Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Többnapos „sportfesztivál” a magyarországi illetve határon túli felsőoktatási intézmények hallgatói számára a Debreceni Campus Nonprofit Közhasznú Kft.
Advertisements

Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
1 TÁMOP B-11/2/KMR Az oktatás és kutatás színvonalának emelése a Szent István Egyetemen AZ OKTATÁS ÉS KUTATÁS SZÍNVONALÁNAK EMELÉSE A SZENT.
A Kormány intézkedései és tervei
Leonardo da Vinci szakképzési projektek Magyarországon TÓTH Csenge Tempus Közalapítvány Az Élethosszig tartó tanulás program nemzeti irodája.
Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Mi jellemző a magyar autóipari beszállítók helyzetére napjainkban?
Frissdiplomások a munkaerőpiacon - a jövedelmet befolyásoló tényezők
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
1 Kormányszóvivői tájékoztató Az új felsőoktatási törvény március 9. Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének.
Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program Csatlakozás az Európai Felsőoktatási Térhez - Infrastruktúra-fejlesztési Program magántőke bevonásával.
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
2 A biztosítási piac 2013 első félévében 5,15%-ot nőtt (436 milliárdos díjbevétel)..
A szénhidrogén bányászat magyar gazdaságban betöltött szerepe
Dr. Sztachó-Pekáry István A főiskolák jövője a kétszintű képzési rendszerben FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA NOVEMBER 4-7.
PTE IGYK Felvételi 2012 PTE IGYK AZ ELÉRHETŐ TOVÁBBTANULÁS ELSŐ HELYEN IGYK!
NFT I NFT II Hosszú távú cél: az életminőség javítása Általános cél: Az EU átlaghoz viszonyított jövedelmi különbségek mérséklése specifikus.
A BME főfolyamatai Műegyetem 2014 Fórum Fortuna Zoltán
A vállalkozások PhD szintű munkaerőigénye Magyarországon
1 Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program június 16. A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja.
A bolognai folyamat – Párizs: Sorbonne-i Nyilatkozat Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Németország  hallgatói és oktatói mobilitás.
Egészségügyi informatika oktatása és kutatása az Egészségügyi Főiskolai Karon.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
A JAPÁN FELSŐOKTATÁSI RENDSZER Paál Balázs
Az Erasmus-program A napjainkban legnépszerűbb ösztöndíjprogram bemutatása.
Képzések a pécsi bölcsészkaron
Radnainé Gyöngyös Zsuzsanna egyetemi docens tanszékvezető
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
VERSENYKÉPES NYÍREGYHÁZI FŐISKOLA. ADATOK A projekt megvalósításának időtartama: A projekt összköltsége: Ft. A támogatás.
Ügyfélszolgálatok minőségi fejlesztése Hallgatói és Oktatói „BAT” ügyfélszolgálat a Nyíregyházi Főiskolán Márföldi Józsefné alprojekt vezető.
A magyar tudomány az Országgyűlés előtt Vizi E. Szilveszter a Magyar Tudományos Akadémia elnöke.
Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
Alberti Réka Apró Zoltán Baranyi Zsuzsaanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
Alberti Rita Apró Zoltán Balogh Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
˝ FELSŐOKTATÁS 2007 Hiller István Oktatási és kulturális miniszter November 8.
A Jövő Internet kutatás hazai támogatási lehetőségei Fonyó Attila Nemzeti Erőforrás Minisztérium Tudománypolitikai Főosztály.
A Dél-Dunántúli régió gazdaságában rejlő potenciál – a KKV-k szerepe a gazdaságfejlesztésben.
CAMPUS HUNGARY PROGRAM. A program célja A projekt a hazai felsőoktatási intézmények hallgatóinak, munkatársainak külföldi K+F, tanulmányi, operatív intézményi.
Kutatási kiválóság egytemi-akadémiai együttműködésben: egyetemi perspektíva Szabó Gábor elnök, MRK Egyetemi Tagozat rektor, Szegedi Tudományegyetem
Ármeghatározás a felsőoktatásban Rappai Gábor október 21.
TÁMOP / Munka és tanulás – Munkahelyi képzések támogatása a Közép-dunántúli Régió mikro- és kisvállalkozásainál.
Az Oktatási Hivatal és a felvételi eljárás
A felsőoktatási intézmények gazdálkodásának szabályozása az új felsőoktatási törvényben Prof. Dr. Katona Tamás.
DETEP-es hallgatónak lenni megtiszteltetés
A marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott, az adott piaci helyzetnek megfeleltetett kombinációja.
A Pannon Egyetem Georgikon Karának szerepe, célkitűzései CEPO Nyitókonferencia Keszthely, május 24. Dr. Dublecz Károly egyetemi tanár.
A győztesek felelőssége – - Tájkép csata után Egészségügyi kerekasztal beszélgetés Dr. Stubnya Gusztáv stratégiai főigazgató.
Az Erasmus - jelen és jövő - ELTE, Budapest, október 2. Bokodi Szabolcs Tempus Közalapítvány.
SZTE – GTK és az Erasmus Program kapcsolatának bemutatása
MERRE TART A MAGYAR FELSŐOKTATÁS? Dr. Molnár Károly Budapest,
Statisztikák. TáTK-n végzettek munkaadó cégformája szerint (ELTE Diplomás pályakövetés adatai 2010)
egyetemi tanár, főigazgató
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
A külföldi hallgatók egyetemválasztási szempontjai
A KÜLFÖLDI HALLGATÓK INTÉZMÉNYVÁLASZTÁSI SZEMPONTJAI TÁMOP C-12/1/KONV Losoncz Annamária Szegedi Tudományegyetem Nemzetközi Igazgatóság.
A felsőoktatási expanzió befolyása a regionális munkaerőpiacra Sándor Mária 2013.
1 A Hungary for FP6 projekt a bemutatása Dr. Groó Dóra Tudományos és Technológiai Alapítvány.
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
A Magyar Nemzeti Bank új gondolkodásmódja és programja Veszprém Dr. Ferkelt Balázs főosztályvezető, MNB, Oktatási Igazgatóság március 17.
Gyógyturisztikai szekció április 1. Bozzay Andrásné Nemzetközi Balneológiai Konferencia.
A MAGYAR TUDOMÁNYOS AKADÉMIA 187. KÖZGYŰLÉSE május 2–3.
Felsőoktatási felvételi ponthatárok 2007 Dr. Hiller István oktatási és kulturális miniszter Oktatási és Kulturális Minisztérium július 26.
REKTOR Előadó: Dr. Mészáros Tamás, rektor, egyetemi tanár Egyetemi stratégia bizonytalan környezetben.
10 érv, hogy a Nyíregyházi Egyetemet válaszd!
Megyei statisztikai profil a Smart Specialisation Strategy (S3) megalapozásához - Csongrád megye Szeged, Dr. Makra Zsolt.
Mérnökinformatikus szak
A képesítési keretrendszer a felsőoktatás szempontjából
Előadás másolata:

Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely

 Alapítás: január 1. (jogelődja: 1912)  Orvosi szak alapítása:1918  2010 áprilisától Kutatóegyetem  15 kar, 1700 tanár, közel hallgató  75 milliárdos költségvetés

 Együttműködik az egyetem a debreceni kórházzal  Oktatás, gyógyítás, kutatás megvalósulása  Angol nyelvű képzés is elérehető több mint 2 évtizede  Külföldön is elismert orvosi képzés  Az orvosi képzésen növekedett a külföldi hallgatók aránya

 Miért? Versenyezzenek a legjobb „agyakért” és nemzetközileg elismert egyetemi profil kialakítása Bevétel növelése, melyből az egyetem részlegeit és tagjait támogatják Kialakítsanak hosszú távú nemzetközi kapcsolatokat

 P-Az egyetem számára állami támogatott helyek csökkentése (300 fő)  E-2012-re 0.5%-os növekedési cél, 2011 végén 10.9%-os munkanélküliség  S-Túlképzés a magyar orvosokból  T-Elő kell mozdítani a K+F-et, 2012-ben 74.6 milliárd forintértékben pályázhatnak hazai vállalkozások, egyetemek és kutató intézetek  L-Új felsőoktatási törvény, EU-s célok: ra az európai polgárok 20%-a rendelkezzen diplomával,

