Itbusiness konferencia, CONFESSION ON A DANCEFLOOR Cégek az üzleti modellváltásról Gulyás János / Ipsos Zrt. Nobody’s Unpredictable
CONFESSION ON A DANCEFLOOR 5/3/10 2 Gulyás János / Ipsos Zrt. Változás az üzleti életben Vajon a változások teljesen váratlanul érnek minket (Like a Virgin) - vagy vannak tapasztalataink és eszközeink, amikre támaszkodhatunk? A választ egy vállalati online kutatás alapján keressük, amely az Ipsos Üzleti Klubjában készült 2010 áprilisában a 10- vagy több főt foglalkoztató cégek első és másodszintű döntéshozóinak körében (N=319).
CONFESSION ON A DANCEFLOOR 5/3/10 3 Gulyás János / Ipsos Zrt. Milyen változások mentek végbe az iparágában?
CONFESSION ON A DANCEFLOOR 5/3/104Gulyás János / Ipsos Zrt. Milyen változások mentek végbe a cégénél?
CONFESSION ON A DANCEFLOOR 5/3/10 5 Gulyás János / Ipsos Zrt. Mi változott meg leginkább az elmúlt évtizedben? Ipsos Zrt. – vállalati online kutatás, 2010 április
CONFESSION ON A DANCEFLOOR 5/3/10 6 Gulyás János / Ipsos Zrt. Mi az, ami nem változott az elmúlt évtizedben? Ipsos Zrt. – vállalati online kutatás, 2010 április
23,7% 39,5% CONFESSION ON A DANCEFLOOR 5/3/10 7 Gulyás János / Ipsos Zrt. A hatékonyság javítása vagy új üzleti modell? A hatékonyságot kell javítani Mi kell az iparágban a sikerhez? Új üzleti modellre van szükség Melyiket csinálta a cége az elmúlt évtizedben? 31,8% Hatékonyságot javított 25,4% Új üzleti modellre tért át
17% 41,2% CONFESSION ON A DANCEFLOOR 5/3/108Gulyás János / Ipsos Zrt. Az elkövetkező 2-3 évben szükség van-e a sikerhez gyökeres szemléletváltásra és új üzleti modellekre? Nincs szükség Teljes szemléletváltásra van szükség
CONFESSION ON A DANCEFLOOR 5/3/109Gulyás János / Ipsos Zrt. Miért van szükség üzleti paradigmaváltásra? Ipsos Zrt. – vállalati online kutatás, 2010 április
CONFESSION ON A DANCEFLOOR 5/3/1010Gulyás János / Ipsos Zrt. Milyen eszközöket alkalmaznak az üzleti megújulás érdekében? Ipsos Zrt. – vállalati online kutatás, 2010 április
CONFESSION ON A DANCEFLOOR 5/3/10 11 Gulyás János / Ipsos Zrt. Fel vannak-e vértezve a cégek a változásra? Ipsos Zrt. – vállalati online kutatás, 2010 április
CONFESSION ON A DANCEFLOOR 5/3/10 12 Gulyás János / Ipsos Zrt. Kitől várnának segítséget cégen kívülről? Ipsos Zrt. – vállalati online kutatás, 2010 április
CONFESSION ON A DANCEFLOOR 5/3/10 13 Gulyás János / Ipsos Zrt. Mi a legnagyobb kerékkötő az üzleti megújulásban? Ipsos Zrt. – vállalati online kutatás, 2010 április
CONFESSION ON A DANCEFLOOR 5/3/10 14 Gulyás János / Ipsos Zrt. Ha megtörtént a megújulás: meddig tart ki egy új modell? Ipsos Zrt. – vállalati online kutatás, 2010 április
CONFESSION ON A DANCEFLOOR 5/3/10 15 Gulyás János / Ipsos Zrt. Gyorsulnak az üzleti modellváltások 51,5% kis mértékű, 31,3% pedig nagy mértékű gyorsulást érez Csak 13,8% nem érzékel az üzleti modellváltások terén gyorsulást az elmúlt egy évtizedben
CONFESSION ON A DANCEFLOOR 5/3/10 16 Gulyás János / Ipsos Zrt. Konklúziók: a megújulás kényszerítő ereje Elsősorban külső erőként értelmeződik a megújulás igénye. Erősödik a verseny, változnak a megrendelői igények és szűkül a piac. A cégek erősebbnek érzik az iparági, mint a cégben történő változásokat.
CONFESSION ON A DANCEFLOOR 5/3/10 17 Gulyás János / Ipsos Zrt. Konklúziók: gyökeres szemléletváltás szükséges Ennek ellenére a legtöbben mégis a hatékonyságnövelésben bíznak a leginkább. Amint azonban elfogynak a hatékonyságnövelés eszközei sokan gyökeresebb változásokra fognak kényszerülni. A válság két éve a cégek közel fele számára egyértelművé tette, hogy gyökeres megújulásra, paradigmatikus szemléletváltásra van szükség.
CONFESSION ON A DANCEFLOOR 5/3/10 18 Gulyás János / Ipsos Zrt. Konklúziók: előttünk az üzleti modellváltás kora A növekedés érdekében a legtöbb cégnél a képzésre, fejlesztésekre, beruházásokra is jobban oda kellene figyelni. A legtöbb cégnél a kommunikációval összefüggő területek, valamint a marketing és az értékesítés változott meg eddig. Az üzleti modellváltás azonban még sok helyen a cégek előtt áll.
CONFESSION ON A DANCEFLOOR 5/3/10 19 Gulyás János / Ipsos Zrt. Konklúziók: változzon a környezet is Az anyagi erőforrások terén érzik a cégek leginkább, hogy szűkösek a lehetőségeik és e téren a külső környezet sem kedvező számukra. Sokat várnak a törvényhozástól, a szabályozói környezet megváltozásától. Alapvetően felkészültnek érzik magukat a cégek a megújulásra.
CONFESSION ON A DANCEFLOOR 5/3/10 20 Gulyás János / Ipsos Zrt. Konklúziók: jöjjön, aminek jönnie kell Eközben a változás erősödik és gyorsul, egyre rövidebb ideig tartanak ki az új modellek. A változás a mindennapjaink részévé válik. A következő években számos iparág és cég fog gyökeresen megújulni, ahogy elfogynak az egyéb lehetőségeik a versenyben.
CONFESSION ON A DANCEFLOOR 5/3/10 21 Gulyás János / Ipsos Zrt. Köszönöm a figyelmet! Gulyás János vezérigazgató Ipsos Média-, Vélemény- és Piackutató Zrt Budapest, Thaly Kálmán u