Madarász Imre Egyesített Óvoda és Pedagógiai Szakszolgálat Comenius Iskolai Együttműködés 2010 – 2012.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

ERNYŐ PROJEKT szakmai program TÁMOP /
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
„Érdekérvényesítő képességek, kompetenciák fejlesztése, munkajogi és munkaügyi ismeretek gyarapítása, a szociális párbeszéd erősítése a víziközmű - és.
Comenius program készítette: Zakhariás Laura. „Egész életen át tartó tanulás“ Oktatás támogatása, minden korosztály számára, több programon keresztül:
Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola
Egész életen át tartó tanulás „Egész életen át tartó tanulás” ■ Az „Egész életen át tartó tanulás” COMENIUS 2011 pályázat nyertese iskolánk COMENIUS 2011.
"Tabletek, kispolski, miegymás - Mi is az a Bűvösvölgy?” Média animátor – H95 Bűvösvölgy szeptember Legeza Katalin.
Kézenfogva együtt Környezetünk értékeinek védelmében, az inklúzív pedagógia tükrében.
Mobilitás pályázatok Leonardo da Vinci
Nemzetközi projektjeink Nemzetközi kapcsolatok A es tanévben Iskola Könyvtárak Nemzetközi Hónapja Comenius Lengyel testvériskolai kapcsolat Művészeti.
TÁMOP-5.5.5/08/1 A diszkrimináció elleni küzdelem – a társadalmi szemléletformálás és hatósági munka erősítése Társadalmi szemléletformálás – a komplex.
A Grundtvig program: felnőttoktatási pályázatok a Tempus Közalapítvány kezelésében Várterész Flóra Budapest,
A kulcskompetenciák.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Tehetségpont létrehozása
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
Drajkó László Microsoft Magyarország
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
Az EU oktatási és képzési rendszerének célkitűzései
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Szép őszi napot kívánok!. MÉRFÖLDKŐ NAP NOVEMBER 4. Helyszín: Villa Pelikán télikertje (9700 Szombathely, Deák F. u. 3.)
COMENIUS PROGRAM.  „Egész életen át tartó tanulás programja“  Iskolák nemzetközi együttműködése Mi is az a Comenius?
Informatika tanítása ea.
Beszámoló a Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács évi munkájáról.
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
Varga Katalin Gimnázium (Varga Katalin Secondary School)
Comenius 09/0128-C/1300 Alkohol és iskola Monor2009.
A Barcsi Általános Iskola Arany János Tagiskolája bemutatkozik
Mesés Mesék Élvezd a mesék csodálatos világát!
Óvoda-iskola átmenet a Józsefvárosban
NAT 2007 kompetenciák.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
CIVILEK és ÖNKORMÁNYZATOK
Comenius 1. projekttalálkozó iskolánkban A 2006/2007.tanévben elkezdődött a „Barátságok kialakítása mítoszokon és legendákon keresztül” című nemzetközi.
LLP program - Comenius Tempus Közalapítvány LLP Nemzeti iroda Kiss Tímea, Comenius asszisztens november 24.
ACES Academy of Central European Schools Nemzetközi iskolai együttműködés Két, vagy több partner iskola között Támogatók:
Kompetencia alapú oktatás elterjesztése Hajdú-Bihar megyében Herpai Imre igazgató, HBMPI.
A sajtótájékoztató a Zöld fesztivál keretein belül kerül megrendezésre Vállalások: - Anyagtakarékossági célból a sajtóközlemény CD mellékleten kerül kiküldésre.
Gárdonyi Géza Ciszterci Gimnázium , Szakközépiskola és Kollégium
A Cseh - Magyar Üzleti Klub. A Cseh Magyar Üzleti klub legfőbb céljának tekinti a kétoldalú üzleti kapcsolatok fejlesztését, és a cseh illetve magyar.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
BABITS MIHÁLY GIMNÁZIUM
4 TEAM 1. Theatre,Play – The Ugly Duckling - A rút kiskacsa 2. Puppet show - The shepherd who speaks the language of the animals Az állatok nyelvén beszélő.
1 A szegedi Hansági a nemzetközi együttműködésért.
Skype motívációs szerepe
Fiatalok Lendületben Program Youth in Action Tineret in Acțiune.
Külkapcsolataink, pályázataink: I. Comenius II. Erste – ACES III. Testvériskola.
1 Egy HEFOP projekt tapasztalatai Farkas András február 26. Digitális tanulási környezet alkalmazása az informatikai kompetenciák.
Projekt program Magyar-lengyel bábjáték Magyar-lengyel mesekönyv Magyar-lengyel képregény Magyar - lengyel színdarab + EMK TRAINING + LENGYEL.
Informatika tanítása ea.
IKT alapú kompetenciák a XXI. századi pedagógusképzésben
„Walls talk” projekt „Walls talk” projekt Katedra Gimnázium,
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Németország BESZÁMOLÓ 2014 Szakmai gyakorlat Németországban.
Kulcskompetenciák, munkaerő-piaci kulcskompetenciák
ERNYŐ PROJEKT Záró 2013/ TÁMOP /
„ INNOVATÍV TECHNOLÓGIÁK MEGHONOSÍTÁSA A HAGYOMÁNYŐRZÉS ÉS A HOZZÁ KAPCSOLÓDÓ KÉPZÉS ÉS KUTATÁS TERÉN „ TÁMOP BALATONKENESE VÁROS ÖNKORMÁNYZATA.
Projektvezetői megbeszélés Önfejlesztő terület február 11.
Az UNESCO Asszociált Iskolák Mintaiskolájaként végzett jó gyakorlatok.
TÁMOP /10/ Együtt-Működők Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységének támogatása szeptember.
2014 május 6., Miskolc. A Cseh Magyar Üzleti klub legfőbb céljának tekinti a kétoldalú üzleti kapcsolatok fejlesztését, és a cseh illetve magyar vállalkozások.
TÁMOP „A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése” Előadó: Petromán Anikó.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Erasmus+ tapasztalatok
2009–2010. évi iskolai naptár Ezt a sablont kinyomtatva falinaptárként használhatja, vagy bármely hónap diáját saját bemutatójába másolhatja. Ha meg szeretné.
2018/2019 tanév.
"Comenius iskolai együttműködések városunkban "
Előadás másolata:

