Kőnig Tibor, Árvai Zoltán. IdőpontCím 09:15-09:45Az alkalmazás-életciklus menedzselése – Áttekintés (Kőnig Tibor) 09:45-10:30Az életciklus-kezelés alapjai.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
IdőpontCím 09:15-09:45Az alkalmazás-életciklus menedzselése – Áttekintés (Kőnig Tibor) 09:45-10:30Az életciklus-kezelés alapjai – Forráskód-kezelés, build,
Advertisements

Projekt vezetés és kontroll – Mi történik a gépházban?
Valós idejű tesztlefedettség- monitorozás JEE környezetben Dr. Ferenc Rudolf, Szegedi Tudományegyetem Bakota Tibor, FrontEndART Szoftver Kft.
Szoftverminőség, 2010 Farkas Péter. SG - Sajátos célok  SG 1. Termék / komponens megoldás kiválasztása  SP 1.1. Alternatívák és kiválasztási kritériumok.
// Internet és KKV-k Fent vagyunk az Interneten! Hogyan tovább?! Dr. Nemes László, igazgató - Carnation Rt. Budapest, szeptember. 27.
Mi a SzIA Minőségi Modell?  A SzIA Minőségi Modell olyan szervezet-, és minőségfejlesztési rendszer, amelyet először speciálisan nonprofit területen.
Mobil e-ügyintézési rendszer kifejlesztése
Rendszertervezés GIMP.
Clarity üzleti reggeli Budapest, Le Meridien február 19.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Naprakész Microsoft technológiák banki környezetben Bessenyei László Magyar Külkereskedelmi Bank Rt.
IT-DEV-CON – IT-DEV-CON Kollár László Fejlesztési platform üzletág igazgató - Microsoft.
Infrastruktúra-felügyelet a privát felhőben
Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal
Értékelemzés „ Jót s jól! Ebben áll a nagy titok. Ezt ha nem érted Szánts és vess, és hagyjad másoknak az áldozatot. „ (Kazinczy Ferenc :Tövisek és virágok)
INFORMÁCIÓRENDSZEREK FEJLESZTÉSÉNEK IRÁNYÍTÁSA.. Alkalmazás - projekt Alkalmazás - a vállalat tökéletesítésére irányuló új munkamódszer projekt - az új.
A webes tesztelés jövője
A Magyar Telekom IT Outsourcing tapasztalatai
2 Forrás: The Standish Group International, Extreme Chaos, The Standish Group International, Inc., 2000.
Service Pack 1 ^ ^ Hagyományos rendszerek Privát felhőPublikus felhő.
A projektmenedzsment funkciói és területei
Zalayné Kovács Éva: Minőség és könyvtár
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Nagyvállalati projektmenedzsment GTM szeminárium sorozat A Microsoft nagyvállalati projektmenedzsment megoldása Előadó:Kőnig Tibor
Dokumentumkezelés. A 2007-es Microsoft Office rendszer dokumentumkezelési szolgáltatásai Kőnig Tibor szakmai vezető Microsoft Magyarország
A CRM bevezetési projektek sajátosságai
Látványos vektrorgrafikus és deklaratív prezentációs réteg 3D támogatássalLátványos vektrorgrafikus és deklaratív prezentációs réteg 3D támogatással Egységesített.
Megvalósíthatóság és költségelemzés Készítette: Horváth László Kádár Zsolt.
SZOLGÁLTATÁSMENEDZSMENT 4. előadás: ITIL V3 / Service Transition I.
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
Szoftvertechnológia Szoftvergyártás 2..
WEB MES (webes gyártásirányító rendszer) Kiss Miklós (G-5S8)
