Aknaajtók Szerkezet és biztonság. Aknaajtók.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
11. évfolyam Rezgések és hullámok
Advertisements

 .
1. Hány darab vészfék kar van elhelyezve a járműben?
Csík Zoltán Elektrikus T
Mechanikai munka munka erő elmozdulás (út) a munka mértékegysége m m
Beköszöntött az éles WebeC „korszak” Szűcs Attila Készpénzlogisztika Január 30.
Garázs kapu vezérlése Kincses Levente Elektronika 89/2004.
GÉPIPARI AUTOMATIZÁLÁS II.
tartalomjegyzék méretezés kötések rugók, állványok csapágyak tengelyek
Biztonságos anyagmozgatás 2011
Követelmények, kialakítás, méretezés
1. Mivel tudjuk becsukni a jobb első ajtót, ha a reteszkulccsal nyitottuk ki? a) A reteszkulccsal belülről becsukom. b) Az „összes ajtó” nyomógombbal becsukom.
Energiaellátás: Tárolás
Közlekedéstan II. ( Hidraulikus hajtások ) Budapest 2003.
Bevezetés Hegesztő eljárások Fémek hegeszthetősége
Automatikai építőelemek 8.
Előadó: Bellovicz Gyula igazságügyi szakértő
Különleges eljárások.
VÁLTOZÓ SEBESSÉGŰ ÜZEM
Csík Zoltán Elektrikus T
piezometrikus nyomásvonal
Üzemi viszonyok (villamos felvonók)
Üzemi viszonyok (hidraulikus felvonók)
1 AJTÓMŰKÖDÉSI VESZÉLYEK balesethez vezető hibák a x1-55 sorozatú személykocsiknál KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Budapest, november 24. Chikán Gábor.
Bevezetés Hegesztő eljárások Fémek hegeszthetősége
Összefoglalás Dinamika.
Gázkészülék – fürdőszobában
11. évfolyam Rezgések és hullámok
Az elektromágnes és alkalmazása
Erőtan Az erő fogalma Az erő a testek kölcsönös egymásra hatása.
Félvezető áramköri elemek
Hegesztés Bevezetés.
Forrasztás.
2.6 Szakaszolók 2.7 megszakítók- és szakaszolómeghajtások
Kapcsolók, kontaktorok és motorvédő-kapcsolók
A pneumatika alapjai A pneumatikában alkalmazott építőelemek és működésük vezérlő elemek (szelepek)
INtelligens KADCpcsoló család
Győr, február Előadó: Bellovicz Gyula igazságügyi szakértő
Előadó: Bellovicz Gyula igazságügyi szakértő
1. Milyen hosszú az iker Ganz-csuklós szerelvény?
1 GEZE Hungary Kft., TSA 160 NT típusok: 3.1. TSA 160 NT, pánt elleni oldalra, tolókarral ( mint az irodában ): * Termékjellemzők: -elektrohidraulikus.
Az új OTSZ-ről Kiürítés
Az erőtörvények Koncsor Klaudia 9.a.
Háttértárak.
VASVÁRI GYÖRGY Gyémánt diplomás villamos mérnök NJSZT és ISACA életműdíjas Az M-3 elektromos szerelése
A nyomás 1 Newton/m2 = 1 Pascal.
Motor kiválasztás – feladat
Villamos leválasztók.
Anyagmozgató- berendezések I.
Különféle erőhatások és erőtörvények
Egyéb műszaki jellemzők
A beszállással járó munkák biztonságtechnikai követelményei
Emelt sebesség Alapok Rétlaki Győző TEB Központ.
JELZÉSI RENDSZEREK Követelmények, osztályozás 2.Jelzők műszaki jellemzői 22 A jelzők vezérlése és ellenőrzése 3.Jelzési rendszerek alapelvei 4.Redundancia,
Biztosítóberendezések szerkesztése
Biztosítóberendezések szerkesztése 3
IC BT CPS -Jobb szabályozási jellemzők -Áramlási zaj nélkül -Könnyebb szerelés -Versenyképes ár Új keverőcsapok fűtésszabályozáshoz.
A pneumatika alapjai 2. A pneumatikában alkalmazott építőelemek és működésük vezérlő elemek (szelepek) PTE PMMFK.
Mágneses szenzorok.
szabványok ütközőpontjai az MSZ EN 81-1/2 szabványok előírásaival
Az erőhatás és az erő.
Tesztlap Teszt megkezdése.
Készítette Ács Viktor Villamosmérnök hallgató
Termikus és mechanikus kölcsönhatások
Villamos kötések,érintkezők, kapcsolók
Általános szabályok-targonca
Fejlesztés célja A felvonóipar gyors fejlődése szükségessé tette az ORCA felvonóvezérlő továbbfejlesztését Megfelelni az 2014/33/EU lift direktíva előírásainak.
Hulladéktároló konténerek és kukák törésének lehetséges okai
Félvezető áramköri elemek
Felújítások, új szabványkövetelmények teljesítésének módjai
Előadás másolata:

Aknaajtók Szerkezet és biztonság

Aknaajtók

Biztonság Elsődleges biztonsági berendezések hajtótárcsás felvonóknál: 1. Biztonsági zár (aknaajtók, fülkeajtók) 2. Fogókészülék 3. Sebességhatároló 4. Védőberendezés a felfelé mozgó fülke sebességtúllépése ellen 5. Ütköző (a nem lineáris-, továbbá a visszafutáscsillapított energiatároló és az energiaelnyelő) 6. Biztonsági kapcsolások elektronikus elemekkel

Néhány további biztonsági intézkedés: 1. Aknaajtó tűzállósága 2. Üvegezett felületek aknaajtókban és fülke oldalfalakban 3. Kétkörös fék Biztonság

Biztonsági reteszelés Előírások Kireteszelési zóna: általában: + / - 0,2 m fülkeajtókkal együtt mozgó gépi aknaajtóknál: + / - 0,35 m Köténylemez (általában) Reteszelés

Rámpamenet, további főbb előírások: max. sebesség: 0,3 m/s aknaajtó és a fülkeajtó csak a rámpa felöli oldalon lehet nyitva a rámpamenet-vezérlés helyéről a mozgás tartománya legyen jól látható csak kulcsos bizt. kapcsolóval lehessen bekapcsolni – a normál vezérlést hatástalanítani – mozgatás öntartás nélküli fel- és le gombokkal a karbantartási vezérlésnek legyen elsőbbsége a rámpameneti vezérléssel szemben a fülkében legyen vészleállító (STOP) kapcsoló

Reteszelés

A fülke csak akkor indulhat, ha a csukott aknaajtó reteszelve van, vill. bizt. érintkezővel ellenőrizni kell. A fülke csak akkor indulhat, ha a retesz min. 7 mm-re behatolt:

Reteszelés A reteszt súly, rugó vagy permanens mágnes nyomja be Fém, vagy fémes merevítés Porvédelem és ellenőrizhetőség A rugó v. a mágnes hatásának megszűnésekor a súlyerő nem okozhat kireteszelést A vill. ellenőrzés működtetése közvetlen és alakzáró A retesz viselje el maradó alakváltozás nélkül a nyitó irányú erőt, amely: 1000 N tolóajtóknál 3000 N csuklópántos ajtóknál

Reteszelés A fülkeajtóval működtetett aknaajtónak be kell csukódnia Az aknaajtó csukott helyzetét villamosan ellenőrizni kell Együtt működtetett, vízszintesen tolódó fülke- és aknaajtóknál a csukott és a reteszelt helyzetet ugyanaz az érintkező érzékelheti A személyek által hozzáférhető helyről ne lehessen a felvonót elindítani nyitott, vagy nem reteszelt aknaajtóval, egyetlen illegális művelettel (hibás zárás elleni védelem) A hibás zárás elleni védelem kényszerműködésű legyen Többszárnyú tolódó ajtóknál mechanikus kényszerkapcsolat esetén: - csukott helyzet ellenőrzése elegendő az egyik szárnyon - elegendő az egyik szárny reteszelése, ha a kapcsolat miatt egyik szárny sem nyílhat ki

Reteszelés Fülkeajtóknál: – Akna homlokfal belső felülete és a fülke küszöbe, ajtókerete ill. az ajtó záróéle közötti távolság: 0,15, ill. 0,2 m – Fülke csak reteszelt ajtóval indulhat – Ehhez kényszerpálya kell! – Típusvizsgálat szükséges

Reteszelés

Vészkireteszelés

Reteszelés