A Facebook marketing trendjei Gombos Zsolt alapító, tréner Online Marketing Akadémia - OMA.hu http://oma.hu/zsolt
Illúzió
„Ingyen sajt!” 3
Drasztikus elérés csökkenés 4
Mit lehet tenni? Meg kell tanulni: oldalakat kezelni; a Facebookon kommunikálni; a Facebookon hirdetni; alkalmazásokkal marketingezni; értelmezni a Facebook Insights statisztikáit. 5
Független
Saját közösség? Blog + email marketing a legjobb megoldás a függetlenedésre! 7
A célunk a Facebookkal 8
Videó
Hova töltsük fel a videót?
Mik az előnyök? A videók címkézhetőek. A videóban elhelyezhetőek CTA gombok, melyek célja a követők szerzése. A videókat megnézőket a későbbiekben speciális célzással el lehet érni Facebook hirdetéssel. A videó bárhol megosztható a neten. (ellentétben a Facebook videókkal, amik csak a rendszeren belül oszthatóak!) Keresőoptimalizálási hozzáadott érték! Az AdWords rendszerében elérhetőek a videót megnéző felhasználók.
Megosztási trend
Mobil
Mobilról A magyarok 67%-a Mobilról is Facebookozik! 9% csak mobilról Használja a Facebookot! 67% 9% 14
Élethelyzetek 15
Feladat! 1) Figyelj az élethelyzetekre posztolásnál! 2) Készítsd fel a honlapod a teljes hozzáférhetőségre! 16
Hirdess!
Mikroszegmentálj!
Hirdess haladó szinten! Remarketing Retargeting 19
Hasonló célcsoportok Weboldal Egyéni célközönség Hasonló célközönség
Példák egyéni célközönségre Egy gyermekruhákat és cipőket árusító cég honlapján bizonyos méretű (fiú vagy lány) cipőket vásárló látogató megcélzása hasonló korú gyermekre való ruhákról szóló hirdetéssel. Egy webáruházban bizonyos termékeket kosárba rakó, de azt elhagyó és nem vásárló látogatók megcélzása, a kosár tartalmával a későbbiekben. 21
Példák egyéni célközönségre Az emailes feliratkozóid megcélzása, hogy legyenek a rajongóid a Facebookon! Hirdess akár a leiratkozóidra! Upsell megoldások: kiegészítők hirdetése bizonyos terméket megvásárlóknak, akár email alapján! 22
Online Marketing Akadémia - OMA.hu Köszönöm a figyelmet! Gombos Zsolt alapító, tréner Online Marketing Akadémia - OMA.hu http://oma.hu/zsolt