 2. Nagyváros (208 ezer lakos)  Kutatóegyetem  elitegyetem  Széleskörű képzési lehetőségek (15 kar)  Növekvő hallgatói létszám (2011- ben a legnépszerűbb a jelentkezők körében, jelenleg hallgató)  Vidéki, Kelet-Mo.i egyetem  Tőke és forráshiány  Nincs egy kimagaslóan elismert képzése (sok általános)  Nehézkes megközelíthetőség, fejletlen infrastruktúra  Új célcsoport (pl. külföldi hallgatók, arányuk 30%-val nőtt az utóbbi években)  Pályázatok, EU-s támogatások  Forráselvonás az alacsony létszámú szakoktól  Pozitív imázs erősítése  Olyan szakok honosítása, mely „hiánycikk” a felsőoktatás palettáján  Alacsony államilag finanszírozott keretszám (2012-ben 5054 hallgató tanulhat teljes támogatással  Tandíj bevezetése (Orvosi képzés irányszám: ezer FT/év)  Csökkenő hallgatói érdeklődés Erősségek Gyengeségek Lehetőségek Veszélyek

 Iparági versenytársak:  SOTE  Pécsi Orvostudományi Egyetem  Szegedi Orvostudományi Egyetem  Felvi rangsorban mindhárom megelőzi a DE-t  Lehetséges belépők (Új intézmények):  A fenti egyetemek új szakjai tartoznak ide  Kis esély, inkább összevonások  Külföldi egyetemek fenyegetése  Helyettesítő termékek (Felsőfokú szakképzés):  Nem jelent fenyegetést

 Vevők alkupozíciója (Hallgatók):  Csökkent alkuerejük-csökkenő állami helyek  DE-ÁOK – 380 állami hely  Várhatóan az osztatlan orvosi képzés költségtérítése 2-2,7 millió Ft/fő/év lesz  Beszállítók általi fenyegetettség (Oktatók):  Elismert szakemberekre van szükség  Felvi 2012-es rangsora alapján elmaradt a versenytársaktól  Fontos lenne elismert oktatók megszerzése

Ismertség Attitűd Használat A hallgatóknak először tudniuk kell az Egyetem és a szak létezéséről, azután… beiratkoznak az Egyetemre és tapasztalatot szereznek róla.  Használatot tartottuk legfontosabbnak:  515 fős minta alapján hallgatói elégesettség viszgálat: Sok tekintetben átlagnál jobb az egyetem, de semmiben nem kiemelkedő attitűdöt és bizalmat alakítanak ki az Egyetemmel kapcsolatban, végül…

 Product:  250 külföldi hallgatónak orvosi szak indítása  megfizethető, versenyképes diplomát  Price (1 félév):  Nyugat- Európa: 5-6 millió Ft  Környező országok: 3-4 millió Ft  Magyarország: 1 millió Ft  A nemzetközi árak alsó határához szeretnénk közelíteni  Place:  Szükség van a népszerűsítésre: Expók, Orvosi kar honlapja több nyelven, nemzetközi oktatási rendezvények

 Promotion:  Hangsúlyoznánk a nemzetközileg elismert diplomát, a kutatási sikereket, az egyetemi campust  Internet:banner, hírek a külföldi hírportáloknak, orvosi kar honlapja; újságok  People:  Nem csak magyar, hanem külfdöli oktatók is  Külföldi hallgatók megcélzása  Process:  Tájékozódás és ügyintézés külföldről  Beilleszkedés mentorprogram segítségével  Physical evidence:  Épület jó megközelíhetősége, oktatótermek magas minősége, jó minőségű tankönyv és jegyzet

 Angol térítéses bevételek (3,2 milliárd Ft) 41%-ot tesznek ki a teljes bevételből cél: növelni  Angol térítéses helyek folyamatos bővülése  Új szak indítása: 250 fő  PLV mutatót számoltunk  Ez alapján érdemes elindítani a szakot, mert a PLV pozitív

(7%-os diszkontrátával számoltunk)