TUDÁSMEGOSZTÁS 3. SZINT – SZAKMAI NAP BUDAPEST, 2014. NOVEMBER 13. ÁROP-1.A.5-2013-2013-0022 Szervezetfejlesztés megvalósítása Ózdon a hatékonyabb működtetés.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
Advertisements

Kovácsné Kerepesi Márta felülvizsgálati referens
A időszak végrehajtási intézményrendszere
Szervezetfejlesztési Program
MANORKA projekt Magyar – Norvég Kapcsolatok
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
A tatai források alkalmazkodási célú hasznosítási lehetőségeinek feltárása Dr. Mattányi Zsolt tudományos munkatárs Magyar Földtani és Geofizikai Intézet.
Projektzárás „Komplex szervezetfejlesztési projekt megvalósítása Kaposvár Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalánál” ÁROP-1.A.2/B
Tapasztalatok bemutatása a hátrányos helyzetű kistérségek szociális ellátó- rendszerének fejlesztése és a közszolgáltatások kistérségi integrációja területén.
A környezetvédelem intézményrendszere
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
375/2007. (XII. 23.) Korm. rendelet a kisebbségi önkormányzatoknak a központi költségvetésből nyújtott feladatarányos támogatások feltételrendszeréről.
A kormányzat és a civil szervezetek kapcsolata Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár.
Baranya Megyei Önkormányzat
Az oktatási intézmények önkormányzati működésével kapcsolatos felvetések ( egy jegyző gondolatai, értelmezései és esetleges válaszai) Készítette: Molnárné.
Reflexiók a szakpolitika részéről - Városhálózati hatásértékelés Területfejlesztési értékelések workshop Budapest, április 25.
Ugrás az első oldalra A jövőképtől a megvalósításig Városfejlesztés irányai, feladatok ban Dr. Szaló Péter szakállamtitkár A jövőképtől a megvalósításig.
Állam munkavédelmi feladatai
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
Szervezetfejlesztési Program
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
A POLGÁRMESTEREK VÉDELMI IGAZGATÁSI FELADATAI A JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK TÜKRÉBEN MISKOLC, JÚNIUS 06. FAZEKAS GYÖRGY ALEZREDES.
1 A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK ÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEI A TERVEZÉSI GYAKORLATBAN A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK.
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
A költségvetési tervezés megbízhatóságához és megalapozottságához szükséges belső kontrollok kialakítása és működtetése Összeállította: Kiss Péter pénzügyi.
A szociális és gyermekjóléti feladatellátás kistérségi működtetése központi szemszögből Kecskemét június 10.
Regionális projekt-előkészítési támogatás 2007-ben (PEA4) Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
1 Változások az önkormányzatok évi tervezésének, gazdálkodásának szabályozásában.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
Kézdi Árpád Államháztartási Szabályozási Főosztály
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Belügyminisztérium Önkormányzati Feladatok Főosztálya
Miért szükséges? Önkormányzati feladatok irányításának alapköve Kinek és miért hasznos? Képviselőtestületek és bizottságai Polgármester Polgármesteri hivatal.
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium EKOP projektjeinek jelene és jövője dr. Rupp Zoltán főosztályvezető E-közigazgatásért felelős helyettes államtitkárság.
1 8/1993.(III.31.) NM rendelet Szakmai felügyelet A jogszabály módosítás okai: –Az Eü. Reform kiemelt feladata a szakfelügyelet erősítése –Nem minden orvosi.
Dunaújváros2014. szeptember 15. Projekt eredményeinek disszeminációja – 4. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban.
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
Projekt eredményeinek disszeminációja – 2. és 12. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt összefoglaló EKOP
Projekt eredményeinek disszeminációja – Általános projektbemutató ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
Projekt eredményeinek disszeminációja – 3. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
A Roma-Net Helyi Támogató Csoport lehetőségei a szociális városrehabilitáció tervezésében és végrehajtásában Mini-konferencia ,
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
Tudásmegosztás 2. szint – Szakmai Nap ÓZD, december 5.
Tudásmegosztás 2. szint – Szakmai Nap szikszó, december 3.
Stratégiai emberi erőforrás gazdálkodás Hajdúnánás Város Önkormányzatánál (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a Hajdúnánási Közös.
ÁROP-1.A.2. A polgármesteri hivatalok szervezetfejlesztése című pályázatban vállalt és megvalósított intézkedések felülvizsgálata ( ÁROP-1.A
Hajdúnánás, december 19. Az önkormányzatra és az intézményrendszerre vonatkozó intézményi modell Az önkormányzati cégek és önkormányzat közötti szerződéses.
ÁROP-1. A „Kerekegyháza Város önkormányzati szervezetfejlesztése” C
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Tudásmegosztás 3. szint – Szakmai Nap Budapest, november 13.
Az önkormányzati cégek és önkormányzat közötti szerződéses kapcsolatok vizsgálata és az önkormányzati feladatellátást szabályozó külső szerződések rendszere.
A magyar önkormányzati rendszer bemutatása OSLO április 22
A SZAKKÉPZÉS-FEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ TARTALMI IRÁNYAI MFKB megbeszélés február 5.
Kiskőrös Város Polgármesteri Hivatalának Szervezetfejlesztése 4Sales Systems Államreform Operatív Program (ÁROP) 1.2.A.
Megváltozott munkaképességűek és fogyatékkal élők foglalkoztatását elősegítő támogatások és módszerek Tatosné Takács Andrea december 18.
Az Államreform Operatív Program évi akcióterve.
Központi koordináció feladatai a as programozási időszakban.
A járási rendszer megújítása
Önkormányzat és állam.
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 5.
A helyi önkormányzatok feladatrendszere és költségvetése
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

