Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

NICI Model Magyar Krisztián NICI Model Magyar Krisztián

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "NICI Model Magyar Krisztián NICI Model Magyar Krisztián"— Előadás másolata:

1

2 NICI Model Magyar Krisztián

3 Lean jelentése Karcsúsítás
Vállalat menedzsment filozófia, gondolkodásmód Vevő számára értéket teremtő folyamatok kialakítása Folyamatos értékáram biztosítása Húzóelv alkalmazása Folyamatos tökéletesítés veszteségcsökkentésen keresztül minden dolgozó bevonásával

4 Lean túl a termelésen (NICI modell) Irányított VSM, cellaépítés
A Lean bevezetésének fázisai az NI-nál Lean modell, Teljes bevonás 2011 Lean túl a termelésen (NICI modell) magas IV. fázis V. fázis Dolgozók bevonása magas III. fázis magas I. fázis II. fázis Irányok meghatározása 2008 Vezetés felfigyel, további nagy kaizenek, cellaépítések Irányok meghatározása alacsony Fejlesztések megvalósítása magas 2006 Irányított Kaizenek 2007 Irányított VSM, cellaépítés

5 NICI Modell NI folyamatos fejlesztési modell Dolgozók bevonása Irány
meghatározása Fejlesztések megvalósítása

6 NICI Modell NI folyamatos fejlesztési modell Dolgozók bevonása
Stratégia és KPI-ok NICI Modell Ötletek és problémák Irány meghatározása Tudás megosztása Fejlesztések megvalósítása

7 NICI Modell NI folyamatos fejlesztési modell Felhatalmazás és
elkötelezettség Képzés és coaching Dolgozók bevonása Elismerés és tisztelet NICI Modell Irány meghatározása Fejlesztések megvalósítása

8 NICI Modell NI folyamatos fejlesztési modell Dolgozók bevonása
Eszközök és módszerek NICI Modell Irány meghatározása Változás menedzsment Fejlesztések megvalósítása Nyomon- követés

9 NICI Modell NI folyamatos fejlesztési modell Felhatalmazás és
elkötelezettség Képzés és coaching Dolgozók bevonása Elismerés és tisztelet Stratégia és KPI-ok Eszközök és módszerek NICI Modell Ötletek és problémák Irány meghatározása Tudás megosztása Változás menedzsment Fejlesztések megvalósítása Nyomon- követés

10 NICI Modell NI folyamatos fejlesztési modell Felhatalmazás és
elkötelezettség Képzés és coaching Dolgozók bevonása Elismerés és tisztelet Stratégia és KPI-ok Eszközök és módszerek NICI Modell Ötletek és problémák Irány meghatározása Tudás megosztása Változás menedzsment Fejlesztések megvalósítása Nyomon- követés

11 NICI Több, mint a Lean érettségi mátrix People Involvement Making
Accountability 6,1 Total Involvement 6,2 Lead by example & Go to gemba 6,3 Standard Work Empowerment & Respect for people 9,1 Safety first 9,2 Zone control 9,3 Teams Customer & Process focus 3,1 Pull signal, Material control & kanban 3,2 One Piece Flow 3,3 Takt Time Heijunka & Load smoothing 4,1 EPEI (Every Product Every Interval) 4,2 Heijunka scheduling 4,3 Order management Visual Management 5,1 5S & 3F 5,2 Visual controls & Visibility boards 5,3 Performance Metrics Built-in Quality 7,1 In-process checks & Next process is customer 7,2 Stop & Fix 7,3 Mistake proofing (pokayoke) Problem Solving 8,1 "Go see" 8,2 PDCA & Scientific method 8,3 5 Why Internal Logistics 11,1 Material Replenishment 11,2 Material Handling and Conveyance 11,3 Logistics Process Design Quick Changeover & Flexibility 12,1 Need for Quick Changeovers 12,2 SMED 12,3 Changeover Method Equipment Management 13,1 Minimization of Monuments 13,2 Total Productive Maintenance (TPM) 13,3 Low Cost Intelligent Automation (LCIA) New Product Development 14,1 Internal Customer Impact of Design Empowerment & Engagement Recognition Respect Training Coaching Tools Methods Tracking Control Change Management Strategy KPI Knowledge Sharing Ideas Issues People Involvement Making Create Direction NICI Education & Training 2,1 Job Instruction 2,2 Cross Training 2,3 Teaching, coaching & mentoring Leadership Philosophy 1,1 Long-term thinking 1,2 Planning, consensus & alignment 1,3 Urgency & emphasis on action Leadership Philosophy 1,1 Long-term thinking 1,2 Planning, consensus & alignment 1,3 Urgency & emphasis on action

