médiatőzsde közterületi reklámhordozók optimalizálási feladata
Közterület-specialisták Jelenlegi szabályzók „tízmilliós, ötszáztáblás kampány, jó táblákkal” „Speciális” alkuk Outdoor effect
Miért kértek segítséget? Útvonal-adatbázis NP-teljes probléma
Javaslatok Matematikailag gyönyörűen leírható Binaritás helyett Ft-értékű függvények –Célcsoport –Reach Párhuzamos jelenidejű optimalizálás –Események –Kiragasztás (nem csak hó eleje)
Random-visszalépés Optimum hozzáadása HAÉ(Ti)>ÁRA(Ti) Felesleg elhagyása HAÉ(Ti)<ÁRA(Ti) Véletlenszerű elhagyás (1%-10%) Legjobb megoldás tárolása 30%-os javulás Minden kivett táblához is érték rendelődik (a táblák eladhatósága megoldódik)
Eredmény Párhuzamos tervezés megoldható Kiragasztás előtt változtatható függvények Eladáson nyereség realizálható Saját céltalan virtuális ügynökök is keresnek – fejlesztés finanszírozása
„csak” szemléletváltás kellene Nem is csak (függvény fogalma) „Speciális” alkuk Nem csak közterület