IBM- Lenovo Készítette: Elmer Elizabet Primusz Flóra
Tartalom…
A terjeszkedés lehetőségei Saját márkanév, márkás termék Szerves felépítés: -Saját márka -Független helyi forgalmazók Akvizíció: -Cég: márkás termék -Marketing gondok Lenovo
IBM vs. Lenovo IBMLenovo 60%: notebook 40%: asztali gép Notebookok, asztali gépek 15%: notebook 85%: asztali gép Nagyvállalatok, intézményi ügyfelek Vásárlók köreKínai magánvevők és kisüzemek, fogyasztói elektronika Erős vállalati kultúra, globálisan azonos minőségű szabvány MárkapolitikaÉletstílus- márka, divatos design
A stratégiai szövetség dec márc. 31. Értékesítési és szolgáltatási szövetség Tárgy: IBM PC üzletág (notebook, PC, K&F, gyártás, marketing, szervizközpontok) Értéke: 1,75 Mrd USD / IBM: 18,9% Think márkacsalád Éves forgalom: 13 Mrd USD Piaci részesedés: 7,2% alkalmazott Fő tevékenység: Bejing, Raleigh
A márkanév építése I. „A márkanév jelentősége az állandóan változó világban” 1. Márkaszempontok elválasztása 2. Meglévő márkák kiépítése 3. Két üzleti terület összekapcsolása
A márkanév építése II. Két üzleti terület összekapcsolása -Összetartozás: Közös szlogen, közös szín- és formanyelv, közös hangzás Márkaszempontok elválasztása -Nemzetközi konszernek- -Kis és középvállalatok- - Magánfogyasztók- Céges vevő: value branding Magánfogyasztó: design, ár Meglévő márkák kiépítése -Meglévő márkanevek használata Céges vevő: Think- terméksor Magánfogyasztók: bevezetett márkanév hiánya
9 hónap eredményei… Divatos modell, vonzó ár: magánfogyasztó, kis- és középvállalatok IBM név, Think sorozat háttérbe szorul Hagyományos reklám- és márkaeszközök: –középpontban a felhasználók