A KOMOLYZENEI CSR TRENDJEINEK HAZAI ÉS NEMZETKÖZI ÖSSZEHASONLÍTÁSA Ásványi Katalin PhD Egyetemi adjunktus.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Működhet-e hatékonyan a társadalmi ügyek piaca? Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár Budapest, Nemzetiségi és Civil Társadalmi Kapcsolatokért.
Advertisements

MILLIÁRDOK! FORINTOCSKÁK? figyelem: hatékony szponzoráció
Készítette: Fülöp Szabina Veres Anita
FIGYELEM! hatékony szponzoráció Dr. BERKES Péter egyetemi adjunktus
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Belső, külső PR, a PR eszközei, céljai
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
Hivatásos csapatsportágak értékteremtése - számokban (Magyarországon)
VI. Köztudatos vállalati magatartás A vállalatok társadalmi felelősségvállalása Szlávik János az MTA doktora tanszékvezető, egyetemi tanár Budapesti.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
SEK, május 9. Forrás: Baritz Sarolta Laura AZ ÜZLET MINT HIVATÁS – UTÓPIA VAGY REALITÁS? In Távlatok.
Első a piacon, első a Legjobb Munkahelyek között 2004.
Civil programok kommunikációja, a CSR-hez való kapcsolódás lehetséges módjai Dr. Győri Zsuzsanna KÖVET Egyesület október 24.
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
DPR és egyetemi stratégia Diplomás Páyakövetés
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
Környezettudatos fogyasztói magatartás – a zöld marketing perspektívái
1. előadás.
Alapfogalmak.
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Közönségkapcsolat (public relations)
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Családi vállalkozás.
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
Tudástranszfer egyetemi városokban
A Stratégiai Környezeti Vizsgálat (SKV) szerepe a gazdasági tervezésben Dr. Fogarassy Csaba egyetemi docens.
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
Szponzoráció az egészségügyben 2011.február 18. Marketing, public relacitons és reklám az egészségügyben XIV. Országos Konferencia HunguestHotel Grift,
Munkahelyi Egészségvédelem Egyéni felelősség vagy vállalati érdek ?
Készítette: Csató Csilla (DVI3UH)
Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.
Robert Kaplan – David Norton: Balanced Scorecard
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
SHAREHOLDER VALUE ANALYSIS /SVA-ELEMZÉS/ Készítette: Balázs Anett április április 14. Készítette: Balázs Anett április
Kérdések a második zh-hoz
Minőségdíjak.
Környezetközpontú irányítása rendszerek MSZ14001.
“A Matáv hozzáad” A Matáv társadalmi szerepvállalása.
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
A vállalatok szerepe környezetük fenntartható fejlődésében
A hátrányos helyzetű munkavállalók munkaerő-piaci integrációja, mint a gazdasági stabilitás fontos tényezője Gödöllői Kistérségi Foglalkoztatási Paktum.
CSR ALAPÚ MOTIVÁCIÓ ÉS BÉREZÉS I.A CSR FOGALMÁRÓL II.CSR ALAPÚ BÉREZÉS III.CSR ALAPÚ MOTIVÁCIÓ IV.CSR ALAPÚ GLOBÁLIS BÉRPOLITIKA MULTINACIONÁLIS VÁLLALATOKNÁL.
Az innováció forrásai.
Szakdolgozat védés A társadalmi felelősség megjelenése a vállalati döntésekben és gyakorlatban Készítette: Harmati Andrea.
Vállalati környezeti jelentések Zsugyel János PhD Heller Farkas Főiskola.
A vállalati önkéntesség népszerűsítése Eger, június.
CSR ISMERETTÉRKÉP. Munkahely Közösség Környezetvédelem Piaci környezet Üzleti Etika Vállalatok Társadalmi Felelősségvállalása.
Magyar Controlling Egyesület Nyíregyháza, 2006 október Debreceni Egyetem Agrártudományi Centrum Mezőgazdasági Kar MCE Konferencia 2006 A controlling.
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
Motiváció.
Dr. Fülöp Gyula Új stratégiai kihívások
A vállalatok piacorientációjának hatása a külső és belső környezet, valamint az eredményesség szubjektív megítélésére Készítette: Bareith Tibor III. évfolyam,
Bányászati kommunikáció Koritár Henriett Koordinációs munkatárs - NFM Országos Bányászati Konferencia Március Egerszalók.
CSR.
Vállalkozásmenedzsment I.
Budapesti Corvinus Egyetem Közgazdaságtudományi Kar Közgazdálkodás és Közpolitika MSc / MSc in Public Policy and Management* Hajnal György (Tanszékevezető,
Társadalmi felelősségvállalás a felsőoktatásban Horváth Ágnes.
Informatikai terméktanúsítás - a minőségi szoftver Az Informatikai Terméktanúsító Szervezet szerepe a HTE jövőképében Nagy Péter április 25.
CSR.
Kérdések a második zh-hoz
Vállalati Pénzügyek 1. előadás
Tanácsadás / Szakterületi tanácsadás
Regionális és vállalati identitás az ellátási láncokban
Az emberi erőforrás menedzsment (EEM)
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Előadás másolata:

A KOMOLYZENEI CSR TRENDJEINEK HAZAI ÉS NEMZETKÖZI ÖSSZEHASONLÍTÁSA Ásványi Katalin PhD Egyetemi adjunktus

