Esettanulmányok –Kérdések – válaszok, SDT szakértő közreműködésével TIOK IKT – összefoglaló Educatio NFT Zárókonferencia december
Az SDT tananyagainak tesztelése -Szakmai nap augusztus 29. -A tesztelésben résztvevő pedagógusok tájékoztatása és felkészítése a tesztelésre -Résztvevők száma: várhatóan 150 fő -Szekciók: humán tárgyak és tanítók, matematika, reál tárgyak, informatika -Tesztelés szeptember 15. -A tesztelés szeptember 15-től 6 héten át tartott -Pedagógiai és technikai helpdesk -Online beszámolók TIOK IKT – összefoglaló
A tesztelés november 10-én befejeződött. Regisztrált felhasználó: 185 fő (programfelelősökkel, igazgatókkal együtt) Záróértékeléssel befejezte a tesztelést: 102 fő Intézmények száma ahonnan regisztráltak: 97 A pedagógusok jellemzően 15 fő alatti vagy fős csoportokkal dolgoztak Korcsoportok: 14-18; 8-10 Általánosan használt eszközök: számítógép, projektor TIOK IKT – összefoglaló
–Tesztelésre választott tantárgyak: Környezetismeret Informatika Biológia Fizika Matematika Földünk és környezetünk Magyar irodalom Magyar nyelvtan Kémia Művészetek Egyéb: hittan, könyvtárismeretek TIOK IKT – összefoglaló
A jelenleg is zajló szakmai értékelés, lektorálás szempontjai: –A használt SDT tananyag linkje –Évfolyam –Tantárgy –A pedagógus szakmai megjegyzése –SDT szakértő megjegyzése TIOK IKT – összefoglaló
Gyakran használták az SDT tananyagait vagy annak részleteit: –új tananyag bevezetéséhez –egyéni kutatómunkához –tesztek megoldásával egyéni méréshez, önellenőrzéshez –csoportmunkában –szakköri kiegészítő tananyagként TIOK IKT – összefoglaló Motiváció!
Javítás, szakmai lektorálás: –TIP/TAP utasítások általánossága, esetleges hibája –az informatika tananyag szakszóhasználata jelenleg nem egységes –egyes tananyagoknál az animációk ellenőrzése (cím-tartalom-foglalkozás) –tesztkérdések ellenőrzése, (pl.: valóban az adott tananyaghoz tartozik-e) TIOK IKT – összefoglaló
Vélemények: „A videó anyagok nagyon hasznosak, mivel jól szemléltetnék, hogy egy adott feladatot, hogyan lehet a számítógépen végrehajtani. Nagyon-nagy hátránya, hogy pici ablakban jelenik meg, és ha felnagyítjuk, teljesen szétesik pixeleire, és még kevésbé látható, mint azelőtt. Az animációk hiányosak, sok esetben csak utalás van arra, hogy a későbbiekben mit fog tartalmazni, ha kész lesz!”
„Nagyon jó volt a gyakorláshoz. Egy párhuzamos osztályban csak megmutattam, hol érik el a neten, az ő teljesítményük a dolgozatban rosszabb volt, szerintem annak is köszönhetően, hogy az órán nem voltak rákényszerítve a gyakorlásra.” TIOK IKT – összefoglaló Vélemények:
„Az általam kiválasztott SDT tananyagok teljes mértékben elősegítették a pedagógiai és módszertani célok megvalósítását, hiszen az általam elképzelt helyekre illesztettem be őket. Többnyire elegendő anyagot találtam az órai anyaghoz kapcsolódóan. Ahol ez nem így volt, ott kiegészítettem tanári magyarázattal, rajzzal, feladatokkal.” TIOK IKT – összefoglaló Vélemények:
„Nagyban szinesíti az órát az SDT használata. Azonban úgy gondolom, hogy minden órát ilyen tananyagra nem lehet építeni. Sokkal több értékelési lehetőségre lenne szükség, de lehetőleg olyanra, amit a diák nem tud megváltoztatni.” „Az általunk leadott tanmenethez nem volt egy az egyben felhasználható sdt tananyag, ezért majdnem minden óránál csak részben lehetett azokat felhasználni (20-25 perc).” TIOK IKT – összefoglaló Vélemények:
„Nincsenek eszközök az értékeléshez. A tesztek csupán különálló kérdések, nincs összesítésre, értékelésre lehetőség.” TIOK IKT – összefoglaló Vélemények:
„Az oldalak olyan lassan töltődtek le, hogy a tanulók elunták a várakozást. Az unalmas tanóránál pedig nincs rosszabb. Ez a körülmény megkérdőjelezi az SDT online tanórai használhatóságát.” TIOK IKT – összefoglaló Vélemények:
„A kiválasztott anyagok jól használhatók, a tanulók képességeik szerint tudnak haladni, van aki csak a legelemibb ismeretek elsajátítására volt képes, de a jobb képességű tanulóknak lehetősége volt a nagyobb ismeret megszerzésére” TIOK IKT – összefoglaló Vélemények:
A naplózás oldala: tanév végéig a pedagógusok rendelkezésére áll. ( TIOK IKT – összefoglaló
Köszönöm a figyelmet! december 19. Nagy Regina Sulinet Programiroda tartalomfejlesztési szakértő