TIOK IKT – összefoglaló Nagy Regina Sulinet Programiroda tartalomfejlesztési szakértő.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
Advertisements

Interaktív táblák Bevezetés.
Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Széchenyi István Gimnázium Nyitott nap negyedikeseknek november 27.
Európai fiatalok- hasonlóságok és különbségek. Pedagógiai módszerek:  tanórán kívüli foglalkozások  előadások, beszámolók, kérdőívek  nyelvi előkészítés.
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
VI. Interaktív Tábla Konferencia
DIGITÁLIS TANANYAGFEJLESZTÉS E-LEARNING KERETRENDSZEREK Csalagovits Ádám projekt koordinátor NFT Programiroda.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TÉMÁK FELDOLGOZÁSA PEDAGÓGIAI PROJEKTEKKEL Rádai Péter (Nyíregyházi.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
2009 Merényi Zsuzsanna Közoktatási szakértő-középiskolai tanár
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Matematika kompetenciaterület
Értékünk az ember – értékünk a gyermek!.
Méltányossági elvek a közoktatásban
1 Apertus Közalapítvány Nemzeti Fejlesztési Program
Az IKT-eszközök alkalmazásának és fejlesztésének pedagógiai támogatottsága évfolyam OKI-kutatás-fejlesztési projekt.
Lorántffy Zsuzsanna Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium 2400 Dunaújváros, Radnóti Miklós u. 6. Kompetenciafejlesztés a Lorántffy iskolában Marczona.
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet
| | Tananyagfejlesztések fejlesztői szemmel Wagner Balázs MTA SZTAKI.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
Vörösmarty Mihály Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Érettségi vizsgák Végzős osztályfőnöki feladatok
Mérés-értékelés alprojekt Liptákné Czakó Ildikó 2009.december 14.
Kompetensek lettünk? június 27..
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
LKG és a KIT, LKG és a KIT Bánhegyesi Zoltán.
Érettségi tájékoztató 2013/2014-es tanév. Az érettségi vizsga menete Írásbeli időszak: május –Az érettségi időpontokat külön táblázatban olvashatják.
Kis és nagy iskolák HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ
Mottó „A tanítvány nem pohár, amelyet meg kell tölteni, hanem fáklya, melyet lángra kell lobbantani.” (I. Tamm)
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
Digitális eszközök és források a tanórán Országos informatikai mérés Hunya Márta Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Fejlesztési és Innovációs Központ.
A Magyar Nyelv Napja kezdőkép Tarczal-Márta Edit
2015. február KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGA
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
EDUCATIO Társadalmi Szolgáltató Kht
Tájékoztató 10. osztályosoknak Az érettségi vizsga Kötelező tárgyak: magyar nyelv és irodalom, történelem, matematika, idegen nyelv + 1 választott tárgy.
Educatio LMS Halácsy Katalin II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskola BeTISZK, MiTIOK tagiskola.
Kocsis Gáborné Lamberti Judit
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
Gyorsjelentés az érettségi eredményeiről július 12.
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
Nemzeti Köznevelési Portál
Általános iskola eredménye, értékelése
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
A digitális kompetencia fejlesztése
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
Tájékoztató az emelt szintű érettségi felkészítésről 10. évfolyam
Felvételi a középfokú iskolákban a 2014/2015. tanévben
LEHETŐSÉGEK AZ ISKOLAI KERÉKPÁROS KÖZLEKEDÉSRE NEVELÉSBEN
Előadás másolata:

TIOK IKT – összefoglaló Nagy Regina Sulinet Programiroda tartalomfejlesztési szakértő

TIOK szekció –A tesztelés eredményeiről –Esettanulmányok –Kérdések – válaszok, SDT szakértő közreműködésével TIOK IKT – összefoglaló Educatio NFT Zárókonferencia december

Az SDT tananyagainak tesztelése -Szakmai nap augusztus 29. -A tesztelésben résztvevő pedagógusok tájékoztatása és felkészítése a tesztelésre -Résztvevők száma: várhatóan 150 fő -Szekciók: humán tárgyak és tanítók, matematika, reál tárgyak, informatika -Tesztelés szeptember 15. -A tesztelés szeptember 15-től 6 héten át tartott -Pedagógiai és technikai helpdesk -Online beszámolók TIOK IKT – összefoglaló

