A STATISZTIKA 1 TANTÁRGY EXCELLEL TÖRTÉNŐ TANÍTÁSÁNAK TAPASZTALATAI

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI MÁJUS-JÚNIUS
Advertisements

A felsőoktatási intézmények felvételi eljárása
500 pontos felvételi rendszer
Az érettségi rendszere
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
NYELVVÁLASZTÁS A 10B 10C. LEHETŐSÉGEK • EDDIGI NYELV FOLYTATÁSA 12. OSZTÁLY VÉGÉIG • ÚJ NYELV VÁLASZTÁSA ELŐREHOZOTT ÉRETTSÉGI UTÁN.
A felsőoktatási intézmények felvételi eljárásairól alapképzésre és osztatlan képzésre jelentkezés esetén január 01-jétől 432/2012 (XII. 29.) Korm.
1. Érettségi vizsga • Itt az iskolában kiosztott jelentkezési lapon • február 15-ig • Érettségi tárgyak: • magyar, matematika, történelem, idegen.
Felvételi tájékoztató 2011 Felvételi Felvételi tájékoztató 2011 A döntést segítő kiadványok •Felsőoktatási felvételi tájékoztató szeptemberben.
AMIT FELTÉTLENÜL TUDNI KELL AZ ÉRETTSÉGI VIZSGÁKRÓL 2014.
Felvételi eljárás Felvételi tájékoztató megjelenése  december 31-éig elektronikus formában ( Jelentkezés a 2014.
Humán erőforrás gazdálkodás aktuális kérdései I szeptember 18.
Brüsszel milyen messze van
Beiskolázási tájékoztató december
A tételek eljuttatása az iskolákba
kötelező program, SZÁMONKÉRÉSEK
BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
A felsőoktatási intézmények felvételi eljárása A 237/2006. (XI. 27.) Kormányrendelet alapján.
PONTSZÁMÍTÁS –Általános tudnivalók –Tanulmányi pontok –Érettségi pontok –Többletpontok.
Hő- és Áramlástan II. Termodinamika és Hőközlés (NGB_AG004_2)
Pontszámítás BSc,osztatlan képzések és felsőfokú szakképzések esetén, 2011 Nagy Pontszámítási Nap Felvételi összpontszám ( pont): -Tanulmányi.
A GÉPELEMEK, GÉPSZERKEZETEK II. TÁRGY ÁLTALÁNOS JELLMZÉSE
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
FELSŐOKTATÁSI FELVÉTELI A 2013/2014-ES TANÉVRE A JELENTKEZÉS HATÁRIDEJE: augusztus 12.
Általános Géptan (AG0001_1)
Felvételi pontszámítás. A pontszámítás alapját a középiskolai eredmények és az érettségi teljesítmény adják, amelyek például emelt szintű érettségiért,
A FELVÉTELI PONTSZÁMÍTÁSI MÓDSZER VÁLTOZÁSAI 2007/2008-BAN
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2008 Tanévnyitó értekezlet Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények augusztus 29.
Felvételi pontok számítása alapképzésre, illetve egységes, osztatlan képzésre A felvételi összpontszámot, vagyis a rangsorolás alapjául szolgáló eredményt.
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2005.
Érettségi tájékoztató 2013/2014-es tanév. Az érettségi vizsga menete Írásbeli időszak: május –Az érettségi időpontokat külön táblázatban olvashatják.
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
A felsőoktatási intézmények felvételi eljárásairól (2011. január 01-jétől) (2012. január 01-jétől) 237/2006. (XI. 27.) Korm. rendelet alapján.
Emelt- vagy középszintű felkészítés? Szülői értekezlet Lovassy László Gimnázium március 1.
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
Tutoriál videó alkalmazása Moodle kurzusban
Közoktatás-fejlesztési főosztály Friss Péter főosztályvezető
Bemutatkozás. Juhász István Elérhetőségek Gazdaságtudományi Intézet Közgazdaságtan és Jog Tanszék, B. épület 226. szoba Fogadóórák:Kedd –
EUCIP IT administrations vizsgák eredménye SZÁMALK-Szalézi szakközépiskola és napokon tartok vizsgák alapján.
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ 2015
KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI MÁJUS-JÚNIUS
Ambrusné Dr. Somogyi Kornélia
A KÖRNYEZETMÉRNÖK- ÉS ÉPÍTÉSZ - HALLGATÓK MATEMATIKAI TELJESÍTMÉNYE A SZÁMOK TÜKRÉBEN Leipold Péter PTE PMMIK Mérnöki Mat. Tsz. XXXVIII.
2015. február KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGA
Célja: - az utolsó két évfolyamon heti plusz két órában az emelt szintű érettségihez szükséges többletismeretek.
Az informatika logikai alapjai
Tájékoztató 10. osztályosoknak
Oktatási és tanulmányi kérdések a Gazdaságtudományi Karon
Tájékoztató 10. osztályosoknak Az érettségi vizsga Kötelező tárgyak: magyar nyelv és irodalom, történelem, matematika, idegen nyelv + 1 választott tárgy.
Nyomdaipari Gépek Szerkezettana
Kétszintű érettségi. tartalom érettségi érettségi és nyelvvizsga emelt szint szerepe emelt szintű oktatásra jelentkezés pontszámítás jogszabályi háttér.
Az érettségi számokban június Szigetszentmiklósi Batthyány Kázmér Gimnázium.
Pályaorientáció
Gazdaságstatisztika Tantárgyi követelmények szeptember 6.
NYELVI KÉPZÉS AZ ÓBUDAI EGYETEMEN Elfogadta a Rektori Tanács
ÉRETTSÉGI VIZSGA A XÁNTUSBAN A XÁNTUSBAN Fehérvizi Judit közismereti igazgató helyettes.
AZ ÉRTÉKELÉS RENDSZERE Soproni Szakképzési Centrum Porpáczy Aladár Szakgimnáziuma, Kollégiuma és Általános Művelődési Központja 9431 Fertőd, Joseph Haydn.
Kétszintű érettségi.
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
SZÁMVITEL.
Kétszintű érettségi 2018 május
Tudásfelmérések és tudásfejlesztési próbálkozások
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
2018.május-június érettségi vizsga eredményei 2018.augusztus 31.
NGB_AJ040_1 Forgácsolás és szerszámai
423/2012 (XII. 29.) Korm. rendelet alapján
Előadás másolata:

A STATISZTIKA 1 TANTÁRGY EXCELLEL TÖRTÉNŐ TANÍTÁSÁNAK TAPASZTALATAI SZOBONYA RÉKA - ORSZÁG GÁBORNÉ BGF PSZK MÓDSZERTANI INTÉZETI TANSZÉK MAFIOK KONFERENCIA PÉCS, 2014. 08. 25-27.

BEVEZETÉS Statisztika 1 tantárgy oktatásának célkitűzései Az alapvető statisztikai módszertani eszközök megismertetése. Megfelelő jártasság elérése az információk kezelésében, a statisztikai adatok rendezésében, a társadalmi és gazdasági jelenségek értékelésében, elemzésében. 2013/14. II. félévétől + 1 kredit és géptermi oktatás bevezetése.

STATISZTIKA 1 – TANTÁRGYI FELTÉTELEK Korábban – 3 kredit ↔ 2013/14. tanév – 4 kredit 12 szorgalmi héten - Korábban kéthetente előadás (heti 1 óra), jelenleg hetente (heti 2 óra) - Hetente gyakorlat (heti 2 tantermi óra), jelenleg géptermi órák is Aláírás feltétele: - korábban két 50 pontos zárthelyi dolgozat, jelenleg két 40 pontos, valamint egy 20 pontos elméleti tesztsor megírása – a II. zh-nál lehetőség volt exceles megoldásra. - 100 pontból 20 pont minimális elérése - gyakorlati órákon való aktív részvétel. Értékelés: A félév során megírt két zárthelyi dolgozat, valamint a teszt eredménye alapján kapott érdemjegy. Javítási lehetőség: Vizsgaidőszakban a teljes félév anyagából összeállított dolgozat megírása a TVSZ szerinti időpontokban (excel lehetőségével).

Újítások és tapasztalatok Az előadások száma megduplázódott, a gyakorlatok száma változatlan maradt. Géptermi kapacitás szűkössége a szorgalmi időszakban. Számonkérés Dolgozat szerkezete megváltozott (excel output is). Gépteremben – sok előkészítő feladat. A hallgatók nem használták ki az excel adta lehetőségeket. „Próbaverzió” – átállás, kipróbálás. Nappali és távoktatás

Statisztika 1 tárgy eredményességét befolyásoló tényezők A zárthelyi dolgozat eredményét befolyásolja Nem; Életkor; Középiskola típusa; Érettségi tárgyak, szintjei és azok eredményei; Közép- vagy emelt szintű érettségi matematikából, illetve egyéb tárgyakból; Nyelvismeret (nyelvek száma, nyelvvizsga foka); Módosított felvételi pontszám (az összes pontszámból levontuk a szociális indokok alapján kapott többletpontokat); Szak (csak első tárgyfelvevők, speciális – nem első tárgyfelvevők – nem összehasonlítható); Oktató.

