TURIZMUS, KIÁLLÍTÁSOK Egyházi könyvtárak a 21. század elején EKE konferencia Budapest, OSZK 2014. március 25.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Kóstoljon bele” a Vidék Ízébe!
Advertisements

Magyar Fesztiválszövetség közgyűlése Százhalombatta, november 25. Dr. Faragó Hilda.
Dr Raffay Ágnes Dr Lőrincz Katalin Hajmásy Gyöngyi
FOGYASZTÓI MAGATARTÁSTRENDEK HATÁSA AZ EGÉSZSÉGÜGYBEN
Turisztikai szuksegletek
Szakpolitikai reflexiók a turizmusfejlesztés területi kohéziós szempontú értékeléséhez április 25. Dr. Nemes Andrea főosztályvezető NGM Turisztikai.
Egymásra utalva – A szőlő-, bortermelés és az idegenforgalom közös fejlesztésének aktuális lehetőségei Borászati Konferencia Monor október 4. Pannon.
Aktuális pályázati lehetőségek
Turisztikai és Vendéglátóipari Főosztály
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
Az Internet Fiesta a könyvtárakban 2002 dr. Bakonyi Péter Országos Könyvtári Kuratórium elnöke.
II. A turizmus rendszere
A kerékpáros turizmus fejlesztési stratégia céljai, alapelvei Kerékpáros Tárcaközi Bizottság január 28. DR. KOVÁCS MIKLÓS turisztikai szakállamtitkár.
A helyi termék szerepe és lehet ő sége Zala megyében Kovács Tünde, projektszakért ő Kerka völgy aranya, a méz - a helyi termékekért Zalamerenye, 2010.
Filep Éva, a "Kárpátalja Völgyeiben és Hegyein" 
Promóciós eszközrendszerünk
A Budapest-Közép-dunavidéki Regionális Marketing Igazgatóság 2009 évi tevékenysége. MagyarországBudapest-Közép-Dunavidék április 20. Domonyvölgy.
Székely kapuk útja. 1. Általános adatok Kérelmező: Hargita Megye Tanácsa Megvalós ítási időtartam: 24 hónap Összköltségvetés: ,77 lej Önrész: 22.
Tájékoztató a települési túraútvonalak létrehozásával kapcsolatos tapasztalatokról Márta Attila.
Tisza-tó, mint kerékpáros régió
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
A turizmus rendszer környezete
Vargáné Gálicz Ivett PhD hallgató Szent István Egyetem
Ajkai Kistérség turisztikai helyzete
TDM Szakmai Nap november 21.
A világ legnépszerűbb turisztikai desztinációi Készítette: Gyarmati Zoltán Hajdú Júlia.
Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 ősz)
A GYÓGYTURIZMUS HELYZETE MAGYARORSZÁGON, FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI (THE POSITION OF MEDICAL TOURISM IN HUNGARY AND ITS DEVELOPMENT OPPORTUNITIES) Készítette:
Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem
„TI SZERETTEK ITT KINN, S MI OTT BENN…”. GYIMES FEJLŐDÉSÉNEK KÉRDÉSE A FOLKLÓRTURIZMUS TÜKRÉBEN. EGY TÖBBSZÖRÖSEN ELLENTMONDÁSOKKAL TERHELT KISTÉRSÉG PROBLÉMÁINAK.
Rekreáció és turizmus a Duna mentén
Dr. Faragó Hilda, az Országos Idegenforgalmi Bizottság titkára
Városi turizmus. Város A turista szemében a város szabadidős termék, amelyet arra használ fel, hogy élményei, tapasztalatai bővüljenek. Így - marketingszempontú.
Budapest turisztikai Marketingje
Önkormányzatok turisztikai feladatai
A Viski Zöld Falusi Turizmus Szövetség jelene és jövője
Prof. Dr. Hanusz Árpád egyetemi tanár
Katona András Magyar Turizmus Zrt.
„Közös megjelenés egyéni arculat!” A Gödöllői Turisztikai Régió Programfejlesztési Terve
Minőségbiztosítás a falusi turizmusban
A Múzeumok és Látogatók Alapítvány felnőttképzési és konferencia programjai Országos Múzeumandragógia Konferencia május Széphalom.
Művelődés-gazdaságtan
A fenntartható minőségi turizmus, mint a Centurio program egyik kulcsterülete Hargita megyében Centurio Disszeminációs Szeminárium Szolnok, szeptember.
A hargitai legendák és műemlékek nyomában. 1. Általános adatok Kérelmező: Hargita Megye Tanácsa Megvalós ítási időtartam: 24 hónap Összköltségvetés: 990.
Balaton régió turizmusában
ÉSZAK-ALFÖLDI TURISZTIKAI RÉGIÓ TDM RENDSZER
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
A kulturális turizmus trendjei és a
Falusi és agroturizmus jelene – jövője
A Magyar Turizmus Zrt. marketing aktivitásai Horváth Gergely Magyar Turizmus Zrt február 28.
ÖRÖKSÉGGAZDÁLKODÁS ÉS ÉRTÉKTEREMTÉS VESZPRÉMBEN. AZ 1000 ÉVES VESZPRÉM „A KIRÁLYNÉK VÁROSA” –A történelmi múlt fontossága Két pólusú városi struktúra.
Tourinform. Tourinform irodák 150 iroda 9 regionális szervezet 2 millió látogató Információk kiadványok rendezvények kiállítások továbbképzések.
Utazás Budapest. Helyszín, időpont Idén, 33-dik alkalommal, március 5-7 között kerül megrendezésre a Hungexpo budapesti vásárcsarnokban, Budapest.
Franciaország bemutatása szekunder kutatás alapján
A magyar-szerb Szomszédsági (interreg) program első kiírásának tapasztalatai egy megvalósult projekt tükrében Ricz András Regionális Tudományi Társaság,
TOURINFORM IRODA BADACSONY SZIGLIGET
A Tourism4C project bemutatása Nagy András Ügyvezető igazgató ZMVA Kick-off találkozó Zalaegerszeg, május
Gyógyturisztikai szekció április 1. Bozzay Andrásné Nemzetközi Balneológiai Konferencia.
Győr Domanyik Eszter, főosztályvezető Városmarketing és Programszervezési Főosztály Győr MJV Polgármesteri Hivatala 1 Turizmus 2016.
BTSZK Budapesti Turisztikai Szolgáltató Központ Nonprofit Kft. Budapest, mint vendégbarát desztináció - diákok segítségével, jó ötletekkel március.
MAGYAR-ROMÁN EGYÜTTMŰKÖDÉSI LEHETŐSÉGEK A FALUSI TURIZMUSBAN Prof.Dr. Hanusz Árpád egyetemi tanár
Kulturális turizmus Dr. Bokányiné Boda Gyöngyi Turisztikai szakértő.
1. 2 SZOMBATHELY SZEREPE AZ EURÓPAI SZENT MÁRTON KULTURÁLIS ÚTVONAL LÉTREHOZÁSÁBAN Grünwald Stefánia Szombathely MJV Stratégiai és Idegenforgalmi csoportvezető.
A turisztikai termék Dr. Gonda Tibor 2017.
Társadalmi vitára kész a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia
Gerje-Körút „A közös program”
A határtérség.
A turisztikai desztináció menedzsment rendszer Magyarországon
Irány Pécs! kártya.
Domjánné Dr. Nyizsalovszki Rita
Előadás másolata:

TURIZMUS, KIÁLLÍTÁSOK Egyházi könyvtárak a 21. század elején EKE konferencia Budapest, OSZK március 25.

Bevezetés

A kulturális turizmus és a megváltozott turisztikai szokások Kulturális turizmus: Tágabb értelemben: sok minden belefér Szűkebb értelemben: turisztikai termék, kulturális vonzerő (pl. műemlékek, örökséghelyszínek, kiállítás, múzeum, színház, koncert, zarándoklat stb.) Kezdetben: magas kultúra, elit kultúra Manapság: populáris és tömegkultúra is Anyagi vonatkozások: válogatnak, mert szűkülnek a lehetőségeik A kommunikáció fontossága!

A kulturális turizmus és a megváltozott turisztikai szokások Kulturális turizmus: Átfogó definíciója: Olyan turisztikai termékről van szó tehát, amelyben a keresletet képviselő turista motivációja új kultúrák, új élmények megismerése és keresése a kulturális eseményeken való részvétel és kulturális attrakciók meglátogatásában áll. A kínálat fő elemét adó vonzerő pedig a felkeresett desztináció sajátos, egyedi kultúrája. (Desztináció alatt értve magát a helyet, vagy intézményeket, amelyeket a turisták kiválasztanak az élmények ígérete, a földrajzi hely szépsége, a borvidékeken szerezhető tapasztalatok vagy azok történelmi és szocio- kulturális vonzereje miatt.)

A kulturális turizmus és a megváltozott turisztikai szokások „3S” csoport megjelenése: -sport (sport), -látnivalók (spectacle) -megelégedettséget (satisfaction) Ez utóbbi kategória már jelzi, hogy az alternatív turizmus válfajai – kulturális örökség, etnikai, falusi és kalandturizmus – kerülnek egyre nagyobb mértékben előtérbe.

Eger és a turizmus

Saját tapasztalatok Pyrker 185 kiállítás

Saját tapasztalatok Eszterházy 250 kiállítás

Saját tapasztalatok Részvétel országos programokban

Saját tapasztalatok Címeres levél kiállítás

Merre tovább? Tervek javaslatok a jövőre nézve - A könyvtári turizmus kulturális turizmusba integrálása - Marketing stratégia (helyi, regionális, országos) - Látogatók igényeire, véleményére odafigyelni - „Legek” bemutatása - Mit rendezünk a fő és a kevésbé frekventált szezonban - Kiadványink, marketing eszközeink színvonala - Komplex programok

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!