KÖZNEVELÉSI ÉS FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYEKBEN DOLGOZÓK MUNKAHELYI JÓL- LÉTÉNEK KUTATÁSA
A KUTATÁSELŐKÉSZÍTÉSE A HIPOTÉZISEK EREDETÉRŐL A JÓLLÉT-KUTATÁSOK TÁRSADALMI FONTOSSÁGA ÉRZELEM, HANGULAT, ATTITŰD ÉS A SZUBJEKTÍV JÓLLÉT ÖSSZEFÜGGÉSE, A MUNKAHELYI JÓLLÉT MAI MEGKÖZELÍTÉSESEI A STRESSZ ÉS A MUNKAHELYI JÓLLÉT VISZONYA
AZ ADATGYŰJTÉS ELŐKÉSZÍTÉS ELVEI AZ ÁLTALÁNOSTÓL AZ EGYEDIIG ÁLTALÁNOS KOCKÁZATOK (egészségi) KÖZÖSSÉGI KOCKÁZATOK (szakmai) EGYÉNI KOCKÁZATOK (munkaköri) Hagyományos, aktuális, megújuló kockázati tényezők
AZ ADATGYŰJTÉS MÓDSZEREI TECHNIKAI KÉRDÉSEK A CÉLCSOPORTOK SAJÁTOSSÁGAI INTERJÚK A VEZETŐI CÉLCSOPORTBAN A MUNKATÁRSAK LEKÉRDEZÉSE A KIVÁLASZTÁS ÉS A BIZALOM
A KUTATÁS KIEMELT ETIKAI KÉRDÉSEI SZUBJEKTÍV JÓLLÉT ÉRTELMEZÉS, OBJEKTÍV ADATKEZELÉS ÉS FELDOLGOZÁS FORRÁSKRITIKAI KÉRDÉSEK HA CSAK A FELSZÍNT VIZSGÁLJUK A KÉRDŐÍVEK KOHERENCIÁJA VALIDITÁSA A VÁLASZOK BELSŐ KOHERENCIÁJA A HIVATÁSTUDAT ÉS KÖRNYEZETÁLLÓSÁG VISZONYÁNAK KEZELÉSE
KIEMELÉSEK A KUTATÁSI JELENTÉSBŐL MELYEK A LEGMEGHATÁROZÓBB MUNKAHELYI JÓLLÉTI ELEMEK AZ OKTATÁS-NEVELÉS TERÜLETÉN? A fokozódó stressz és az agresszió kérdésköre Az ember-pálya megfelelés intézményi helyzetének hatása a jól-létre Kiszolgáltatottság a laikus közvéleménynek Kiszolgáltatottság a fenntartónak A megbecsülés hiánya és az ösztönzési lehetőségek elégtelensége
A FOKOZÓDÓ STRESSZ ÉS AZ AGRESSZIÓ AZ AGRESSZIÓ„TECHNIKAI”FORMÁI ÉS HORDOZÓI A TANULÓI A HALLGATÓI A MUNKATÁRSI ÉS BEOSZTOTTI A SZÜLŐI A MEGRENDELT A RÉTEGFÜGGŐ
KISZOLGÁLTATOTTSÁG A LAIKUS KÖZVÉLEMÉNYNEK Az ítéletalkotás időszerűsége A vélemény terjedési sebessége és virulenciája Az ítélet forrásai A sztereotípiák természete Sérelmek és sztereotípiák
KISZOLGÁLTATOTTSÁG A FENNTARTÓNAK FENNTARTÓ MŰKÖDTETŐ TULAJDONOS „A FENNTARTÓVÁGYÁS”- FENNTARTÓVÁLTÁS FELADATFÉLTÉS PRESZTÍZSŐRZÉS KONTRA FELADATVÉDELMI HARC FÓKÁK ÉS ESZKIMÓK
AZ EMBER-PÁLYA MEGFELELÉS HELYZETÉNEK HATÁSA AZ INTÉZMÉNYI JÓLLÉTRE A zseniális ember nem azért kiváló a szakmájában, mert ott dolgozik,hanem azért dolgozik ott, mert kiváló. Az egyéni pályasikert és szakmai elégedettséget a pályaalkalmassági követelmények és az egyéni alkalmassági jegyek megegyezőségének mértéke határozza meg. (Parsons, 1909.)
