Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter
Advertisements

Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
Az Internet adta lehetőségek
Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
Pályázati adatok: Projekt címe: „ A pedagógiai módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése Békéscsaba iskoláiban” Azonosító:
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
DIGITÁLIS TANANYAGFEJLESZTÉS E-LEARNING KERETRENDSZEREK Csalagovits Ádám projekt koordinátor NFT Programiroda.
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
2014. július 6. A hálózati együttműködés az innovációs tevékenység során Bedő Ferenc közoktatási szakértő
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
IKT projektek a közoktatásban
E-learning és a multimédia
A közoktatás intellektuális infrastruktúrája Magyar Bálint oktatási miniszter.
Az SDT keretrendszer logikai és architektúrális felépítése Dringó Béla
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Expressz Programiroda.
A személyközpontú pedagógiai jelenléte a digitális tanórákon
Főző Attila László főszerkesztő-helyettes Számítógéppel segített kollaboratív tanulás.
1 Apertus Közalapítvány Nemzeti Fejlesztési Program
Hunya Márta módszertani szakértő
Az IKT kompetenciaterület specialitásai
JÓ GYAKORLAT Digitális taneszközök használata történelem órán
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
Barki Katalin Szombathely, május 4.
e-Learning a tanárképzésben
intézményi folyamat-szaktanácsadó
Frontális Pedagógia helyett Konstruktivista Pedagógia
Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet
Megújul a Sulinet Könczöl Tamás osztályvezető
Debrecen, /10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság.
A digitális tananyagtartalom használatának lehetőségei a matematika kompetenciaterületeken.
Frontális pedagógia helyett „konstruktivista” pedagógia Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter október 12.
„Jó gyakorlatok” Nagyné G. Jordanoff Györgyi. A „jó gyakorlat” újszerűsége  a MiTiok programban szereplő tananyag adaptálása és felhasználása IKT eszközök.
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
IKT struktúra.
Nedeczky Veronika Sulinet Digitális Tudásbázis.
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
Kompetensek lettünk? június 27..
LKG és a KIT, LKG és a KIT Bánhegyesi Zoltán.
Dr. Huszár Tamás módszertani szakértő
A szaktanácsadó segítő szerepe
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak E lektronikus tanulás 4. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
EDUCATIO Társadalmi Szolgáltató Kht
TIOK IKT – összefoglaló Nagy Regina Sulinet Programiroda tartalomfejlesztési szakértő.
Főző Attila László főszerkesztő-helyettes
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Tanulói laptop használata a tanítási órákon
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Educatio LMS Halácsy Katalin II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskola BeTISZK, MiTIOK tagiskola.
Nagy Regina Az információkat tartalmazó interaktív eszközökre, mint félkész termékekre kell tekintenünk, amiből a felhasználó saját.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Geomatech digitális taneszköz Nagy Regina eTanulás szakértő.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap „Interaktív elektronikus tananyagok fejlesztése” projekt.
DIGITÁLIS TANANYAGFEJLESZTÉS E-LEARNING KERETRENDSZEREK Csalagovits Ádám projekt koordinátor NFT Programiroda.
ICT (Information and Communication Technologies) IKT (Információs és Kommunikációs Technológiák) IKT pedagógiai értelmezése ○ Informatika tantárgy ○ Más.
Nemzeti Köznevelési Portál
A digitális kompetencia fejlesztése
Andrea Karpati, Eotvos University, Budapest
Előadás másolata:

Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis

Sulinet Digitális Tudásbázis Landolj a bázison! Gyere be hozzánk a bázisra, amely segítséget nyújt a tanulásban! Az SDT a biztos támaszpont a tudásban!

Sulinet Expressz Program Sulinet Expressz program főbb pillérei: –iskolai infrastruktúra fejlesztés –Sulinet Digitális Tudásbázis program: tartalom menedzsment keretrendszer digitális tartalomfejlesztés módszertani megújulás: digitális pedagógia IKT az oktatásban: pedagógus- továbbképzés

Sulinet VTK infrastruktúra hardver szoftver hálózat Sulinet „Virtuális Tanulási Környezet” (VTK) pedagógusok diákok

Az SDT rendszer jellemzői teljes körű LCMS funkcionalitás (tananyag lejátszás, szerkesztés) bővíthető logikai struktúra (a meta-sémák bővíthetőek, módosíthatóak) a kollaboráció teljes körű támogatása (levelezés, fórum, azonnali üzenetküldés a szerkesztés és lejátszás során egyaránt) a tananyagtartalom több lépcsőben történő publikálása (validálás: közkincs, értékes közkincs - akkreditáció) SCORM kompatibilitás (importálás, exportálás, külső rendszerek felé)

