Forgalom-szimuláció eltérő közegekben Max Gyula BMGE-AAIT 2008.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
38. Útügyi Napok, Hajdúszoboszló
Advertisements

A szabályozott szakasz statikus tulajdonsága
Stacionárius és instacionárius áramlás
Szakítódiagram órai munkát segítő Szakitódiagram.
Intelligens közlekedési rendszerek
Felületszerkezetek Lemezek.
Nemlineáris és komplex rendszerek viselkedése
Függvények Egyenlőre csak valós-valós függvényekkel foglalkozunk.
Adatvédelmi Nap A kamerás megfigyelés Magyarországon
EE/R adatmodell (Extended E/R) 1 Az objektum orientált szemlélet elterjedésével egyre nőtt az igény az olyan SDM (Semantic Data Model) modellek iránt,
Hő- és Áramlástan I. - Kontinuumok mechanikája
A Borda-Carnot veszteség
Vektormező szinguláris pontjainak indexe
Térinformatikai elemzések. Megválaszolható kérdések Pozíció - mi van egy adott helyen Feltétel - hol vannak …? Trendek - mi változott meg? Minta - milyen.
DIFFERENCIÁLSZÁMÍTÁS ALKALMAZÁSA
Piaci kereslet és kínálat
SzTE JGYTFK Matematika Tanszék
Szoftver bonyolultsági mértékek alkalmazási területei Király Roland 2011.
A Bernoulli-egyenlet alkalmazása (Laval fúvóka)
Közút-vasút keresztezések biztosítási módjainak összehasonlítása
Rendszer és modell szeptember-december Előadó: Bornemisza Imre egyetemi adjunktus.
Számítógépes grafika, PPKE-ITK, Benedek Csaba, 2010 Geometriai modellezés 2. előadás.
Modellezés és szimuláció c. tantárgy Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar Intelligens Mérnöki Rendszerek Intézet Mechatronikai Mérnöki MSc 8.
A virtuális technológia alapjai Dr. Horv á th L á szl ó Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar, Intelligens Mérnöki Rendszerek.
Modellezés és szimuláció c. tantárgy Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar Intelligens Mérnöki Rendszerek Intézet Mechatronikai Mérnöki MSc 10.
Innovatív elképzelések Győr közösségi közlekedésének fejlesztésére
 A járműmotorok környezetszennyezését korlátozó előírások az alábbiakra vonatkoznak: › A kipufogógázok káros összetevőire › A típusvizsgálaton ellenőrzött.
Gazdasági informatika II.
Kutatói pályára felkészítő akadémiai ismeretek modul Környezetgazdálkodás Modellezés, mint módszer bemutatása KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI AGRÁRMÉRNÖK MSC.
Matematika III. előadások MINB083, MILB083
Gazdasági modellezés,döntési modellek
VIKKK III.2. projekt: Technológia fejlesztés és optimális üzemeltetés Varga Tamás Pannon Egyetem, Folyamatmérnöki Intézeti Tanszék Veszprém, 2007.június.
Modellezés és szimuláció c. tantárgy Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar Intelligens Mérnöki Rendszerek Intézet Mechatronikai Mérnöki MSc 11.
ma már nem a vizsgált téma, hanem a használt módszerek teszik a fizikát dominál az átlagos viselkedés!!! alkalmazhatjuk a statisztikus fizika módszereit.
Közlekedésmodellezés Készítette: Láng Péter Konzulens: Mészáros Tamás.
Intelligens Felderítő Robotok
Egydimenziós tömbökön végezhető műveletek
A modell fogalma, a modellezés jelentősége
EUTROFIZÁCIÓ MODELLEZÉSE: DINAMIKUS MODELLEK
A KTI az EU és a hazai közlekedéspolitika irányelveit követve a fenntartható fejlődés szempontjait figyelembe véve folyamatosan fejlődő,
Ideális folyadékok időálló áramlása
Behajtási díj Budapesten? Közlekedésszabályozás az élhetőbb városért
Légi forgalom irányítása konfliktushelyzetek feloldására
Intelligens közúti kereszteződés
1/13 Bécsi Tamás, Péter Tamás INNOVÁCIÓ ÉS FENNTARTHATÓ FELSZÍNI KÖZLEKEDÉS KONFERENCIA Budapest, szeptember 4-6. Képfelismerésen alapuló technológiák.
Automatika Az automatizálás célja gép, együttműködő gépcsoport, berendezés, eszköz, műszer, részegység minél kevesebb emberi beavatkozással történő, balesetmentes.
Diszkrét elem módszerek BME TTK, By Krisztián Rónaszegi.
Összetevő- és telepítési diagram
Szervopneumatika.
A Van der Waals-gáz molekuláris dinamikai modellezése Készítette: Kómár Péter Témavezető: Dr. Tichy Géza TDK konferencia
Unger Tamás, alpolgármester A 3. változatban teljes felújítás keretében átépülésre kerülnének a meglévő utak, és a járdák. A jelenlegi burkolt.
Adamkó Attila UML2 Adamkó Attila
Szabályozási Rendszerek 2014/2015 őszi szemeszter Előadás Automatizálási tanszék.
Automatika Az automatizálás célja gép, együttműködő gépcsoport, berendezés, eszköz, műszer, részegység minél kevesebb emberi beavatkozással történő, balesetmentes.
hatásterület lehatárolása az IMMI 2011 szoftver segítségével
1 Bevezetés Energiafelhasználás Közlekedés aránya 37% CO kibocsátás a jármű tömegének függvényében.
F IGYELMI ALGORITMUSOKKAL VEZÉRELT HELYSZÍNANALÍZIS Persa György.
Szimuláció.
Egy termálfürdő használt vizének vizsgálata, felszíni vízfolyásba való bevezetésének modellezése, és a fellépő környezetterhelések minimalizálásának lehetőségei.
Hága Péter ELTE, Komplex Rendszerek Fizikája Tanszék Statisztikus Fizikai Nap Budapest.
PÁRHUZAMOS ARCHITEKTÚRÁK – 13 INFORMÁCIÓFELDOLGOZÓ HÁLÓZATOK TUDÁS ALAPÚ MODELLEZÉSE Németh Gábor.
A jelátvivő tag Az irányítástechnika jelátvivő tagként vizsgál minden olyan alkatrészt (pl.: tranzisztor, szelep, stb.), elemet vagy szervet (pl.: jelillesztő,
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Elektronikus Eszközök Tanszéke Termikus hatások analóg integrált áramkörökben Esettanulmány:
Mi a logisztikai szimuláció? Egy logisztikai rendszer szereplői... Gyártás Raktározás Rendelés.
Szimuláció. Mi a szimuláció? A szimuláció a legáltalánosabb értelemben a megismerés egyik fajtája A megismerés a tudás megszerzése vagy annak folyamata.
Kontinuum modellek 1.  Bevezetés a kontinuum modellekbe  Numerikus számolás alapjai.
Úthálózat fejlesztés, úthierarchia, úttípusok
A Borda-Carnot veszteség
Bevezetés Tematika Számonkérés Irodalom
Egységrakomány képző eszközök Készítette: Dávid István
Előadás másolata:

Forgalom-szimuláció eltérő közegekben Max Gyula BMGE-AAIT 2008

Forgalom-szimuláció eltérő közegekben Bevezetés A közlekedés egy nagy és bonyolult rendszer Transzportmodellek alkotunk a rendszer megértéséhez Mit várunk egy transzportmodelltől? Pontosan írja le a rendszer viselkedését Definiálja a műveleteket és mutassa be a hatásukat Írja le a rendszer statikus és dinamikus viselkedését Csak közlekedési eseményeket modellezhetünk így? Max Gyula BMGE-AAIT

Forgalom-szimuláció eltérő közegekben Max Gyula BMGE-AAIT Többféle transzportmodell lehetséges Közlekedési események makró vagy mikró szintű modellezése Tömegáramlási modellek Adatáramlási modellek

Forgalom-szimuláció eltérő közegekben Max Gyula BMGE-AAIT Alkalmas-e egy közúti közlekedési folyamatokat leíró modell (szimuláció) adatáramlási feladatok modellezésére? Rendelkezésünkre állt egy létező közúti közlekedési szimulációs modell (Péter Tamás, 2007). Milyen feltételek mellett alkalmazható ez a rendszer adathálózatok szimulációjára? Feladat: Az adathálózat kritikus forgalomsűrűség adatainak meghatározás (torlódási pontok, szűk keresztmetszet)

Forgalom-szimuláció eltérő közegekben Max Gyula BMGE-AAIT Közúti közlekedési modell: A közúti közlekedési modell egy zárt görbe által körülhatárolt tartományban elhelyezkedő úthálózat szakaszain, az áramlás következtében fellépő járműsűrűségeket vizsgálja. A tartományba beáramló, az onnan kiáramló valamint a belső járműfolyamatokat ismeretnek tekintjük. A megfigyelt területen belül irányított útszakaszok kooperálnak egymással Parkolók megadása is lehetséges az utak mentén A modell csomópontokat nem tartalmaz Nemlineáris differenciál-egyenletrendszer írja le a modell működését

Forgalom-szimuláció eltérő közegekben Feladat: a transz- formáció megoldása ● → ●

Forgalom-szimuláció eltérő közegekben Max Gyula BMGE-AAIT Megegyező tulajdonságok: Zárt görbével határolt terület sűrűségmérése Külső és belső forgalom vizsgálata Mozgási és parkoló pályák létezése Eltérő tulajdonságok Útszakasz és csomópont is létezik A csomópontok kooperálnak egymással Kétirányú szakaszok Szakaszhossz << üzenethossz Σüzenet be ≠ Σüzenet ki

Forgalom-szimuláció eltérő közegekben Max Gyula BMGE-AAIT Megfeleltetések: Kitüntetett szerepe a csomópontoknak van ( Csomópont ↔ Útszakasz ) Csomópont = útszakasz végén lévő parkoló Adattárolás = parkolás

Forgalom-szimuláció eltérő közegekben Max Gyula BMGE-AAIT Eredmények: Az adathálózati és a közúti közlekedés forgalomsűrűségét leíró differenciálegyenlet- rendszerek hasonló felépítésűek. Az analógia biztosításához két kritérium megléte szükséges: 1. az adathálózat csomópontjainak kooperációját a közúti közlekedési modell parkolóinak kooperációja biztosítja 2. adathálózat két csomópontja közti kétirányú útszakaszon egy időben csak egy jármű haladhat. A közúti közlekedési hálózati modell felülről kompatibilis az adathálózati modellel.

Forgalom-szimuláció eltérő közegekben Max Gyula BMGE-AAIT Kérdések?