ELTE PPK Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Központ

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Alapképzések kreditjeinek elismerése a mesterképzésben - a TTK-s megfontolások Dr. Varga Zsuzsa OKT egyetemi docens SZTE-TTIK.
Advertisements

Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
Migránsok társadalmi beilleszkedése együttműködéssel
ÉRETTSÉGI UTÁN TANÉV.
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Szociálpedagógia szak (BA). A képzés célja: • olyan szociálpedagógusok képzése, • akik képesek a gyermek és ifjúsági korosztály • tanulási, szociális.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
A tanári mesterszakról és a TÁMOP 3.1.5/A pályázatról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály Pécs, november 18.
Eötvös József Főiskola Baja Neveléstudományi Kar
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
1. Érettségi vizsga • Itt az iskolában kiosztott jelentkezési lapon • február 15-ig • Érettségi tárgyak: • magyar, matematika, történelem, idegen.
Kisvállalkozói Szakirány Belső vállalkozásokkal dinamizálni a nagyvállalatokat! Kisvállalkozói Szakirány!
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar, tanárképzés az ELTE-n
A felvételi eljárás intézmény specifikus részei november 29. Előadó: Papp Gabriella, Felvételi Irodavezető ELTE IK Nyílt Nap.
A fejlesztés hatása a szervezetre
Andragógia MA Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományok Intézete.
Bölcsészettudományi Kar
alapszakos tájékoztatója
Mesterképzés az EKF-en
Pontszámítás BSc,osztatlan képzések és felsőfokú szakképzések esetén, 2011 Nagy Pontszámítási Nap Felvételi összpontszám ( pont): -Tanulmányi.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A megújuló tanárképzés
Képzések a pécsi bölcsészkaron
Tájékoztató Tájékoztató a BA/BSc képzésekben résztvevő hallgatóknak a szakirány választás, a tanári mesterképzésbe való belépés feltételeiről és lehetőségeiről.
1 Oktatás és iskolázottság – nemi egyenlőtlenségek konferencia Az előadás címe: A hátrányos helyzetűek oktatásban való részvétele gender szempontból (különös.
Befolyásolhatták-e a jelentkezői döntéseket a felvételi rendszer és a képzési szerkezet változásai?  Képzési szerkezet  Felvételi követelmények  Állami.
FRANCIA NYELV, IRODALOM ÉS KULTÚRA MESTERKÉPZÉSI SZAK.
„ A pedagógusképzés tartalmi és szerkezeti fejlesztése” című projekt eredményeinek disszeminációja a Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Karának.
Esélyegyenlőség a dokumentumokban és a gyakorlatban Budapest, November 10.
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Bölcsész mesterképzések – kitörési pontok és az akkreditációs folyamat tanulságai Dr. Brenner Koloman ELTE BTK dékáni megbízott.
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
Migrációról iskolásoknak Iskolai projekt
Az egyház társadalmi tanítása és a XXI. századi felnőttoktatás c. konferencia Esztergom dec. 1. Az andragógia szak elindulása és munkája a PPKE VJK-n.
Jankovits László egyetemi docens PTE BTK
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A Varga Tamás Általános Iskola és az SZTE Neveléstudományi Intézet együttműködése a TAMOP pályázat keretében Fejes József Balázs
DE BTK Neveléstudományok Intézete Neveléstudományi MA.
Eszterházy Károly Főiskola 3300 Eger, Eszterházy tér. 1 TÁMOP D-12/2/KONV Az Eszterházy Károly Főiskola Roma Szakkollégiumának.
Dr. Polgár Marianna Tanárképzés – továbbképzés. Történeti előzmények A tanárképzés (tágabban pedagógusképzés) a felvilágosodás korától intézményesült,
A tanárképzés szerkezete
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
Tájékoztató az Angoltanári MA-ról
Germanisztika (német) alapszakos képzés
FELVÉTELI 2015 SZIE-ABPK JÁSZBERÉNY.
Tanári mesterképzés Tájékoztató Dr. Szabó Antal
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
Budapesti Corvinus Egyetem A évi mesterszakos felvételi eljárás
2016. január 29. Dr. Szabolcs Éva egyetemi tanár Neveléstudományi Intézet Neveléstudományi mesterszak az ELTE Pedagógiai és.
ELTE PPK Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet Az Interkulturális pszichológiai és pedagógiai MA bemutatása Dr. Szabó Mónika, Rabi Nikoletta,
Budapesti Corvinus Egyetem A évi mesterszakos felvételi eljárás Budapest, február 4.
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Budapesti tanárok migrációs nézetei
DE BTK Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet
Romák a felsőoktatásban Fekete Ilona Dóra
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Szociálpedagógia BA szak, Nappali és levelező tagozat
A felvételi eljárás intézmény specifikus részei
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Andragógusok a pályán, miben segíthet a múzeumandragógia?
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Előadás másolata:

ELTE PPK Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Központ Az Interkulturális pszichológiai és pedagógiai MA bemutatása 2014. február

Szakgazda Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Központ 2005 szeptemberétől ELTE PPK önálló szervezeti, oktatási és kutatási egysége célja: az interkulturalitás pedagógiai, pszichológiai és nevelésszociológiai szempontú kutatása és oktatása ELTE PPK Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Központ

Szakgazda Szemléletformálás, ismeretterjesztés: kulturális- és kulturális összehasonlító szemlélet  előítélet-csökkentés, tolerancia állampolgári felelősség, emberi jogok méltányosság és esélyteremtés az oktatásban interkulturális és kisebbségi oktatás szelekció és szegregáció a társadalomban és az oktatásban a társadalmi nemek (gender) kérdése ELTE PPK Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Központ

Tanári kar Nguyen Luu Lan Anh (habil. egyetemi docens, központvezető) Boreczky Ágnes (professzor emerita) Borsfay Krisztina (tanársegéd) Cs. Czachesz Erzsébet (alapítót tag, ny. egyetemi tanár) Csereklye Erzsébet (adjunktus) Győri János (habil. egyetemi docens) Kovács Mónika (habil. egyetemi docens) Pálos Dóra (tanársegéd) Páva Rita (tanársegéd) Szabó Mónika (adjunktus) Vidra Zsuzsanna (adjunktus) ELTE PPK Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Központ

Meghívott oktatók Majtényi Balázs (egyetemi docens, ELTE TáTK) Negrea Vidia (Közösségi Szolgáltatlások Alapítványa) Borbélyné Nagy Éva (senior tanácsadó, Magyar Gallup Intézet) Faragó Klára (egyetemi tanár ELTE PPK) Fülöp Márta (egyetemi tanár ELTE PPK) Kiss István (egyetemi adjunktus ELTE PPK) Kissné Viszket Mónika (egyetemi adjunktus ELTE PPK) Örkény Antal (egyetemi tanár ELTE TÁTK) Radó Péter (oktatáspolitikai elemző) Sík Endre (egyetemi tanár ELTE TÁTK) ELTE PPK Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Központ

Interkulturális pszichológiai és pedagógiai szakértő (MA) A mesterszak Interkulturális pszichológiai és pedagógiai szakértő (MA) egy szakirány négy félév 120 kredit ELTE PPK Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Központ

A mesterszak 2013 szeptemberétől angolul is Intercultural Psychology and Education (MA) angolul egy szakirány négy félév 120 kredit ELTE PPK Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Központ

A képzés célja Elméletileg felkészült gyakorlati szakemberek képzése, akik a hazai és a nemzetközi élet különböző területein egyaránt képesek: az interkulturális kapcsolatok és kommunikáció sajátosságainak megértésére, a különböző kultúrájú emberek együttes munkájának eredményes szervezésére, a folyamat közben szükségszerűen fellépő feszültségek, konfliktusok hatékony gyakorlati kezelésére, és a kulturális sokféleségből adódó előnyök kiaknázására. kompetenciák ELTE PPK Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Központ

A leendő szakemberek feladatai a hazai kisebbségi csoportok, a hazánkba érkező menekültek és letelepedni szándékozók integrációjának segítése a magyarok nemzetközi képzési és munkapiaci mobilitásának segítése az olyan hátrányos helyzetű csoportok esélyegyenlőségének elősegítése, amelyek jelenleg az előítéletek, az explicit vagy implicit diszkrimináció miatt hátrányt szenvednek ELTE PPK Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Központ

Az ideális jelentkező A kultúra és a társadalmi élet összefüggései iránt érdeklődő, legalább valamilyen alapszakot végzett személy, aki szeretne a nemzetközi- és hazai élet széles spektrumában olyan munkát végezni, amelyben feladata a különböző kultúrájú emberek együttes munkájának szervezése, az interkulturális párbeszéd elindítása és fenntartása. A munka sok érdekes ember megismerését biztosítja, változatos időbeosztást, ugyanakkor a segítő munkákkal járó elhivatottságot kíván! Fontos: az angol nyelv megfelelő szintű ismerete! ELTE PPK Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Központ