Ellenőrzés, visszacsatolás
Költség hatékony és rugalmas infrastruktúra ami az ismert és meglevő termékeken alapul  Heterogén környezetek támogatása  Folyamat automatizálás  Önkiszolgáló.
Árvai Zoltán SZÁMALK. IdőpontCím 09:30-10:00Az alkalmazás-életciklus menedzselése – Áttekintés (Kőnig Tibor) 10:00-10:45Az életciklus-kezelés alapjai.
CommunityCloud Private Cloud Public Cloud Hybrid Clouds Megvalósítás módja Szolgáltatás modell Alapvető jellemzők Közös jellemzők Software as a Service.
S S A D M ELEMZÉSI ÉS TERVEZÉSI MÓDSZERTAN
A mintaalkalmazás architekturális áttekintése Kőnig Tibor főmérnök Microsoft Magyarország.
Riportok készítése SQL Server Reporting Services-zel
Rendelkezésre álló erőforrások pontos ismerete Kiosztott feladatok közel „valósidejű” követése Átláthatóság Tervezési folyamatok támogatása.
Project Monitoring and Control (PMC)
R EQUIREMENTS D EVELOPMENT Készítette: Devecseri Viktor.
Funkciói, feladatai és területei
Minőség menedzsment 6.előadás
Átlátható projektek az abas-ban. Projekt fogalma Project => előrevetítés Cél elérése érdekében végzett tevékenységsorozat.
Engel László fejlesztési igazgató
Miért is kell minősíteni a szoftverfejlesztő cégeket? Kinek jó ez? Az IVSZ Szoftverfejlesztési Tanúsítvány elindításának hátteréről Balatonfüred.
Supervizor By Potter’s team SWENG 1Szarka Gábor & Tóth Gergely Béla.
1 Vállalati együttműködések általános tapasztalatai Gyimóthy Tibor Szoftverfejlesztési Tanszék.
Dokumentumkezelés.
Kőnig Tibor, Lippé Szabolcs, Árvai Zoltán. IdőpontCím 09:15-09:45Az alkalmazás-életciklus menedzselése – Áttekintés (Kőnig Tibor) 09:45-10:30Az életciklus-kezelés.
Információs rendszer fejlesztése 4. előadás
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
WORKFLOW MENEDZSMENT MUNKAFOLYAMAT KEZELÉS
CMMI - VALIDÁCIÓ Suba Gergely.
Biztonsági szabályozás szerepe a biztonsági rendszeren belül
Biztonságos szoftverfejlesztés kipipálva!? TickIT követelmények
UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM S zoftverfejlesztés Tanszék Programrendszerek tanúsítása – szoftverminőség mérése Dr. Gyimóthy.
Előadó:Forgács Zoltán Számvitel-szervezési és Ellenőrzési Osztály - osztályvezető Raiffeisen Bank Zrt Számviteli Tudástár kialakítása a Raiffeisen.
Ni.com | NI CONFIDENTIAL Hatékonyság és egy vonzó munkahely imázsa Taleo-val a progresszív toborzásért Mohai Gábor, HRIS Üzleti Elemző
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
Az ORACLE JDE EnterpriseOne ERP rendszer bevezetésének tapasztalatai
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Önértékelési projektterv
ISO/IEC Software Asset Management szabvány
Mezőgazdasági munkafolyamatok rendszerszemléletű tervezése
MINŐSÉG BS 4778 "Egy termék vagy szolgáltatás jellemzőinek és sajátosságainak összessége, amelyek együttesen egy adott szükséglet kielégítésére képesek".
Értékesítési oktatás Előadó: [Név].
Használati útmutató Törölje a felesleges vonalakat és szöveget.
Vállalatirányítási rendszerek alapjai
Előadás másolata:

Kőnig Tibor, Árvai Zoltán

IdőpontCím 09:15-09:45Az alkalmazás-életciklus menedzselése – Áttekintés (Kőnig Tibor) 09:45-10:30Az életciklus-kezelés alapjai – Forráskód-kezelés, build, hiba- és problémakövetés (Kőnig Tibor, Lippé Szabolcs, Árvai Zoltán) 10:30-11:00Kávészünet 11:00-11:45A fejlesztés előtt és után – Tervezés, tesztelés, bevezetés (Kőnig Tibor, Árvai Zoltán) 11:45-12:30Alkalmazás életciklus-kezelése egy élő példán Visual Studio Team System használatával (Árvai Zoltán)

Requirements Analysis Requirements Management Feature Management Modeling Design Project Management Change Management Configuration Management Software Information Management Build Management Software Testing Release Management Software Deployment Issue Management Monitoring and Reporting Workflow

Előtte vízió használati esetek perszónák szolgáltatás- minőségi igények iterációk architektúra Közben fejlesztés összeépítés funkciók, teljesítmény, szolgáltatás- minőségi igények tesztelése hibajavítás Utána kibocsátás próbaüzem befogadás testre szabás üzemeltetés visszajelzések követése Folyamatosan követelmény-, projekt-, változáskezelés, követés és jelentéskészítés, munkafolyamat-kezelés

Az ügyfél egy képzeletbeli utazási iroda Szállásból, programokból, más szolgáltatásokból álló csomagokat értékesít a csomagok partnerek ajánlataiból állnak össze Főként a fiókjaira épít, de online is jelen van egyelőre csak információ- közzététel, értékesítés és ügyintézés nélkül

A hagyományos utas- és partnerkezelés nem skálázható kevés utas / ügyintéző / nap a partneri ajánlatok rögzítése, módosítása időigényes Adott egy hűséges vevőkör, de nehéz újakat szerezni a nyomtatott prospektus és reklám drága és nem hatékony

Az iroda online szolgáltatásainak kibővítése ügyfelek: utak böngészése, önkiszolgáló foglalása partnerek: utak, szálláshelyek, programok önkiszolgáló feltöltése/módosítása törzsutas-közösség kialakítása A hatékony üzletmenet támogatása humán és automatikus munkafolyamatok naprakész statisztikák, kimutatások A széleskörű elérhetőség biztosítása PC-k és más eszközök (pl. mobil)

Alacsony fejlesztési költség minél kevesebb infrastrukturális fejlesztés nulla/minimális külső komponens Alacsony üzemeltetési költség ismert, jól menedzselhető futtatókörnyezet az alkalmazás illeszkedik a felhasználók tipikus munkakörnyezetébe Időtálló megoldás világos jövőképpel rendelkező platform szabványok támogatása a későbbi fejlesztések beilleszthetők Mérhető eredmények mind a projekt végrehajtása, mind a használat során

Először fordítsuk le az üzleti igényeket a fejlesztési projektek (és projekttagok) nyelvére! ebben különböző módszertanok segítenek

MSF for Agile Development Csapatmodell, hozzáállás, elvek átismétlése Projekt „víziójának” rögzítése Használati esetek, perszónák létrehozása Szolgáltatás- minőségi igények létrehozása Iterációk megtervezése Megoldás- architektúra kialakítása Fejlesztői feladatok elvégzése Termék felépítése Alkalmazási területek tesztelése Szolgáltatás- minőségi igények tesztelése Hibák kijavításaHibák lezárása Termék kibocsátása Projekt követése BefogadásTestreszabás

Tömören megfogalmazza az új (bővített) rendszer elkészítésének célját, igazolja szükségességét Világossá teszi, kik az alkalmazás felhasználói, mit várnak tőle, és hogyan nyújtja majd ezt az alkalmazás

Érdeklődő minden webes felhasználó, amíg be nem jelentkezik Ügyfél regisztrált és bejelentkeze tt webes felhasználó Partner egy vagy több utazás „szállítójának ” képviselője Munkatárs az utazási irodában dolgozó beosztott Webmester, tervező, stb. velük most nem foglalkozunk

A perszóna (mintafelhasználó) a felhasználók egy tipikus csoportjának megtestesítője Leírja az adott csoport tagjainak tipikus tudását, képességeit igényeit, szokásait feladatait akár családi/társadalmi hátterét Hatékonyabbá teszi a követel- mények megfogalmazását és teljesülésük ellenőrzését