FŐ KUTATÁSI KÉRDÉSEK Milyen mozgatórugók állnak a komolyzene vállalati támogatása mögött hazai és nemzetközi szinten? 1. Milyen hasznot hoz a hazai és a nemzetközi vállalatoknak a komolyzene támogatása üzleti és társadalmi szempontból? 2. A tanulmány célja: megvizsgáljuk a hazai vállalatok komolyzene támogató tevékenységét és összehasonlítsuk azt a nemzetközi trendekkel

A VÁLLALATI FILANTRÓPIA FOGALMA a kedvezményezettek irányába történő adományozás. ösztönzi a társadalmi jólétet és jóakaratot. (Carroll 1991) tág értelemben magában foglalja a szponzorációt és a célhoz rendelt marketinget (Saiia és társai 2003) ezeket a tevékenységeket marketingként kezeli (Porter és Kramer 2002) stratégiai megközelítés erősödése, ezen filantropikus tevékenységek üzleti-központú instrumentális okainak hangsúlyozása (Saiia 2001). A művészetek területén a mögöttes motiváció keveredhet és nem csak tisztán önzetlenség jellemzi (Carroll & Buchholtz 2000), hanem feltételezhetően hasznos is a vállalatok számára.

A VÁLLALATI FILANTRÓPIA KATEGORIZÁLÁSA A MOTIVÁCIÓK ALAPJÁN Önzetlen Adományozó haszon- megosztással Felvilágosult önérdekkövető Jótékonysági befektető gondoskodó Burlingame és Frishkoff (1996) Altruista Felvilágosult önérdekkövető Társadalmi stratéga Bizalmon alapuló stratéga Saiia (1999) Neoklasszikus Etikai/ altruisztikus Politikai Érintett Young és Burlingame (1996) Reklámozók Törvényesek Érintetti menedzserek Moir és Taffler (2004)

5 VÁLLALATOK TIPIZÁLÁSA A MOTIVÁCIÓK ALAPJÁN Reklámozás PR/Marketing célok elérése Közösségi visszacsatolás Érintettek, helyi közösség elérése Média megjelenés növelése Tehetős szűk közönség elérése Termékeladások növelése, Üzleti előny elérése, Goodwill/jó hírnév elérése, Imázs növelése, Politikai és stratégiai cél elérése, Profittermelés, nyereségszerzés, Tulajdonosok jólétének maximalizálása, részvényesek vagyonának növelése Munkavállalói kapcsolatok javítása, Munkavállalói lojalitás növelése, Képzettebb munkaerő vonzása, Jobb üzleti kapcsolatok kiépítése, Teljesítmény javítása Közjó szolgálata Társadalom számára jót tenni Vállalati felelősségtudat Közösség jobb életminőségének elérése Szórakoztatás Nagyobb átláthatóság Erkölcsi kötelesség Jótékonyság Vezetők értékrendje, irányultsága Egyéni elkötelezettség Önzetlenség Külső motiváció MÉDIASZEREPLŐ Belső motiváció HASZONLESŐ Nincs haszonszerzési cél Van haszonszerzési cél ALTRUISTA ELKÖTELEZETT

Q módszer -3 (4db)-2 (5db)-1 (6db)0 (6db)+1 (6db)+2 (5db)+3 (4db) MÓDSZERTAN ÉS ADATGYŰJTÉS

A komolyzene támogatásának legfőbb mozgatórugói különböznek a hazai és a nemzetközi vállalatok esetében. Előfeltevés 1: A komolyzene támogatása társadalmi és üzleti szempontból egyaránt hasznot hoz a hazai és nemzetközi vállalatok számára. Előfeltevés 2: MÓDSZERTAN ÉS ADATGYŰJTÉS

A Q-MÓDSZERES KUTATÁSBÓL NYERT EREDMÉNYEK Faktor száma Vállalati faktorok megnevezése Faktorok jellemzése 1. faktorHaszonmaximalizálók pozitív tulajdonságok társítása, vállalattal való összekapcsolás, népszerű zenekarok támogatása, vállalati haszon, marketing célok elérése 2. faktor Altruista elköteleződők elköteleződés, megtérülés nem fontos, komolyzene, mint érték felkarolása 3. faktor Stratégiai szemléletűek stratégiába illesztés, vállalati haszon, nem csak pénzbeli támogatás, hosszú távú együttműködés

A HAZAI ÉS A NEMZETKÖZI VÁLLALAT TÍPUSOK ÖSSZEHASONLÍTÁSA NEMZETKÖZI VÁLLALATI TÍPUSOK HAZAI VÁLLALAT TÍPUSOK Haszonleső Haszonmaximalizáló Médiaszereplő Altruista Altruista elköteleződő Elkötelezett -Stratégiai szemléletű

A KUTATÁS EREDMÉNYEINEK ÖSSZESÍTÉSE Előfeltevések/Faktorok Hipotézis értékelése (1) A komolyzene támogatásának legfőbb mozgatórugói különböznek a hazai és a nemzetközi vállalatok esetében. (2) A komolyzene támogatása társadalmi és üzleti szempontból egyaránt hasznot hoz a hazai és nemzetközi vállalatok számára. Elfogadom Részben elfogadom A nemzetközi és a hazai trend is azt mutatja, hogy a marketing célok elérésére jól felhasználható a komolyzene támogatása, de emelett egyre fontosabbá válik a stratégiai szemlélet, valamint az üzleti hasznok mellett a társadalmi hasznok figyelembevétele.

„Üzlet és kultúra egymásra vannak utalva: csak együtt képesek megteremteni a gazdagabb társadalmat.” (Summa Artium) K ÖSZÖNÖM A MEGTISZTELŐ FIGYELMET ! Ásványi Katalin PhD Egyetemi adjunktus Budapesti Corvinus Egyetem Gazdálkodástudományi Kar