TUDÁSMEGOSZTÁS 3. SZINT – SZAKMAI NAP BUDAPEST, NOVEMBER 13. ÁROP-1.A Szervezetfejlesztés megvalósítása Ózdon a hatékonyabb működtetés és a költségcsökkentés jegyében

TARTALOMJEGYZÉK ALAPADATOK3 ÁROP-1.A.2. FELÜLVIZSGÁLATA 4 KÖLTSÉGVETÉSI HELYZET ÉRTÉKELÉSE 6 TÁMOGATÓ INFRASTRUKTÚRA, INTÉZMÉNYIRÁNYÍTÁSI MODELL8 FELADAT-ELLÁTÁSI MODELL KIDOLGOZÁSA 11 TELEPÜLÉSI KÖZSZOLGÁLTATÁSOK ÖSSZEHANGOLÁSA 13 TÉRSÉGI FELADAT-ELLÁTÁSI MODELL 15 HUMÁN ERŐFORRÁS KAPACITÁSGAZDÁLKODÁS 17 HORIZONTÁLIS SZEMPONTOK 19 PROJEKT EGYÉB ELEMEI 20

ALAPADATOK A projekt időtartama: november 29. – december 31. A projekt elnevezése: Szervezetfejlesztés megvalósítása Ózdon a hatékonyabb működtetés és a költségcsökkentés jegyében Lebonyolító: Vanin Kft.

1. ÁROP FELÜLVIZSGÁLAT Főbb megállapítások Az ÁROP I. projektben megfogalmazott javaslatok gyakorlati átemelése megtörtént az Ózdi Polgármesteri Hivatal működésébe. Az ÁROP I. projektben megfogalmazott új hivatali szervezeti struktúra jól strukturált belső szervezeti tagozódást hozott létre. A beszerzésre kerülő informatikai eszközök (ügyfél hívó rendszer, elektronikus időpontfoglalást lehetővé tevő szoftver) beüzemelésre került, jelenleg a BAZ Megyei Kormányhivatal Ózdi Járási Hivatal okmányirodájában működik. Felülvizsgált kulcsfolyamatok alapján átalakításra kerültek az önkormányzati rendelet- tervezetek, előterjesztések, belső szabályozók előkészítésének rendje. Eredménytermék ÁROP-1.A.2/A számú a Polgármesteri Hivatalok szervezetfejlesztési c. pályázatában vállalt intézkedések felülvizsgálata december

