Front office a közigazgatásban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Urbán Ferenc Ábel: A KIR megújítási lehetőségei
Advertisements

Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
EGov Tanácsadó Kft Budapest, Belgrád rkp Budapesti Ügyvédi Kamara e-Ügykezelő rendszer
IKT = információs és kommunikációs technológia
Elektronikus Ügyfélkapu – kapcsolat az ügyfél és a közigazgatás között
A magyar civil jogi szabályozás várható változásai, Kormányzat – Civil Szektor – Információs Társadalom Dr. Latorcai Csaba Nemzetiségi és Civil Társadalmi.
Közigazgatási reform és távmunka
GYMSMKH Jegyzői értekezlet május 11. a Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal első negyedévi tapasztalatai a helyi önkormányzatok, kisebbségi.
E-Corvina Informatikai Szolgáltató Kft Budapest, Róbert Károly krt ▪ Telefon: (1) ▪ Fax: (1)
Tájékoztató a Kormányzati Ügyféltájékoztató Központról
Önkormányzati informatika ASP alapokon
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
KÖNYVEINKKÖNYVEINK M-Government T-Government Közigazgatási portalógia Mobil kormányzati eszközök Latest Technological Ttrends E-rendszerek a köz- igazgatásban.
Megtakarításokról közérthetően mindenkinek
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
BMBY.expert a mi szaktudásunk. Az Ön vezetése A vezető ingatlanközvetítők a BmBy.expert ©-et választják Önökben megvan a Vezető? Több kontrollal és átlátással.
Elektronikus cégeljárás
Új szabályok, új fogalmak az elektronikus ügyintézésben dr
Tanulmányi rendszerek kommunikációs szerepe a felsőoktatási intézményekben. FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA, 2005.
Törökbálint város környezeti GIS alkalmazásainak megvalósítása
Települési Testületi adat Tár - TTT 2008 – Törökbálinti Önkormányzat Papíralapú munkafolyamatok kiváltása Testületi munka teljes körű támogatása Naprakész.
A törvényességi felügyelettel összefüggő írásbeli kapcsolattartás
Honlapelemzés. miért?  tanulmányok  tapasztalatszerzés  előkészítő munkálatok: honlaptervezés  fejlődés.
MÉDIAISMERET I. INZERTKÉP SZINOPSZISA Beküldendő feladat 2. Készítette: Nemes Marianna Informatikus Könyvtáros Szak Távoktatás tagozat II. évfolyam II.
Közigazgatási technológia
Közigazgatási technológia A közigazgatási technológia alapkérdései KRF © 2005.
AZ ÜGYFÉLKAPU ÉS AZ ÜGYFÉLKAPU REGISZTRÁCIÓ FOLYAMATA
Adatvédelmi fogalmak.
Közérdekű adatok nyilvánossága
Magyar Információs Társadalom Stratégia (MITS) – egészségügyi és szociális vonatkozások: Az Egészségügyi és Szociális Ágazati Információs Stratégia (MITS-ESZ)
Az IKTA/ számú pályázat alapján: Ügyfélbarát ügyintézést támogató informatikai rendszer prototípusának kialakítása (Elektronikus Polgármesteri.
HATÓSÁGI FOLYAMATOK A FIR INTÉZMÉNYTÖRZSÉBEN KÉPZÉSEK NYILVÁNTARTÁSBA VÉTELE EKOP-1.A.1-08/C
Domain Name System – DNS keresése az interneten.
Könyvtár egy kicsit másképp - a Magyar Elektronikus Könyvtárról és legújabb fejlesztéseiről Szombathely, Góczán Andrea OSZK, MEK osztály.
MTA Statisztikai és Jövőkutatási Tudományos Bizottsága
A Palló információs rendszer bemutatása
A LEVÉLTÁRI HÁLÓZAT TARTALOM- ÉS TÁJÉKOZTATÓ SZOLGÁLTATÁSA
o Minden elektronikus formában érhető el o A munkafolyamatok egy része automatizálható, így a szolgáltatások gyorsabbak és hatékonyabbak lehetnek o A.