Jelentkezési feltételek Feltétel nélkül elfogadott alapszakok (BA): pszichológia, pedagógia, gyógypedagógia, társadalmi tanulmányok és szociológia. Feltételekkel elfogadott alapszakok (BA): szociális munka, szociálpedagógia, andragógia, politológia, szabad bölcsészet, történelem, nemzetközi tanulmányok, kommunikáció és médiatudomány, romológia, és általában a pedagógusvégzettségek (óvodapedagógus, tanító, tanár). A felsoroltakon kívül is elfogadható bármely főiskolai vagy egyetemi végzettség, ha a 15 kredites követelményeknek a jelentkező megfelel. ELTE PPK Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Központ

Pontszámítás A felvételi pontok számítása (legfeljebb 100 pont) A szakon felvételi vizsga nincs. Hozott pontok (legfeljebb 90 pont) Többletpontok (legfeljebb 10 pont) felsőfokú, C típusú nyelvvizsga esetén 5 többletpont az OTDK első három helyezettje 5 többletpontot kap. Előnyben részesítési maximális pont : 8 pont (hátrányos helyzet, halmozottan hátrányos helyzet, fogyatékosság, gyermekgondozás) ELTE PPK Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Központ

kulturális antropológia 15 kredites követelmény A jelentkezőnek a kredit megállapítása alapjául szolgáló ismeretek – felsőoktatási törvényben meghatározott – összevetése alapján elismerhető legyen legalább 15 kredit a következő ismeretkörökben pszichológia pedagógia kutatásmódszertan szociológia kommunikációelmélet kulturális antropológia kultúratudomány  ELTE PPK Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Központ

Elhelyezkedés és továbbtanulás közigazgatásban, iskolákban, a felsőoktatásban, kutatóhelyeken, civil szervezeteknél, médiában nemzetközi vállalatoknál és szervezeteknél a szakterületen doktori (PhD) fokozat is szerezhető (pl. ELTE Pszichológiai- és Neveléstudományi Doktori Iskolák). Az IPPK által gondozott doktori modul: Kultúrközi és csoportközi folyamatok modulja. ELTE PPK Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Központ

Gyakorlóhelyek ELTE PPK Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Központ

Gyakorlóhelyek ELTE PPK Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Központ

Gyakorlóhelyek Artemisszió Alapítvány Autonómia Alapítvány Kompánia Alapítvány Deák Diák Általános Iskola ELTE Radnóti Miklós Gyakorlóiskola Káva Kulturális Műhely Labrisz Egyesület Ady Endre Gimnázium Magyar-Kínai Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola Marom Egyesület Menedék Migránsokat Segítő Egyesület Partners Hungary Alapítvány Zachor Alapítvány Zöld Kakas Líceum Victum Képzési Központ Nyitott Kör Színházi Nevelési Társulat Cromo Alapítvány Lauder Javne Iskola Belvárosi Tanoda Nem Adom Fel Alapítvány Válaszút Drogkonzultációs Iroda DocuArt - Dokumemtumfilmes Gyűjtemény és Mozi Romaversitas Alapítvány Bálint Ház ELTE PPK Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Központ

Gyakorlati tevékenységek Egyéni tanulássegítés, Személyes mentorálás Csoportfoglalkozások facilitálás, mediáció vezetése Elemző, kutató tevékenységekben való részvétel ELTE PPK Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Központ

Gyakorlati tevékenységek interkulturális közösségi programok kidolgozása, megszervezése (például: iskolai, szervezeti rendezvények, szakkörök, filmklub) konferenciák, képzések szervezése ELTE PPK Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Központ

Kompetenciák Tudás Ismeri és érti a különböző kultúrák értékvilágának fő sajátosságait. Ismeri a szocio-kulturális-ökonómiai háttér és a társadalmi sikeresség összefüggéseit. Ismeri a többségi és kisebbségi csoportok egymáshoz való viszonyának történeti és kulturális vetületeit Ismeri a hazai kisebbségeket, és a rájuk vonatkozó jogi dokumentumokat. Ismeri az interkulturális kommunikáció alapvető folyamatait. Ismeri és érti a sztereotípiák, előítéletek működését, és ismer olyan módszereket, amelyek elősegítik az előítéletek csökkentését. Attitűdök/nézetek Nyitott mások és más kultúrák, értékvilágok elfogadására. Elismeri a kulturális különbözőség legitimitását, a kulturális identitás jelentőségét minden ember életében és elfogadja minden ember identitásának összetettségét. Elfogadja, hogy a kultúrák együttélése együtt járhat a társadalmi élet minden területén konfliktusok keletkezésével, amelyek egy plurális társadalomban békés úton megoldhatók. Képességek Tevékenységében figyelembe veszi az alapvető emberi jogokat, a különféle kultúrák értékvilágát és az értékek átalakulásának folyamatát is. Képes az elsajátított interkulturális szemléletet munkájában képviselni, közvetíteni. Képes az interkulturális kommunikáció sajátosságainak megértésére, azok gyakorlati alkalmazására, partnerei munkájának eredményes szervezésére, a folyamat közben fellépő konfliktusok hatékony kezelésére. Reflektál a saját kultúrájának rejtett feltételezéseire, képes azonosítani és kritikusan viszonyulni saját előítéleteihez, etnocentrikus szemléletéhez. Olyan munkakörnyezetet teremt, amelyben a partnerek értékesnek, elfogadottnak érezhetik magukat, konstruktívan együttműködik. ELTE PPK Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Központ 

