Végh Anita, Henger Péter, Gecse Gergely 2010. szeptember 21. Osztrák logisztikai rendszer 5.15. stratégiai műhely.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
VASÚTI KEREKASZTAL A MAGYAR KÖZLEKEDÉSI KLUB RENDEZÉSÉBEN JÚNIUS 2.
Advertisements

A vasúti szabályozás változásai: az „új” vasúti törvény előkészítése
Ágazati stratégiák az NFGM szerepe a pénzügyi és gazdasági válság kezelésében, valamint a hosszú távú versenyképesség biztosításában Bakács András, főosztályvezető.
„A vasúti áruszállítás szerepe a logisztikai rendszerben ”
Magyar ipari parkok kialakításának és működtetésének tapasztalatai Tóth János vezető főtanácsos Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium Üzleti Környezet.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Nemzeti Közlekedési Stratégia kialakítása Magyarországon Szűcs Lajos, főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Infrastruktúra Főosztály.
Foktő – Kalocsai repülőtér önkormányzati fejlesztése
LOGISZTIKAI OKTATÓK TANÁCSKOZÁSA MISKOLCTAPOLCA 2002 MÁJUS 31 NÉMON ZOLTÁN GAZDASÁGI MINISZTÉRIUM KUTATÁS-FEJLESZTÉSI TÁMOGATÁSOK A SZÉCHENYI TERVBEN.
Pannon Logisztikai Klaszter. Nyugat-Dunántúli Régió.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
A hajózás jelenlegi helyzete Szalma Botond MAHOSZ.
 by Auto Consulting Cluster HU , péntek Széchenyi István Egyetem VIP Terem Győr, Egyetem tér 1. Részvételi díj: Autóipari Tanácsadó Klaszter.
PannonRIS – Folyami Információs Szolgáltatások Magyarországon
Logisztikai támogatások rendszere ma, illetve a II. NFT keretében Gecse Gergely, logisztikai referens Budapest, február 3. II. CEBC Logisztikai konferencia.
Vasúti áruszállítás a környezettudatos magatartás szolgálatában
Ugrás az első oldalra A jövőképtől a megvalósításig Városfejlesztés irányai, feladatok ban Dr. Szaló Péter szakállamtitkár A jövőképtől a megvalósításig.
Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP)
A logisztika várható fejlődése az Észak-Alföldi régióban
Over The Rainbow Hungary - Kecskemét.
Innovatív elképzelések Győr közösségi közlekedésének fejlesztésére
Regionális gazdaságfejlesztés gyakorlati óra Esettanulmány II.
A logisztikai szolgáltató központok fejlesztésnek hatása az ország fejlődésére Dr. Zsirai István Közlekedéstudományi Intézet Kht. főmunkatárs, tanácsadó.
NELI-projekt bemutatása
Az ÚMVP intézményrendszere
TIME TO DECIDE ÉS MAGYAR KÖZLEKEDÉSPOLITIKA Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet
EURÓPAI DUNA STRATÉGIA Parkoló pálya vagy gyorsítósáv – Napi Gazdaság Logisztikai konferencia 2010 április 27 Budapest Dr.Doór Zoltán Elnök Magyar Logisztikai.
A közúti fuvarozás helyzete Napi Gazdaság Konferencia Karmos Gábor - főtitkár.
Munkaesély Szövetség. Székhely: Budapest Alapítás éve: 2008 Tagok: foglalkozási rehabilitációs célú munkaerő-piaci szolgáltatók Fő tevékenység: tagok.
Határon átnyúló együttműködések – a KKV-k hálózatépítésének egy lehetősége Előadó: Firtl Mátyás általános alelnök Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat.
Lesku Miklós - polgármester Záhony Város
Logisztika és ipari parkok kapcsolata
Lesku Miklós - polgármester Záhony város
DR. Horváth Rudolf Záhony és Térsége Fejlesztési Kft.
Merre, hogyan tovább budapesti egészségügyi ellátás?
Kővári János országgyűlési képviselő,
S OUTH E AST T RANSPORT A XIS D ÉL - KELETI K ÖZLEKEDÉSI T ENGELY SETA Közlekedési Fórum Szombathely november 15.
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
MLE MFB október 7. Szabadka – Szerbia és Montenegro
ELKÉPZELÉSEK ÉS VALÓSÁG a évi forgalmi adatfelvételek tükrében Albert Gábor tagozatvezető-helyettes március 12. Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési.
Az intermodális logisztikai szolgáltatások fejlesztési programja Szűcs Lajos főosztályvezető Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Közlekedési Stratégiai.
A Dél-alföldi Régió évi Területfejlesztési Operatív Programja Regionális Akcióterv Kecskeméti Klára tervezési projektmenedzser június.
A KTI az EU és a hazai közlekedéspolitika irányelveit követve a fenntartható fejlődés szempontjait figyelembe véve folyamatosan fejlődő,
REGIONÁLIS FEJLESZTÉSI TANÁCS RENDKÍVÜLI ÜLÉS Sopron
A Duna-régió fejlesztése Dávid János. Vízlépcsők a Dunán.
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
Budapest forgalomkezelése és a CITY LOGISZTIKA ITS alkalmazásai
INNOAXIS IPA HUSRB/0901/2.1.3 APPLICATION ID: HU-SRB/0901/213/028 PROJECT TITLE: The borderline as an axis of innovation LEAD BENEFICIARY: Centre for Regional.
Kecskemét, június 20. Szemerey Szabolcs HÍRÖS BESZÁLLÍTÓI KLASZTER
A 21. század energiapolitikai kérdései és hazai válaszai: a „Magyarország energiapolitikája ” című stratégia és a lezajlott társadalmi-szakmai.
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
Infrastrukturális fejlesztési lehetőségek és között
Közlekedésbiztonságra fordítható források
Fleischer Tamás MTA KRTK Világgazdasági Intézet ELTE Társadalomtudományi Kar Társadalomtudományok Módszertana Tanszék Humánökológia szakirány Város, közlekedés,
Projekt eredményeinek disszeminációja – 3. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
A Roma-Net Helyi Támogató Csoport lehetőségei a szociális városrehabilitáció tervezésében és végrehajtásában Mini-konferencia ,
Kovács Ákos A megépült Ipoly-hidakhoz vezető utak felújítása,
Műegyetem - Kutatóegyetem Járműtechnika, közlekedés és logisztika.
Iparpolitikai és regionális szempontok a GKM Stratégiájában és az ÚMFT-ben Dr. Cservenyák Ildikó Főosztályvezető, GKM MRTT, V. vándorgyűlése október.
Közl_kvéd071 Az EU közlekedéspolitikája Az EU közlekedéspolitikája.
BERZSENYI DÁNIEL FŐISKOLA EURÓPA TANULMÁNYOK EGYETEMI SZAK Európai Politikák szakirány 2004/05 tanév első félév Oktató neve: Fleischer Tamás Kurzus címe:
Logisztikai fejlesztési irányok a hazai és az EU szakpolitikák tükrében CEBC „A győztesek felelőssége” konferencia február 2. Dr. Bokor Zoltán BME.
Az intermodalitás szakpolitikai illeszkedése Közlekedéstudományi Konferencia Győr március
A magyar vasúti közlekedés jövőképe Dr. Kerékgyártó János Főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Szolgáltatások Főosztálya Budapest,
Gyógyturisztikai szekció április 1. Bozzay Andrásné Nemzetközi Balneológiai Konferencia.
Az innovációs folyamatok rendszere, és a decentralizált pályázati források Brunda Gusztáv innovációs menedzser szakközgazdász
TOP vas megyei aktualitásai
TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ
MAGYAR VASÚTI MAGÁNKOCSI SZÖVETSÉG
Előadás másolata:

Végh Anita, Henger Péter, Gecse Gergely szeptember 21. Osztrák logisztikai rendszer stratégiai műhely

2 „Adottságok” Fő és másodlagos utak Autópályák Vasútvonalak (villamosított %) Belvízi hajózóutak Ausztria (62,0%)351 Csehország (32,4%)664 Lengyelország (60,4%)3638 Magyarország (36,1%)1440 Szlovákia (43,5%)251 Románia (36,9%)1779

3 Teljesítmény Vállalkozások száma (ezer db) Foglalkoztatottak száma (ezer fő) Vállalkozások árbevétele (M €) Ausztria8,913136,56430,750 Csehország31,058218,69913,533 Lengyelország88,795449,20027,803 Magyarország22,072146,94411,390 Szlovákia2,10764,5282,190 Románia20,887208,4447,155

4 Zászlóshajó programok ― Közlekedéspolitika (GVP-Ö) ― Használatarányos útdíjrendszer ― Duna hajózhatósági akcióterv ― Brenner bázisalagút ― Kombinált fuvarozás ösztönzése ― Iparvágány-fejlesztés ösztönzése ― Egyéb nagyívű tervek

5 Magyar gazdaságba átültethető elemek 1.Fenntartható/zöld közlekedés-logisztika ösztönzése – Közúti közlekedési korlátozások – Infrastruktúra-használati díjak (út, vasút) – Meglévő hálózat jó karbantartása, infrastruktúra-fejlesztésnél vasút preferálása – Kombinált fuvarozás, iparvágány-fejlesztés támogatása 2.Régiós logisztikai központ szerep – Intézményi és szakértői stabilitás, szakmai szervezetek alacsony száma – Hosszú távú, nem partikuláris érdekeket követő infrastruktúra- fejlesztés – Közlekedési-logisztikai rendszert érintő döntések hosszú távú, stratégiai szintű átgondolása, tabukérdések létrejöttének elkerülése

6 Új Széchenyi Terv és az osztrák gyakorlat 1.Tisztázandó az ÚSZT tervdokumentum szintje – Célokat, beavatkozási területeket tartalmazó koncepció, vagy – Az eszközöket is magába foglaló akcióterv 2.Osztrák logisztikai rendszer átültethető eszközei (alkalmazásuk az ÚSZT tranzitgazdaság fejezetének céljaitól függ) – Használatarányos útdíjfizetés – Kombinált fuvarozás – Aktív szakpolitikai részvétel – Infrastruktúra karbantartása – A közúti forgalom adminisztratív korlátozásának lehetőségei – Stratégia és végrehajtás egy kézben

7 Köszönjük a figyelmet!