A tananyag-adatbázis elérhető tartalmak: –újrafelhasználható tananyagelemek (pl.: szöveg, kép, hang, videó, szimuláció, feladat stb.) –tematikus tartalmi egységek (pl. foglalkozás, téma) –gyűjtemények (lexikonszerű felhasználást támogató fogalom-, hang-, kép-, feladattárak) –óravázlatok, módszertani információk a tananyagelemek önállóan felhasználhatók a tananyagelemekből rugalmasan kialakíthatók új tananyagegységek saját fejlesztésű, összeállítású tananyagok közkinccsé tételének kezdeményezése lektorálás pályázatok

A tartalomfejlesztés anyagai szeptember 1.: SDT tesztidőszak kezdete december: Educatio Konferencia és Kiállítás: SDT 1.0 és tartalom digitális taneszköz akkreditáció SDT pályázatok (OM, IHM): 1.Digitális tananyagok és taneszközök készítése 2.Új fejlesztésű, választható oktatási modulok tananyagainak kifejlesztése 3.Digitális oktatási segédanyagok fejlesztése 4.Az interneten hozzáférhető elektronikus oktatási segédanyagok forgatókönyveinek elkészítése teljes ECDL tananyag –SCORM 1.2, Sylabus 4.0

SDT - Pedagógia n Számítógéppel segített együtt tanulás – több mint technika n A tartalom és a pedagógiai eszközök találkozása n tanári felkészülés és önképzés n egyéni tanulás, felkészülés n iskolai és iskolán kívüli tanulás n kortársi, tanulói együttműködés, társas tanulás n SDT pedagógiai elemek n tananyagszerkesztés és -átalakítás n TIP – tanítási program n TAP – tanulási program n kollaboratív eszközök – üzenet, chat, fórum (szerepjáték)

SDT – pedagógiai gyakorlat Konstruktív pedagógiai elvek Illeszkedés a tantervekhez – oktatáspolitikai időtállóság Iskolán kívüli tanulás, szakképzés, felnőttképzés A kommunikáció és az együtt tanulás elektronikus színterei Sulinet Expressz Program – SDT a módszertani megújulásban SDT a pedagógus továbbképzésben

Pedagógiai összefüggések Pedagógiai programcsomag Pedagógiai program Tanterv CélrendszerTananyagrendszer Követelmény rendszer Tanítási program Tanulási program

Keretrendszer Az SDT-rendszer elvi felépítése Internet Adatbázis Lejátszás Szerkesztés Adminisztráció

Sulinet Expressz

A keretrendszer részei Web-es megjelenítő: –Szabványos web felületen keresztül történő elérés –Gyakori operációs rendszerek és böngészők támogatása –Tananyag keresése, lejátszása –Kollaborációs eszközök Szerkesztő alkalmazás: –Ingyenesen letölthető alkalmazás –Windows platform támogatása –Tananyagszerkesztés –Kollaboratív eszközök Sulinet Expressz

Az SDT-ben tárolt tananyag felépítése ElemekFoglalkozásTémaLap Korábban létrehozott lap, foglalkozás, téma

SDT – Alkalmazás n Tanár n Foglalkozások (tananyagegység), gyűjtemények felhasználása a tanórán n Foglalkozás, téma átszerkesztése n tananyagelemek (képek, animációk stb.) felhasználása pl. órai bemutatóhoz n Kooperatív munka a tanórán vagy projektfeladat n Tartalomfejlesztés egyénileg vagy szakmai együttműködésben (munkacsoport) n Diák n Órai munkaformák n Egyéni tanulás n Háttér a felkészüléshez (házi dolgozat, kiselőadás stb.) n Kollaboratív, kooperatív tanulás n Tartalomfejlesztés egyénileg vagy együttműködésben (munkacsoport)

Lehetséges felhasználási módok Teljes tananyag kiválasztása, lejátszása SDT Matematika Történelem …. egyéb kiemelt tananyagok TOP lista SDT Portál – sdt.sulinet.hu Tantárgy Téma Foglalkozás

Lehetséges felhasználási módok Tananyag tallózása SDT Kiválasztott tananyag Műveltségterület Tantárgy Téma Altéma Foglalkozás

Lehetséges felhasználási módok Tananyag keresése, könyvjelzők SDT Kiválasztott tananyag Egyszerű keresés -cím szerint -kulcsszó szerint -tartalom Összetett keresés -adott típus (pl. kép) -több feltétel megadása Könyvjelző

keresésbejelentkezés tartalom bejárási útvonal az aktuális foglalkozás struktúrája meta adatok, könyvjelzők, TIP-TAP

útvonal szerkesztő forrás elemek Kapcsolatok az elemek között

Köszönöm figyelmüket!