1. ÁROP FELÜLVIZSGÁLAT Javaslatok Közérdekű adatok közzétételének rendjében adatszolgáltatók kijelölése. Közérdekű adatok tartamának felülvizsgálata. Közbeszerzési szabályzat felülvizsgálata-zöld közbeszerzési elvek pontosítása. Jó gyakorlatok Ózdi Polgármesteri Hivatal belső szervezeti felépítésének kialakítása Önkormányzati rendelettervezetek, előterjesztések, belső szabályozók előkészítésének folyamata

2. KÖLTSÉGVETÉSI HELYZET ÉRTÉKELÉSE Főbb megállapítások Az Önkormányzat költségvetési kereteiben évben összességében számottevő változás mutatható ki, melynek legfőbb okai az új önkormányzati feladat- ellátási modell, a központi költségvetés finanszírozásainak változása, valamint az adósságkonszolidáció évtől az Önkormányzat folyamatosan csökkenő költségvetési keretből gazdálkodott, mely feszes végrehajtást követelt meg az Önkormányzattól, de a év tervadatok alapján, ha minimálisan is, de újra megfigyelhető a költségvetési főösszeg növekedése. Az Önkormányzat a kötelező feladatainak ellátása mellett számos önként vállalt feladatot is ellát, azonban önként vállalt feladataihoz bevételi forrást is biztosított. Az Önkormányzat költségvetési gazdálkodásának elemzésében is ki kell emelni a közfoglalkoztatást, mely a településen az igen magas arányú munkanélküliség miatt kiemelt jelentőségű. A közfoglalkoztatási programok hatással vannak a személyi jellegű kiadásokra, szociális juttatásokra és a humán-erő gazdálkodásra. Eredménytermék A fenntartható gazdálkodás és költségvetési egyensúly megteremtését szolgáló strukturális változtatások, ezzel összefüggésben az önkormányzat rövid- és középtávú költségvetési helyzetének, finanszírozási struktúrájának értékelése, valamint a költségcsökkentés, hatékonyságnövelés rövid, közép- és hosszú távú opcióinak és stratégiájának kidolgozása és a legnagyobb potenciállal rendelkező opciók meghatározása február

2. KÖLTSÉGVETÉSI HELYZET ÉRTÉKELÉSE Javaslatok Költségvetési egyensúly fenntarthatósága érdekében rövid távú feladatok:  az önkormányzati költségvetési szervek saját bevételeinek felülvizsgálata,  az önkormányzati kötelező és önként vállalt feladatokat szabályozó önkormányzati rendeletek felülvizsgálata a helyi standardok egyértelmű meghatározása érdekében. Költségvetési egyensúly fenntarthatósága érdekében középtávú feladatok:  a közfoglalkoztatási programok folytatása mellett új lehetőségek feltárása,  az esélyegyenlőség javítása és költséghatékonyság növelése érdekében a megváltozott munkaképességűek foglalkoztatása,  az Önkormányzat és gazdasági társaságai közötti szerződéses kapcsolatok felülvizsgálata az egymás felé teljesítendő pénzügyi kötelezettségek megalapozott középtávú tervezhetősége érdekében. Költségvetési egyensúly fenntarthatósága érdekében hosszú távú feladatok:  a komplex szemléletű stratégiai tervezés,  a befektetői környezet javítása érdekében a város imázs fejlesztése. Jó gyakorlatok Költségvetés tervezés folyamata- egyeztetési eljárás Közfoglalkoztatás-szociális szövetkezet-szociális támogatási rendszer

