1 A számítógép felépítése
2 Általános felépítés CPU (processzor) Memória Háttértárak Kimeneti berendezések Bemeneti berendezések
3 Processzor zIBM y8086 y80286 y80386 y80486 yPentium I-IV xCeleron xNorthwood xCeleron M, Pentium M xPrescott zMachintos yMotorola yPower pc zSpec. Processzorok yhang yvideo y3d grafika ynyomtató
4 Processzor felépítése
5 Memória z ROM yprom yeprom yeeprom yflash zRAM ydram yedoram ysdram yDDRram yRambus CACHE
6 Alaplap-buszrendszerek zAdatbusz (64 bit) zCímbusz (32 bit) zVezérlőbusz
7 Buszrendszerek típusai zISA zEISA zVESA zPCI zAGP 1,2,4,8x
8 Interface-ek, portok zInterfaceek azok az összekötő vagy átviteli részek, amelyek a számítógép önállóan működő egységeit (pl. a központi egységet a perifériákkal) összekötik egymással. zSoros port (COM) zPárhuzamos port (LPT) zPS/2 zUSB port (480 mbit/s) zFireWire (IEEE1394) (400 MB/s) zPCMCIA Personal Computer Memory Card International Association zBluetooth zInfra port
9 Háttértárak zFzFloppy zWzWinchester zCzCD-ROM zDzDVD zszszalagos egységek
10 Bemeneti eszközök zBillentyűzet zPozicionáló eszközök yegér yjoystick yfényceruza ytouchpad ytouchscreen zScanner zWeb-kamera zMikrofon
11 Kimenetei eszközök zMonitor zNyomtató zPlotter zHangszóró zProjektor
12 Projektor választás zDLC (tükrös) vagy LCD (kristályos) vagy LCOS (hibrid) z4:3 vagy 16:9 zfényerő (ANSI lumen) y1000 (iroda) y1500 (osztály) y2500 (nagyobb terem) zfelbontás zkontraszt
13 zLCD y(hátrány) xinhomogenitás (kép közepétől a széle felé romlik aszinhűség, elszineződések a sarkokban) xnagy screendoor (pixelek közti vonalak jól láthatóak) xvertical banding (vízszintes pásztázáskor egymástól azonos távolságra függőleges vonalak) xfixed pattern noise (homogén felületeken elszineződés, mintha piszkos lenne a kép) xscanline (vízszintes csíkozás kép függőleges irányú elmozdulása esetén) y(előny) x-ár (ugyanazért az árért nagyobb felbontás) zDLP y(hátrányok) x-rainbow (4x színkerék) x-dithering (sötét vagy nagy egybefüggő színű felületeken az árnyalatokat pontszóródással pótolja) ez sötét felületeken gyakori vagy gyors mozgásoknál x-hangos színkerék x-ár (drágább) z(előny) x-jobb kontraszt x-természetesebb színek x-kis screendoor xnem romlika minősége (füstállóbb) DLP (hátrányok) -rainbow -dithering (sötét vagy nagy egybefüggő színű felületeken az árnyalatokat pontszóródással pótolja) ez sötét felületeken gyakori vagy gyors mozgásoknál -hangos színkerék -ár (drágább) (előny) -jobb kontraszt -természetesebb színek -kis screendoor LCD (hátrány) -inhomogenitás (kép közepétől a széle felé romlik aszinhűség, elszineződések a sarkokban) -nagy screendoor (pixelek közti vonalak jól láthatóak) -vertical banding (vízszintes pásztázáskor egymástól azonos távolságra függőleges vonalak) -fixed pattern noise (homogén felületeken elszineződés, mintha piszkos lenne a kép) -scanline (vízszintes csíkozás kép függőleges irányú elmozdulása esetén) (előny) -ár (ugyanazért az árért nagyobb felbontás)
14 Projektorválasztás zHázimozi y16:9 képarány ynagy kontraszt (>1000:1) yaudió kimenet yhalk zPrezentáció y4:3 képarány ynagy fényerő (>1500 ANSI) ytöbb forrásbemenet, monitor kimenet yegér mozgatható a távirányítóval, mutatófény ykicsi, könnyen hordozható, könnyű ygyors bekapcsolási idő
15 Projektor