Táplálkozástudományi kutatások – PhD konferencia Budapest, 2012. január 28.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Asszertív kommunikáció elmélete és gyakorlata
Advertisements

Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Tartalom- és módszerfejlesztés a Műegyetem.
Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a GVH eljárásaiban
5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
Magyar Reklámpiac 2008 Reklám-média konferencia április 9. Mihálszki Zsuzsa.
Fogyasztói magatartás
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon A Magyar Tudomány Hónapja Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon.
Szervezetfejlesztési Program
Mit reklámozhat? Az eladó cég szempontjából 1.Információt közvetít a termékről 2.Imázs bemutatása (központban a márkanév)
A tanári munka sikerességének vizsgálata a pedagógiai attitűdök, a tanár-diák viszony és az iskolai élmények összefüggésrendszerében Indoklás.
Business Day 2009 Hogy látják a kutatók a jövőt? 2009.október 2. Mihálszki Zsuzsa TNS Media Intelligence.
Mi változott 2008 ősze óta? Pénzügyi Kommunikáció Konferencia okt. 21. Karády Mariann TNS Media Intelligence.
Fogyasztói magatartás, attitűdök a funkcionális élelmiszerek piacán
Reklámelőteszt és reklámhatás-vizsgálat
A MARKETING GYAKORLATA A FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYEKBEN Kuráth Gabriella Pécsi Tudományegyetem november 4.
Környezettudatos fogyasztói magatartás – a zöld marketing perspektívái
JEREMIE program tervezése a as programozási időszakra
Marketingkommunikáció
Előadó: LAVOTHA ILDIKÓ High-Care Cosmetics Kft. cégvezetője április 24.
HELYI PARTNERSÉGEK, MINT A VIDÉKI KORMÁNYZÁS INNOVATÍV ESZKÖZEI 1 A Magyar Regionális Tudományi Társaság IX. vándorgyűlése Révkomárom, november 25.
IPARÁGAK VÁLTOZÁSA : HELYI GAZDASÁGFEJLESZTÉS EVOLUCIONISTA SZEMSZÖGBŐL Bajmócy Zoltán egyetemi adjunktus Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar.
A földhasználat és a területi versenyképesség főbb közgazdasági összefüggései Előadó: Kollár Kitti doktorjelölt, tanszéki mérnök Komárno november.
AZ ÁTALAKULÓ ÉLELMISZER-GAZDASÁG FŐBB TERÜLETI, TÁRSADALMI, KÖRNYEZETI ÖSSZEFÜGGÉSEI Prof. Dr. Villányi László Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi.
Instrukciók a készítéshez Az irodalomkutatás eredményeit kell hangsúlyozni. (Mi történt eddig, s abból mi állapítható meg.) Az irodalomkutatás eredményeit.
Budapest, február 25. Kötik-e a cégek termékeikhez a fogyasztót, és ha igen hogyan?,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ VIII.
Az OEP lehetséges szerepe az ellátási hibák felismerésében és megelőzésében „(Elkerülhető) ellátási hibák az egészségügyben” országos konferencia, Budapest,
Pénzügytan II. – február 23. Dr. Farkas Szilveszter
Fogyasztóvédelmi tapasztalatok a tőkepiacon
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kar A vidék fejlesztésének titka, a sikeres vidéki térségek és települések Nyugat-Magyarországon.
2011. szeptember FIATALOK, REKLÁM, FOGYASZTÁS ESETTANULMÁNY Dr. Babocsay Ádám Millward Brown Hungary Kft. Kvalitatív kutatási igazgató.
A közcélú munka hatása a települési tartós munkanélküliségre
Margitay Tihamér Filozófia és Tudománytörténet Tanszék 1111 Budapest, Egry J. u. 1. E610. Telefon: Helyzet- és igényfelmérés.
Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet A LEADER PROGRAM MINT HELYI PARTNERSÉG KÉRDÉSEI MAGYARORSZÁGON.
Az elektronikus tanulmányi nyilvántartás mint minőségbiztosítási eszköz dr. Princzinger Péter ELTE Oktatási Igazgatóság január 25.
Dr. Kozári József egyetemi docens, igazgató Szent István Egyetem Közép-Magyarországi Regionális Szaktanácsadási Központ V. Országos Tanácsadási Konferencia.
ALKALMAZÁSOK ÉS LEHETŐSÉGEK Dr. Fekete András egyetemi tanár BCE Élelmiszertudomány Kar Fizika-Automatika Tanszék.
Fontos élelmiszerjogi szabályok KKV szemszögből. Szabályok a mindennapokra Ami egy KKV-nak nehezebb – Címkézés – Állítások – Fogyasztóvédelem – Nyomonkövethetőség.
„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október 20. 1/19 Közlekedésbiztonsági trendek az Európai Unióban és Magyarországon.
A magyar vidékfejlesztés és mezőgazdaság jövője Európában Konferencia 2011.május 24. Javaslatok az EU vízpolitikájának integrálására a Nemzeti Vidékstratégia.
Attitűdök – viselkedés – kognitív disszonancia Mikor kényszerülünk saját tetteink – attitűdjeink konzisztenciájának vizsgálatára?
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában
KOLLABORÁCIÓT ÉS KOOPERÁCIÓT TÁMOGATÓ ESZKÖZÖK
HEFOP/2004/1.3.1 A HEFOP – „Második Esély” – Roma nők munkaerő-piaci (re)integrációjának elősegítése – projekt bemutatásán keresztül a roma nők esélyegyenlőségének.
A fogyasztói tudat befolyásolása a közösségi marketing eszközeivel
TUDOMÁNYOS ELŐADÁS KÉSZÍTÉSE Kutatásmódszertan
VIII. Nemzetközi Táplálkozásmarketing Konferencia Az egészség dimenziói a táplálkozásmarketingben május Zamárdi.
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Helyettesítő termékek a tej esetében
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
FEMIP „Minőségfejlesztés a felsőoktatásban” TÁMOP / Bángi-Magyar Attila szakmai vezető OFI Szakmai Napok december 7.
Az egészségesség, mint fejlesztési irány lehetőségei - Hogyan fejlesztenek a hazai élelmiszeripari KKV-k? Dr. Polereczki Zsolt Kaposvári Egyetem – GTK,
Prof. Dr. Neményi Miklós tudományos és külügyi rektorhelyettes A doktori és publikációs adatbázis kialakításának elvei és megvalósítása Nyugat-magyarországi.
Táplálkozástudományi kutatások – PhD konferencia Budapest, január 28.
1© Dennis Meadows, 2005 Rendszerszemlélet a felsőoktatásban Élő egyetem - konferencia Budapest, 2005 Április 21. Dennis Meadows
Táplálkozástudományi kutatások – PhD konferencia Budapest, január 28.
A vállalatok piacorientációjának hatása a külső és belső környezet, valamint az eredményesség szubjektív megítélésére Készítette: Bareith Tibor III. évfolyam,
Fiatalok szegmentálása táplálkozási szokásaik szerint
KERESLET ÉS KÍNÁLAT AZ EGÉSZSÉGTURIZMUSBAN 3. Előadás/Szeminárium
A marketingkommunikáció szerepe a bio- és reformboltokban Weisz Margit május 17. Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem.
A reklám centruma.
E Z ITT A REKLÁM HELYE Társadalmi célú reklámok a rasszizmus és kirekesztés ellen Készítette: Hős Orsolya május 14.
A FOGYASZTÓI PIAC ÉS A VÁSÁRLÓI MAGATARTÁS ELEMZÉSE.
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
Fogyasztói magatartás
Ez a formátum csak egy ajánlás, nem kötelező a használata.
Ez a formátum csak egy ajánlás, nem kötelező a használata.
Címdia mindig azonos betűméretben, és stílusban!
Előadás másolata:

Táplálkozástudományi kutatások – PhD konferencia Budapest, január 28.

Tej-és tejtermékreklámok hatása a fogyasztói magatartásra Varga Ákos Egyetemi adjunktus Gazdaságtudományi Kar Kaposvári Egyetem

Az előadás vázlata Célkitűzés A kutatási módszer bemutatása Kapott eredmények és értékelésük Következtetések és javaslatok

Célkitűzés Reklámozási kultúra hiányosságainak feltárása Reklámok hatása a fogyasztók egészségtudatosságára Tej- és tejtermékreklámok hatékonyságának vizsgálata Reklámok egészségtudatosság

Domináns hirdetők (Forrás: AGB Nielsen, 2011)

Top 5 hirdető HelyHirdető Megjelenések száma HelyHirdető Listaáras költés (mrd Ft) 1. Reckitt Benckiser Reckitt Benckiser 44,7 2. Procter & Gamble Procter & Gamble 24,3 3. Magyar Danone Bayer20,0 4.Bayer Unilever15,6 5.Henkel Magyar Danone 14,8 (Forrás: AGB Nielsen, 2011)

Kognitív válaszelemzés A fogyasztók az ingereket aktívan és szubjektíven dolgozzák fel. Azok az ingerek, üzenetek a meggyőzőek, amelyek az adott információ aktív feldolgozására buzdítanak. A kognitív válaszelemzés (CRA) a kognitív folyamat két fontos lépcsőjét, az információ aktív feldolgozását, valamint az egyénre vonatkozó válaszok felismerését és kategorizálását végzi.