3. TÁMOGATÓ INFRASTRUKTÚRA, INTÉZMÉNYIRÁNYÍTÁSI MODELL Főbb megállapítások Az Önkormányzat széles körben, magas szakmai színvonalon biztosítja Ózd város lakosságának az önkormányzati közszolgáltatási feladatokat. Az Önkormányzat a Möt-ben meghatározott kötelező és önként vállalt feladatainak ellátásában mind önmaga, mind költségvetési szervei, saját tulajdonú gazdasági társaságai részt vesznek, valamint közszolgáltatási szerződések útján is történik feladatellátás. Az Önkormányzatnak a Möt-ben és a szakágazati jogszabályokban meghatározott kötelező feladatai közül a gyermekek átmeneti gondozása, nappali ellátás területén mutatkozik hiátus. Az Önkormányzat saját tulajdonú gazdasági társaságaival közszolgáltatási feladatra minden esetben köt szerződést, mely a rendelkezésre bocsátott vagyonelemeket, az egymás irányába történő pénzügyi elszámolást tartalmazza. Az Önkormányzat a saját tulajdonú gazdasági társaságait bevonja az éves költségvetési tervezésbe, rendszeresen ellenőzi és beszámoltatja.

3. TÁMOGATÓ INFRASTRUKTÚRA, INTÉZMÉNYIRÁNYÍTÁSI MODELL Eredménytermék Intézményi struktúra, intézményirányítási modell kidolgozása, felülvizsgálata, átszervezése, a gazdasági társaságok tevékenységeinek hatékonyabb működésére irányuló szervezeti javaslatok kidolgozása és megvalósítása március Az önkormányzati feladatok átalakulásával kapcsolatban a támogató infrastruktúra és a szerződéses kapcsolatok felülvizsgálata, valamint a kiszervezett és kiszervezhető önkormányzati feladatok felülvizsgálata az új feladat-ellátási rendben március Javaslatok Támogató infrastruktúra és szerződéses kapcsolatok résztanulmány javaslatai:  Gyermek átmeneti gondozásának biztosítása ellátási szerződés formájában.  Sportfeladatok ellátásának átalakítása –szerződéses kapcsolatok felülvizsgálata, önkormányzat által fenntartott költségvetési szervek feladatainak átalakítása.  Költséghatékonyság vizsgálata a sportfeladatot ellátó költségvetési szervek és önkormányzat saját tulajdonú gazdasági társaságában kiszervezés útján történő feladatellátásra.  Közvilágítási közszolgáltatási szerződés felülvizsgálata a villamos energiapiacra történő kilépéssel.  Önkormányzat és saját tulajdonú gazdasági társaságai közötti közszolgáltatási – vagyonhasznosítási szerződések felülvizsgálata.

3. TÁMOGATÓ INFRASTRUKTÚRA, INTÉZMÉNYIRÁNYÍTÁSI MODELL Javaslatok Intézményirányítási modell résztanulmány javaslatai:  Hatékony felelős társaságirányítás irányába történő előrelépések.  Önkormányzat és saját tulajdonú gazdasági társaságai közötti közszolgáltatás- vagyonhasznosítási szerződések tartalmi elemeinek meghatározása.  Irányítási és kontroll eszközök beépítése az irányítási rendszerbe.  Felülvizsgálat ütemezése. Jó gyakorlatok Feladat-kataszter felállítása Költség-hatékonysági számítások a feladat-átszervezéshez

