Anna Klingmann: Brandscapes December 2014 Kutasi Dávid.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing fejlődése és szerepe
Advertisements

A siker kulcsa: a rendszer testre szabása
Smart Country: szolgáltatások közös adatokon november 4 Szabó Róbert BME Távközlési és Médiainformatikai Tanszék.
Licencelés Kovács Nóra Ker-Soft Kft.
Winnie the pooh & friends
Mintacím szerkesztése •Mintaszöveg szerkesztése •Második szint •Harmadik szint •Negyedik szint •Ötödik szint D modelling in the terrestrial.
Már nem csak eszme, hanem valóság
Új trendek a marketing stratégiai szemléletében Marketing Menedzsment előadás Omegaglen, DMS Molnár Attila december 18.
„Songlish” How not to be a „Bicky Chewnigh”. Lehet zöld az ég…
Zsidónegyedek és zsinagógák. BerlinBudapest  Múzeum  Vallási funkciót nem tölt be  Vallási és kulturálisközpont  Turisztikai központ  Emlékhely.
Az Audi Hungaria elvárásai és részvétele a magyar regionális repülőterek fejlesztésében Chicfarm Green Manifesto: -Do you have a farm in your house? -Can.
Hogyan válhatnak a cégértékek a teljesítmény katalizátorává? A Cegos üzleti reggelije március 3.
Ellenőrző kérdések a)Auto-indexing enabled b)Auto-indexing disabled c)Nem eldönthető 1.
New York Project work by Henrietta Henczes. Times Square A városi színházi élet központjának, és New York City leghíresebb kereszteződésének tartják.
Politikai marketing – kampánystratégiák
A kiskereskedelmi árusítás légköre Birtalan Ágota SPMKM.
Turizmusban az örökségre alapozó közkapcsolati munka célközönségei (Publicurile turismului)
Kliensoldali Programozás
Zöld kommunikáció - esetek November 21.. Mit tudunk?
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
Milyen csodás kék bolygó! What a wonderful blue planet!
Kurt Wenner, a világ kevés utcafestőinek egyike eredeti festményeit élőben, közönség előtt készíti. Gazdagon díszített, kézzel festett pasztellképein klasszikus.
A kiskorúak védelmének etikai dilemmái
Ittzés Zsigmond Budapest Airport IT Infrastruktúra manager
Microsoft CRM online Strén András
Mérnök informatika szak BSc.
Rendelkezésre álló erőforrások pontos ismerete Kiosztott feladatok közel „valósidejű” követése Átláthatóság Tervezési folyamatok támogatása.
Reklám helyett a marketing jövője a hálózatok világában
A Múzeumok és Látogatók Alapítvány felnőttképzési és konferencia programjai Országos Múzeumandragógia Konferencia május Széphalom.
Az eredményesség kulcsa egy önkormányzati gazdaságfejlesztési projekt esetében The keys of success in case of an economic development project implemented.
A Microsoft Üzleti Intelligencia megoldása és platformja
Az utazásszervezés kihívásai TO stratégia / 1 Milyen TO vállalati stratégia tesz ma versenyképessé? 1.NAPRAKÉSZ A világ kihívásainak megfelelő!
A varázslat világába lépsz be... Enter the world of magic …
Innovációs helyzetjelentés Kis Gergely. A K+F ráfordítások a GDP arányában* 2004 (százalék) Mit is mutatnak ezek a számok?
Továbbítás kattintással Pánsíp (Georghe Zamfir & Dana Dragomir) El tudnál aludni éjszaka anélkül, hogy ne gondolkoznál el azon, hogy a ház a helyén lesz-e,
KEZDJÜNK HOZZÁ 1.Ismerd meg magad! 2.Ismerd meg a területet! 3.Építs és elemezz 4.Dolgozz tökéletesen 5.Nézz a jövőbe.
Aldo Rossi ( ) The Architecture of the City.
Vállalati infrastruktúra, mely minden igényt kielégít Felhasználóbarát eszközök és élmények.
Tömeges adattárolás kérdései Kazsoki Gábor Országos Széchényi Könyvtár.
What is Happening to Modern Architecture? - szimpózium
From eco-efficiency to sustainable production Maria Csutora Pietro Bertazzi The workshop is based on research done in the HU-0056 “Sustainable consumption,
Winnie the pooh & friends
NOX_ Lars Spruybroek [ 1959-ben Rotterdamban született [ építész, képzőművész, író [ 1989-ben Delfti Műszaki egyetem diplomázott [ 1991-ben Maurice Nio.
ZooGuide – az ismeretterjesztés és az oktatás eszköze  Érdekes és részletes leírások a park állatairól  „Audioguide” funkcióval kiegészített virtuális.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
A világon elsőként: NEMZETKÖZI VIRTUÁLIS SAKKISKOLA (  Világszerte elfogadott tény, melyet számos kutatási eredmény is.
Have you ever asked yourself: PART FCL – What's behind it and how does it affect me? Airprox – What to do when coming too close? Alternative propulsion.
 Az évi világkiállításra készült  Összmagassága :324 m  Torony: 300 m  24 m: tévé-adóantenna.
Simon Péter főtitkár Bolyai János Matematikai Társulat
Okos városok – buta márkák?!
Buy Famvir Cheap clomid calculator baby med Clomid nauseated 2 weeks after clomidlevitra generic no prescription Buy Levitra levitra lastsviagra new york.
Farkas Bálint | Technical Evangelist | Microsoft
“Tudásmegosztás és szervezeti problémamegoldás a mesterséges intelligencia korában” Levente Szabados Technológiai Igazgató.
Készítette: Juhász Attila
A vállalatok társadalmi felelősségvállalása, mint a fenntarthatóságot támogató szemlélet - Berkesné Rodek Nóra -
(Резьба по яичной скорлупе)
Farkas Bálint | Technical Evangelist | Microsoft
Mi a megbocsátás jelentősége? What is the significant of forgivness?
A sas törénete… A bemutatót készítette: Mike
Elérhető magyar irodalom – olvasás? digitalizálás?
Pairwise object comparison based on Likert-scales and time series – the idea of human-oriented science in light of artificial intelligence and value.
„Agilis-e vagy?” – egy váltókezelő naplója
HWSW Meetup – Felhő és ami mögötte van
ALSONANA INTERNATIONAL FORUM
Csurgalékvíz tisztítás
Zoltán Baracskai In the age of digital natives: fast thinking, experience mining, and rule based behaviour these three metaphors are sufficient to describe.
(Резьба по яичной скорлупе)
A sas törénete… A bemutatót készítette: Mike
This table is avarage! Read instructions below!
Előadás másolata:

Anna Klingmann: Brandscapes December 2014 Kutasi Dávid

2 Blank.pot A könyv írója egy praktizáló német építész, egyetemi oktató Anna Klingmann 1965-ben született német építész, gondolkodó Alapítója a Klingmann Architects and Brand Consultants nevű cégnek A Brandscapes: Architecture in the Experience Economy című könyv szerzője Több egyetemen oktatja az építészet és a kereskedelem különböző ágainak a kapcsolatát:  UDK  Cornell  Columbia  Pennsylvania  Texas

3 Blank.pot A könyv a branding és az építészet kapcsolatát írja le példákon keresztül Kritikai leírás az építészet és a branding kapcsolatáról, pozitív és negatív példák bemutatásával Példák: Times Square, New York Guggenheim Museum, Bilbao Disneyland NikeTown Las Vegas Azt elemzi, hogyan lehet használni a brand-et hogy identitást kapjanak a terek, épüetek. Az építészetnek új jelentést tulajdonít, nem egy izolált tudomány, hanem a globális gazdaság integrált része.

4 Blank.pot Brand: életmóddá változtat egy terméket…

5 Blank.pot … ahogy az építészetnek is funkció helyett élményt kell nyújtania Megérteni a fogyasztó élményét „Customers buy experience” „Designing for experience require connecting architecture to user’s personal dreams” Disney: „every ride, every building in the theme park represents part of a story”

6 Blank.pot Hajó- és repülőutak példáján mutatja be a fogyasztok felé fordulás szükségességét Tengerjáró hajók: „…liners have become experiental landscapes centered entirely on the needs of the users. Targeting many different segmentsof the consumer market… tailor made offers…” Légitársaságok: „not to get from A to B, but what happens before, during, after..”

