Problémamegoldás módszerei nagyvállalati környezetben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A munkahelyi egészségfejlesztés lehetőségei, nemzetközi tapasztalatok
Advertisements

„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
Projekt vezetés és kontroll – Mi történik a gépházban?
NICI Model Magyar Krisztián NICI Model Magyar Krisztián
Projektzárás „Komplex szervezetfejlesztési projekt megvalósítása Kaposvár Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalánál” ÁROP-1.A.2/B
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Első az egyenlők között – Key Account Management Összeállította: Kelemen György MAN Roland Magyarország Kft.
Lean Klub Dr. Ábrahám László Lean Klub Dr. Ábrahám László
ENERGIAIRÁNYÍTÁSI SZABVÁNYOK
MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. előadás PTE PMMK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 2011.
Minőségköltségek.
A TPM a Csanyikvölgyi telephelyen Hatvani Zoltán
A PEDAGÓGIAI KUTATÁS FOLYAMATA
A minőségügy a könyvtárügyért
Projekt tervezése-, elemzése Ellenőrző kérdések
A külső környezet elemzése
JIDOKA A minőség beépítése a gyártási rendszerbe,
Készítette: Magyar Orsolya
Pepper Rendszerház Zrt.
Megvalósíthatóság és költségelemzés Készítette: Horváth László Kádár Zsolt.
Kaliforniai paprika árváltozásának okai Készítette: Dér András.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
1 Szoftverfejlesztési folyamat a gyakorlatban Tamás Árpád – QualSoft Kft
Szervezetfejlesztési Program
Döntéselőkészítés, döntéstámogatás
Beruházás-kontrolling
ISO : 2011 – energiairányítási rendszer (EIR)
Microsoft TechNet IT vezetőknek
Ipari középvállalat projektvezetőjének tapasztalatai az integrált vállalatirányítási szoftver bevezetési szakaszában Projektmenedzsment Fórum A kis-
A Mezőgazdaságtudományi Kar minőségbiztosítási rendszere
A Grundfos Vállalatcsoport
Minőségköltségek. Minőségköltségek felmerülhetnek a tervezés, gyártás, értékesítés és felhasználás során a termék megfelelőségének elérése érdekében,
Hoshin Kaizen Workshop esettanulmány – a standardok igazi ereje
Hogyan valósíthatja meg a vállalat fő céljait a TPM segítségével? A.A. Stádium Kft. Péczely Csaba.
Mi jöhet még a TPM bevezetése után?
Projektek monitorozása. Elvek és módszerek
Tanuló szervezet.
Project Monitoring and Control (PMC)
Folyamatos Fejlesztés Cél: Önálló fejlesztési képesség kialakítása intézményi és egyéni szinten.
Stratégia, előrejelzések az Electrolux csoportnál
Partnerség és együttműködés Érdekcsoport-elemzés
A teljeskörű minőségirányítás (Total Quality Management)
3.2. A program készítés folyamata Adatelemzés, adatszerkezetek felépítése Típus, változó, konstans fogalma, szerepe, deklarációja.
A teljesítménymérés helye és szerepe a minőségmenedzsmentben
EGY SIKERES PROJEKT ISMÉRVEI ÖTLETTŐL A MEGVALÓSULÁSIG Vendler Balázs, ügyvezető.
Web: Boros Áron ügyvezető OTP Hungaro-Projekt Kft. Félixfürdő, május 18. Egyszerűen a siker felé EU és üzlet.
Ugrás az első oldalra Pályázatmenedzsment Rácz József tanácsadó Készült a NFGM támogatásával, a KKC-2007-K projekt keretében.
Családbarát munkahelyek és települések kialakításának támogatása Milyen értéket kínál a pályázónak a program?
Vinçotte Korszerű termelékenység- fejlesztési rendszerek
Poppe + Potthoff Hungária Kft.Side 1 A belső minőségi auditok rendszere a Poppe+Potthoff Hungária Kft-nél.
Tipikus hibák és szabálytalanságok a HEFOP intézkedés megvalósítása során Előadó: Kis Mónika Krisztina Hermes Holding Kft.
Minőségbiztosítás LB-II.
Készítette: Trajer Péter
ToyotaTermelési Rendszer (TPS)
Minőségköltségek.
Közép-dunántúli Regionális Operatív Program Ajka Város Belváros 1. akcióterület rehabilitációja KDOP /2f Nagy László Városi Könyvtár és.
A LEAN szemléletű folyamatfejlesztés eredményei
A cél-meghatározási, projektdefiniálási fázis Készítette: Szentirmai Róbert (minden jog fenntartva)
1 VIIR Vállalatirányítási Integrált Információs rendszerek I. (Történeti áttekintés - TEI) Szent István Egyetem TATA Kiválósági Központ és Informatikai.
BKIK – VI. Országos Tanácsadói Konferencia LEAN COACHING Bárány Péter, CMC üzletág-vezető Projektverzum Kft Budapest, március 21.
Tanúsítási tapasztalatok és változások Stipkovits István információbiztonsági auditor SGS Hungária Kft., 1124 Budapest, Sirály u. 4.
Minőségmenedzsment alapjai Minőségmenedzsment alapjai November 27. Dénes Rita.
Beszerzések hatékonyság növelése
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
A problémamegoldás 7 lépéses módszere:
Az ötlettől a projekttervig
A japán projektek sikertényezői – Kutatási beszámoló
MIÉRT stabilak (jók??) a minőségrendszereik?.
„ÖSSZEFOGÁSBAN AZ ÉSZAK- HEGYHÁTÉRT”- EFOP
Kocsis Ernő Ügyvezető igazgató Roto Elzett Certa Kft.
Előadás másolata:

Problémamegoldás módszerei nagyvállalati környezetben Készítette: Pető Gergely NI Hungary Kft.

