Találkozásaim a szülőkkel Együttműködések, párbeszédek a fogyatékkal élők családjaival Szász Emese, Gyulafehérvári Caritas – Szociális gondozás fogyatékkal.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egymásért fordítsuk meg a napot!. Célok •a fogyatékos emberek elfogadottságának növelése érdekében: ▫integrált események szervezése, ▫a fogyatékos emberek.
Advertisements

FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Gyermekvédelmi igazgatás – gyámügyi ismeretek
Utcai és lakótelepi szociális munka
Szociális munka a börtönben
Az iskolai szociálismunka
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Rehabilitáció és dementia
A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.
Az Országos Esélyegyenlőségi Hálózat tevékenysége és céljai
Biztos kezdet- gondolat Projekt? Program? gyerekházak.
„INTER-CIVIC: Vývoj dvojjazyčného portálu a digitálnych obsahov pre NGO”
„Integráció Zalában” körkép az iskolák IPR tevékenységéről Bedőné Fatér Tímea IPR folyamat-tanácsadó
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM Mentorszolgáltatás kialakításának lépései a Debreceni Egyetemen Juhász Béla Szilárd- DEMEK.
Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Családsegítő Szolgálat Gyermekjóléti Központja.
Szocioterápia szerepe az időskorúak gondozásában
Önkéntes munka az Ózdi Művelődési Intézmények Városi Könyvtárban
Alkalmazkodás: megfelelő személyi és tárgyi környezet autizmussal élő gyermekek, felnőttek számára Őszi Tamásné gyógypedagógus Autizmus Alapítvány.
CSALÁD.
A család szerepe, jellemzői
P Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység Összefogása Mélykút központtal” című, TÁMOP / pályázat Company Name.
Új megközelítés - Anyaklubok Magyarországon Jónás Jánosné Szarvasi Fiatalok a Holnapért Egyesület április 3.
Dr. Berghammer Rita Magatartástudományi Intézet
1 Oktatás és iskolázottság – nemi egyenlőtlenségek konferencia Az előadás címe: A hátrányos helyzetűek oktatásban való részvétele gender szempontból (különös.
Fogd A Kezem Alapítvány
ÁRVÁK A szülőktől kapott „uticsomag” tartalma: A biztonság érzése
NEVELÉS A CSALÁDBAN.
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
Muzeológusok bakancsban A Múzeumi Túrák a Mecsekben című programsorozat „életútja” Pásztor Andrea Baranya Megyei Múzeumok Igazgatósága.
Pedagógiai személyiségértelmezések
Biztos Kezdet Gyerekház Dokumentációs rendszer
Kitagolás – foglalkoztatás – életminőség Az intézményi kiváltás foglalkoztatási szempontú aspektusai.
A pszichiátriai beteg emberek szükségletei a támogatott lakhatási formákban Gordos Erika.
Caritas Alba Iulia Gyulafehérvári Caritas Az „önműködő” önkéntességtől a Civil Kalákáig ÖNKÉNTESSÉG.
Hozzátartozói csoport
Mindennapi veszteségeink
Y generáció Viselkedési jellemzők és változások az Információs Korban.
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Dr. Tóbiás László: A szociális képzők és a szociális szakma egészének hozzájárulása az inkluzív társadalom és a társadalmi részvétel fejlesztéséhez Inclusive.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Jó szülő vagyok? Foglalkozások fogyatékkal élőket gondozó szülőkkel
A befogadó kisgyerekkori fejlesztés szakpolitikai kihívásai és megoldásai A Biztos Kezdettől a gyermekvédelmi gondoskodásig 25 éves az ENSZ Gyermekjogi.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Előadó: Dr. Nagy Erzsébet Debrecen, január 29.
Speciális gyermekvédelem
DIAKONIA KERESZTYÉN ALAPÍTVÁNY Koordinációs iroda KOLOZSVÁRI FIÓK MAROS- VÁSÁRHELYI FIÓK SZENT- GYÖRGYI FIÓK SZÁSZ- RÉGENI FIÓK 100 alkalmazott BRASSÓI.
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
 Iskolák magatartása  Tanulók motiváltsága  Szülők elhivatottsága  Gyermekjóléti Szolgálatok, családsegítők, gyámok, nevelőszülők véleménye JULI.
A 18 éves korra emelt tankötelezettséggel kapcsolatos pedagógusi tapasztalatok Istenes Mónika Budapest január 27.
Andragógia Kraiciné Dr. Szokoly Mária (2004): Felnőttképzési módszertár. Új Mandátum Könyvkiadó, Budapest Összeállította: Marton Eszter.
Gyulafehérvári Caritas V. HARGITA MEGYEI CIVIL KONFERENCIA november 28. péntek „CIVIL KIHÍVÁSOK, ESÉLYEK AZ UNIÓBAN” Caritas - Európai kontextusban.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
„Csellengő fiatalok” az ifjúságpolitika komplexitása Pécs, március 23.
Érzékenyítés. Általános értelemben: valamilyen kérdésre való fokozottabb érzékenység kifejlesztése. Érzékenyítés.
Intenzív családi foglalkozások o családi apartmanok számának bővülése o két napos programok.
Felkészítés a közösségi szolgálatra
A LURKÓ-TÁBOR, mint a jó gyakorlat dokumentációja
Szécsényi Gyerekesély Program gyerekeket érintő szolgáltatásai
Égigérő mesefa Biblioterápiás foglalkozások az életminőség javításáért
Regionális identitás és öntudat: létező jelenség Magyarországon?
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Tájékoztató a csillagfény tanodáról toborzó Győr, Széchenyi Egyetem február 07. efop
Család – és Gyermekjóléti Központ
Esély a szülőknek, lehetőség
A diszfunkcionálisan működő család
A foglalkoztatás tervezése a kiváltási Programban
Előadás másolata:

Találkozásaim a szülőkkel Együttműködések, párbeszédek a fogyatékkal élők családjaival Szász Emese, Gyulafehérvári Caritas – Szociális gondozás fogyatékkal élőknek

Közvetett munka a szülőkkel: Egyéni, fejlesztő programok 0-7 éves korú gyermekeknek Informális, nyitott csoportok, Őrangyal program Együttműködések, párbeszédek a fogyatékkal élők családjaival párbeszédek a fogyatékkal élők családjaivalEE

Egyéni, fejlesztő programok 0-7 éves korú gyermekeknek Kiknek szól? Olyan gyerekeknek, akiknek a fejlődésében, valamilyen területen elmaradások tapasztalhatóak Organikusan sérült gyerekek

Alapgondolatok és tapasztalatok a munkám során Családcentrikus megközelítés Partnerség a szülővel a fejlesztő munka során, együttműködés, közös cél Kölcsönös tisztelet Támasznyújtás, kísérés Egyéni, fejlesztő programok 0-7 éves korú gyermekeknek

Informális, nyitott csoportok Őrangyal program

2 megye 12 településén működő, fogyatékkal élőket megszólító közösségi program Alapvetően szabadidős jellegű tevékenységeket foglal magába, nem fejlesztő foglalkozás Kiknek szól? A település fogyatékkal élőinek kortól és fogyatékossági típustól függetlenül Gyerekeknek, önkéntes munkát vállaló felnőtteknek Őrangyal program

Őrangyal program Miért jött létre? Gyakran tapasztaljuk, hogy a fogyatékkal élők és családjaik elszigetelten élnek, kapcsolati hálóik beszűkülnek. A társadalom, a közösségek még mindig nehezen fogadják, negatív előítéletekkel kezelik a fogyatékosság tényét. A fogyatékkal élők számára az alapvető emberi jogok érvényesítése akadályozott. A családok emocionális terheket cipelnek. A fogyatékkal élők családjai alapvetően a negatív érzelmeket élik meg mindennapjaikban és közösségeikben a fogyatékossággal kapcsolatosan (sajnálat, kirekesztettség érzése, aggodalom, félelem, szorongás, folyamatos készenléti állapot, önmegvalósítás lehetőségeinek a beszűkülése, büntudat,...)

Célja: Elfogadás növelése Fogyatékkal élők és családjaik elszigeteltségének csökkentése Kapcsolati hálók kiépítése, közösségépítés Pozitív érzelmek és pozitív közösségi élmények nyújtása Őrangyal program

Őrangyal program

Őrangyal program

Őrangyal program