Ernst Karl Abbe Tarkó Bence 12.c. Élete (Eisenach, 1840. január 23. – 1905. január 14.) német matematikus, fizikus, egyetemi tanár. Abbét 1870-ben kinevezték.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A.A. Stádium Kft. Péczely György
Advertisements

Adatszolgáltatási igények kezelése
Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program Csatlakozás az Európai Felsőoktatási Térhez - Infrastruktúra-fejlesztési Program magántőke bevonásával.
Készítette: Tóth Enikő 11.A
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
ELTE, matematika alapszak
SZÉN NANOSZERKEZETEK (FULLERÉNEK, SZÉN NANOCSÖVEK, GRAFÉN) előadás fizikus és kémikus hallgatóknak (2013. tavaszi félév – április 16.) Kürti Jenő ELTE.
Összehasonlító Anatómia Gyakorlatok
A számítógép veszélyei és káros hatásai
Mesterszakok (MSc): fizikatanár fizikus csillagász
Fizikai Intézet 4026, Debrecen Bem tér 18/a,b
Ábrázoló geometria Lukács Imre.
TRANSZMISSZIÓS ELEKTRONMIKROSZKÓP (TEM)
EÖTVÖS LORÁND ÉLETE ÉS MUNKÁSSÁGA
Matematika a tudományban és a művészetekben
SZINTEK ÉS SZEMPONTOK AZ EURÓPAI FELSŐOKTATÁSI TÉRSÉGBEN Előadás a Felsőoktatási Kutatóintézet és az Oktatásügyi Közvetítői Szolgálat „Felsőoktatási konfliktusok”
Készítette: Fajkusz Lívia
Bevezetés. A jó pap holtig tanul – tartja a mondás A múlt század közepéig azonban, általában, csak azokra az emberekre volt ez igaz,  akiknek a génjeiben.
Kommunikáció az egyetemen hallgatói konferencia Pécs, április 14.
Sir Isaac Newton (1642. jan márc.31.)
1. előadás A vállalkozások indítása és működtetése
Harmadik országbeli hallgatók beilleszkedésének elősegítése
DR. Lovász László Matematikus. Dr. Lovász László, az Eötvös Loránd Tudományegyetem Matematikai Intézetének igazgatója 1948-ban született Budapesten. Fő.
Élete és munkássága Készítette: Illés Szabolcs
Új technológiák elterjedésének modellezése
Készítette :Varga Sára
CSAPODY VERA március 29. – Budapest, november 6. "Az én hivatásom, hogy másoljam le a természet szépségeit. Mindegyiket, amennyire csak lehetséges."
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
Fourier és az ő sora Tóth Tímea 12.c.
Készítette: Ócsai Gerg ő „Gondolkodom, tehát vagyok” Tovább.
Evangelista Torricelli
Ludwig Boltzmann Perlaki Anna 10.D.
Készítette: Gál Patrik (9.c)
Szerző: Kostyalik Marcell 9.c
Logika szeminárium Előadó: Máté András docens Demonstrátorok:
Nikolausz Kopernikusz
Galileo Galilei élete és munkássága
Alekszandr Sztyepanovics Popov
Ludwig Boltzmann.
Carl Zeiss Czinege Márk Ádám 12.c.
Készítette: Czagány Krisztián
Készítette: Szabó Adrienn 10.D
A.Sz.Popov fizikus Püspöki Petra 10.b.
Christiaan Huygens a csillagász
Árvai Gerg ő 9.c.  Élete  Munkássága  M ű vei.
1.3 A kis- és közepes vállalkozások sajátosságai
Julius Robert Mayer Készítette: Nagy Fanni.
Alessandro Volta Oláh Szófia 10.b.
Készítette: Nagy Attila
Isaac Newton Élete Jaczina Barnabás 9/c.
Eötvös Lóránd: Gravitáció
Christiaan Huygens élete
Heike Kamerlingh Onnes
Galileo Galilei élete és munkássága
Isaac Newton élete.
OPTIKA MSc. BMEGEMIMM21 Dr. habil Ábrahám György egyetemi tanár
Az Anthropolis Egyesület
Készítette:Kereszti Laura
Dr. Németh Gábor egyetemi docens Faipari mérnöki alapszak duális képzésének szakfelelőse Duális képzés a faipari mérnöki alapszakon.
 Lucille Philips  Melville Feynman  New York  125 Pont  Tudomány iránti érdeklődés  Matematika Bajnokság.
Debreceni Egyetem Fizikai Intézet 4026, Debrecen Bem tér 18/a,b.
Wolfgang pauli. -Osztrák származású Nobel-díjas svájci fizikus. -Kizárási elvének figyelembe vételével a Mengyelejev-féle periódusos rendszert sikerült.
Teller Ede
DUÁLIS KÉPZÉS felépítése
PANNON EGYETEM KÉMIA ALAPSZAK.
Debreceni Egyetem Fizikai Intézet.
Általános kémia
SZÉN NANOSZERKEZETEK (FULLERÉNEK, SZÉN NANOCSÖVEK, GRAFÉN)
SZÉN NANOSZERKEZETEK (FULLERÉNEK, SZÉN NANOCSÖVEK, GRAFÉN)
Galileo Galilei Készítette: Bezalló Adorján Nagy Árpád.
Előadás másolata:

Ernst Karl Abbe Tarkó Bence 12.c

Élete (Eisenach, január 23. – január 14.) német matematikus, fizikus, egyetemi tanár. Abbét 1870-ben kinevezték a matematika és fizika professzorának, és 1878-ban a jénai csillagászati és a meteorológiai obszervatóriumokigazgatójának. Mint kezdő egyetemi tanár, Abbe nem volt igazán elismert, és előadásai sem voltak túl látogatottak (az év eleji átlagos hallgatói létszám körül volt, és év végére mindig leapadt). Egy anekdota szerint, amikor a jénai egyetem előadótermébe belépve Abbénak azt kellett észrevennie, hogy mindössze két hallgató, Frege és a kémikus Michaelis ülnek a teremben, nem zavartatta magát, hanem elpöttyintette szokásos kérdését: „Nos, Uraim, teljes számban összegyűltünk?”, majd nekikezdett az előadásnak.

1866-ban Carl Zeiss felkérte Abbét néhány komolyabb optikai probléma megoldására.

Akkoriban a mikroszkópot még egészen hagyományos kézműves módszerekkel készítették. A távcsőkészítésben már bevett volt a pontos elméleti számításokon alapuló tervezés, amelyet azonban a mikroszkóp esetén a szerkezet sokkal nagyobb összetettsége, illetve a lencsék sokkal kisebb mérete miatt nem tudtak alkalmazni.

Siker Zeiss lencserendszer-tervezési problémái az optikára és az csillagászatra irányították Abbe érdeklődését. Egyetemi posztjai mellett Abbe 1866-ban a Zeiss Optikai Művek kutatásért felelős igazgatója lett.

Abbe mikroszkóp