Használati esetek munkafolyamatok, feladatok, amelyeket lehetővé tesz – vagy amelyek végrehajtását eredményesebbé teszi – az új alkalmazás gyűjtés: perszóna szerint, fontossági sorrendben Szolgáltatás-minőségi célok az alkalmazás működésének sebességével, kapacitásával, biztonságával, stb. kapcsolatos konkrét elvárások pontosság: adott helyzetben elvárt működés számszerű értékkel leírva

Szöveges használati eset azonosítja az elsődleges szereplőt megadja a hatókört rögzíti az előfeltételeket és a sikerkritériumokat leírja a műveletek sorrendjét felsorolja az adott használati esetet kiegészítő egyéb használati eseteket UML használati eset csak illusztrációként szolgál, nem ez a teljes leírás

A rendszer partícionálása alkalmazásrendszerek Adatmodellek azonosítása adatbázissémák, formátumok Interfészek meghatározása Prototípus készítése, érvényesítése logikai adatközpont-modell Biztonsági és teljesítménymodellezés

Előtte vízió használati esetek perszónák szolgáltatás- minőségi igények iterációk architektúra Közben fejlesztés összeépítés funkciók, teljesítmény, szolgáltatás- minőségi igények tesztelése hibajavítás Utána kibocsátás próbaüzem befogadás testre szabás üzemeltetés visszajelzések követése Folyamatosan követelmény-, projekt-, változáskezelés, követés és jelentéskészítés, munkafolyamat-kezelés

Fejlesztés feladatok (munkadarabok) lekérdezése forrásfájlok kivétele, kód módosítása, változások beadása állapot frissítése Összeépítés (build) beadott változások kezelése házirend alapján alkalmazás automatikus elkészítése, telepítése tesztek, ellenőrzések futtatása statisztikák frissítése

Teszttípusok (példák): egység-, integrációs és rendszerszintű manuális és automatikus teljesítmény- és terhelési A tesztek kötelezővé tehetők, automatizálhatók, eredményük közvetlenül összekapcsolható a munkadarabbal visszavezethető a használati esetig

Előtte vízió használati esetek perszónák szolgáltatás- minőségi igények iterációk architektúra Közben fejlesztés összeépítés funkciók, teljesítmény, szolgáltatás- minőségi igények tesztelése hibajavítás Utána kibocsátás próbaüzem befogadás testre szabás üzemeltetés visszajelzések követése Folyamatosan követelmény-, projekt-, változáskezelés, követés és jelentéskészítés, munkafolyamat-kezelés

fejlesztő- környezet rendszer- felügyeleti alkalmazás tesztrendszer éles rendszer

Előtte vízió használati esetek perszónák szolgáltatás- minőségi igények iterációk architektúra Közben fejlesztés összeépítés funkciók, teljesítmény, szolgáltatás- minőségi igények tesztelése hibajavítás Utána kibocsátás próbaüzem befogadás testre szabás üzemeltetés visszajelzések követése Folyamatosan követelmény-, projekt-, változáskezelés, követés és jelentéskészítés, munkafolyamat-kezelés

Help Desk portfolió-kezelés projektkezelés csoportos fejlesztés Projekt- ötletek Projekt- tervek Fejlesztői munka Karban- tartás Kivezetés Ügyfelek problémái

IdőpontCím 09:15-09:45Az alkalmazás-életciklus menedzselése – Áttekintés (Kőnig Tibor) 09:45-10:30Az életciklus-kezelés alapjai – Forráskód-kezelés, build, hiba- és problémakövetés (Kőnig Tibor, Lippé Szabolcs, Árvai Zoltán) 10:30-11:00Kávészünet 11:00-11:45A fejlesztés előtt és után – Tervezés, tesztelés, bevezetés (Kőnig Tibor, Árvai Zoltán) 11:45-12:30Alkalmazás életciklus-kezelése egy élő példán Visual Studio Team System használatával (Árvai Zoltán)