Inger Az információ aktív feldolgozása Az egyénre vonatkozó válaszok Attitűd változása Viselkedés változása Passzív memorizálás Egyszerű felidézés Attitűd és a viselkedés változatlan marad Kognitív folyamat

A reklámok hatékonysága annál nagyobb, minél több aktív gondolatot (kognitív cselekvést) vált ki. Minél több egyénre vonatkozó válasz születik egy adott reklám megtekintése után, a reklám annál nagyobb involváltsági (érintettségi) szintet ér el, vagyis annál hatékonyabb. E kettő összessége jó eséllyel változtatja meg a fogyasztó hozzáállását (attitűdjét) a reklámozott termék iránt.

Vizsgálati módszer Fókuszcsoportos vizsgálat – tej- és tejtermék reklámok post-tesztelése A reklámok értékelése polaritás (pozitív- negatív) alapján Egyénre vonatkozó-nem egyénre vonatkozó válaszok kiszűrése Tartalmi elemzés: termékre, kommunikátorra, kivitelezésre vonatkozó válaszok kategorizálása

A vizsgált reklámok SzlogenDátumGyártó/Hirdető Nem lehet megunni!1976Sas István Drink milk!2005Milk Board of Canada Természetes, akár a gondoskodás! 2007Milli Hamisítatlan hazai ízek! 2008Sole-Mizo Kérsz a bajnokok italából? 2009Tej Terméktanács Istenien krémes!2011Danone

Nem lehet megunni! Egyénre vonatko- zó válaszok Kommuniká- torra vonatkozó válaszok Kivitelezés- re vonatkozó válaszok A reklám szereplői Tejbajusz Zene, szlogen Meggyőző

Drink milk! Egyénre vonatkozó válaszok Kommuniká- torra vonatkozó válaszok Kivitelezésre vonatkozó válaszok Humor, karakterek, történet A tej egészségre gyakorolt pozitív hatása Animáció, történet Leginkább meggyőző

Természetes, akár a gondoskodás! Egyénre vonatkozó válaszok Kommuni- kátorra vonatkozó válaszok Kivitelezés- re vonatkozó válaszok Zene, vásárlással kapcsolatos saját élmény HIÁNYZIK Zene, lassított mozgás, egészség- tudatosság a központban Meggyőző

Hamisítatlan hazai ízek! Egyénre vonatkozó válaszok Kommuni- kátorra vonatkozó válaszok Kivitelezés- re vonatkozó válaszok Vásárlással kapcsolatos saját élmény Magyarság- tudat, hagyomány tisztelet Zene, zavaros koncepció ELUTASÍTOTT

Kérsz a bajnokok italából? Egyénre vonatkozó válaszok Kommuni- kátorra vonatkozó válaszok Kivitelezés- re vonatkozó válaszok Negatív, rossz kapcsolás HIÁNYZIK Zene, lassított mozgás, egészség- tudatosság a központban ELUTASÍTOTT

Istenien krémes! Egyénre vonatkozó válaszok Kommuni- kátorra vonatkozó válaszok Kivitelezés- re vonatkozó válaszok Szereplők, történet Atmoszféra, hangulati elemek Történet, szereplők, animáció Meggyőző

Következtetések Önmagában egyetlen reklámelem sem képes elérni célját Az üzenet hatékony átadásához fontos az egyes elemek szinkronitása Egy felerősített reklámelem már figyelemelterelő hatású lehet

Következtetések Az ideális reklám: Rövid Tartalmazza a lényegi információkat: egyrészt a termékről, másrészt az egészségre gyakorolt jótékony hatásairól Minden korosztály számára követhető és elfogadható kerettörténettel bír Pozitív érzelmi reakciót kiváltó aláfestő zene társul hozzá

Javaslatok Kognitív folyamat elindítására alkalmas információk nyújtása a termékekről Termékek egészségre gyakorolt pozitív hatásának hangsúlyozása Reklámozási kultúra javítása

Köszönöm a megtisztelő figyelmet!