0061-06 ügyviteli, irodatechnikai, kommunikációs ismeretek Szóbeli vizsgatevékenység
A kommunikáció, a kapcsolattartás, az üzleti kultúra, a viselkedés alapvető szabályai. Szóbeli kommunikáció magyar és idegen nyelven az ügyintézés jellemző helyzeteiben. 17/B Egy külföldi üzleti partnere faxon küldte el a megrendelését. Sajnos a gép meghibásodott, és a fax rosszul olvasható. Hívja fel és kérje meg, hogy a faxot küldje el újra, ha lehet, inkább e-mailt küldjön! Ragadja meg az alkalmat és tudassa, hogy irodacsere miatt címük két héten belül megváltozik, amiről tudatni fogják őket írásban is!
17/B Egy külföldi üzleti partnere faxon küldte el a megrendelését 17/B Egy külföldi üzleti partnere faxon küldte el a megrendelését. Sajnos a gép meghibásodott, és a fax rosszul olvasható. Hívja fel és kérje meg, hogy a faxot küldje el újra, ha lehet, inkább e-mailt küldjön! Ragadja meg az alkalmat és tudassa, hogy irodacsere miatt címük két héten belül megváltozik, amiről tudatni fogják őket írásban is!
A B
Identifying yourself and say you have a problem. This is … from …I’m calling about…
A B Identifying yourself and say you have a problem. A This is … from …I’m calling about… B A
Ask what the problem is. Could you explain the problem in more detail?
A B Ask what the problem is. B Identifying yourself and say you have a problem. A This is … from …I’m calling about… Could you explain the problem in more detail? B Ask what the problem is. A B
Explain the problem in details and say how do you want to solve the problem. There appears to be a small problem … Probably if you could scan it and then send it via e-mail….
Say what will you do to solve the problem and make a firm promise. I’ ll make sure my secretary will send it to you …..
Explain your next problem and suggest how you will take action. I wanted to tell you that our company is about to change office….I will inform you in e-mail…..
React to the suggestion and confirm it. …good idea….I will check it a.s.a.p. …..
Identifying yourself and say you have a problem. This is … from …I’m calling about… Could you explain the problem in more detail? Ask what the problem is. Explain the problem in details and say how do you want to solve the problem. There appears to be a small problem … Probably if you could scan it and then send it via e-mail…. I’ ll make sure my secretary will send it to you ….. Say what will you do to solve the problem and make a firm promise. Explain your next problem and suggest how you will take action. I wanted to tell you that our company is about to change office….I will inform you in e-mail….. …good idea….I will check it a.s.a.p. ….. React to the suggestion and confirm it.
Idegen nyelvű beszédkészség Szint Szakmai készségek a szakmai és vizsgakövetelmény szerint Maximum Elért 4 Beszédkészség Kommunikációs készségek 5 Szakmai szöveg megértése Programszervezési ötletek, javaslatok 10 3 Idegen nyelvű beszédkészség Beszédértés Jártasság a témában, szókincs Telefonálás idegen nyelven Hívás kezdeményezése Probléma felvázolása Javaslattétel Új információ közlése 2