A MEGBECSÜLÉS HIÁNYA ÉS AZ ÖSZTÖNZÉSI LEHETŐSÉGEK ELÉGTELENSÉGE A formális és nem formális megbecsülés A külső és belső megbecsülés Az életpálya modell a köznevelésben A tudományos minősítő rendszer a felsőoktatásban
AZONOSSÁGOK ÉS ELTÉRÉSEK Alapvető azonosságok mellett a felsőoktatásban az agressziónak kitettség kisebb az ember-pálya megfelelés hatása feladatfüggőbb a nyilvánosságnak való kitettség technikai értelemben nagyobb a folyamatos változások hatása közérzetre azonos mértékű
Kodolányi János Főiskola Székesfehérvár Köszönöm az érdeklődést és a figyelmet! Fűrész István
SLIDE HEADING
DIA ALCÍM Bullet Point Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Curabitur nec nisi vestibulum, interdum leo vitae, consequat ligula. Mauris ultrices elit vitae metus pellentesque, sit amet vulputate nisl commodo. Bullet Point 2 Quat ligula. Mauris ultrices elit vitae metus pellentesque Bullet Point 3 QUAT LIGULA. MAURIS ULTRICES ELIT VITAE METUS PELLENTESQUE Mauris ultrices elit vitae metus pellentesque, sit amet
SLIDE HEADING DIA ALCÍM Bullet Point Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Curabitur nec nisi vestibulum, interdum leo vitae, consequat ligula. Mauris ultrices elit vitae metus pellentesque, sit amet vulputate nisl commodo. Bullet Point 2 Quat ligula. Mauris ultrices elit vitae metus pellentesque Bullet Point 3 QUAT LIGULA. MAURIS ULTRICES ELIT VITAE METUS PELLENTESQUE Mauris ultrices elit vitae metus pellentesque, sit amet
SLIDE HEADING DIA ALCÍM Bullet Point Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Curabitur nec nisi vestibulum, interdum leo vitae, consequat ligula. Mauris ultrices elit vitae metus pellentesque, sit amet vulputate nisl commodo. Bullet Point 2 Quat ligula. Mauris ultrices elit vitae metus pellentesque Bullet Point 3 QUAT LIGULA. MAURIS ULTRICES ELIT VITAE METUS PELLENTESQUE Mauris ultrices elit vitae metus pellentesque, sit amet
SLIDE HEADING DIA ALCÍM Bullet Point Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Curabitur nec nisi vestibulum, interdum leo vitae, consequat ligula. Mauris ultrices elit vitae metus pellentesque, sit amet vulputate nisl commodo. Bullet Point 2 Quat ligula. Mauris ultrices elit vitae metus pellentesque Bullet Point 3 QUAT LIGULA. MAURIS ULTRICES ELIT VITAE METUS PELLENTESQUE Mauris ultrices elit vitae metus pellentesque, sit amet
SLIDE HEADING DIA ALCÍM Bullet Point Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Curabitur nec nisi vestibulum, interdum leo vitae, consequat ligula. Mauris ultrices elit vitae metus pellentesque, sit amet vulputate nisl commodo. Bullet Point 2 Quat ligula. Mauris ultrices elit vitae metus pellentesque Bullet Point 3 QUAT LIGULA. MAURIS ULTRICES ELIT VITAE METUS PELLENTESQUE Mauris ultrices elit vitae metus pellentesque, sit amet
SLIDE HEADING DIA ALCÍM Bullet Point Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Curabitur nec nisi vestibulum, interdum leo vitae, consequat ligula. Mauris ultrices elit vitae metus pellentesque, sit amet vulputate nisl commodo. Bullet Point 2 Quat ligula. Mauris ultrices elit vitae metus pellentesque Bullet Point 3 QUAT LIGULA. MAURIS ULTRICES ELIT VITAE METUS PELLENTESQUE Mauris ultrices elit vitae metus pellentesque, sit amet
SLIDE HEADING DIA ALCÍM Bullet Point Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Curabitur nec nisi vestibulum, interdum leo vitae, consequat ligula. Mauris ultrices elit vitae metus pellentesque, sit amet vulputate nisl commodo. Bullet Point 2 Quat ligula. Mauris ultrices elit vitae metus pellentesque Bullet Point 3 QUAT LIGULA. MAURIS ULTRICES ELIT VITAE METUS PELLENTESQUE Mauris ultrices elit vitae metus pellentesque, sit amet
SLIDE HEADING DIA ALCÍM Bullet Point Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Curabitur nec nisi vestibulum, interdum leo vitae, consequat ligula. Mauris ultrices elit vitae metus pellentesque, sit amet vulputate nisl commodo. Bullet Point 2 Quat ligula. Mauris ultrices elit vitae metus pellentesque Bullet Point 3 QUAT LIGULA. MAURIS ULTRICES ELIT VITAE METUS PELLENTESQUE Mauris ultrices elit vitae metus pellentesque, sit amet
SLIDE HEADING DIA ALCÍM Bullet Point Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Curabitur nec nisi vestibulum, interdum leo vitae, consequat ligula. Mauris ultrices elit vitae metus pellentesque, sit amet vulputate nisl commodo. Bullet Point 2 Quat ligula. Mauris ultrices elit vitae metus pellentesque Bullet Point 3 QUAT LIGULA. MAURIS ULTRICES ELIT VITAE METUS PELLENTESQUE Mauris ultrices elit vitae metus pellentesque, sit amet
SLIDE HEADING DIA ALCÍM Bullet Point Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Curabitur nec nisi vestibulum, interdum leo vitae, consequat ligula. Mauris ultrices elit vitae metus pellentesque, sit amet vulputate nisl commodo. Bullet Point 2 Quat ligula. Mauris ultrices elit vitae metus pellentesque Bullet Point 3 QUAT LIGULA. MAURIS ULTRICES ELIT VITAE METUS PELLENTESQUE Mauris ultrices elit vitae metus pellentesque, sit amet
SLIDE HEADING DIA ALCÍM Bullet Point Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Curabitur nec nisi vestibulum, interdum leo vitae, consequat ligula. Mauris ultrices elit vitae metus pellentesque, sit amet vulputate nisl commodo. Bullet Point 2 Quat ligula. Mauris ultrices elit vitae metus pellentesque Bullet Point 3 QUAT LIGULA. MAURIS ULTRICES ELIT VITAE METUS PELLENTESQUE Mauris ultrices elit vitae metus pellentesque, sit amet
SLIDE HEADING DIA ALCÍM Bullet Point Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Curabitur nec nisi vestibulum, interdum leo vitae, consequat ligula. Mauris ultrices elit vitae metus pellentesque, sit amet vulputate nisl commodo. Bullet Point 2 Quat ligula. Mauris ultrices elit vitae metus pellentesque Bullet Point 3 QUAT LIGULA. MAURIS ULTRICES ELIT VITAE METUS PELLENTESQUE Mauris ultrices elit vitae metus pellentesque, sit amet
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!