Mérnökök és kutatók használják tesztelésre, mérésre és tervezésre Mit csinálunk? Alacsony költségű moduláris mérés és kontrol hardverek Produktív szoftver fejlesztési eszközök Magasan integrált rendszer platformok Mérnökök és kutatók használják tesztelésre, mérésre és tervezésre

A virtuális műszerezés költséghatékonyságot eredményez A Virtual Instrumentation approach using the NI PXI platform with LabVIEW helps save cost, integration time, and space. Mérőműszerek egy egységbe tömörítése – költséghatékony, fizikailiag is kisebb. VI megoldások: $39,545 .67 ft3 (.019 m3) Tradicionális megoldások: $82,972 6.12 ft3 (.1734 m3) Fotók: Agilent, Keithley, Advantest, Nicolet, and Tektronix

Lean az NI-nál - történelmi áttekintés 2007-2008 Lean alapok 2009-2010 Lean Érettségi Mátrix fókuszú időszak 2011 CI felhatalmazott Shop Floor 2012-2014 részlegek Minden Mfg. Dolgozó problémamegoldó Minden Mfg. Manager CI coach Egy közös CI nyelv NICI mátrixon alapuló jó CI kultúra bevezetése CI érettség mérése egyszerű Tiszta kapcsolat a CI és legfelső célok között Shop Floor Zone felhatalmazás & Gemba Magas dolgozói elkötelezettség DMAIC Office által támogatott Shop Floor Jó CI kultúra, de az érettség mérése bonyolult Hard megtakarítás a CI aktivitásokból Lean alapok lefektetése a Lean érettségi mátrix alapján. (5S, VM, Kaizen Mgmt., TPM, SMED, BiQ, stb.) Jó lean kultúra Kaizen hard megtakarítás Kevesen vezetnek kaizeneket Alacsony dolgozói bevonás és elkötelezettség $ Megtakarítás nem volt követve

CI & Quality kapcsolata

Probléma megoldó módszerek alkalmazása következő esetekben: Külső-belső vevői visszajelzések. Process/Product audit bukások. CI-al kapcsolatos fejlesztések alkalmával. JDI,Kaizen, Projekt Mérőszám alapú strukturált probléma megoldás

Probléma megoldó módszerek az NI-nál.

Problémamegoldás 6 logikai lépése

1. Problémaleírás eszköze: 5W2H A problémamegoldás módszerétől függetlenül a legelső feladat az adatok összegyűjtése, valamint a probléma korrekt meghatározása annak érdekében, hogy a pontosan megértsük azt. Mi a hiba? (What) Mi történt? Melyik termékkel? Mi a hiba hatása a vevőre nézve? Kiket érint? (Who) Ki a „vevő” ? Ki találta meg és ki elemezte először a hibát? Hol jelentkezik/jelentkezett a probléma? (Where) Makró/Mikró? Hol hajtották végre? Melyik gyártósoron? Melyik berendezéssel? A termék/alkatrész melyik helyére korlátozódik a jelenség, vagy probléma? Mikor történt? (When) Milyen időbeli adatok vannak a rendszerben? Melyik? (Which) Melyik tételre értelmezhető a hiba? Melyik ellenőrző fázis érintett? Hogyan találták meg a hibát? Mit tettünk előtte, hogy nem vettük észre? (How) Hány terméket / vevőt érint? Mekkora a probléma kiterjedése? (How many)

2. Elszigetelő intézkedések Az első lépéssel egy időben végzendő lépés Meg kell akadályozni, hogy a hiba elérje a vevőt Termék zárolása („Hold”) Raktárkészlet / WIP ellenőrzése és átmunkálása Akciók a vevőknél: Visszahívás/Értesítés A problémák azonnali kezelése Ideiglenes folyamatok – Extra ellenőrzés, stb. Elemzéshez szükséges további információk összegyűjtése

3. Gyökérokok meghatározása Gyökérok elemzés végrehajtása Nem preferált gyökér okok: Dolgozói / Emberi hiba Munkautasítás Az elemzés során két irányban szükséges vizsgálódni: Hogyan történt a probléma? Hogyan kerülte el a probléma a figyelmünket? (Miért nem vettük mi észre)

4. Javító intézkedések kiválasztása A lehetséges akciók azonosítása minden gyökérokra Pl. Brainstorming Az akciók priorizálása Szempontok: hatásosság, költség, idő, ROI Javító intézkedések kiválasztása Kísérletek, adatok, elemzés, következtetések, dokumentálás Ütközik e más folyamattal, vannak mellékhatások?

5. Akciók lépésekre bontása 3W: „Mit”, „Ki”, „Mikor”

6. Tapasztalatok alkalmazása – hasonlóságok elemzése A végrehajtás határideje után ellenőrizni kell az akciók állapotát hatékonyságát Figyelembe kell venni a hasonló hibák / problémák lehetőségét Ugyanazon termékcsaládnál Ugyanazon beszállítónál Ugyanazon berendezésen Más termékeknél Másik berendezésen Más folyamatnál Más beszállítóknál Más alkatrészeknél

Probléma megoldásának útja Ideal State (Efficient, Effective) Current Condition (Challenges, Inefficiency) Probléma meghatározása, Mariann használta next gen program kaizen moderátori tréningbe

Képzési rendszer Képzési rendszer a CI&Quality témakörben. CI és Quality alapoktatás. Minden új belépő. CI Általános tréning. Vezetői kérés esetén. Problem solving és Mistake proofing tréning. Vezetői kérés esetén. Kaizen Moderátori tréning soft és hard. Vezetői kérés esetén. LPS Projekt menedzsment tréning. Vezetői kérés esetén. Konferencián hallotak alkalmazása

Kérdések, észrevételek?

Köszönöm a figyelmet!