A Moodle távoktatási rendszer alkalmazási lehetőségei az egyetemi képzésben dr. Molnár Tamás Az internet generáció a mai fiatalok a számítógépekkel és.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Tartalom- és módszerfejlesztés a Műegyetem.
TIOP 1.1.1/09/ Angol nyelvi modulok feldolgozása tanulói laptopok segítségével.
Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
E-learning alkalmazás hasonlóságai és különbségei a köz-és magán szférába ÁROP Tudásalapú közszolgálati előmenetel.
Tutori tevékenység a gyakorlatban
E-learning alapú távoktatásos képzés
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
Virtuális oktatási környezet kialakítása
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május MOOC és e-learning kölcsönhatása Dr.
A DEXTER FELNŐTTKÉPZÉSI ADMINISZTRÁCIÓT ÉS TUDÁSÁTADÁST TÁMOGATÓ MEGOLDÁSAI.
A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes
Miskolczi Ildikó
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
VI. Interaktív Tábla Konferencia
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 4. konferencia.
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
Kisvállalkozói Szakirány Belső vállalkozásokkal dinamizálni a nagyvállalatokat! Kisvállalkozói Szakirány!
2014. július 6. A hálózati együttműködés az innovációs tevékenység során Bedő Ferenc közoktatási szakértő
E-Learning alkalmazások KÜRT Zrt. Információmenedzsment © 2007 KÜRT Zrt. Előadó: Dr. Remzső Tibor
Oktatás a XXI. században Pintár Tamás. Oktatás a XXI. században Kulcsszavak Interaktívan Napjaink gyorsuló világa „Információéhség”
E - Learning Információtechnológiai támogatás a nyitott- és távoktatásban.
E-learning és a multimédia
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
Főző Attila László főszerkesztő-helyettes Számítógéppel segített kollaboratív tanulás.
Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai
E-learning alapú távoktatásos képzés
A Z ELA LCMS BEMUTATÁSA, KURZUS SZERVEZŐI LEHETŐSÉGEI, KÜLÖNÖS TEKINTETTEL A T ÉRINFORMATIKÁRA.
e-Learning a tanárképzésben
Debrecen, /10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság.
E-learning Kovácspál Eszter.
Felsőoktatási portálok lehetőségei a hatékony tudásépítésben
Nemzeti Közszolgálati Egyetem
Az E-TANÁR portál.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Az internet generáció a mai fiatalok a számítógépekkel és a mobil eszközökkel együtt nőnek fel a legújabb kommunikációs formákat használják ( FB > 1milliárd.
A Szilárdtest Fizika Tanszék Virtuális Oktatási Környezete A XXI. század diplomája Elektronikus távoktatás.
Győr, dr. Nagy Tamás, Nyitrai Erzsébet
Készítette: Pethő Balázs 1 Oktatási keretrendszerek A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
LKG-Moodle A LKG ToP ( T áv O ktatási P ortál) működéséről avagy bevezetés a MOODLE e-oktatási rendszer használatába Bánhegyesi Zoltán.
Tanulási útmutató Tanulási Útmutató Az Észak-magyarországi Regionális Távoktatási Központ által a TÁVHÁLÓ projektben kifejlesztett e-learning környezethez.
Wordforce e-learning szerkesztő lehetőségei és korlátai
Tutoriál videó alkalmazása Moodle kurzusban
Járt utat a járatlanért… A Moodle bevezetésének és alkalmazásának sajátosságai nagyvállalati környezetben Németh Károly Gödöllő, június 24.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak E lektronikus tanulás 4. konferencia.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 1. konferencia.
Kommunikáció a felsőoktatásban Rós László PTE BTK, április 14.
Educatio LMS Halácsy Katalin II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskola BeTISZK, MiTIOK tagiskola.
Moodle tesztkérdések létrehozása különféle módokon dr
A hallgatók figyelmének folyamatos fenntartása távoktatási kurzusokban dr. Molnár Tamás, ISZK, Debreceni Egyetem, A távoktatás egy.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap „Interaktív elektronikus tananyagok fejlesztése” projekt.
Virtuális tanulási környezet kialakítása és projektmódszerek alkalmazása Erasmus+ KA1 mobilitás program Disszemináció Százhalombatta, november 24.
Tananyagfejlesztő és távoktató e-learning keretrendszer intézményi szintű működtetése MELLearN, ELTE Az ILIAS alkalmazása.
E-LEARNING ALKALMAZÁSOK DR. ZÁRDA SAROLTA. AZ ELEKTRONIKUS OKTATÁS KÖVETELMÉNYRENDSZERE JÓL TAGOLT TARTALOM PERCES SZAKASZOK - A TARTALOM A KELLŐ.
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
ELearning az oktatásban készítette: Melega Kálmán iskola: honlap: eLearning:bubo.pataky.hu.
Honlap: Program: A Math-Bridge interaktív tanulási platform lehetséges szerepe az oktatási folyamatban.
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Információtechnológiák és tudásbázis az Agrof-MM Leonardo+ projektben M=Mountain; M=Mediterranean
Multimédiás, interaktív Moodle tesztkérdések Molnár Tamás
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Előadás másolata:

A Moodle távoktatási rendszer alkalmazási lehetőségei az egyetemi képzésben dr. Molnár Tamás Az internet generáció a mai fiatalok a számítógépekkel és a mobil eszközökkel együtt nőnek fel a legújabb kommunikációs formákat használják ( FB > 1milliárd ) a fiatalok információkezelési átalakultak, ezt az oktatásban is figyelembe kell venni 2013: minden hetedik, 2014: minden negyedik ember okostelefon tulajdonos a világon

Az E-learning bevezetésének szükségessége a hallgatók igénylik a bárhol, bármikor, rugalmasan hozzáférhető tananyagot új képzési módszerek: többcsatornás képzés és személyre szóló képzés hallgatói létszám növekszik

A megoldás: E-learning

A távoktatás jellemzői Önirányításos tanulás, rendszeres visszacsatolás ellenőrzés mellett tanár: ismeretátadó és tanulásirányító tanuló: a tanulási folyamat aktív résztvevője, önirányítás internet alapú kommunikáció a tanulás és a tanítás térben és időben távolra kerülhet egymástól

A távoktatás előnyei rugalmas, időhöz és helyhez nem kötött személyre szóló, irányított módon, de egyéni tempóban tanul egy hallgató több kurzusban is részt vehet egy kurzusban sok hallgató is lehet kapcsolattartás internetes eszközök (mail, skype) használatával multimédiás anyagokat (kép, animáció) tartalmazhat részvétel, teljesítmény naplózása költséghatékony

A távoktatás a hallgatót folyamatos tanulásra készteti teljesítés nyomon követése ( a következő tananyag teszt vagy feladat teljesítése után érhető el ) beküldendő feladatok előírása (időtartamhoz köthető) interaktív tevékenységek (hallgató közreműködése szükséges) interaktív teszt (target marker) lecke szimuláció on line szimuláció csoportmunka tanulásra ösztönöz felkészülés az életre

Távoktatás – külföld: Top US universities put their reputations online "Harvard and the Massachusetts Institute of Technology are launching a nonprofit, open-sourced online learning venture called EdX, a platform to deliver courses online - with the modest ambition of ‘revolutionising education around the world’. “ "Harvard Launches First Free edX Courses Today; Over 100,000 Students Registered.„ “… in 2012 more than a million students are going to take part in an experiment that could re-invent the landscape of higher education.” “With roots in Silicon Valley, Stanford academics have set up the online Coursera platform, which will provide courses from Stanford and Princeton and other leading US institutions.”

E-learning bevezetése: Itt az idő! DE OEC Kaplan online

Moodle = Modular Object-Oriented Dynamic Learning Environment Mi a Moodle ? A Moodle olyan nyílt forráskódú programcsomag, amely elektronikus tanulás és tanítás lebonyolítását teszi lehetővé egy tanulási környezeten keresztül. Moodle = Modular Object-Oriented Dynamic Learning Environment

A Moodle választásának előnyei a programcsomag ingyenes, nyílt forráskód elterjedt rendszer, gazdag eszköztár, széles szakértői háttér rengeteg modul, igény szerint újabbak fejleszthetők támogatja a fontosabb nemzetközi szabványokat: SCORM (Sharable Content Object Reference Model) együttműködés más rendszerekkel (Neptun, LDAP)

e-Pedagogy: az e-learning pedagógiája A távoktatási kurzusok saját pedagógiai elvek szerint készülnek.