A tesztelés november 10-én befejeződött. Regisztrált felhasználó: 185 fő (programfelelősökkel, igazgatókkal együtt) Záróértékeléssel befejezte a tesztelést: 102 fő Intézmények száma ahonnan regisztráltak: 97 A pedagógusok jellemzően 15 fő alatti vagy fős csoportokkal dolgoztak Korcsoportok: 14-18; 8-10 Általánosan használt eszközök: számítógép, projektor TIOK IKT – összefoglaló

–Tesztelésre választott tantárgyak: Környezetismeret Informatika Biológia Fizika Matematika Földünk és környezetünk Magyar irodalom Magyar nyelvtan Kémia Művészetek Egyéb: hittan, könyvtárismeretek TIOK IKT – összefoglaló

A jelenleg is zajló szakmai értékelés, lektorálás szempontjai: –A használt SDT tananyag linkje –Évfolyam –Tantárgy –A pedagógus szakmai megjegyzése –SDT szakértő megjegyzése TIOK IKT – összefoglaló

Gyakran használták az SDT tananyagait vagy annak részleteit: –új tananyag bevezetéséhez –egyéni kutatómunkához –tesztek megoldásával egyéni méréshez, önellenőrzéshez –csoportmunkában –szakköri kiegészítő tananyagként TIOK IKT – összefoglaló Motiváció!

Javítás, szakmai lektorálás: –TIP/TAP utasítások általánossága, esetleges hibája –az informatika tananyag szakszóhasználata jelenleg nem egységes –egyes tananyagoknál az animációk ellenőrzése (cím-tartalom-foglalkozás) –tesztkérdések ellenőrzése, (pl.: valóban az adott tananyaghoz tartozik-e) TIOK IKT – összefoglaló

Vélemények: „A videó anyagok nagyon hasznosak, mivel jól szemléltetnék, hogy egy adott feladatot, hogyan lehet a számítógépen végrehajtani. Nagyon-nagy hátránya, hogy pici ablakban jelenik meg, és ha felnagyítjuk, teljesen szétesik pixeleire, és még kevésbé látható, mint azelőtt. Az animációk hiányosak, sok esetben csak utalás van arra, hogy a későbbiekben mit fog tartalmazni, ha kész lesz!”

„Nagyon jó volt a gyakorláshoz. Egy párhuzamos osztályban csak megmutattam, hol érik el a neten, az ő teljesítményük a dolgozatban rosszabb volt, szerintem annak is köszönhetően, hogy az órán nem voltak rákényszerítve a gyakorlásra.” TIOK IKT – összefoglaló Vélemények:

„Az általam kiválasztott SDT tananyagok teljes mértékben elősegítették a pedagógiai és módszertani célok megvalósítását, hiszen az általam elképzelt helyekre illesztettem be őket. Többnyire elegendő anyagot találtam az órai anyaghoz kapcsolódóan. Ahol ez nem így volt, ott kiegészítettem tanári magyarázattal, rajzzal, feladatokkal.” TIOK IKT – összefoglaló Vélemények:

„Nagyban szinesíti az órát az SDT használata. Azonban úgy gondolom, hogy minden órát ilyen tananyagra nem lehet építeni. Sokkal több értékelési lehetőségre lenne szükség, de lehetőleg olyanra, amit a diák nem tud megváltoztatni.” „Az általunk leadott tanmenethez nem volt egy az egyben felhasználható sdt tananyag, ezért majdnem minden óránál csak részben lehetett azokat felhasználni (20-25 perc).” TIOK IKT – összefoglaló Vélemények:

„Nincsenek eszközök az értékeléshez. A tesztek csupán különálló kérdések, nincs összesítésre, értékelésre lehetőség.” TIOK IKT – összefoglaló Vélemények:

„Az oldalak olyan lassan töltődtek le, hogy a tanulók elunták a várakozást. Az unalmas tanóránál pedig nincs rosszabb. Ez a körülmény megkérdőjelezi az SDT online tanórai használhatóságát.” TIOK IKT – összefoglaló Vélemények:

„A kiválasztott anyagok jól használhatók, a tanulók képességeik szerint tudnak haladni, van aki csak a legelemibb ismeretek elsajátítására volt képes, de a jobb képességű tanulóknak lehetősége volt a nagyobb ismeret megszerzésére” TIOK IKT – összefoglaló Vélemények:

A naplózás oldala: tanév végéig a pedagógusok rendelkezésére áll. ( TIOK IKT – összefoglaló

Köszönöm a figyelmet! december 19. Nagy Regina Sulinet Programiroda tartalomfejlesztési szakértő