TMISZI KONFERENCIA szeptember 26

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az önkormányzatok feladata a közfoglalkoztatási programban
Advertisements

Nevelőszülői gondoskodás a fővárosban
A kiemelt projekt tapasztalatainak hasznosítása „Tett - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 16. Siófok Lénárd Krisztina.
A időszak végrehajtási intézményrendszere
A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
Gyermekvédelmi igazgatás – gyámügyi ismeretek
Készítette: Dr. Szabó Péter Főosztályvezető
A járási rendszer megújítása
1 A gyermek- és ifjúságvédelmi intézményrendszer helye és szerepe a fővárosi oktatás rendszerében Fővárosi Pedagógiai Napok Modellváltás a fővárosi intézményrendszerben.
MANORKA projekt Magyar – Norvég Kapcsolatok
KIVÁLTÁS KONFERENCIA BUDAPEST NOVEMBER 29.
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
A támogatott lakhatás és a szükségletfelmérés
közös finanszírozás vagy ellátásszervezés
Mozgáskorlátozott emberek foglalkoztatását, önálló életvitelét segítő eszközfejlesztő műhely és szolgáltatási hálózat  Azonosító szám:TÁMOP /
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
Nyitó rendezvény „Motiváló képzések és kapcsolódó szolgáltatások a ”Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP A2-12/ október 18.
Az intézményi férőhely kiváltás program jelenlegi helyzete
FSZK Nonprofit Kft. ügyvezető
A személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
Somogy Megyei Intézményfenntartó Központ
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
Látássérültek közösségi mentorainak képzése és foglalkoztatása TÁMOP /
A magyar köznevelési fenntartórendszer legfőbb kihívásai
Kiváltás projektszemmel
Megújuló energiák felhasználásának helye és lehetősége a nemzeti vagyon kezelése során Marjay Gyula ingó- és ingatlanvagyonért felelős főigazgató.
Fiatal anyák a gyermekvédelmi szakellátásban
Az SZGYF Békés Megyei Kirendeltsége
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
„FoglalkoztaTárs-Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt - TÁMOP / A kiemelt projekt célja Az innovatív és a tranzitfoglalkoztatási.
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A TÁMOP projekt szerepe és feladatai Nyugat-dunántúli régióban.
AZ IKSZT program bemutatása Eperjesi Tamás vidékfejlesztési igazgató Kecskemét-Imrehegy, július 16.
A járási rendszer megújítása
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat (ÁFSZ) szerepe a távmunka fejlesztésében Pirisi Károly főigazgató VI. Országos Távmunka Konferencia december.
Teleházak pályázati lehetőségei. TIOP 3-as prioritás A munkaerő-piaci részvételt és a társadalmi befogadást támogató infrastruktúra fejlesztése
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program TIOP Kecskemét, június 21.
Integrált közösségi szolgáltató terek
A szociális és gyermekjóléti feladatellátás kistérségi működtetése központi szemszögből Kecskemét június 10.
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
A „Nógrád megyei TISZK infrastrukturális fejlesztése” TIOP-3.1.1/08/ című projekt célja Dénes Anita ERFA projekt menedzser.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
1 A gyermekvédelmi szakellátás fővárosi sajátosságai és fejlesztési szükségletei „A gyermekvédelmi szakellátás fejlesztése Budapesten” Fővárosi Gyermekvédelmi.
A kiváltás stratégia Emberi Erőforrások Minisztériuma
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
A Mozgássérültek Állami Intézetének bemutatása Február 22. Kogon Mihály igazgató.
Mitől innovatív egy vállalkozás? Pályázati lehetőségek önkormányzatok számára.
A felnőttképzés, szakképzés fejlesztése és a gazdaság igényei november 21. DAT 2006 Konferencia S2 – Gazdaság vezérelt informatikai szakképzés Szociális.
A Veszprém Megyei Önkormányzat aktuális területfejlesztési tervezési feladatai, a megyei integrált területi program bemutatása Somlóvásárhely, július.
Ágazati fejlesztési lehetőségek az európai uniós források tükrében
Vidékfejlesztési Program Kovács Melinda Projektmenedzser Hajdú-Bihar Megyei Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft.
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI PICHLER BALÁZS FŐOSZTÁLYVEZETŐ.
Esély, Lehetőség, Tehetség, ELTE Iskola felújítás az Eötvös Loránd Tudományegyetemen az Európai Unió támogatásával.
EMBERI ERŐFORRÁS FEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAM TIOP-2. PRIORITÁS PROJEKTJEI NYÍREGYHÁZA.
TOP vas megyei aktualitásai
A magyarországi nemzetiségek és támogatásuk rendszere
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Az önkormányzati működtetés átvételének tapasztalatai
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
Lorem ipsum.
A foglalkoztatás tervezése a kiváltási Programban
Előadás másolata:

TMISZI KONFERENCIA 2013. szeptember 26 TMISZI KONFERENCIA 2013. szeptember 26. A Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóság bemutatkozása

Az ellátórendszer szereplői: Állam Önkormányzat Egyházak Civil szervezetek Saját hatáskörben Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóság Ellátás - Átlátás

Eltérő szakmai szabályok Az állam 2012-ig közvetve gondoskodott: Eltérő jogértelmezés Eltérő szakmai szabályok Eltérő megvalósítási gyakorlat (szervezet, saját forrás)

Az állami fenntartásba vétel = a felelősség átvállalása. „Jól felépített változtatási folyamatnak vagyunk tevékeny részesei. Világossá vált az is, hogy a felelősség átvállalása egyben eddig nem ismert lehetőségekkel jár: a főigazgatóságra hárul az a feladat, hogy ne csak a minimális létfeltételeket biztosítsa, hanem az egységes egyre magasabb színvonalú szakmai munka megteremtését valamint az elvárhatóan nívós életkörülményeket is garantálja.”

A Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóságról Jogszabályi keretek: 1496/2012.(XI.13.) Korm. határozat A Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóság létrehozásáról és egyes szociális, gyermekvédelmi intézmények átvételéről 316/2012.(XI.13.) Korm. rendelet A Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóságról 2012.évi CXCII. törvény Az egyes szakosított szociális és gyermekvédelmi szakellátási intézmények állami átvételéről és egyes törvények módosításáról

Az SZGYF szervezete 1. § (1) A Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóság (a továbbiakban: Főigazgatóság) központi hivatal. (2) A Főigazgatóságot a szociál- és nyugdíjpolitikáért felelős miniszter irányítja. (3) A Főigazgatóság központi szervből, valamint megyei és fővárosi kirendeltségekből áll. (4) A Főigazgatóság központi költségvetési szerv. (5) A Főigazgatóság központi szervének székhelye Budapest. A megyei kirendeltségek illetékességi területe a megyékre, a fővárosi kirendeltség illetékességi területe a Fővárosra terjed ki. 2. § (1) A Főigazgatóságot a főigazgató vezeti.

Ötödik szint

Az SZGYF központi szervének az alábbi intézmények fenntartói feladatainak ellátása EMMI Reménysugár Habilitációs Intézet EMMI Vakok Állami Intézete (VÁI) EMMI ÉletFa Rehabilitációs Intézet (ÉFRI) EMMI Mozgássérült Emberek Rehabilitációs Központja (MEREK) EMMI Aszódi Javítóintézet, Általános Iskola, Szakiskola és Speciális Szakiskola EMMI Debreceni Javítóintézete EMMI Gyermekvédelmi Szolgáltató Központ, Esztergomi Gyermekotthon, Általános Iskola és Szakiskola EMMI Kalocsai Gyermekotthon, Általános Iskola és Szakiskola Károlyi István Gyermekközpont EMMI Rákospalotai Javítóintézet és Speciális Gyermekotthon EMMI Budapesti Javítóintézete EMMI Zalaegerszegi Gyermekotthona

Mérföldkövek Települési önkormányzatoktól átvett intézmények (2013.január 1.): 18 szociális , 28 gyermekvédelmi, 1 vegyes profil Megyei Intézményfenntartó Központoktól átvett intézmények: 83 szociális, 24 gyermekvédelmi, 4 vegyes profil Megyei Intézményfenntartó Központ SZGYF Megyei Kirendeltség (2013. április 1.) Az intézmények önálló gazdálkodása megszűnik (2013. július 1.)