A Moodle pedagógiai alapelve Szociális konstruktivizmus: az emberek akkor tanulnak legjobban ha egyénileg vagy csoportokban tanulási eszközöket hoznak létre másoknak. A Moodle a tanár-tanuló és tanuló-tanuló kapcsolatokra, kölcsönhatásra összpontosít! Tanár - tanuló Tanár - csoport

Megjegyezni - Tanítani, Megérteni Nem lehet mindent távoktatásban tanítani. Nem is akarunk mindent 

Kurzus elemei: Tananyag és Tevékenység hallgató tanár – hallgató hallgató - hallgató folytonos kölcsönhatás

A kurzus elemei: Tananyag

Kurzus elemei: Tevékenység -> Teszt 1. What is the shape of the chest? A, Barrel chest B, Flail chest C, Normal chest D, Pigeon chest teszt: gyakorló, feltételes, vizsga beugró, vizsga keverés magyarázat

Tesztek – Kérdés típusok igaz/hamis rövid válasz többszörös választás esszé párosító számításos drag and drop marker drag and drop text

Tevékenység – Teszt - interaktív – folyamatos figyelem fenntartása

Teszt – Pharmacology - tesztelés a tudás anyja, nem az ismétlés folyamatos tanulás többen járnak előadásra (10 -> 60 !) - feedback

Kurzus elemei: Tevékenység -> Fogalomtár SE (Spin Echo) SI (Signal Intensity) SSS (Superior sagittal sinus) TS (Transverse sinus)

Kurzus elemei: Tevékenység -> Feladat (egyéni, csoportos)

Kérdőív: népegészségügyi felmérések, minőségellenőrzés Az egyik Moodle kérdőívben kötött kérdések vannak, melyekkel felmérhető a tanítás hatékonysága és a tanulók elégedettsége. Készíthető egyéni felmérés is, amely az oktató tetszőlegesen összeállított kérdéseit tartalmazza.

Web dokument - Moodle lecke start 1. téma 1. téma nincs tervezett út a hallgató szabadon választ téma sorrendet nincs teljesítés ellenőrzés sok, tervezett útvonal van a tanár határozza meg a témák sorrendjét a hallgatónak követelményeket kell teljesítenie 2. téma 2. téma 3. téma end

Kurzus elemei: Tevékenység -> Lecke

Kurzus elemei: Tevékenység -> Lecke: Szimulácó és online szimuláció szöveget és képet tartalmazó oldalak mindegyik oldal tartalmazhat kérdéseket az oldalak következhetnek sorban vagy elágazás szerint önirányitott tanulás hallgató valósidejű kölcsönhatás emberekkel virtuális környezet: kórház szerepek: ápoló, orvos, beteg előretervezett események történnek valósidejű kölcsönhatás emberekkel: online fórumok és beszélgetések videók kérdésfeltevés többféle módon

Moodle + Second Life = Sloodle Online szimuláció 3D virtuális környezetbenen Online, egy vagy többrésztvevős szimuláció, virtuális környezetben. A virtuális kórházban a hallgatók esetbemutatókat, szimulációkat, videókat és személyes kapcsolatot használnak. A 3D virtuális környezet felkelti a mai “internet generációs” fiatalok figyelmét.

Látogatottság: DE E-learning központ (http://tavoktatas2. med. unideb kurzus ~ 250 hallgató ~ 6000

az e-learning segíti az oktatót! TÉVES: az e-learning működik oktató nélkül TÉVES: e-learning plusz teher az oktatónak

Az e-learning tanulási környezet előnyei a hallgatók rugalmasabban oszthatják be az idejüket oktatóknak több idejük jut a kutatásra és a személyes képzésre

Köszönöm a figyelmet! 