Hogyan, és miért gondolkozzunk vállalkozóként rendszerben az üzleti tervezés során és a gyakorlatban? „Ötletből pénzt” www.vallalkozas-okosan.hu.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Növekedés-támogatás M27 ABSOLVO. 2 Mi kell a növekedéshez?
Advertisements

A marketing fejlődése és szerepe
Emberi tényező a vállalkozásvezetésben
ONLINE ÉRTÉKESÍTÉS május 14 A MARKETINGBEN ÉS AZ ÉRTÉKESÍTÉSBEN.
Lengyelország: Allegro Magyarország: TeszVesz és Vatera
A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport
ELEKTRONIKUS KERESKEDELEM
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT (CRM)
A rossz hír hozóját lefejezik ugye …
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
Az üzleti terv.
QUALIFORUM - NYERGES ATTILA GYORSJELENTÉS A GÉMOSZ ANKÉTRÓL (ROAD-SHOW A KÉPZÉSRŐL) május 26. Galyatető.
Nagy zsolt istván – szakterületi tanácsadó
Üzleti terv.
10. Tétel Sikeresen működő üzletét az igényeknek megfelelően bővíteni szeretné. Ehhez szüksége van egy üzleti terv elkészítésére. Foglalja össze, hogy.
A hulladéktörvény hatása a pályázati forrásokból megvalósult hulladékgazdálkodási projektekre április Köztisztasági Egyesülés.
Mikrohitelezés Magyarországon Mikrohitelezési gyakorlat- segítség a kezdéshez Mikrohitelezés Magyarországon Mikrohitelezési gyakorlat- segítség a kezdéshez.
INFORMÁCIÓRENDSZEREK FEJLESZTÉSÉNEK IRÁNYÍTÁSA.. Alkalmazás - projekt Alkalmazás - a vállalat tökéletesítésére irányuló új munkamódszer projekt - az új.
Nem számít!. Nem számít! A jó sorrend a konzultációkhoz: 1. Vágyak. 2. Problémák. 3. A félelmek eltávolítása átbeszéléssel! 4. Következő havi terv.
Vállalatfinanszírozás
ERP Integrált vállalatirányítási rendszer
A projekttervezés első lépései
Pályázat és projekt menedzsment
A VÁLLALKOZÁS 7. előadás.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
MNB Növekedési Hitelprogram 2.0 Sebők Orsolya Főszerkesztő
A szakdolgozat készítés minőségirányítási aspektusai
Kicsit felelőtlen, kicsit vakmerő, de a miénk….
Fejlesztési, stratégiai útmutató
MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete Tájékoztató a Vidékfejlesztési Albizottság i üléséről Finta István Ph.D.
Vállalati arculat.
Kérdések a második zh-hoz
Környezetközpontú irányítása rendszerek MSZ14001.
Amiről szégyenlősen nem beszélünk korrupció és árverseny Korrupció, kiváltó okok, következmények és azok hatása a kereskedő és az importőr piacára. A felhozott.
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
1. előadás A vállalkozások indítása és működtetése
Dr.Béza Dániel1 A kisvállalkozások alapításának és indításának finanszírozási sajátosságai, és lehetőségei Magyarországon. Szakszeminárium
Munkavédelem és controlling
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
AquaTerr Kft. Készítette: Tóth Péter. Profil: Az AquaTerr Kft. elsődleges célja olyan terráriumok és akváriumok készítése, amely mind működésbélileg,
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
Az üzleti rendszer komplex döntési modelljei (Modellekkel, számítógéppel támogatott üzleti tervezés) II. Hanyecz Lajos.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Hatékonyságnövelés, avagy: Buktatók és előnyök a társas praxisban 2014 PMK dr. Bába András – Polequi Bt.
Kockázatkezelés. Nem tartják fontosnak, mert  „A kockázatelemzés időrabló és unalmas feladat”  Ezzel szemben –jó lenne, ha a „jövőbe láthatnánk” –rengeteg.
„Ötletből pénzt”.
Önmenedzselés Előadó: Selmeci József Csongor. Változó külső és belső világunk A körülöttünk folyó változások egyik legfontosabbika az, hogy megnőtt a.
EGY KIS VÁLLALKOZÁSTAN építésgazdaságtani előadások építéskivitelezési tanszék 1.
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
Vállalkozásmenedzsment I.
PROJEKTMENEDZSMENT. Projektmenedzsment a stratégia megvalósításának eszköze. Projekt egy-egy konkrét stratégiai program vagy részprogram.
Kiket keress, hogy az üzleted fejlődni tudjon? Farkas Attila
Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,
Cégnév Üzleti terv. Célkitűzések A cég hosszú távú céljainak egyértelmű bemutatása –Használjon a cég növekedését alátámasztó kifejezéseket, de legyen.
Visszavett eszközök kezelése a finanszírozóknál - portfoliókezelési dilemmák, másodlagos piac, értékesítési csatornák Báti Balázs CIB Bank Budapest, 2011.
Indítás „Zöld mezős” vállalkozással 0-ról indított vállalkozás Előnyei: – Vállalkozó elképzelései szerint alakítható Hátrány: – Időigényes – Nehéz hitelezőt,
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
ECONOMSOL a Kis- és Középvállalkozások kontrolling szolgáltatója
Üzleti terv bemutatása
Kérdések a második zh-hoz
SZÁMVITEL.
A VÁLLALKOZÁS 7. előadás.
Üzleti terv.
Üzleti terv.
Előadás másolata:

Hogyan, és miért gondolkozzunk vállalkozóként rendszerben az üzleti tervezés során és a gyakorlatban? „Ötletből pénzt”