Az átvett dolgozók munkajogi státusza nem változott ! SzGyF intézményi adatok 170 költségvetési szerv 47746 fő ellátott (31210 szociális, 16536 gyermekvédelmi intézményben) 20795 dolgozói létszám ebből 15 605 szakalkalmazotti létszám Az átvett dolgozók munkajogi státusza nem változott !

1111

Ellátottak száma ellátási típusonként Megnevezés Ápolást gondozást nyújtó intézmény Rehabilitációs intézmény Lakóotthon Átmeneti elhelyezést nyújtó intézmény Időskorú ellátottak 9532 62 Fogyatékkal élők 9895 599 806 9 Pszichiátriai betegek 7232 80 222 53 Szenvedélybetegek 1301 209 49 11

1414   A számoszlopok és körcikkek mögött hús-vér emberi lények és sorsok állnak!

Új feladatok és lehetőségek szakmai munka gazdálkodás kiegyensúlyozott gazdálkodás = magas színvonalú szakmai munka! s

MEGÚJULÁS KELL! Szakmai munka Szocializmus időszakának szemlélete ami nem látszik, az nincs. Szociális szféra: „fehérköpenyes” alapállás, elzárás Gyermekvédelem: felügyelet-típus, nagy intézmények MEGÚJULÁS KELL!

Fenntarthatóság – Felelősség SZAKMAI és INTÉZMÉNYIRÁNYÍTÁSI FŐOSZTÁLYOK Fenntarthatóság – Felelősség Lehetőségek területi kiegyenlítés esélyegyenlőség együttműködés szakmai eredményesség társadalmi integráció szakmai munka feltételeinek javítása szakmai érdekérvényesítés Feladatok működési keretek felmérése irányított kapacitástervezés módszertani tapasztalatok cseréje egységes szakmai szemlélet kialakítása kitagolás, befogadó szülői hálózat minőségbiztosítási rendszer kialakítása egységes fellépés

GAZDASÁGI és INFRASTRUKTURÁLIS FŐOSZTÁLYOK Fenntarthatóság – Felelősség Lehetőségek gazdaságosság átláthatóság megtakarítások külső források bevonása forrás elosztás egységes tervezés egységes ügyvitel integrált gazdaságirányítás egységes vagyongazdálkodás egységes informatikai rendszer Feladatok hatékony gazdálkodás rendszeres adatszolgáltatás, ellenőrzés közbeszerzések központosítása pályázati források (TIOP,KEOP) kiaknázása célzott felhasználás, likviditás biztosítása szükségletek prioritása szerint Poszeidon rendszer üzemeltetése EcoStat rendszer bevezetése és üzemeltetése ingatlan portfólió letisztítása kompatibilitás, belső kommunikáció

Ellátottainknak joga az emberhez méltó élet, vágya képességeinek kibontakoztatása, nekünk kötelességünk a családi kapcsolatok fenntartása, a társadalomba való be- illetve visszaintegrálódás biztosítása.

A kitagolás legszebb megfogalmazása a Zsirai Speciális Filmfesztivál 2013-as „Menni kéne” című nagydíjas filmje:

„Nemcsak azért vagyunk felelősek,amit csinálunk, de azért is, amit nem (Moliére)

Intézményi férőhely kiváltási pályázatok Bentlakásos intézmények kiváltása – szociális komponens (TIOP-3.4.1.A-11/1)

Bentlakásos intézmények kiváltása – gyermekvédelmi komponens (TIOP-3.4.1.B-11/1)

Bentlakásos intézmények korszerűsítése (TIOP-3.4.2-11/1)