4. FELADAT-ELLÁTÁSI MODELL KIDOLGOZÁSA Főbb megállapítások Az Önkormányzat jelenlegi feladat-ellátási modelljében mind államháztartási, mind azon kívüli szervezetek részt vesznek. Az Önkormányzat korábbi hatékonyságnövelő és racionalizálási intézkedéseinek hatásaként az új önkormányzati feladat-ellátási rendhez jól alkalmazkodott. Az Önkormányzat által alapított költségvetési szervek általában tiszta profilúak, jól strukturáltak, párhuzamos feladatellátás nincs, a költségvetési szervek átalakítására nincs szükség, a sportfeladatok ellátásával korábbi résztanulmány foglalkozik. Új feladat-ellátási struktúra kialakítására és finanszírozási rend alkalmazására nincs szükség, a jelenlegi rendszer működésének hatékonysága kisebb intézkedésekkel tovább növelhető. Eredménytermék Önkormányzati fenntartásban, vagy működtetésben álló – különösen köznevelési- oktatási, valamint szociális, közművelődési, gyermekvédelmi intézményekkel, illetve az önkormányzat által üzemeltetett konyhákkal, diák- és felnőtt étkeztetési feladatokat ellátó - intézményekkel kapcsolatos feladat ellátási és finanszírozási modell kidolgozása május

4. FELADAT-ELLÁTÁSI MODELL KIDOLGOZÁSA Javaslatok Gyermekétkeztetés keretében az Önkormányzat költségvetési szervei és az Önkormányzat saját tulajdonú gazdasági társasága ellátott feladatok felosztásának felülvizsgálata. Gyermekétkeztetés térítési díj megállapítására vonatkozó önkormányzati rendelet felülvizsgálata, térítési díj beszedésének rendjének felülvizsgálata. Eszközgazdálkodás részbeni központosítása olyan nagy értékű eszközök tekintetében, mely nem a napi munkavégzéshez kapcsolódik és használata nem rendszeres, de több költségvetési szerv is használhatja létesítményüzemeltetési feladatai ellátása során. Kommunikációs szolgáltatások központi beszerzése a közös beszerzésből összeadódó beszerzési igény árelőnyeinek, un. Flotta-kedvezmények kihasználása érdekében. Jó gyakorlatok Önkormányzati költségvetési szervek feladat-allokációja - profil kialakítása

5. TELEPÜLÉSI KÖZSZOLGÁLTATÁSOK ÖSSZEHANGOLÁSA Főbb megállapítások A lakossági igények szempontjainak figyelembevételére épülő jelenlegi gyakorlat, alapján mind az egyéni lakossági igények, mind az általuk alkotott helyi közösségek, mind a lakosság egészének biztosított a szerepvállalás lehetősége az Önkormányzat munkájában. Az állampolgári szempontok általában a helyi közösségeken keresztül jelennek meg, és mind az önkormányzati célkitűzések megfogalmazásában, mind a megvalósításában szerepet vállalhatnak. A lakosság által igénybevett közszolgáltatások megszervezésében mind az állami, mind az önkormányzati, mind azon kívüli szervezetek részt vesznek. A nem önkormányzati/állami közszolgáltatók és az Önkormányzat közötti kapcsolat jó, az Önkormányzat aktívan közreműködik a lakossági igények közvetítésében a közszolgáltatók felé. Eredménytermék A települési közszolgáltatások összehangolása állampolgári szempontok figyelembe vételével a nem önkormányzati szolgáltatásnyújtók bevonásával május

Javaslatok A helyi döntéshozatali mechanizmusban a lakosság részvételének felülvizsgálata az önkormányzati rendeletekben a helyi nép kezdemény megszűnésére tekintettel. Módszertan a lakossági igények becsatornázására igénybe vehető eszközök és módszerek ismertetésével. Jó gyakorlatok 5. TELEPÜLÉSI KÖZSZOLGÁLTATÁSOK ÖSSZEHANGOLÁSA

6. TÉRSÉGI FELADAT-ELLÁTÁSI MODELL Főbb megállapítások Az Önkormányzat széles körben működik együtt a térségi önkormányzatokkal több területen is törekszik a térségi együttműködésre, vezető szerepet vállalva a környék közszolgáltatásainak biztosításában. A térségi együttműködés a szociális, gyermekjóléti, egészségügyi területek mellett a jegyzői hatáskörbe tartozó belső ellenőrzési kontrollrendszer működtetésében is jelen van. A térségi feladatellátásban az Önkormányzat nem csak a szervezés és feladatellátás, hanem a költségvetési források biztosítása terén is nagyobb arányban vállal szerepet, melynek mértéke az átalakult költségvetési finanszírozási feltételek mellett egyre jelentősebb. A térség önkormányzatainak kérdőíves felmérése alapján a térségi feladatellátás segíti munkájukat, elégedettek a feladatellátás szakmai színvonalával. Eredménytermék Térségi feladat-ellátási modell kialakítása és megvalósítása az önként vállalható és térségi szinten ellátható feladatvállalások vonatkozásában július