Madarász Imre Egyesített Óvoda és Pedagógiai Szakszolgálat Comenius Iskolai Együttműködés 2010 – 2012.

Tempus Közalapítvány

nemzeti és nemzetközi oktatási-képzési pályázati programokat kezel, képzéseket nyújt, tudásközpont szerepet tölt be.

„Culture – a Chance for Connection” Zene, fesztiválok és dráma Zene - minden tevékenység, ami a zenével kapcsolatos: gyermekdalok, népi gyermekjátékok, hangszeres népzene, stb. Fesztiválok: elsősorban helyi és regionális rendezvények, melyek hagyományt őriznek és lokális identitástudatot erősítenek Dráma: népmesék, helyi történetek; ezek dramatikus és drámajátékkal történő feldolgozása

A partnerek 1. A projekt koordinátora Neve: Seymour Hill Primary School Címe: Hazel Avenue, Seymour Hill, Dunmurry Belfast / Észak Írország (Egyesült Királyság)

2. Neve: C.E.I.P. „Mata Linares” Címe: Tenerías San Vicente de la Barquera. Cantabria tartomány/ Spanyolország

3. Neve: 700. Yil Osmangazi Primary School Címe: Halkalı Merkez Mah. Evliya Çelebi Cad.Halkalı / Küçükçekmece Isztanbul / Törökország

4. Neve: Hearsall Primary School Címe: Kingston Road, Earlsdon Coventry / Anglia

5. Neve: Mejrup Skole / General secondary school Címe: Holstebro / Dánia

6. Neve: Metsokangas Combined Comprehensive School Címe: Metsänhoitajantie 5 Oulu / Finnország

7. Neve: 8th Primary School of Edessa 8ο Δημοτικό Σχολείο Έδεσσας Címe: Edessa / Görögország

Feladatok szeptember - Levelező klubok alakítása október - Szülővárosunkról, intézményünkről DVD film elkészítése október - 1. Projekt találkozó Isztambul/ Törökország november – Fotókkal illusztrált szöveges ismertetők készítése az intézményről, városunkról a közös honlapunkra december - Hétköznapi szavakból és kifejezésekből szótár készítése a partnerországok anyanyelvén és angolul

2011. január - 2. projekt találkozó, a következő projekttalálkozóig elvégzendő feladatok megbeszélése; helyszíne: Dánia / Holstebro február-március Mitológiai történetek, helyi népmesék és hagyományőrző történetek feldolgozása a gyermekcsoporttal drámajáték keretében április - 3. projekt találkozó helyszíne:Észak-Írország / Belfast május - Zenei CD összeállítása: rövid helyi, vagy hagyományos dalok szerepelnek rajta kiegészítve a szöveggel és zenével; a szöveg angol nyelvre fordított változata is szerepel rajta.

2011. június - 4. projekt találkozó helyszíne: Magyarország / Karcag június - Kiállítás rendezése az 1. projekt évről; az összeállított cd-kből, dvd– kből, újságokból, stb.

2011. június - Az együttműködés web oldalának frissítése, az 1. év összegzésének feltöltése

2. projekt év feladataiból Projekt találkozók: november – Anglia / Coventry február - Finnország /Oulu június - Spanyolország / San Vicente de la Barquera

1.Anyanyelvi kommunikáció 2.Idegen nyelvi kommunikáció 3.Matematikai, természettudományi és technológiai kompetenciák 4.Digitális kompetencia 5.A tanulás tanulása 6.Személyközi és állampolgári kompetenciák 7.Vállalkozói kompetencia 8.Kulturális kompetencia

Fejlesztendő képességek, attitűdök, kompetenciák 1.Interkulturális látásmód kialakítása, fejlesztése 2.Aktív állampolgárság attitűdjének kialakítása 3.Környezettudatos gondolkodásmód fejlesztése 4.Kritikus gondolkodás fejlesztése 5.Döntéshozatali képesség fejlesztése 6.Európai műveltség, identitástudat kialakítása, fejlesztése 7.Vállalkozókészség fejlesztése

Köszönöm a figyelmet! Farkas Lajosné szakvizsgázott gyógypedagógus a Pedagógiai Szakszolgálat tagintézmény vezetője Comenius projekt koordinátor