Lengyel-magyar mesék mondák

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
FEJEZETEK AZ ŰRKUTATÁS TÖRTÉNETÉBŐL.
Advertisements

A Föld helye a Világegyetemben. A Naprendszer
A felsőoktatási intézmények felvételi eljárása
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Life through the lenses Enikő Bereczki 2RF. Egy kép többet ér ezer szónál Mitől jó egy sajtófotó? Milyen hatással van a közvéleményre? Milyen a sajtófotós.
A Nemzeti Iskolagyümölcs-program jelentősége – hazai gyakorlatok, értékelés Dr. Feldman Zsolt agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkár Budapest,
A TÁMOP / projekt megvalósításába bevont intézmények Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági Szakközépiskola Hunyadi.
Változások az iskola pedagógiai programjában (2013/14-től): 1.Nem lesz es rendszer (azaz NYEK-be nem jelentkezhetnek a mostani 5-8. osztályos tanulók)
Comenius program készítette: Zakhariás Laura. „Egész életen át tartó tanulás“ Oktatás támogatása, minden korosztály számára, több programon keresztül:
Egész életen át tartó tanulás „Egész életen át tartó tanulás” ■ Az „Egész életen át tartó tanulás” COMENIUS 2011 pályázat nyertese iskolánk COMENIUS 2011.
Nemzetközi projektjeink Nemzetközi kapcsolatok A es tanévben Iskola Könyvtárak Nemzetközi Hónapja Comenius Lengyel testvériskolai kapcsolat Művészeti.
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
A külföldi továbbképzések módszertana, menedzsmentje, hasznosítása ( BI 2000 és BioGIS 2005 projektek) A Leonardo program mint a szakmai tanár(tovább)képzés.
Európai Lányok prezentációja Révai Miklós Gimnázium és Kollégium Győr,
Tájékoztató a Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) /1-2. „Iskolai tehetséggondozás” című pályázatról Kecskemét, augusztusPapp Attila.
H Ú S V É T P R O J E K T TÁMOP pályázat
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A Magyar Köztársaság kormánya. Folytatódnak a kormány oktatási esélyegyenlőségi programjai Arató Gergely államtitkár prezentációja Budapest, augusztus.
Olvasunk és cselekszünk egészségünk megvédéséért: Egészséges életmódra nevelés a könyvtári foglalkozások keretében című program kipróbálásának tapasztalatai.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
COMENIUS PROGRAM.  „Egész életen át tartó tanulás programja“  Iskolák nemzetközi együttműködése Mi is az a Comenius?
Iskolai Közösségi Szolgálat Definíció Cél Folyamat Példák Demokratikus Ifjúságért Alapítvány.
Radioaktivitás, izotópok
Projektzáró konferencia Balatonszentgyörgy TÁMOP „Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” „Álmodtam.
TÁJÉKOZTATÓ „ A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon című projektről” (TÁMOP-3.1.4/08/2 pályázat) A Társadalmi Megújulás Operatív Program.
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
Kémiai anyagok felhasználása az iparban Comenius-project.
A III. Béla Gimnázium és a Bolyai Farkas Elméleti Líceum.
A felsőoktatási intézmények felvételi eljárása A 237/2006. (XI. 27.) Kormányrendelet alapján.
Iskolánk névadója: Szent László király
„Intelligens iskola megvalósulása a Kaposvári Egyetem Gyakorló Általános Iskola és Gimnáziumban” author A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai.
