A turizmus és a nemzetközi konferenciák alakulása 2008-2009 között SZEKUNDER KUTATÁS DÁNIELNÉ GARAI ÁGNES LEV69128.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Kóstoljon bele” a Vidék Ízébe!
Advertisements

Készítette: Zrufkó Viktória Turizmus- vendéglátás, Levelező tagozat
A válság hatása a turisztikai piacokra, előrejelzések és intézkedések
Dr Raffay Ágnes Dr Lőrincz Katalin Hajmásy Gyöngyi
Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus éve Oláh László igazgató Stratégiai Termékek Igazgatósága Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése.
Hogyan tovább egészségturizmus? Tények és vágyak a régióban
QUO VADIS TURIZMUS? MSZP kormányzati ígéretei •Dr. Kiss Elemér Kancellária miniszter: „reálértékén megőrizzük a turisztikai támogatásokat…” május.
NYUGAT-DUNÁNTÚL, AZ ERŐT ADÓ RÉGIÓ
Dél-Dunántúli Gyógy-és Termálfürdők Egyesülete évi szezon-értékelés május 15 – szeptember 15. Iharosi István DD Gyógy-és Termálfürdők Egyesülete,
Turisztikai szervező, értékesítő
A szabadidő fogalma.
A nemzetközi és a hazai turizmus területi folyamatai, piaci tendenciái a globalizáció korában Dr. Aubert Antal – Berki Mónika PTE TTK Turizmus Tanszék.
Turizmus gazdaságtan 2..
A kerékpáros turizmus fejlesztési stratégia céljai, alapelvei Kerékpáros Tárcaközi Bizottság január 28. DR. KOVÁCS MIKLÓS turisztikai szakállamtitkár.
A Budapest-Közép-dunavidéki Regionális Marketing Igazgatóság 2009 évi tevékenysége. MagyarországBudapest-Közép-Dunavidék április 20. Domonyvölgy.
Turisztikai helyzetkép a balatoni turisztikai régióban Siófok, október 2. Székely György Hivatalvezető.
Magyar Turizmus ZRt. Újvári Ágnes nemzetközi igazgató Zánka február 22.
A MAGYAR TURIZMUS ZRT ÉVI MARKETINGTERVE ÉS A FESZTIVÁLOK ÉVE
Wellness lehetőségek A wellness, mint az egészségturizmus része.
Idegenforgalmi statisztika
TDM Szakmai Nap november 21.
Marketing szemléletű magyar egészségturizmus Előadás Nemzetközi balneológiai konferencia Szeged 2005 április 1-2. Dr. Rubovszky András elnök Magyar Egészségturizmus.
A vállalkozások PhD szintű munkaerőigénye Magyarországon
Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 ősz)
Minőség 2012 – minőségbiztosítás a jövő szállodáiban Dr. Juhász László PhD BGF – KVIFK – Turizmus Intézet - Docens 1 Reformok útján Magyar Tudomány Napja.
A gazdasági várakozások, mint kaotikus attraktorok a jövő eseményeiben? Vagy egy újabb buborékhatás előidézői?
Lengyelország és Magyarország foglalkoztatáspolitikájának és munkanélküliségi helyzetének összehasonlítása XXX. Jubileumi OTDK Társadalomtudományi Szekció.
A turizmus alapfogalmai
Budapest turisztikai marketingje
Budapest turisztikai marketingje Készítette: Géra Gabriella.
Köszöntjük a Kedves Résztvevőket !. Az OTP Travel bemutatása Alapítás éve: Fiókirodák száma: 15 6 budapesti fiókiroda6 budapesti fiókiroda 9 vidéki.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Június 3. Talentum Játék Dörögdi Fesztivál ‘
A Múzeumok és Látogatók Alapítvány felnőttképzési és konferencia programjai Országos Múzeumandragógia Konferencia május Széphalom.
Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009.
Turizmus gazdaságtan 4.. Szálláshely-statisztikai megfigyelések Előny Helyettesítheti a határstatisztikai megfigyeléseket (részben) Legtöbb országban.
Turizmus gazdaságtan 3..
A projekt a Nemzeti Kutatási és Technológiai Hivatal támogatásával valósult meg.
Balaton régió turizmusában
turizmusért felelős helyettes államtitkár
Megtakarítási módszerek a vállalatok gyakorlatában Berey Zita
Idegenforgalom Láss világot….. Turizmus A turizmus fogalmán egyrészt az ember állandó életvitelén és munkarendjén (lakásán és munkahelyén) kívüli valamennyi.
HÁZI DOLGOZAT SZOLGÁLTATÁSMARKETING IMÁZS PROFIL ELMŰ ÉS AZ E-ON
Házi dolgozat szolgáltatásmarketing mystery shopping máv
Vonzástényezők vizsgálata két fürdőváros példáján
Dr. Lőrincz Katalin, Priszinger Krisztina,
A Magyar Turizmus Zrt. marketing aktivitásai Horváth Gergely Magyar Turizmus Zrt február 28.
A Magyar Turizmus Zrt. egészségturisztikai marketing tevékenysége Dr
„A nők, fiatalok és gyerekek elleni erőszak Európában” A SCELLES Alapítvány (Franciaország) kiadványa.
VIDÉKI TURIZMUS, VÁLSÁG, KISTÉRSÉGI FEJLESZTÉS Borsodi-Mezőség – Tisza-tó Dr. Dávid Lóránt
A magyar tőkeexport bemutatása
1458/17. tétel. 17/A Ez ideig ismeretlen külföldi partner kereste fel ben, és ajánlott fel a Földközi-tenger egyik szigetén szolgáltatásokat az.
Franciaország bemutatása szekunder kutatás alapján
Katalógusok szerepe az értékesítésben. Katalógusok szerepe A turisztikai termék egyik tulajdonsága, hogy szolgáltatásokból áll, megfoghatatlan, nagyon.
Az Országos egészségturizmus fejlesztési stratégia gyakorlati alkalmazása Mosonmagyaróvár példáján bemutatva Printz-Markó Erzsébet NYME-AK, Turizmus Intézet,
KERESLET ÉS KÍNÁLAT AZ EGÉSZSÉGTURIZMUSBAN 3. Előadás/Szeminárium
Balaton „Tengernyi élmény itthon”. A legjelentősebb belföldi fogadóterület I-IX. hó: (22,2,%) A teljes vendégforgalom alapján második I-IX.
TOURINFORM IRODA BADACSONY SZIGLIGET
A Tourism4C project bemutatása Nagy András Ügyvezető igazgató ZMVA Kick-off találkozó Zalaegerszeg, május
Gyógyturisztikai szekció április 1. Bozzay Andrásné Nemzetközi Balneológiai Konferencia.
A turizmuspolitika aktuális kérdései 2013-ban Veszprém Megyei Kereskedelmi és Iparkamara szezonfelkészítő rendezvény április 25., Tihany Fodor Olivér.
Magyarországi konferencia- turizmus eredményei 2010 Magyar Kongresszusi Iroda.
A Magyar Turizmus Zrt. MICE kutatásának 2007-es összefoglalója.
Dr. Bienerth Gusztáv prezentációja 2016.december 12.
Turisztikai fejlesztési lehetőségek a programozási időszakban
TURISZTIKAI SZEZONÉRTÉKELÉS
Horváth Gergely vezérigazgató Magyar Turizmus Zrt.
A Magyar Turizmus Zrt. MICE kutatásának 2006-os összefoglalója
A külföldi állampolgárok magyarországi foglalkoztatásának főbb jellemzői I. félév szeptember 12.
A turisztikai desztináció menedzsment rendszer Magyarországon
Velünk élő középkor Forrás:
Előadás másolata:

A turizmus és a nemzetközi konferenciák alakulása között SZEKUNDER KUTATÁS DÁNIELNÉ GARAI ÁGNES LEV69128

TARTALOMJEGYZÉK 1. Kutatási terv 1.1. Kutatási probléma 1.2. Konceptualizáció 1.3. Kutatási célok 1.4. Kutatási módszer 2. Kutatási eredmények 3. Következtetések

1.1. Kutatási probléma A kirobbant gazdasági válság hatására a magyar turisztikai élet is rohamos ütemben visszazuhant.

1.2. Konceptualizáció Turizmus alatt egyrészt az ember állandó életvitelén és munkarendjén kívüli valamennyi helyváltoztatást és tevékenységet értjük, bármi legyen azok konkrét indítéka, időtartama és célterülete. A turizmus másrészt az ezzel kapcsolatos igények kielégítésére létrehozott anyagi- technikai és szervezeti feltételek, valamint szolgáltatások együttese. Két formája van a szabadidő-turizmus és hivatásturizmus. A szabadidő-turizmus az állandó lakáson kívül szabadidőben végzett és szabadon választott tevékenységek összessége, amelyet az ember változatosság igénye motivál. A hivatásturizmus a foglalkozással kapcsolatos helyváltoztatások során végzett szakmai és szabadidő-tevékenységek összessége.

1.3. Kutatási célok 1. Milyen változás tapasztalható a 2008-as és a 2009-es budapesti szállodák és kereskedelmi szálláshelyek tekintetében? 2. A balatoni szálláshelyeken megforduló vendégek száma 2008-hoz képest. 3. Gyógy- és wellness szállodákban megforduló vendégek száma a válság közepén? 4. Nemzetközi konferenciák számának alakulása

1.4. Kutatási módszer Szekunder kutatás

2. Kutatási eredmények

Budapesti szállodák és kereskedelmi szálláshelyeken belföldi és külföldi vendégeinek számának alakulása időszakban :

Balatoni szálláshelyeken megforduló vendégek száma

Gyógy és wellness szállodákban megforduló vendégek száma

Nemzetközi konferenciák

Következtetések -Budapesti szálláshelyeken vendégeskedő személyek száma csökkent -Balatoni szálláshelyeken pihenők száma is csökkent, de pihenni mindenkinek kell -Válság ellenére a gyógy- és wellness szállodákban pihenő vendégek száma hoz képest minimális mértékben csökkent -A csökkenő résztvevők ellenére a vásárok, kiállítások száma nőtt