Példa egy ppt prezentációhoz a prezentáció tartalmilag nem teljes csak a formai szemléltetést szolgálja Javítsa ki a formai hibákat a szerkesztőablak jegyzeteiben található megjegyzések segítségével!
A hátrányos helyzet aktuális kérdései Prezentáló Piroska ELTE PPK prezentalo.piroska@ppk.elte.hu Országos Tudományos Diákköri Konferencia , Szeged 2009. március 12. Ha az animációkat szeretnéd szerkeszteni (hozzáadni, módosítani, törölni), akkor azt a Tervezés / Egyéni animáció menüben/fülön tudod megtenni.
Áttekintés hátrányos helyzet fogalma iskolafokok általános iskola középiskola pedagógia lehetőségek a megelőzésre
Oktatás minőségének megbecsülése a környezet értékelése népszerűség (jelentkezők száma) statisztikai adatok (túljelentkezés oktatási eredmények), önértékelés (nem elég megbízható)
A hátrányos helyzetű gyerekeknek az átlagosnál rosszabb minőségű iskolai szolgáltatás jut, ugyanis a magyar közoktatási rendszeren belül két olyan iskolatípusban jelentkeznek súlyos minőségi problémák, ahova a hátrányos helyzetű tanulók a legnagyobb arányba jelentkeznek: bizonyos általános iskolák és a szakmunkásképzők. Túl sok folyamatos szöveg indokolatlanul. Ez csak szó szerinti idézeteknél, szövegelemezéseknél lehet indokolt.
Egy közvéleménykutatásról A képekhez is meg kell adni a forrást. A kép innen származik: http://www.oki.hu/oldal.php?tipus=cikk&kod=3I-Sipos
Általános iskolák 1999-ben az itt tanulók 11%-a hátrányos helyzetű A hátrányos helyzetű gyerekek általában a legalacsonyabb presztízsű iskolákba járnak Nem csak etnikai, hanem társadalmi szegregáció is Ha például roma gyerekekről beszélünk, akkor az a nem roma hátrányos helyzetűekre is vonatkozik Ez így mennyire esztétikus? Mennyire zavarja vagy segíti a figyelmet? Hacsak nincs funkciója, nem használunk többféle animációt egy dián, de egy prezentáción belül sem.
1. Táblázat: A számítógépek és az Internetkapcsolattal rendelkező iskolák aránya Roma tanulók aránya Számítógépek száma (átlag) Internetkapcsolat-tal rendelkezők (%) 30% alatt 10,1 50 31-50% 8,7 60 51-75% 8,1 48,6 75% fölött 7,2 40,6 összesen 8,4 51,2 cím? Táblázat forrása: Liskó Ilona: A hátrányos helyzetű tanulók oktatásának minősége Ezt meg kell adni a dián Láthatóság?
Hiányos magyar szókincs Hiányos tárgyi kultúra Nem megfelelő higiéniás körülmények Alacsonyabb tanulási motiváltság Iskola és szülő együttműködésének hiánya Iskolai szabályok el nem fogadása Család már felnőttnek tekinti a 14 éves gyereket Korai szexuális érettség Kamaszodó gyerekek védekező, agresszív magatartása cím? A felsorolásjel összhangban áll a tartalommal?
Végül… Rengetek az olyan oktatási intézmény, ahol az oktatás minőségének biztosítása érdekében sürgős beavatkozásra lenne szükség, ahova a minőségbiztosítási pénzt költeni kellene A kormányok hiába költöttek milliárdokat az elmúlt években minőségbiztosítás címen, ahol javítani kellett volna, ott nem történt túl sok minden Az esélyegyenlőtlenség ahelyett, hogy csökkent volna, inkább nőt ezen a területen. Ez sem elég vázlatos
Bibliográfia Hermann Zoltán – Horn Dániel (2004): A hátrányos helyzetű tanulók oktatásának finanszírozási módszerei. In: Új Pedagógiai Szemle, Liskó Ilona (2002): A hátrányos helyzetű tanulók oktatásának minősége. In: Új Pedagógiai Szemle, 2. sz. 56–69. Liskó Ilona (2002): Cigány tanulók a középfokú iskolákban. In: Új Pedagógiai Szemle, 11. sz. 17-39. Liskó Ilona (1997): Hátrányos helyzetű gyerekek a szakképző iskolákban. In: Educatio, 1. sz. 8–23. Nagy Mária (2002): A cigány tanulókkal kapcsolatos pedagógiai problémák a pedagógusképzésben és a fiatal pedagógusok munkájában. In: Új pedagógiai szemle, 11. sz. 40-58. A hivatkozások nem pontosak a sorrend nem megfelelő helyesírás
Köszönöm a figyelmet! érdemes a végén is megadni az elérhetőségeket