6. TÉRSÉGI FELADAT-ELLÁTÁSI MODELL Javaslatok Ózdi Kistérség Többcélú Társulása társulási megállapodásának pontosítása az ellátott feladatokra vonatkozóan. Községi önkormányzatok nagyobb financiális szerepvállalása – közös feladatellátás költséghatékonyság vizsgálta. Közös pályázati programokban való részvétel az EU as költségvetési ciklusában. Közös érdekérvényesítés és tudásmegosztás. Jó gyakorlatok

7. HUMÁN ERŐFORRÁS KAPACITÁSGAZDÁLKODÁS Főbb megállapítások Az Ózdi Polgármesteri Hivatal feladat és hatáskörét jelentős mértékben módosította a közigazgatási reformmal együtt járó önkormányzati és jegyzői hatáskör csökkenés. Az Ózdi Polgármesteri Hivatal belső szervezeti struktúrája az ÁROP I. pályázat eredményeként jól strukturált, az önkormányzati és jegyzői hatáskörök módosításaival együtt járó belső szervezeti átalakításokat zökkenőmentesen és hatékonyan hajtották végre, működése jól szabályozott. Munkavállalók körében végzett felmérés alapján is összességében jól szervezett az Ózdi Polgármesteri hivatal, szerzeti egység vezetők szakmailag jól felkészültek, hatáskörök jól szabályozottak. Eredménytermék Az önkormányzati feladatok átalakulásával kapcsolatban a polgármesteri hivatalok és a települések intézményei, jelentősebb foglalkoztatói humán erőforrás kapacitásgazdálkodásának, a munkatársak munkaköri és szervezeti besorolásának, illeszkedésének felülvizsgálata, átszervezése augusztus

7. HUMÁN ERŐFORRÁS KAPACITÁSGAZDÁLKODÁS Javaslatok Ózdi Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában foglalt rendelkezések pontosítása. Egységes munkaköri leírás elemeinek meghatározása. Ózdi Polgármesteri Hivatal közszolgálati szabályzatának módosítása, rendelkezéseinek pontosítása – jegyző, aljegyző munkáltatói jogkör változásból fakadóan, szervezeti egység vezetőkre átruházott munkáltatói jogkörök pontosítása. Szervezeti egységek közötti interakció erősítése a közös feladatok munkafolyamatainak szabályainak kialakításával. 10 átalakított munkakör figyelemmel jelen projekt keretében tett javaslatokra. Jó gyakorlatok Ózdi Polgármesteri Hivatal belső szervezeti struktúrája

8. HORIZONTÁLIS SZEMPONTOK Feladatok Az Esélyegyenlőségi terv felülvizsgálata Jogszabályi összefoglalók elkészítése, és közzététele

8. PROJEKT EGYÉB ELEMEI Tevékenységek 2 alakalommal került sor lakossági igény és elégedettségmérésre az Önkormányzat által meghatározott kérdéskörökben telefonos megkeresés útján. Ilyen típusú lakossági elégedettségmérésre még nem került sor korábban. Vezetői információs rendszer informatikai támogatására eszköz ( szoftver) beszerzés történt, a rendszer alkalmazásának oktatásával és üzembe helyezésével egyidejűleg. A projekt eredményes megvalósítása érdekében folyamatos projekt előrehaladási szakértői meetingek kerültek megtartásra a javaslatok gyakorlati hasznosulásának elősegítése érdekében.

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!