Önkormányzati WAP-os megoldások Fejre állított ügymenetek Tózsa István – Budai Balázs Benjámin Budapesti Corvinus Egyetem Közigazgatástudományi Kar Közigazgatás-Szervezési.
Az m-kormányzat lehetőségeinek átértékelése, perspektívák 2005 végén Budai Balázs Benjámin Budapesti Corvinus Egyetem – Államigazgatási Kar – Közigazgatás-Szervezési.
Politika, képviselő, információ Kerekes Pál jún. 6. MIBE Konferencia.
ELevéltár architektúra. Előzmények Informatikai koncepció (Terv) Szakmai követelmények OAIS megfelelőség Költséghatékonyság Jogszabályi megfelelőség Nemzetközi.
Football Club webes arculata, azaz egy hivatalos klub honlapjának felépítése Készítette: Kiss László Balázs.
Települési Testületi adat Tár - TTT 2008 – Törökbálinti Önkormányzat Papíralapú munkafolyamatok kiváltása Testületi munka teljes körű támogatása Naprakész.
A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium EKOP projektjeinek jelene és jövője dr. Rupp Zoltán főosztályvezető E-közigazgatásért felelős helyettes államtitkárság.
DigiKom Többfelhasználós, hálózatos környezet Grafikus felhasználói felület Iratok, határozatok generálása, tárolása Kapcsolódás a digitális.
Ügyintézés az új típusú, második generációs kormányablakban
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt összefoglaló EKOP
Egyházi Könyvtárak Egyesülése Pécs, június 28. Szakmai továbbképzés.
Az E-KÖZIGAZGATÁS INFORMATIKAI STRATÉGIÁJA október 16.
Az önkormányzati cégek és önkormányzat közötti szerződéses kapcsolatok vizsgálata és az önkormányzati feladatellátást szabályozó külső szerződések rendszere.
Down Alapítvány TÁMOGATOTT ÜGYINTÉZÉS 1145 Budapest, Amerikai út 14. Tel.: (061) A Támogatott.
Az elektronikus közigazgatás jogi környezete
Integrált irányítási környezet kialakítása. I. Szervezetfejlesztés Az Egyetem szervezeti felépítését részben meghatározza a jogszabály és a Szervezeti.
Információ Tudás Tartalom Dr. Budai Balázs Benjámin.
IKTA-FÓRUM Fehér Éva Projektmenedzser Budapest IKTA-2000 Négyrétegű Regionális Információs Rendszer tervezése és fejlesztése DARFT Informatikai.
Önkormányzati ASP Központ felállítása projekt
Kovács Beatrix Közérdekű adatok az egészségügy területén közfeladatot ellátó szervek honlapjain A könyvtárak szerepe az elektronikus információszabadságról.
Back office a közigazgatásban Dr. Budai Balázs Benjámin.
Változások az építőiparban – 2013 Tájékoztató az építésüggyel kapcsolatos jogszabályok január 1-e óta hatályos kivitelezőket érintő rendelkezéseiről.
Szeged M. J. Város Polgármesteri Hivatal Nyílt forráskódú megoldások a közigazgatásban Szabad Szoftver Konferencia Szeged, Szegfű László szegfu.laszlo.
Vacha Ferenc fejlesztési koordinátor Az elektronikus ügyintézés törvényi háttere és gyakorlata.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai.
TÁJÉKOZTATÓ AZ ÖNKORMÁNYZATI ASP ORSZÁGOS KITERJESZTÉSE KAPCSÁN A CSATLAKOZTATÁSI KONSTRUKCIÓRÓL SZEPTEMBER 15. ELŐADÓ: DR. SZEPESI GÁBOR OPERATÍV.
Az önkormányzati ASP rendszer jegyzői szemmel Dr. Vincze Ferenc címzetes főjegyző Hajdúszoboszló Város Önkormányzata Pajna Sándor vezérigazgató eKÖZIG.
A járási rendszer megújítása
„Nem a papírra van szükség, hanem a rajta lévő információra!”
Önkormányzati Fejlesztések Figyelemmel kísérése II.
Az önkormányzati ASP és az önkormányzatok elektronikus ügyintézési feladatai Pécs, november 23.
A LEVÉLTÁRI HÁLÓZAT TARTALOM- ÉS TÁJÉKOZTATÓ SZOLGÁLTATÁSA
Előadás másolata:

Front office a közigazgatásban Dr. Budai Balázs Benjámin

Tartalom MITS-EÖR megoldástérkép Portalógia Front office a közigazgatásban Dr. Budai Balázs Benjámin

MITS-EÖR Megfogalmazza a szolgáltató típusú, hatékony e-önkormányzat követelményeit: a feladatok legszélesebb körét átfogó, integrált, a hatékony ügyintézést, ügyfél-kezelést, a papíralapú működést felváltó elektronikus iratkezelést, a munkafolyamat-kezelést (work-flow), a hatékony gazdálkodást, az adatvagyon hasznosítását, a döntéstámogatást, az önkormányzati tudás integrálását, a tudás-bázis kiépítését, hasznosítását, és további feladatokat támogató önkormányzati információs rendszert, valamint a korszerű, megbízható, költség-hatékony infokommunikációs infrastruktúrát. Front office a közigazgatásban Dr. Budai Balázs Benjámin

MITS-EÖR megoldástérkép Front office a közigazgatásban Dr. Budai Balázs Benjámin

Portalógia Útban a második generációs oldalak felé: 1. generáció: van oldalunk, tegyünk rá valamit, dőljünk hátra! Cél: legyen oldalunk, mert mindenkinek van! Jót tesz az idegenforgalomnak(?) 2. generáció: valamilyen strukturáltság, hivatalt követő felépítés. Könnyű bővíthetőség, skálázhatóság, adatbázison nyugvó alapok Nem prospektus, tájékoztató felület Gyors, többnyelvű, átlátható Visszacsatolást talán nézzük… Ügyintézés: 1-2 szint: információ, letöltések korlátozott számban Cél: adjunk valami képet a hivatalról, elektronizáljunk Front office a közigazgatásban Dr. Budai Balázs Benjámin

Portalógia Útban a harmadik generációs oldalak felé: 3. generáció: ügyintézzünk elektronikusan! Tematikus egységek: pl.: idegenforgalom-kultúra, gazdaság, ügyintézés, tevékenységre vonatkozó adatok stb. Cél: tehermentesítsük az ügyintézőt, feleljünk meg a törvényi kötelezettségeknek, termeljünk pénzt (nem csak bevállalós pályázatokkal) Keressük meg az ügyfelet! (Hol van? Mit akar? -> visszacsatolások) Optimalizáljuk az ügyfél tudását: Nem látott még közigazgatást Nem látott még internetet Funkcionális analfabéta, nem azt látja, ami oda van írva, többszörös didaktikus visszacsatolás kell neki Türelmetlen: „három egérkattintás” után feladja Betárcsázós, ne flasheljünk neki! Gondolkodjunk a fejével: nyomtatási funkció, keresés kulcsszóra, akadálymentesítés Front office a közigazgatásban Dr. Budai Balázs Benjámin

Portalógia Egyre több jogszabály a közigazgatási honlapokra: KET X. fejezet, 193/2005. Korm. Rendelet az e-ügyintézésről, 195/2005. Korm. Rendelet a biztonságról, 2005. évi XC. Tv. Az elektronikus információszabadságról. E-info Tv: Önkormányzati honlapon Digitális formában Bárki számára Személyazonosítás nélkül Korlátozásoktól mentesen Ingyenesen Tesz közzé adatokat Front office a közigazgatásban Dr. Budai Balázs Benjámin

Portalógia Információk körének négy csoportja: 1.) Rendeletek nyilvánossága (részben abszolvált) 2.) Szervezeti, személyzeti adatok (10 feladatcsoport) 3.) Tevékenységre vonatkozó adatok (18 feladatcsoport: önálló tematikus egységként!) 4.) Gazdálkodási adatok (üvegzseb követelmények, máshol is!) 195/2005:30. § (1) Az elektronikus ügyintézés használatának könnyítése céljából az informatikai célrendszerek kialakítása során törekedni kell az egységes arculati és felhasználói felületi elemek használatára. Front office a közigazgatásban Dr. Budai Balázs Benjámin

Portalógia Ügytípus centrikus felület, ügyintéző centrikus felület helyett! Mátrix felépítés ügytípus és ügyintéző nézetek keresztezésével! Front office a közigazgatásban Dr. Budai Balázs Benjámin

Portalógia Első klikkelés után az almenük közül választhat az ügyfél Redundancia: pl.: az ügyintéző e-mail címe, a szükséges iratok, az ügyintézés helyszíne, időpontja stb. akár több almenüben is feltüntetésre kerülhet. Front office a közigazgatásban Dr. Budai Balázs Benjámin

Portalógia Front office a közigazgatásban Dr. Budai Balázs Benjámin

Portalógia Ki alkot ideális település portált? aki a fenti szempontokat tartja aki az ügyfélnek kedvez, magának is kedvez! az elkergetett ügyfél visszabátorkodik! A kielégített ügyfél nem jön vissza! Az ügyfél többnyire kérdez! Információéhes! Etessük meg, de ne tömjük! hosszú távon az nyer, aki a valós életet virtuálisan le tudja képezni! A település valamennyi funkcióját (a közösségszervezéstől az e-közigazgatáson keresztül az e-businessig) létre tudja hozni a virtuális térben! szervezési és nem pénzkérdés! Front office a közigazgatásban Dr. Budai Balázs Benjámin

Portalógia Központi (kormányportál) rendezőelvek Filozófia Szerkezet és tartalom Célközönség Megjelenés Online szövegek Visszacsatolás Felhasználóbarátság, eligazodást segítő opciók Látogatottság, előtörténet, frissítés Nyelv Domainnév Front office a közigazgatásban Dr. Budai Balázs Benjámin

Köszönöm figyelmüket! balazs.budai@e-government.hu Front office a közigazgatásban Dr. Budai Balázs Benjámin