A Calderoni Program megvalósítása az OKMT nézőpontjából Rozványi Dávid OKM Támogatáskezelő.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kaposvár.
Advertisements

Országos könyvtári fejlesztések a tanulás támogatására
 Kecskemét és Térsége Többcélú Társulás  Ft támogatás (4 tagintézmény) TÁMOP /08/2. Kompetencia alapú oktatás megvalósítása Kecskemét.
Tutori tevékenység a gyakorlatban
1 TÁMOP B-11/2/KMR Az oktatás és kutatás színvonalának emelése a Szent István Egyetemen AZ OKTATÁS ÉS KUTATÁS SZÍNVONALÁNAK EMELÉSE A SZENT.
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
A november 18-i workshop napirendje
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Képzési lehetőségek a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala szervezésében
„ A kompetencia-alapú pedagógusképzés programjainak disszeminációja a Nyugat-Dunántúlon ” HEFOP /0 8 / /1.0 A projekt eredményei.
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Pályázati eredmények Humánerőforrás – fejlesztési Operatív Program Pályázati eredmények Humánerőforrás – fejlesztési Operatív Program Hátrányos helyzetű.
NFT I NFT II Hosszú távú cél: az életminőség javítása Általános cél: Az EU átlaghoz viszonyított jövedelmi különbségek mérséklése specifikus.
Az ÉRÁK szerepe és tevékenysége a régióban Soós Roland igazgató
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A tételek eljuttatása az iskolákba
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A gyakorlatvezető mentor
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola II. alprogram: Képzők képzése.
DEBRECENI EGYETEM Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt (Szabó.
Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben Eredmények, tapasztalatok, előttünk álló feladatok Előadó: Rozványi Dávid.
szakmérnök hallgatók számára
„A pedagógusképzés tartalmi és szerkezeti fejlesztése” című projekt eredményeinek disszeminációja a Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Karának oktatói.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
Logikai szita Izsó Tímea 9.B.
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„Érték a mérték” Partnerközpontú szemlélet disszeminációja a Dunaújvárosi Főiskolán November 17. EMIR azonosító szám: HEFOP / /1.0.
A HEFOP projektek előrehaladása, eredményei Előadó: Rozványi Dávid osztályvezető Oktatási Minisztérium Alapkezelő Igazgatósága.
Program- és tananyagfejlesztés rendszertípus Modern Üzleti Tudományok Főiskolája.
A Nyugat-dunántúli Operatív Programok jelenlegi helyzetének bemutatása
Térségi Integrált Szakképző Központok (TISZK)-ek létrehozása és infrastrukturális feltételeinek javítása (HEFOP ) március 21.
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
A tanulói laptop program megvalósítása a Kecskédi Általános Iskolában.
II. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia
A projekt az Europai Unio támogatásával, az Europai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Pedagógusképzések (a pedagógiai kultúra korszerűsítése, pedagógusok új szerepben)
A HEFOP e-taneszközeinek és anyagainak disszeminációs feladatai Rozványi Dávid OKM Támogatáskezelő.
A Calderoni Program helye és szerepe a HEFOP-ban Záró-konferencia március 27. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Telefon:
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN Budapest, január 18.
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN március 4. IV. Calderoni Informatika Kerekasztal,
HEFOP és projekteredmények, hasznosíthatóság és egymástól tanulás Dr. Podruzsik Szilárd.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN A CALDERONI INFORMATIKAI RENDSZER BEMUTATÁSA március.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
1. Európai uniós pályázati lehetőségek az oktatás területén március 25.
TÁMOP E-13/1/ KONV A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program HEF OP –Térségi.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege:
Lorem ipsum.
Előadás másolata:

A Calderoni Program megvalósítása az OKMT nézőpontjából Rozványi Dávid OKM Támogatáskezelő

