A programcsomag Felépítése Előnyei Használata. A programcsomag összeállítása Alapja: kompetencia alapú oktatás, koncepció (gyakorlati haszon); Programtanterv:

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / „Táguló világ” - Kompetencia alapú oktatás Jászárokszálláson
Advertisements

Az idegen nyelvi kompetencia fejlesztésének programja
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
Dobbantó program. Kik vesznek benne részt? Országosan 15 iskola Tervezett: 22.
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Angol nyelvi kompetencia
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Fontosabb fogalmak Képesség :
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Utazás &Turizmus érettségi 2008 tavasz. U&T érettségi Központilag akkreditált érettségi vizsgatárgy (Ady Endre Gimn., Ráckeve Csak k özépszintű! Felvételinél.
A szakképzési rendszer modellje. 1. sz.m.2. sz.m.3. sz.m. 4. sz.m.5. sz.m. 6. sz.m. Kötelező szakmai tantárgyak Tantárgyi vizsgák Választható szakmai.
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
Fejlesztési koncepció
intézményi folyamat-szaktanácsadó
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
A TORNATANÍTÁS, TANULÁS TESTNEVELÉS-ELMÉLETI KÉRDÉSEI
SZTE BTK Spanyoltanár MA
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Gyakorlati tanácsok az intézményi dokumentumok kiegészítéséhez, módosításához a TÁMOP pályázati kiírás kritériumai alapján Csizmazia Sándorné Szakmai.
Székely István fejlesztési tanácsadó
Célok 1. Az elemi matematika órák mindegyikében alkalmazható feladatanyag megoldásokkal; 2. Módszertani szempontú összeállítás, kidolgozás; 3. Eligazítás.
Felnőttképzési bázisközpontok és hálózat fejlesztése projekt K o d o l á n y i János Főiskola.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Magyar nyelv és irodalom TÁMOP-tapasztalatok. Külső - negatív A pályázat csúszása  Előzetes tanfolyamok + tanácsadó hiánya  teljes tanácstalanság A.
A kompetencia alapú oktatásról
Digitális középiskola Digitális középiskola Iskolahálózat kialakítása.
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
Rendhagyó irodalomkönyvek I/5.o., II/6.o. (Tíz-tíz oldalon) Kincsesbánya, Készítette: Keszte Jánosné.
Kompetensek lettünk? június 27..
Alsóerdősori Ének-zene Tagozatos Általános Iskola és Gimnázium
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
HOGYAN VALÓSÍTHATÓ MEG A TÁMOP A HANGSZERES OKTATÁSBAN?
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Az Apáczai Kiadó 7-8. évfolyamos matematika tankönyveinek bemutatása
Az óvodai tevékenységterv
Az Apáczai Kiadó átdolgozott matematika tankönyveinek bemutatása 5. -6
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Nyelvtan és helyesírás tankönyvek
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Munkaszervezési formák
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Tanulói laptop használata a tanítási órákon
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Educatio LMS Halácsy Katalin II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskola BeTISZK, MiTIOK tagiskola.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A KOMPETENCIA ALAPÚ PROGRAMCSOMAG ALKALMAZÁSA AZ ANGOL ÓRÁN Készítette: Kövérné Zajácz Ida Tokaj, január 22.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap „Interaktív elektronikus tananyagok fejlesztése” projekt.
A tantárgy komplex jellegű!! A tervezés két szakaszra oszlik: 1. Távlati felkészülés 2. Közvetlen előkészület az órára.
Tájékoztató fórum Szakiskolai fejlesztési program C komponens iskolái számára KOMPONENS C Miskolc május 5. Nagy Zoltán komponensvezető
Gépgyártástechnológus technikus modulrendszerű képzésének BEMUTATÁSA Gépipari, Közlekedési Szakközép- és Szakiskola Jendrassik György Tagintézmény SZOLNOK.
Képzési programok kidolgozottsága Csányi Róbert
A fizika tanítása 5. lecke Tanítási tervezet. A tanári munka folyamata… Tanterv-tankönyv-tanmenet-óratervezet-óravázlat  A tantervek alapján készülnek.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Honlap: Program: A Math-Bridge interaktív tanulási platform lehetséges szerepe az oktatási folyamatban.
Szent László Középiskola Szekszárd
A digitális kompetencia fejlesztése
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Előadás másolata:

A programcsomag Felépítése Előnyei Használata

A programcsomag összeállítása Alapja: kompetencia alapú oktatás, koncepció (gyakorlati haszon); Programtanterv: egységes, 1-12-ig; Új módszerek: kooperatív módszerek, kiscsoportos munkaforma; Tananyag: modulokra (kisebb-nagyobb egységekre) bomlik; Dolgozatok+diagnosztika.

Komplex képzési anyag Programtanterv, tanmenet; Tananyag, feladatok (megoldásokkal); Oktatási módszerek leírása, alkalmazása, módszertani segédletek; Dolgozatok (javítókulcs, pontozás); Diagnosztikai felmérők; Taneszköz-rendszer;

Amihez igazodik Új érettségi követelmények; Kompetencia alapú ismeretek igénye; Gyakorlati élethez (kooperáció, kommunikáció, tolerancia; példák); Egyéni adottságokhoz (differenciálást segíti a nagy számú példa); Gyakorlatilag minden eddigi anyagnál jobban segíti a diákot és a tanárt.

Amire figyelni kell Nem kell minden példát megoldani (szelektálás: ismétlés, gyakorlás, pótlás); Válogatni kell a tananyagban: tudásszint, feladatok erőssége (pl. szakiskola); Bevezető olvasmányok: motiváció, nem kötelező olvasmány; Értékelés: diagnosztika, dolgozatok; tanuló értékelése (+/-), modulok értékelése

Felkészülés az órákra Egész modulra egyszerre; Követelmény rendszer + modul + modulvázlat + módszerek + eszközök áttekintése; Cél kitűzése (záró dolgozat feladatai); Út kiválasztása (jegyzet a tanórákhoz); Eszközök előkészítése (dogák, informatikai eszközök,Euklides feladatok megoldása előre, stb.)