© 2012 Ipsos. All rights reserved. Contains Ipsos' Confidential and Proprietary information and may not be disclosed or reproduced without the prior written consent of Ipsos. iOmnibus Az Ipsos nemzetközi online omnibusza
Tartalom 2 iOmnibus: az Ipsos nemzetközi online omnibusza Minta és módszertan Kérdéstípusok Output Árazás és ütemezés Ajánlatkérés
iOmnibus Az Ipsos nemzetközi online omnibusza
iOmnibus - Az Ipsos nemzetközi online omnibusza 4 Az Ipsos Interactive Services (IIS) i:Omnibus szolgáltatása az omnibusz módszertan előnyeit kombinálja az online felmérések gyorsaságával. Lehetővé teszi a multimédiás megoldások alkalmazását (videó, audió, képek hozzáadása). 1000 fős – egyes országokban 2000 fős – országos reprezentatív minta lekérdezésével folyik hetente (néhány országban hetente kétszer).* Hozzáférést ad sokrétű szocio-demográfiai adatokhoz. A mintát az Ipsos saját online paneléből biztosítja. A kutatásba bevont országok: Belgium, Franciaország, Nagy-Britannia, Németország, Olaszország, Hollandia, Spanyolország, Svédország Magyarország, Lengyelország, Oroszország, Törökország Kanada USA Brazília, Mexikó, Argentína és hamarosan Chile (n=500) * Magyarországon még nem elérhető a heti kétszeri vagy 2000 fős szolgáltatás
Minta & Módszertan
Minta és hullámok – Európa 6 Gyakoriság Minta- nagyság MintaSúlyozási szempontokKvóták Franciaország Hetente kétszer vagy (a pénteki hullámban) 16 – 75 éves Kor, nem, régió, aktív státusz, főbevásárló + társadalmi státusz Kor (5 kategória), nem és régió Nagy-Britannia Németország 16 – 70 éves Kor, nem, régió, aktív státusz, főbevásárló + népsűrűség Belgium Kor, nem, régió, aktív státusz, főbevásárló + nyelv Hollandia Olaszország vagy (a pénteki hullámban) Kor, nem, régió, aktív státusz, főbevásárló Spanyolország 16 – 65 éves Svédország Hetente Magyarország Lengyelország Oroszország Törökország 16 – 60 éves Kor (3 kategória), nem és régió
Gyakoriság Minta- nagyság MintaSúlyozási szempontokKvóták Kanada Hetente kétszer éves Kor, nem, régió, aktív státusz + jövedelem Kor (5 kategória), nem és régió Egyesült Államok vagy Minta és hullámok – Kanada és Egyesült Államok
Kérdéstípusok
Question units counts per type of question 9 KÉRDÉS TÍPUSASZÁMOLÁS (kérdésegységek, KE) Egyválasztós kérdés / Egyszerű eldöntendő kérdés 1 KE Többválasztós kérdésMinden 10 válaszlehetőség 1 KE Táblázatos kérdés / attribútum-lista / skála (soronként/oszloponként egyválasztós) Minden 5 állítás 1 KE Táblázatos kérdés / attribútum-lista / skála (soronként/oszloponként többválasztós) Minden 25 bejelölhető elem 1 KE Táblázatos kérdés / attribútum-lista / skála (legördülő válaszlehetőségekkel) Minden 15 legördülő elem 1 KE Numerikus1 KE Félig nyitott kérdés (Egyéb, éspedig)1 KE Nyitott kérdés1,5 KE (kódolás nélkül)
Kérdéstípusok – Példák (1) 10 KÉRDÉS TÍPUSAPÉLDÁK Egyválasztós kérdés / Egyszerű eldöntendő kérdés Az elmúlt három hónapban milyen mosószert használt a LEGGYAKRABBAN Ön vagy bárki az Önök háztartásában? (Kérjük, csak egy választ jelöljön be!) 1. Mosópor / 2. Folyékony mosószer / 3. Tabletta / 4. Folyékony kapszula / 5. Gél Többválasztós kérdés Dolgozik-e Ön, közvetlen családtagja vagy közeli ismerőse, barátja bármelyik alábbi területen? (Több választ is megjelölhet!) 1. Reklám / 2. Újságírás / 3. Biztosítás / 4. Marketing / 5. Piackutatás / 6. Hajápolással kapcsolatos termékek gyártása vagy árusítása / 7. Egyik sem Táblázatos kérdés / attribútum-lista / skála (soronként/oszloponként egyválasztós) Milyen mértékben ért egyet vagy nem ért egyet az alábbi állításokkal ezzel a reklámmal kapcsolatban egy ötfokú skálán, ahol az 5 azt jelenti, hogy „teljes mértékben egyetért”, az 1 pedig azt, hogy „egyáltalán nem ért egyet”? (Kérjük, soronként egy választ jelöljön be!) 1 – egyáltalán nem ért egyet / 2 / 3 / 4 / 5 – teljes mértékben egyetért A reklám valami újat mondott a számomra A reklám zavaros volt A reklám idegesítő volt Táblázatos kérdés / attribútum-lista / skála (soronként/oszloponként többválasztós) Az alábbi lista állításokat tartalmaz, amelyek illenek vagy nem illenek különböző kávémárkákra. Kérjük, jelölje minden egyes állításnál, hogy mely márkára illik! (Kérjük, soronként legalább egy választ jelöljön meg!) Márka 1 / Márka 2 / Márka 3 / Márka 4 / Egyik márkára sem illik Magas minőségű márka Olyan márka, amely örömteli pillanatokat juttat az eszembe A legjobb kávé számomra Innovatív márka