Két példaértékű beruházásunk: I. Bicske, Batthyány-kastély Tetőszerkezet 2400 négyzetméternyi felületének felújítására: 30 millió forint

Két példaértékű beruházásunk: II. Mónosbél, Gyermekotthon A főépület, a Szabó-kúria rekonstrukciója: 126 millió forint

Az SzGyF és intézménye i pályázatai

Az SzGyF és intézményei pályázatai

További folyamatban lévő, kiemelt jelentőségű fejlesztések 2013/2014 fejlesztéssel érintett intézmény neve projekt címe fejlesztési cél megítélt támogatás Vakok Állami Intézete Perspektívák - Látássérült személyek elemi rehabilitációs szolgáltatásainak továbbfejlesztése a Vakok Állami Intézetében (TÁMOP-5.4.7-12/1) A látássérült emberek elemi rehabilitációs szolgáltatásainak továbbfejlesztése, a szolgáltatásokhoz való hozzáférés javítása, országos módszertani központ létrehozása, valamint a vidéki elemi rehabilitációs hálózat bővítése. 1 200 000 000 A komplex rehabilitációhoz szükséges infrastrukturális feltételek megteremtése (TIOP-3.2.2-12/1) Új bentlakásos rehabilitációs intézmény, képzési központ létrehozása. 1 300 000 000 Épületkorszerűsítés (Kormánydöntés alapján költségvetési forrásból) A Hermina úti és a Hungária körúti épületegyüttesek teljes körű felújítása. 972 000 000 Mozgássérült Emberek Rehabilitációs Központja Szociális szolgáltatások feljlesztése támogató technológiai eszközök biztosításával a házi gondozás területén (TIOP 3.3.2-12/1) Országos logisztikai hálózat megteremtése, amely lehetővé teszi a segítő eszközök kölcsönzéses rendszerben történő biztosítását az otthoni ápolásban részesülő személyek számára. 1 000 000 000 A Mozgássérült Emberek Rehabilitációs Központjának energiahatékonysági fejlesztése (KEOP-5.6.0) Megújuló energiafelhasználással kombinált épületenergetikai fejlesztés 729 000 000 SZGYF fenntartású intézmények Bentlakásos közintézmények energiahatékonyságának növelését szolgáló napkollektorok alkalmazása, használati melegvíz igény részbeni kielégítése céljából (ÚSZT - Zöld Beruházási Rendszer) Megújuló energiafelhasználás ösztönzése 867 200 000 ÖSSZESEN   6 068 200 000

NFM által kiírt 867,2 millió forint keretösszegű, a napenergiát hasznosító rendszerek telepítését célzó pályázat a Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóság fenntartásában működő szakosított szociális vagy otthont nyújtó gyermekvédelmi szakellátást végző intézmények számára. A támogatás akár teljes egészében is fedezheti az elismerhető bekerülési költséget.

Közbeszerzés racionalizálása 300 millió Ft. megtakarítás a gázbeszerzés során 100 millió Ft. várható megtakarítás a villamosenergia beszerzés során

Pedagógus életpálya-modell Az SZGYF fenntartásában lévő intézményekben a pedagógus életpálya-modell bevezetése mintegy 2000 főt érint. Forrásként az EMMI 50,5 millió forintot biztosít 2013-ban.

2006 és 2012 között a 20 millió forint Az ágazatban 2006 és 2012 között a 20 millió forint feletti fejlesztések keretösszege Cca. 12,5 milliárd forint volt.

A 2014-es éves előirányzat várhatóan A 2013-as gazdálkodási évben az SZGYF költségvetése nem csökkent az előző évi állami ráfordításhoz képest. A 2014-es éves előirányzat várhatóan növekedni fog!

Az SZGYF féléves működése bizonyítja: Sokan féltették az ellátórendszert a változásoktól! Az SZGYF féléves működése bizonyítja: „Tíz percet is lehet jól beosztani, és lehet rosszul harminc évet.” (Örkény István)

„A jól megcsinált dolog jobb, mint a jól elmondott.” (Benjamin Franklin)