12 NICI Modell NI folyamatos fejlesztési modell Felhatalmazás és
elkötelezettség Képzés és coaching Dolgozók bevonása Elismerés és tisztelet Stratégia és KPI-ok Eszközök és módszerek NICI Modell Ötletek és problémák Irány meghatározása Tudás megosztása Változás menedzsment Fejlesztések megvalósítása Nyomon- követés

13 Vállalati stratégiából lebontott célok
Üzleti célok a gyártásban Vevői elégedettség javítása Negyedéves árbevételi célok teljesítése Gyártási költségek csökkentése Új termékek sikeres bevezetése Dolgozói elégedettség biztosítása Jövőbeli alapok megteremtése (Lean és 3rd site) Lean eszközök alkalmazása Alapozó Lean projektek (5S, Vizuális Menedzsment, TPM)

14 NICI Modell NI folyamatos fejlesztési modell Felhatalmazás és
elkötelezettség Képzés és coaching Dolgozók bevonása Elismerés és tisztelet Stratégia és KPI-ok Eszközök és módszerek NICI Modell Ötletek és problémák Irány meghatározása Tudás megosztása Változás menedzsment Fejlesztések megvalósítása Nyomon- követés

15 NICI Modell NI folyamatos fejlesztési modell Felhatalmazás és
elkötelezettség Képzés és coaching Dolgozók bevonása Elismerés és tisztelet Stratégia és KPI-ok Eszközök és módszerek NICI Modell Ötletek és problémák Irány meghatározása Tudás megosztása Változás menedzsment Fejlesztések megvalósítása Nyomon- követés

16 Lean programunk elemei
Stratégiai projektek Mfg. Projects - DMAIC Kis Kaizenek (A3) – PDCA, MAPDo JUST DO IT F E L ÜL R ŐL A L U R Ó Folyamatos fejlesztés Alapozó Lean projektek (5S, VM, TPM, SMED, BiQ, Gemba, Zone control, stb.) Alapozás Lean Stratégia Vezetői elkötelezettség Lean szervezet

17 5S Visual Mgmt. TPM Built in Quality Alapozó Lean projektek előtte
utána Vizuális megjelenítés Vizuális ellenőrzések TPM Built in Quality Blue tag és T kártya rendszerek a gépek elérhetőségének a javításásra Karbantartási szabványok Hibabiztos megoldások Card indicating board in the washer Fastener instead of screw

18 NICI Modell NI folyamatos fejlesztési modell Felhatalmazás és
elkötelezettség Képzés és coaching Dolgozók bevonása Elismerés és tisztelet Stratégia és KPI-ok Eszközök és módszerek NICI Modell Ötletek és problémák Irány meghatározása Tudás megosztása Változás menedzsment Fejlesztések megvalósítása Nyomon- követés

19 NICI Modell NI folyamatos fejlesztési modell Felhatalmazás és
elkötelezettség Képzés és coaching Dolgozók bevonása Elismerés és tisztelet Stratégia és KPI-ok Eszközök és módszerek NICI Modell Ötletek és problémák Irány meghatározása Tudás megosztása Változás menedzsment Fejlesztések megvalósítása Nyomon- követés

20 Felhatalmazás és bevonás

21 Folyamatos fejlesztések Alapozó Lean projektek
Lean fejlettség és eredmények MAGAS NI TREND Folyamatos fejlesztések RÖVID TÁVÚ EREDMÉNYEK HOSSZÚ TÁVÚ EREDMÉNYEK Eredmények (vevői elkötelezettség, gyártási hatékonyság, stb.) NINCS JÖVŐ KIRAKAT RENDSZER ALACSONY ALACSONY MAGAS Lean fejlettség Alapozó Lean projektek

22 1.1) NICI Mátrix értékelés – Irány meghatározása

23 1.2) NICI Mátrix értékelés – Dolgozók bevonása

24 1.3) NICI Mátrix értékelés – Fejlesztések megvalósítása

25 2) Probléma meghatározása a 9 elemnél

26 3) Választott 3 stratégiai terület

27 4) CI terv 1 (Stratégia és KPI)

28 4) CI terv 2 (Felhatalmazás és elkötelezettség)

29 Eredmények

30 Eredmények

31 Egyéb eredmények Elkötelezett dolgozók Teljes bevonás
A zónák mindennapjainak része Minden szinten élő PDCA Összhang a vállalati kultúra elemeivel

32 NICI Modell A siker titka Felhatalmazás és elkötelezettség Képzés és
coaching Dolgozók bevonása Elismerés és tisztelet Stratégia és KPI-ok Eszközök és módszerek NICI Modell Ötletek és problémák Irány meghatározása Tudás megosztása Változás menedzsment Fejlesztések megvalósítása Nyomon- követés

33 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "NICI Model Magyar Krisztián NICI Model Magyar Krisztián"

Hasonló előadás


Google Hirdetések