Történelem rovat A hálózatban rejlő lehetőségek. A rovat struktúrája.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
AZ EPICT TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS HATÁSVIZSGÁLATA IKT-METRIA FELVÉTELEK ALAPJÁN Az IKT-metria mérőeszköz.
Advertisements

Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
Life through the lenses Enikő Bereczki 2RF. Egy kép többet ér ezer szónál Mitől jó egy sajtófotó? Milyen hatással van a közvéleményre? Milyen a sajtófotós.
Programozási feladatok
A filozófia vizsgatárgy története Világnézetünk alapjaiBevezetés a filozófiába 1990-től bizonytalanság: kötelező - nem kötelező Részt vettünk a nemzetközi.
Szemléletformálás és közös munka a Centropa filmjeinek segítségével Komódi Andrea Petőfi Sándor Evangélikus Gimnázium, Mezőberény.
VI. Interaktív Tábla Konferencia
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
Történelemdidaktika III. A kétszintű érettségi. Az érettségi reform előzményei  Közel tíz esztendős fejlesztőmunka eredménye.  Középiskoláztatás iránti.
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
Témahét a Szent László Gimnáziumban november 2-9. Radnóti Miklós és kora (Radnóti Miklós 100 éve, május 5-én született… …és 65 éve, november.
MKE 44. Vándorgyűlése Helyismereti Szekció Győr, július 13. péntek Magdics Erika Szabadhegyi Magyar-Német Középiskola, Győr.
A kutatási program rövid bemutatása
Kétszintű érettségi vizsga Magyar nyelv és irodalom Miről? Hogyan? §?! Tájékoztassuk diákjainkat!
Burai Béla Történelem Szakkör december 4.. Mi a szakkör? - iskolán (órákon) kívüli tevékenységi forma - más országokban már több évtizede működik.
Utazás &Turizmus érettségi 2008 tavasz. U&T érettségi Központilag akkreditált érettségi vizsgatárgy (Ady Endre Gimn., Ráckeve Csak k özépszintű! Felvételinél.
A POWERPOINT 2007 újdonságai
Kiadványaink Országos Felsőoktatási Információs Központ.
Kémiai reakciótipusok
JÓ GYAKORLAT Digitális taneszközök használata történelem órán
AIIR projekt Autósiskolai Integrált Információs Rendszer.
Készítette: Magyar Orsolya
Könyvtárhasználat.
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
Pályaorientációs tapasztalatok, hiányszakmák népszerűsítése Győrben
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TARTALMAK AZ OKTATÁSBAN A képzés célkitűzései.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
Ergonómiai elvek prezentáció készítésekor
Konzultációs nap – Minőségfejlesztési Iroda szeptember 18. Fekete Krisztina Fókuszban a formahibák.
Hasznos információk a kétszintű kémia érettségiről
Pankucsi Szilárd Mérnöktanár Mérnök Informatikus
A kerettantervek fejlesztése
Történelemtanár képesítési követelményei Kaposi József szeptember.
Központi Érettségi Nyílt Nap Szeptember 24.
ILIAS keretrendszer használata az LSI Informatikai Oktatóközpontban
Az információs társadalom oktatása az iskolákban Pintér Róbert Információs Társadalom és Trendkutató Központ (ITTK)
A prezentációkészítés alapjai
Prezentációkészítés összefoglaló
Témahét a Szent László Gimnáziumban november 2-9. Radnóti Miklós és kora (Radnóti Miklós 100 éve, május 5-én született… …és 65 éve, november.
Prezentáció és grafika
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Az Internet alkalmazásának lehetőségei Áttekintés.
Comenius 09/0128-C/1300 Alkohol és iskola Monor 2009
A középiskolai közösségi szolgálatban rejlő pedagógiai és intézményi lehetőségek - Pavlics Tamás - „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai.
AZ EREDMÉNYESEBB TANÁRKÉPZÉSÉRT
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
Érettségi esszék középszinten
Szén-dioxid Nyomozók. energia-tudatosság projekt 8-14 éves diákok számára.
Stratégiai emberi erőforrás gazdálkodás Hajdúnánás Város Önkormányzatánál (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a Hajdúnánási Közös.
Tematikus kutatás, 2. félév Témák és feladatok. Kutatás – írás Témák (szűkítés, konkretizálás) Módszerek (külön is: PhD-sok rövid bemutatója: történeti.
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Szén-dioxid nyomozók: energia-tudatosság projekt 8-14 éves diákok számára.
Az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskola bemutatkozik Gyöngyös
Informatika és történelemtanítás A számítógép felhasználásának lehetőségei a történelem oktatásában.
 MoodleMOT  Duális képzés 2014  „A duális képzés célja, hogy a hallgatók a leendő szakképzettségüknek megfelelő munkahelyen, munkakörben összekapcsolják.
K EREKASZTAL - BESZÉLGETÉS FEBRUÁR 15. Nagy Dóra levéltáros
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai.
Szivák Judit Intézeti értekezlet jún Oktatási asszisztens szakirány.
Érettségi élő idegen nyelv
Az üzletek operatív működtetése
Hogyan készülnek a HÓD kérdések?
Hasznos tanácsok kedvenc témádból készítendő ppt elkészítéséhez
Magyar nyelvű forrásanyagok
Jogászvilág Felelős szerkesztő: Vajda-Fejes Melinda
Oktatóbemutató címe Előadó: Név.
Európai újságírók találkozója
Tanácsok a portfólió készítéséhez
Hatékony és pontos munkavégzés
Előadás másolata:

Történelem rovat A hálózatban rejlő lehetőségek

A rovat struktúrája

Tematikus kérdéssorok, feladatok Minden témához kapcsolódik egy kérdéssor A kérdések témán belül, illetve témák közt hypertextes formában kapcsolódnak. Szakmai szinteknek megfelelően alakíthatók (kivághatók, újraszerkeszthetők) Az iterdiszciplinaritás kívánalmainak megfelelően bővítendők, alakítandók.

Szórakoztató feladatok Történelmi események, illetve történelmi személyek felfedése bővülő részletek alapján Mi történt? Történelmi híradás szófoszlányok alapján. Hibás (retusált) képek, filmrészletek korrigálása.

Készítsd el az adott történelmi személyiség arcképét a személyleírás alapján! Írd meg a történeti eseményt a Szemtanú szemével! Most tudtam meg! (Megoszthatom a többiekkel az érdekességet.) Készíts interjút hajdani történeti személyiségekkel! (Mit kérdeznél tőle?) Segédtudományokkal kapcsolatos feladatok (kronológia, ikonológia, írástörénet …)

Milyen ítéletet hoznál az alábbi perben? Milyen gazdasági döntést hoznál az adott szituációban? A kor tudományos vitáiban hogyan foglalnál állást? Hogyan ítéli meg ugyanazt a történeti szituációt, eseményt két eltérő szemléletű személy?

Érettségi segédanyagok Érettségi tételek kidolgozása, illetve a hálózaton már elérhető -igényes- anyagok összegyűjtése. B -tételek egyes típusainak módszertani feldolgozása. – Forrásfeldolgozás – Grafikonok, adatsorok elemzése –Fogalommeghatározás stb. Filozófiai, kulturtörténeti segédanyagok (áttekintő táblázatok, források stb.)

Nap-tár Az egyes napok egy-egy jelentős évfordulós eseményét (esetleg többet is) napról napra felvillantani. Magyar és egyetemes történeti események egyaránt szerepelnének (parallel módon is)! Esetleg előre meghatározott szempontok szerint: 50 éve, 100 éve 200 stb. évvel ezelőtt történt.

Felvételi adattár Csaták : hadvezérek, időpont Békék: felek, idő, tartalom, Uralkodói dinasztiák Pártok: idő, program, pol. életben betöltött szerep, Oktatási intézmények, törvények, Jogi szövegek: teljességre törekvő forrás, szgy., Egy helyen több esemény. Adófajták: idő, uralkodó, bevezetés oka, mértéke, Betűszavak és feloldásai Detronizációk Városok neve régen és ma Hova tartoztak az egyes városok kül. tört. Időkben? Hadjáratok - mozgó gifeken. Kartográfiai gyakorló program? Ragadványnevek, történeti elnevezések listája. Stb.

Próbatesztek Témáról-témára (esetleg megfelelő időközönként) a különböző „szakirányoknak” megfelelő tesztek készítése. Ismétlésre koncentráló gyakorló feladatok felajánlása - azonnali ellenőrzési lehetőséggel. (Esszék nélkül) Maguk a diákok is készíthetnek ilyeneket (pályázati lehetőség, verseny??)

Hasznos tudnivalók A felvételivel (esetenként az érettségivel) kapcsolatos hasznos aktuális tudnivalók időszerű megjelenítése. Megfelelő gyakorlati célzatú linkek felsorolása.

Hogyan használjam? Az informatikai eszközök, illetve az Internet használatára vonatkozó útmutató Fokozatos bevezetés, Hasznos trükkök egymással történő megosztása. Mit ne tegyek? Informatikai kultúra, stb. elméleti fejtegetések közzé tétele.

Interaktív órák Multimédiás órai anyagok listája. Lehetőség szerint kezdetben minden témához legalább egy mm. órai anyagot fel kellene kínálni. Ösztönözés új órai anyagok elkészítésére. Lehetőség szerint ált. iskolai anyagok készítésének propagálása. Új történelemtanítási koncepciókkal való összevetése.

Bemutatók Powerpointtal és egyéb programok segítségével készített bemutatók listája. A célzatosság és látványosság megfelelő szakmai szempontokkal keverve. Fokozhatja az érdeklődést - egyszerűsége folytán.

Kerekasztal Az aktuális problémák rovata Ha valakinek kérdése van Ha valakinek kérdése van Ha valaki tanácstalan Ha valaki tanácstalan Mik a közös gondjaink?Mik a közös gondjaink?

Általános szaktárgyi információk Versenyek: ­ ­ Aktuális (országos, területi) versenykiírások ­ ­ Eredmények, sikerek Hol keressem? ­ ­ Aktuális információk lelőhelyei Folyóiratok: ­ ­ Szakmai továbbképzés és információgyűjtés Újdonságok: ­ ­ Újonnan megjelent Cd-k, oktatási segédeszközök