Vizuális emlékezet A fényképek szerepe az élet- és családtörténet kutatásában
Pásztor szűrben, Hortobágy. Balogh Rudolf felvétele Néprajzi Múzeum Személyek - személytelenül
Fiatalasszony Maconkáról Néprajzi Múzeum
„Csöbörhordás”. Vajkai Aurél felvétele. (Laczkó Dezső Múzeum, Fotónegatívtár)
Szőlőtiprás. Vajkai Aurél felvétele. (Laczkó Dezső Múzeum, Fotónegatívtár)
Szőlőiskolások (Ferkel-lány) Vajkai Aurél felvétele, Vászoly (Laczkó Dezső Múzeum, Fotónegatívtár)
„Családfa” - fotókból összeállítva
A családi identitás szempontjából kitüntetett tárgyak és fényképek F.L. otthonában Veszprém, 2009
„Családi mitológia” a Polniczky-villában Káptalanfüred, 2005
Családtagok ábrázolása faragott széktámlán (Szentgál) Laczkó Dezső Múzeum, Néprajzi Gyűjtemény Család / személyek ábrázolása a paraszti fényképhasználat elterjedése előtt
A család hagyományos, virágmintába faragott ábrázolása - az új típusú megjelenítéssel, a családi fényképpel kombinálva. Faragott képkeret családi fényképpel, Laczkó Dezső Múzeum, Néprajzi Gyűjtemény
Személyhez kötött, de egyedi vonásokat nem tükröző emberábrázolás spanyolozott mángorlón (Király Zsiga és Gáll Rozi), 1841 Néprajzi Múzeum
Kapoli Antal önarcképe kedvesével karcolt díszítésű sótartón, 1891 Néprajzi Múzeum
A paraszti fényképhasználat funkcióváltozásai (A. Kuntz) Kollektív kulturális tradíció (folklore) Családi tradíció (family-lore) Egyéni tradíció (individual lore)
Szimbolikus családegyesítés – egy soha nem létezett, „ideális” családi fénykép megalkotása
Tárgy és fotó – a F. család minimúzeuma
„Életrajzi” képek és tárgyak F.L. otthonában Veszprém, 2009
Családi fényképek digitalizálása (Veszprém, Fonyód)
Családi album Schleicher Imréné (sz. 1911) 70. születésnapjára A „hiányzó képek” : elfojtás és megőrzés
„Idegenek” a családtörténetben Balatonkenese, 1930
Balatonkenese, 1935 körül
A képi tartalom és a vizuális emlékezet ellentmondása Egy gannai családi album tanulságai
A családi szenvedéstörténet egy állomásának vizuális emlékezete
Egy fotó, három szerep...
A családtörténet központi perspektívája: az album nyitó képe
Egy hazug kép, és annak utólagos rehabilitációja – ugyanabban a fényképalbumban
Egy nem megörökíteni szánt pillanat – a képhasználat tradíciójának átértékelése
Egy sűrű kép: kitelepítés, elhallgatás, társadalmi szerepek...