Dr. Schiffer Csilla.  Negatív hatásai miatt (előítélet, félreértés, elutasítás) a címkézés elkerülése  Azok alapján való csoportba sorolás gyakori 

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

Kapcsolattartás a szülői házzal
A nevelési tanácsadók szerepe a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének tartós és súlyos organikus okra vissza nem vezethető rendellenessége.
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
Sárvári Oltalmazó Kezek Egyesület
Eszköszkölcsönzési szolgáltatások bemutatása
prizma tárház-projekt
A tanári munka értékelése
Az iskolai szociálismunka
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Alapinformációk az átmenetben nyújtott munkaerőpiaci szolgáltatásról Munkaerőpiaci szolgáltatás az iskola és a munkaerőpiac közötti átmenetben.
Hatékony diáktanács – minőségi diákélet – felelős állampolgárok "Bartók Béla " Elméleti Líceum diákönkormányzata.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
Az integrált nevelés-oktatás fajtái és szintjei
a szülői elégedettségmérés legfontosabb eredményeiről
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.
A diákok megismerésének lehetőségei - szükségessége
Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
A sikeres integráció, inklúzió feltételei
„Környezet- és egészségtudatos iskola” Magyar Bioetikai Társaság 20. Nemzetközi Konferenciája szeptember 21.
NYME-AK Neveléstudományi Intézet Gyógypedagógia Intézeti Tanszék Állatasszisztált terápiák a gyógypedagógiai rehabilitációban Témavezető: Taufer Ildikó.
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Az Inklúziós Index hazai adaptációja
A pedagógus.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Felkészítés az Integrált /inkluzív nevelésre a pedagógusképzésben
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
R. M. Á. I. Kazinczy Ferenc Tagiskola Kincsesbánya TÁMOP – – 11/2 – A kincsesbányai Kazinczy Ferenc Tagiskola felkészülése a kistérségi.
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
A fejlődésközpontú didaktika alapjai
M.Tamás Márta Mentálhygiéne M.Tamás Márta
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
A beiskolázás előkészítése
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Inklúzív nevelés Magyarországon
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Speciális gyermekvédelem
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
Dr. Schiffer Csilla. Továbbképzés előnyös:  ha általános válaszok adhatók egy problémára,  ha lehetséges a gyakorlaton túli elméletalkotás, amely továbbképzéssel.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskola bemutatkozik Gyöngyös
Az inkluzív nevelés programjának kidolgozása
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
Jó gyakorlatok a közoktatás területén
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
TÁMOP A-11/2. A pályázati célja, hogy a sajátos nevelési igényű gyermekek nevelésében, oktatásában részt vevő intézmények (speciális és többségi)
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
Tovább együtt eredményesen … A FELSŐ TAGOZAT ÍGY.
Nagyné Heidenwolf Erzsébet Hallássérült gyermekek integrált oktatásának segítése.
ÁRPÁD SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM, SZÉKESFEHÉRVÁR Tóth Ágnes MÉCS vezető.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Tervezési folyamat.
Langerné dr. Buchwald Judit Pannon Egyetem Neveléstudományi Intézet
Kisgyermekes Anyukáknak, Apukáknak
INKLUZÍV NEVELÉS INTEGRÁCIÓ-INKLÚZIÓ készítette: Pusztayné Nemes Beáta.
Jelen lenni nem elég, szakértelem kell
Ponte de Lima- Freixo 3. projekttalálkozó (2017. október )
Előadás másolata:

Dr. Schiffer Csilla

 Negatív hatásai miatt (előítélet, félreértés, elutasítás) a címkézés elkerülése  Azok alapján való csoportba sorolás gyakori  Szükséges segítségek óvatos meghatározása

 Nem függ az életkortól  Nem függ a fogyatékosság típusától és súlyosságától

 Tanárok képességeinek fejlesztése  Gyerekek befogadóképességének kialakítása, növelése  Egyénre szabott támogatás biztosítása az aktív tanulói lét érdekében

 1. A család azon céljának tisztázása, hogy sajátos nevelési igényű gyermeküket befogadják a közeli iskolába, és a gyermek vágyainak és képességeinek megismerése.  2. Az igazgató segítségének igénybevétele a tanuló befogadásához.  3. Az osztályfőnök bevezetése a tanuló befogadásába.  4. Az osztálytársak bevonása a tanuló osztályon belüli fogadásába, és az új osztálytársak megismerésébe. Más személy bevonása az iskolán vagy a közösségen belül, aki segíteni tudja ezt a törekvést.  5. Az érdekelt személyek összegyűjtése, a tanterv és az osztálytermi szokások folyamatos adaptálásának folyamatának kialakítására, annak érdekében, hogy a tanuló az osztály részévé váljon és képességei fejlődjenek.

 Tanár/Tanárok  Igazgató  Iskolai dolgozói  Szülők  Osztálytársak  Maga a gyermek Összehangolt erőforrások!

A résztvevők által, például…  A diákok egy csoportja foglalkozik a személyek közötti problémákkal, amik felmerülnek  Egy tanár együttműködik az igazgatóval és a gyógypedagógussal, hogy megoldják az oktatási problémákat  A tanárnak és a szülőnek egyet kell értenie a gyermek viselkedés problémájának megközelítésében

 Erősen támogatja az inklúziót  Megbizonyosodik róla, hogy minden szükséges feladat jól van elvégezve mindegyik gyermeknél  Egy kört alakít ki a családtagok, a tanárok, a tanulók, és az iskolai vezetés között a szükséges személyes kapcsolatok szem előtt tartásával  Segít a problémák megoldásában  Irányítja a tantestületet, a személyzetet és a diákokat az integrációs és inklúziós kérdésekben  Segítheti az iskolavezetőséget és a tantestületet az iskola és a kerület stratégiájának fejlesztésében az inklúzióért és a további integrációért

 John O’Brien, Marsha Forest, Judith Snow, Jack Pearpoint, David Hasbury (1989): Inklúziós Akcióterv. Inclusion Press, Toronto, Canada.