Program ELTE PPK Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Központ

Program  ELTE PPK Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Központ

Hálóterv ELTE PPK Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Központ

Hálóterv ELTE PPK Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Központ 

Cigánylabirintus A cigánysággal szembeni előítéletek leküzdésére, az előítélet-mentes gondolkodás kialakítására irányuló foglalkozások a Cigánylabirintus című könyv alapján. ELTE PPK Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Központ

Holokauszt és társadalmi konfliktusok program További programjaink Önálló programok (50 kredit) Holokauszt és társadalmi konfliktusok program (ZAN-HO) 2005. szeptembertől, Kovács Monika vezetésével, a Holokauszt és a kapcsolódó, kevésbé kutatott történeti-kulturális jelenségek problematikája, multidiszciplináris megközelítéssel (történelmi, szociálpszichológiai, irodalmi és filmesztétikai diskurzusok) ELTE PPK Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Központ

Interkulturalitás, oktatás és szocializáció program További programjaink Önálló programok (50 kredit) Interkulturalitás, oktatás és szocializáció program (ZAN-IN) 2006 szeptembertől a szakmaköziség jegyében elméleti és gyakorlati ismeretek a multi- és interkulturalitás, az oktatás, az iskolai és családi szocializáció, a nemi szocializáció, az emberjogi nevelés tárgyalásával ELTE PPK Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Központ

Az IPPK „hallgatói szemmel”

A képzés Gyakorlatias képzés – tréningek Szenzitív témák Az elmélet és a gyakorlatok egyensúlya Különböző módszerek, technikák Alkalmassá tesz az egyéni és a kooperatív munkára Szenzitív témák Kezdeti nehézségek A hallgatók különböző szakokról jönnek Angol nyelvtudás - szakszövegolvasás Kutatással kapcsolatos kurzusok Nemcsak a szakdolgozathoz, hanem a későbbi munkához is hasznos Kutatási lehetőségek Erasmus

Hallgatói Konferencia 2014-ben: DiverzitásI a társadalomban, az oktatásban és a kutatásban: IPPK-S hallgatók jutatói témafelvetései és kutatásai a társadalmi és oktatási sokféleség feltárásában, megértésében, kezelésében OTDK-ra készülő témák, szakdolgozati témák bemutatása szakmai zsűri előtt ELTE PPK Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Központ

Hallgatói élet https://www.youtube.com/watch?v=T0guJ6lTKRA&feature=youtu.be ELTE PPK Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Központ

Jótékonysági vásár Adománygyűjtéssel egybekötött jótékonysági ünnepi vásár 2009-ben a Bicskei menekülttábor számára 2010-ben a Hétesi modell program számára 2011-ben a Szalonna Tanoda számára 2012-ben a Wesley János óvoda számára 2013-ban a Down Alapítvány számára 2014-ben a Csobánkai Csepp Tanoda számára ELTE PPK Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Központ

Szakestek ELTE PPK Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Központ

A képzésen túl Munkavállalás Tanulásszervezés néhány példa: levlista, FB felület oktatókkal való kapcsolat „osztályfőnök” évfolyamfelelős évfolyamok közti kapcsolat informális évfolyam találkozók

Miért érdemes az IPPK-n tanulni? Érzékenyít a társadalmi problémákra! Segít felismerni a problémákat! Segít feltárni az interkulturális konfliktusok okait! Különböző kezelési módokat mutat! Segít, hogy segíthess! Interdiszciplináris megközelítéseket alkalmaz! Támogatja a hallgatókat! Segít, hogy többet tudj meg arról, ami igazán érdekel! A társadalom számára hasznos ismeretekkel és készségekkel ruház fel nemzetközi szinten!

Bármilyen kérdésre szívesen válaszolunk az előadás után vagy akár e-mailben: palosdora@ppk.elte.hu

(bátran lehet csatlakozni!) Elérhetőségeink Izabella utcai épület  1064 Budapest, Izabella utca 46. Telefon: 461-2600 http://ippk.elte.hu http:// www.facebook.com / ELTE IPPK Interkulturális Pszichológia és Pedagógia csoport (bátran lehet csatlakozni!) ELTE PPK Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Központ

Köszönjük a figyelmet!