Rekurziós példa „Az érzékek elé kell tárni mindent, mégpedig a láthatókat a látás elé, a hallhatókat a hallás elé, a szagolhatókat a szaglás elé, az ízelhetőket.
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
MÁTYÁS, AZ IGAZSÁGOS.
Lengyel-magyar barátság
Comenius Comenius programokról általában Az egész életen át tartó tanulás Európai Uniós program egyik pályázati egysége: 1.Iskolai Együttműködések.
Lengyel menekültek és magyar barátaik
Amikor a tanítvány ellentmondott a mesternek
Olvasóvá nevelő program Tervek, remények. A hangos felolvasás haszna  lélektanilag, a gyerek személyes fejlődésére  kulturálisan, az anyanyelv szinte.
A L É V A Y J Ó Z S E F REFORMÁTUS GIMNÁZIUM ÉS DIÁKOTTHON egész közössége nevében szeretettel köszöntjük a Felső-magyarországi református intézmények.
Az Új Széchenyi Terv - Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program keretében kiírt TIOP /1 kódszámú, Könyvtári szolgáltatások összehangolt infrastruktúra-fejlesztése.
A kerettantervek fejlesztése
Vezess, Jézusunk, S véled indulunk. Küzdelemre hív az élet, Hadd kövessünk benne téged! Fogjad hát kezünk, Míg megérkezünk!
Zeng, lelkem, ez új reggelt, A nap, ím, ismét fölkelt. Ó, nap, mily gyönyörű vagy, Az Úr jósága mily nagy! Az Úr hatalma intett, Újra világosság lett.
Marie Curie Skłodowska (Varsó,1867-Sallanches, 1934)
Iskolánk futó projektjei
Történelmi fejl ő dése Antik utazás: római fürdők, olimpiai játékok A kereszténység elterjedése: zarándokhelyek látogatása, iszlámoknál- Mekka és Medina.
100% kifizetés termék* értékesítésekkel a “100 Er ő s Hét” promóción keresztül 100% kifizetés termék* értékesítésekkel a “100 Er ő s Hét” promóción.
Hivatásos pedagógusok irányításával, modern eszközök alkalmazásával.
Szeged és az első világháború
4 TEAM 1. Theatre,Play – The Ugly Duckling - A rút kiskacsa 2. Puppet show - The shepherd who speaks the language of the animals Az állatok nyelvén beszélő.
Határtalanul Együtt egymásért a zene és a tánc világában HA /14 Premier Művészeti Szakközépiskola és Szakiskola.
Lengyelország.
A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAM, AZ EMBERI ERŐFORRÁSOK MINISZTÉRIUMA, AZ EMBERI ERŐFORRÁS TÁMOGATÁSKEZELŐ VALAMINT AZ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET TÁMOGATÁSÁVAL.
Külkapcsolataink, pályázataink: I. Comenius II. Erste – ACES III. Testvériskola.
Új hálaének áldja Istent
A SZENT SZÖVETSÉG EURÓPÁJA MOZGALMAK ÉS ESZMÉK A XIX. SZÁZADBAN
Projekt program Magyar-lengyel bábjáték Magyar-lengyel mesekönyv Magyar-lengyel képregény Magyar - lengyel színdarab + EMK TRAINING + LENGYEL.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A tavalyi évben a nemzetközi játék keretei között diákjaink kedvenc meséinek kiválasztását, angol nyelvre történő fordítását és továbbítását kérték tőlünk,
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
TÁMOP – A- 12/1. ALAPVETŐ CÉL  HH és HHH tanulókat nevelő iskolák kapcsolatfelvétele, programkínálatuknak bővítése  testvériskolai kapcsolat.
A bolygómozgás Kepler- Törvényei
Curie házaspár Készítette: Kőszegi Zoltán. Curie házaspár.
Készítették: Juhász Nelli Zsigmond Laura
MNGSZ Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetség
1. lecke „A fizika tanítása” tárgy jellege, célja
"Comenius iskolai együttműködések városunkban "
Lehetőségek Horváth Dorottya.
Előadás másolata:

Lengyel-magyar mesék mondák COMENIUS PROJECT 2012/2014 "A zsiráf és a sakál" Lengyel-magyar mesék mondák Comenius Ámos János (Jan Amos Komenský) 1592–1670 Comenius (Jan Amos Komenský, Nivnice, 1592. március 28. – Amszterdam, 1670. november 15.). Cseh pedagógus és író, „a nemzetek tanítója”. Ő tekinthető az első modern pedagógusnak. Johannes Amos Comenius és Comenius Ámos János néven is ismert. Comenius a morvaországi Nivnicében született, szülei Magyarországról vándoroltak oda. Eredeti neve (az 1968-ban felfedezett végrendelete szerint) Szeges János volt, ám ezt megváltoztatta, s nevét a közelben fekvő Komňa falutól vette,s így lett Jan Amos Komenský EURÓPA UNIÓS NYERTES PÁLYÁZAT :20.000€

a lengyel-magyar mesék és mondák világa "A zsiráf és a sakál” szimbólum a lengyel-magyar mesék és mondák világa különböző történelmi korokban és kultúrákban sakálnyelvnek nevezte el a kommunikációnak azt az erőszakos módját, ahogy általában viszonyulni szoktunk egymáshoz és önmagunkhoz. A sakál konfliktushelyzetben kétféle módon viselkedik: ha az ellenfelét gyengébbnek találja, akkor üvöltve támad, ha erősebbnek, akkor alázatosan behúzott farokkal elsomfordál. A szárazföldi emlősállatok közül a zsiráfnak van a legnagyobb szíve. A zsiráf továbbá nagyon erős állat, ugyanakkor nagyon szelíd: egyetlen rúgásával harcképtelenné tehetné a társát – csak épp nem teszi. „a zsiráf” általában az erőszakmentesen kommunikálni próbáló embert jelenti, szembeállítva „a sakállal”, vagyis az erőszakosan kommunikáló emberrel. A zsiráf pontosan tisztában van a saját érzéseivel és szükségleteivel, fölvállalja őket, és esze ágában sincs azokról lemondani (ellentétben a meghunyászkodó sakállal). Viszont miközben saját szükségletei kielégítésére törekszik, teljes figyelemmel igyekszik meghallani a másik érzéseit és a mögötte húzódó szükségleteket. Amikor pedig a tényleges cselekvésre kerül sor, a zsiráf számára csak olyan megoldás elfogadható, amelyben ugyanakkora figyelmet kapnak a partnere szükségletei, mint a sajátjai.

FILOMATA ISKOLA - Gliwice Általános iskola és Gimnázium-/Alapítványi/ 80 tanuló és 28 pedagógus

Projekt program Magyar-lengyel bábjáték Magyar-lengyel mesekönyv Magyar-lengyel képregény Magyar - lengyel színdarab + EMK TRAINING + LENGYEL NYELV TANULÁSA 21 tanuló 10 napos látogatása Lengyelországba Lengyel tanulók fogadása a Harmat iskolában

Lengyelország helyzete, tájai 39 millió lakos

Lengyelország ipara Sziléziai iparvidék GLIWICE

GLIWICE Várfal részlet, The Holy Family Church, City Hall, St. Bartholomew Church

Lengyel történelem dióhéjban A lengyel név eredete: Lendzsicek= irtványlakók

Nagy ellenségek és remények Orosz lengyel küzdelem Az oroszok ellen a lengyelek több évszázadon keresztül harcoltak a szabadságukért Napóleontól várta a lengyel nép függetlenségének kivívását

Pusztítások - Újjáépítés A lerombolt Varsót mára világvárossá fejlesztették

Lengyel-magyar történelemi kapocs „Lengyel, magyar – két jó barát, együtt harcol, s issza borát.” a kezdősora annak a rímbe szedett közmondásnak, két nép történelmi barátságát példázza. Koccintáskor gyakran hangzik el lengyelül: „Polak, Węgier, dwa bratanki, i do szabli, i do szklanki.”

Gyűrű a sóbányában Ez a föld alatti labirintus több mint 300 kilóméternyi járatból és körübelül 3000 db Wieliczka-i sóbánya Szt. Kinga a lengyelek védőszentje

A lengyel nemesek bálványa Szt. Hedvig/Jadwiga 1384-ben lengyl királynő

„A fiatal özvegy” Jagelló Izabella

Madam Curie Nikolausz Kopernikusz Var rsó, 1867. lengyel származású francia fizikus és kémikus, a radioaktivitás úttörő kutatója. Ő volt a párizsi egyetem első női professzora, azonkívül elsőnek kapott kétszer Nobel-díjat, a fizika, illetve a kémia területein végzett mun kájáért. 1903-ban Henri Becquerellel és férjével, Pierre Curie-vel megosztva kapta meg a fizikai Nobel-díjat, majd 1911-ben (egyedüliként) a kémiai Nobel-díjat. Kopernukuszt Frombok-ban, jeltelen sírba temették A heliocentrikus - azaz a Napközéppontú világkép - megalkotója. Mária Sklodowska-Curie radioaktivitás úttörő kutatója 1911 kémiai Nobel-díj

Híres lengyel zeneszerzők: Politikus, diplomata, zongoraművész, zeneszerző Forradalmi etűd Perc keringő b-moll szonáta -benne a híres Gyászindulóval Ma is élő zeneszerző, karmester Ignacy Jan Paderewski 1860-1941 Frédéric François Chopin 1810-1849 Krzysztof Penderecki 1933-

Lengyel táncok Krakowiak Mazurka Kujawiak polonéz Góralsk

Kozák Danuta Kozák Danuta kétszeres olimpiai bajnok magyar kajakozó. Jelenleg a Domino-Honvéd . 2007-ig Kozák Danusia néven szerepelt. Édesanyja révén lengyel származású

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!