A pályázati kiírás rövid bemutatása A felsőoktatás tartalmi és szerkezeti fejlesztése 3 komponens támogatása, millió Ft-tal (+ 653 millió Ft túlvállalás terhére): 1. Komponens: A felsőoktatási intézmények képzési kínálatának bővítése, fejlesztése 2. Komponens: Felsőfokú végzettséggel rendelkezők át- és továbbképzése 3. Komponens: A felsőoktatási intézmények minőségközpontú működésének támogatása Komponensenként változik a projekt időtartama és a támogatási összeg minimumértéke Eredmények: 21 nyertes pályázat az első körben (127 érintett konzorciumi tag) 25 nyertes pályázat a második körben (148 érintett konzorciumi tag) 4 nyertes pályázat túlvállalás terhére (17 érintett konzorciumi tag) Sokszoros túljelentkezés (255 pályázat 46,4 milliárd Ft igény). Gyakorlatilag a teljes hazai felsőoktatási szférát sikerült lefednünk, a pályázat segíti a felsőoktatás hazai integrációját konzorciumi szinten, s segít kialakítani az európai uniós pályázati kultúra kialakulását Magyarországon. 8 projekt megvalósítása folyamatban, 42 projektidőszaka lezárult

Megvalósult számszerűsíthető eredményeink Elindított FSZ, Bachelor és Master képzések száma: 381 (cél: 327, 116%) Az FSZ. Bachelor és Master képzésben részt vevő hallgatók száma: (cél: , 76%) A minőségbiztosítási képzésben, továbbképzésben átképzésben részt vett oktatók, kutatók száma: (cél: 3 218, 98%) Képzettséget szerzett személyek száma: (cél: , 29%) Minőségbiztosítást bevezetett intézmények száma: 38 (cél: 52, 73%) A munkához vagy más pozitív eredményhez jutott személyek száma: (cél: , 63%)

Megvalósuló es projektek helyszínei (konzorciumvezetők szerint) Az egy településen megvalósuló projektek száma Eredeti nyertes Tartaléklistáról

A pályázati kiírás rövid bemutatása Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben 5 támogatott projekt, valamennyi konzorciumi formában valósul meg 500 m HUF megítélt támogatás Konzorciumi tagok száma együtt: 25 (jellemzően kisebb méretű konzorciumokba tömörültek, mint a ben) Valamennyi projekt megvalósítása folyamatban

Megvalósult számszerűsíthető eredményeink Adaptált, integrált programcsomagok száma: 25 (cél: 31, 81%) Újonnan kifejlesztett, új módszereket, anyagokat tartalmazó programok / modulok / tantárgyak száma: 67 (cél: 52, 129%) Új eszközök alkalmazására kidolgozott eljárások száma: 37 (cél: 40, 93%) Képzett pedagógusok száma: 769 (cél: 1042, 73%) Új módszereket, anyagokat sikeresen alkalmazni képes hallgatók száma: 188 (cél: 1950, 10%) Új módszerekkel, anyagokkal oktatott diákok száma a közoktatásban: 1010 (cél: 5320, 19%) Munkához vagy más pozitív eredményhez jutott személyek száma: 507 (cél: 5 652, 9%)

Megvalósuló es projektek helyszínei A konzorcium vezető szerint

A disszeminációs helyzettel kapcsolatos kérdések Disszemináció: kötelezően vállalt feladat, azonban a formái nem egységesek: Kérésre kiadják Jelszóval védett felületen közreadják az interneten –A jelszó mindenki által kérhető –A jelszó csak bizonyos feltételekkel kapható meg –Itt gyakran e-learning tananyagokkal találkozunk Jelszó nélkül érhető el az interneten –A teljes anyag –A teljes anyag kivonata –Ekkor általában dokumentumokban érhető el az elkészült anyag

Calderoni előtti helyzet 3 kivétellel valamennyi projekt létrehozta saját internetes tájékoztató felületét, De ezek többsége csak általános és aktuális információt nyújt a projektről.

Elvárások a Calderoni Programmal kapcsolatban a HEFOP 3.3 szempontjából Az új képzésekben megjelenő új elemek mindenki számára elérhetők legyenek és segítsék a tanulási- tanulási folyamatot minél szélesebb körben A minőségbiztosítási fejlesztések termékenyítőleg hassanak azon intézményekre, ahol hasonló fejlesztéseket terveznek Legyen egy általánosan elérhető „jó gyakorlatok tára”, ahol a jövőbeni pályázók gyakorlati ismereteket szerezhetnek a korábban megvalósult pályázatokról Mutassa be az elért eredményeket, az EU-s és hazai támogatások hatékony felhasználását minél szélesebb körben