Kérdéstípusok – Példák (2) 11 KÉRDÉS TÍPUSAPÉLDÁK Táblázatos kérdés / attribútum-lista / skála (legördülő válaszlehetőségekkel) Milyen mértékben ért egyet vagy nem ért egyet az alábbi állításokkal ezekkel a reklámokkal kapcsolatban egy ötfokú skálán, ahol az 5 azt jelenti, hogy „teljes mértékben egyetért”, az 1 pedig azt, hogy „egyáltalán nem ért egyet”? (Kérjük, állításonként jelöljön be egy választ!) Reklám 1 / Reklám 2 / Reklám 3 / Reklám 4 / Reklám 5 A reklám valami újat mondott a számomra: Legördülő / Legördülő / Legördülő / Legördülő / Legördülő A reklám zavaros volt: Legördülő / Legördülő / Legördülő / Legördülő / Legördülő A reklám idegesítő volt: Legördülő / Legördülő / Legördülő / Legördülő / Legördülő Numerikus Mennyit fizetett ezért az italért? Kérjük, írja ide a válaszát! 1. ______ forintot 2. Semennyit, ingyen kaptam 3. Nem tudom Félig nyitott kérdés (Egyéb, éspedig) Kérjük, továbbra is gondoljon erre a forró italra! Az alábbiak közül melyik írja le legjobban, hogy mikor fogyasztotta? (Kérjük, csak egy választ jelöljön meg!) 1. Mindig ezt iszom, mielőtt dolgozni kezdek / 2. Reggelihez / 3. Ebédhez 4. Rögtön ebéd után / 5. Vacsorához / 6. Rögtön vacsora után / 7. Tízóraihoz / uzsonnához / 8. A délelőtti szünetben / 9. A délutáni szünetben 10. Egyéb, éspedig: ______________ Nyitott kérdés A termék leírása alapján, amit az imént látott, el tudná mondani, hogy mi tetszett benne? Kérjük, írja ide válaszát! _________________________________________________________________
Megkötések hullámonként 12 Kérdésegységek és stimulik Kérdésegységek maximális száma45 Videók maximális száma5 Rádió-szpotok maximális száma15 Képek maximális száma50 Speciális Ipsos modulok (Emoti*Scape, polckép, stb.) használatára nincs lehetőség -
Programozás és eredmények
14 Dimensions használata. Minden eredmény Dimensions formátumban (a helyi megállapodásnak megfelelően). Programozás és eredmények: Dimensions Sztenderd formátum (megrendelő országtól függően) - DDF+MDD - TripleS -.sav Az ár egy adatfájl set-et tartalmaz. További set (pl. almintára) díj ellenében kérhető. Táblák: kérésre - További díj ellenében - Az igényt ajánlatkéréskor jelezni - Előre definiált fejléccel
Árazás és ütemezés
Árazás* 16 Magyarország Mintanagyság1 000 Minimum díj hullámonként forint 1-5 kérdésegység forint / kérdésegység 6-10 kérdésegység forint / kérdésegység kérdésegység forint / kérdésegység kérdésegység forint / kérdésegység 21+ kérdésegység forint / kérdésegység Kedvezmény további hullámokra/országokra: 10% kedvezmény minden további hullámra / országra, ha nincs eltérés a hullámok / országok között (a minimum díjra nem vonatkozik) Táblák9 500 forint / kérdésegység (sztenderd esetben) Stimulik Kép: forint Film: forint *Az árak az adatbázist tartalmazzák, táblázás, PowerPoint output és elemzés nélkül. Pontos árajánlatot az címen kérhet.
17 Kérdőív: 17 kérdésegység Adatfelvétel Magyarországon: x x x x2 = HUF Árkalkuláció - Példa
Ütemezés 18 A fenti ütemezés egy-országos felmérésre vonatkozik Több-országos kutatás esetén előzetesen egyeztetni kell az ütemezést! Pénteki indulás Az IIS értesítése az ország(ok)ról és a KE számáról Kedd 17 óráig Kérdőív (és stimulik) átadása Szerda délig (fordítási igény esetén 1 nappal korábban) Tesztlink elküldése ügyfélnekCsütörtök délig Tesztlink jóváhagyás az ügyfél részéről Péntek délig Adatfelvétel indítása és az output specifikációja Péntek 17 óráig Adatfelvétel zárásaKedd délelőtt Adatok átadásaKedd munkaidő végéig
Ajánlatkérés
Ajánlatkérését az címen Kérjük, hogy ajánlatkérés esetén a következő információkat adja meg: A kérdezési egységek száma A vizsgálatba bevont ország(ok) neve Várható időpont, amikor az Ipsos megkapja az anyagokat Kódolási igény Eredmények formátuma (ASCII vagy SPSS adatfile) Szükség van-e elemzésre 20 Ugyanabban az országban, ugyanazon hullámban és azonos témában konkurens márkáktól érkező megkeresések esetén az Ipsos az első (időben korábbi) megrendelést fogadja el. Ha az egy hullámra vonatkozó maximum kérdezési egységek számát elértük, ügyfeleink kérdőívét átütemezzük azon következő hullámra, amely megfelel számukra. Az Ipsos sztenderd hetekkel számol (pl. a 27. hét július 1-jén, hétfőn kezdődik, és 7-ig, vasárnapig tart).
Köszönjük!