A Munkaland és az Innovalab felmérése szerint az induló vállalkozások 3 legfőbb problémája: Nincs elég profit a fejlesztéshez, fejlődéshez Nincsenek kidolgozva a célok megvalósításának lépései A létszám nem felel meg a feladatok mennyiségének A 3 probléma okozata: a versenytársakhoz képest kevesebb új termék/szolgáltatás piaci bevezetése

A problémák kiváltó okai lehetnek: Nincs elég profit a fejlesztéshez, fejlődéshez – vállalkozás indítása előtti piacfelmérés, pénzügyi tervezés hiánya, piacismeret hiánya Nincsenek kidolgozva a célok megvalósításának lépései, nincsenek szabályozva a működési folyamatok – nincs meghatározva, hogy a célok megvalósításához a gyakorlatban milyen lépések szükségesek A létszám nem felel meg a feladatok mennyiségének – feladatok, pontos feladat- és felelősségi körök meghatározásának hiánya A problémák kialakulásának oka sok esetben a tudáshiány.

Mi az a szükséges tudás, amit meg kell szerezni? A szakmai tudás mellett egy vállalkozás vezetéséhez szükséges ismeretek A szükséges tudás birtokában tudjuk leküzdeni ezeket a problémákat. A szükséges lépéseket összefoglaljuk: üzleti tervet készítünk.

Hogyan segíti egy jó üzleti terv a rendszerben történő gondolkozást? Közhely: egy vállalkozásnál minden mindennel összefügg, ha valami változik, vagy változtatunk, annak a hatása máshol jelentkezik.

Példa: 1.Autókereskedést nyitunk 2.Piac mérete: 2006-ban több, mint eladott új autó, ban kb Célkitűzés: évi 300 db autó eladása, vevőink nagyrészt vállalkozások lesznek A célkitűzés a piac ismeretében reális, ez az üzleti tervezés egyik alapja kell, hogy legyen! A vállalkozás beindulása után nézzünk meg két lehetséges forgatókönyvet, egy pozitívat, és egy negatívat

Pozitív forgatókönyv A vártnál nagyobb forgalom A változás okozta problémák: Növekvő helyigény (tételezzük fel, a telek nem tesz lehetővé további beépítést) Megnövekedett finanszírozási igény Több alkalmazott kell Megoldandó feladatok: Hitelfelvétel lebonyolítása Új ingatlan vásárlása Alkalmazottak felvétele Lehetséges megoldás: Számolunk a növekedés miatt szükségessé váló hitel felvételével, ezért előre elvégeztetjük vállalkozásunk adósminősítését. Telephely vásárlása esetén legyen lehetőség további beépítésre

Negatív forgatókönyv A vártnál kisebb forgalom A változás okozta problémák: Kevesebb új autó eladás miatt újra kell gondolni vállalkozásunk tevékenységét Új szolgáltatásokat vezetünk be: használtautó- kereskedelem, autóbérbeadás Garancián túli autójavítás Megoldandó feladatok: Új marketing- és reklámstratégia kialakítása Telephely átalakítása Bérautók beszerzése Lehetséges megoldás: Tervezéskor eleve számolunk egy rosszabb forgatókönyvvel, ha van rá mód, tartalékolunk és időben meglépjük a szükséges változtatásokat

A szükséges üzleti terv felépítése A három alapkérdés: 1.Mit akarok csinálni? 2.Kinek, és hogyan fogom eladni, amit csinálok? 3.Milyen eszközökre és mennyi pénzre van szükségem, és mekkora bevételre van szükségem, hogy megérje csinálnom? Tervezési logika: Tárgyi, személyi, anyagi feltételek definiálása. A kitűzött cél eléréséhez szükséges lépések rögzítése. Az egyes lépésekhez tartozó gyakorlati feladatok meghatározása. Kockázatok, változások kezelése: Külső változások okozta hatások vizsgálata SWOT-elemzés készítése Rangsoroljuk a kockázatokat, csak az érdemiekkel foglalkozzunk!

Példa Cél: évi 300 db, közepes árfekvésű (5-10 millió Ft) autó eladása Stratégia: óvatos növekedési politikával kívánjuk célunkat elérni, ennek érdekében a konkurenciánál valamivel olcsóbb árakat, de színvonalasabb ügyfélkezelést alkalmazunk Rendelkezésre álló források: 30 millió Ft saját tőke és 50 millió Ft hitel Mit kell vennem belőle: ingatlan+munkaeszközök, szerviz berendezés, bemutató autók A vállalkozásban elvégzendő teendők: értékesítés, marketing, szerviz, könyvelés-pénzügy, beszerzések, minőség-ellenőrzés Az egyes teendőkhöz tartozó feladatok (értékesítés): új autók eladása, ajánlatkészítés, kapcsolattartás meglévő vevőkkel, szerviz- csomagok kiajánlása, potenciális vevőkkel történő kapcsolatfelvétel A feladatok ismeretében tervezhető a létszám, illetve (pénzügyi tervezést követően) az, hogy mit érdemes kiszervezni

Rendszerben gondolkozás generálta előnyök Átlátjuk vállalkozásunk működését Tisztában vagyunk az egyes folyamatokkal Ismerjük az elvégzendő feladatokat Könnyebben és eredményesebben tudunk reagálni a változásokra „Az üzleti terv sosem egy kőbe vésett dolog!”

Példa: Külső hatás miatti változás: eladásaink visszaesnek Következmény: kevesebb bevétel A változás kezelése: új szolgáltatások piaci bevezetése Keletkező új feladatok: új szolgáltatások meghatározása, piaci bevezetése, reklám-marketing stratégia újragondolása, szükséges emberi erőforrás meghatározása, pénzügyi kalkuláció A változás miatti hatások vizsgálatánál, a szükséges lépések tervezésénél sosem önmagában egyetlen területet, egyetlen feladatot nézünk, hanem mindig az érintett területek egészét!