7 Blank.pot Személygépjármű nem csak termék, de élmény és ügyfélkapcsolat (pl. múzeum) is - BMW Termelés (Production) – Ford: „You can have a model T painted any color you want as long as it is black Tömeges személyre szabás (mass customization)

8 Blank.pot Személygépjármű nem csak termék, de élmény és ügyfélkapcsolat (pl. múzeum) is - Mercedes

9 Blank.pot Absolut: Brand üzenete folyamatosan változik kampányról kampányra

10 Blank.pot Egy negatív példa: NikeTown Nike egy innovative brand Niketown nem nyújt egyáltalán élményt „banal interior and conventional exterior” Amíg termék szinten futurisztikus elemek felé tolódik le a márka, addig építészetében, addig ez az épület egy kora XX. Századi art deco épületet utánoz

11 Blank.pot Prada: egy szociális találkozóhely Tschumi: „no space without event, no architecture without program” Prada bolt egy szociális találkozóhely: Clinic - Szépségszalon Archive – Régi termékek Trading floor – e-kereskedelem Library - Múzeum Street – több funkciós tér Átvezetés a „liquid architecture”-be: Fix programú épület nem fenntartható Építészet egy keretrendszere a végtelen szcenáriónak, számos program és tevékenység kombinációjának

12 Blank.pot Ügyfélközpontúság példája az amszterdami öregek otthona Mass customization (Tömeges személyre szabás) Adott keretrendszerben (területen) a lehető legnagyobb beépítés, de az egyes egységeknél lehetett anyagokat, erkélyt, ablakot választani

13 Blank.pot Építészeknek inspirálniuk kell az embereket Innováció nélkül nincs kreativitás, kreativitás nélkül nem lehet igazán autentikusat alkotni Ha csak a fogyasztók elvárásai számítanának az építésznek, akkor imitációk születnének Ford: „Ha megkérdeznénk a közveleményt, hogy mit szeretnének, akkor azt mondanák, hogy gyorsabb lovakat.” Építészek olyan ötletek felé inspirálják az embereket, amik kulturálisan relevánsak, gazdaságosak, szociálisan érzékenyek és az emberek vágyait mondják el vizionáriusan.

14 Blank.pot Las Vegas építészete életérzéseket sugároz Integrálják a marketing stratégiát hogy nevezetes helyek replikái legyenek. Minden érzékszervet az adott hangulatnak megfelelően próbálnak kiszolgálni Megadják az élményt, hogy a világot „beutazza” a látogató pillanatok alatt

15 Blank.pot Bilbao: amikor egy épület egy város jelképéve válik Guggenheim Fundation figyelmet fordít arra, hogy kiemelkedő építészekkel dolgozzanak. Franchise szerűen működnek és szervezik a kiállításaikat. Múzeum sikeresebb mint várták Gazdasági fellendülés Bilbao-nak „Marketing eszköz, nem múzeum” Kiemelte Bilbao-t és feltette a turisztikai térképre „Architecture as spectacle”

16 Blank.pot Összefoglaló - 10 tanács építészeknek  Építészet eszköz lehet a vállalati identitás megmutatására: Sony Cocacola VW  Megéri a városoknak/cégeknek sztárépítésszel terveztetni / minőségi építészettel brandingelni  Marketing és PR eszköz lehet az építészet 1. From product to brand 2. From need to desire – „building fullfill needs, architecture fullfill desires” 3. From performane to experience – „nem az számít hogyan néz ki, hanem milyen érzést ad” 4. From plan to choreography – „emberek fejében áll össze az épület, az építész tereli/ koerografálja az irányt” 5. From program to ambiance 6. From impact to contact 7. From function to form 8. From commodity to catalyst – „marketing tool to revitalize companies/cities” 9. From physical to human context – szociális dolgokra is figyelni 10. From object to subject – megfoghatóból a megfoghatatlanba Összefoglaló befektetőknek10 tanács építészeknek