Statisztika 1 tárgy eredményességét befolyásoló tényezők - eredmények 2011/12. tanév A lányoknak jobb az eredménye. A nyelvismeret javítja a pontszámot. A szakközépiskolában végzettek pontszáma kedvezőbb, de az eltérés egyik esetben sem számottevő. Az emelt szintű matematika érettségi szignifikánsan javítja az elért eredményt (9 pont). 2012/13. tanév Kiemelten nagy hatása volt a mate-matika érettségi meglétének és emelt szintjének. Az érvényes gyakorlati jegyet szer-zettekre 6 és 10 pontos előny szár-mazott ebből. Zh-n elért jegyek átlaga több, mint egy jeggyel jobb az utóvizsgázókénál. 2013/14. tanév A lányoknak jobb az eredménye. A nyelvismeret nem javítja a pont-számot. A középiskola típusa nem befolyásolja az elért eredményeket. Kiemelten nagy hatása volt a mate-matika érettségi meglétének és emelt szintjének. A szakok (Emberi erőforrások, Pénz-ügy és számvitel, Gazdálkodási és menedzsment) közötti teljesítményben nagy eltérések tapasztalhatók. Az oktató eddig nem bizonyult szig-nifikáns változónak – újrafelvettek. Az általunk bevont tényezők az első dolgozatnál 26,7%-ban, a másodiknál 41,6%-ban, a tesztnél 11,8 %-ban ma-gyarázzák a pontszámok szóródását. Lányok: I. zh – 3; II. zh – 4; teszt – 1 pont, gyakjegy, végső jegy fél jeggyel jobb. Matek értettségi I. Zh nincs – emelt – 10,6 pont különbség II. Zh nincs – emelt – 7,5 pont (nincs – közép – 4 ) Összpontszám nincs – emelt – 17 pont különbség (37 -54) Gyak. Jegy nincs – emelt - teljes jegy (1,3 – 2,3) Végső jegy nincs – emelt – majdnem egy teljes jegy (1,8 – 2,7) Hányadik jegyből szerezte – hiányos adatok, csak a javítókról áll rendelkezésre adat. 230 próbálkozásról nincs információ, ebből 44 sikeres volt. Szak zh. E és G nincs különbség, P a jó. II. Zh. E és P egyforma, G rosszabb 6 ponttal Összpont A P jobb a G-nél 12 ponttal (38 és 50) Gyakjegy G és P különbözik, (1,3 és 2) Végső P és E egyforma, G 0,6-tal rosszabb a P-nél (1,75 és 2,38) Oktató A II. zh-nál az Anova azt mutatja, hogy van eltérés a pontszámok között. Ezen belül páronként csak két helyen van eltérés (10-ből). Tényezők hatása Összpontszám: 27,1% Gyak jegy: 29,2%; Végső jegy: 27,1%

Zárthelyi dolgozatok eredményeinek kapcsolata 2011/12. tanév 989 hallgató vette fel a tárgyat 884 hallgató írt kettő zárthelyi dolgozatot (89,4%) . R2 = 0,4277 r = 0,6540 2012/13. tanév 737 hallgató vette fel a tárgyat 649 hallgató írt kettő zárthelyi dolgozatot (88,1%) R2 = 0,4055 r = 0,6368 2013/14. tanév 615 hallgató vette fel a tárgyat 517 hallgató írt kettő zárthelyi dolgozatot (84,1%) . R2 = 0,328 r = 0,573

Hallgatók klaszterekbe történő besorolása a vizsgált változók alapján 2011/12. tanév - 5 klaszter 10 változó alapján 2012/13. tanév - 7 klaszter 14 változó alapján 2013/14. tanév - 6 klaszter 22 változó alapján

Létszám megoszlása (%) Létszám megoszlása (%) 2011/12. 2012/13. Csoportok Létszám megoszlása (%) „Okosak” 16,6 „Átlagosak” 33,0 „Javulók” 12,6 „Romlók” 26,9 „Leggyengébbek” 10,9 Csoportok Létszám megoszlása (%) „Okosak” 18,6 „Szorgalmasak” 12,3 „Közepesek” 6,8 „Fiatal átlagosak” 16,7 „Lusták” 18,8 „ Romlók” 12,9 „Leggyengébbek” 13,9

Hallgatók jellemzői – 2013/14. tanév Csoportok létszáma Hallgatók jellemzői – 2013/14. tanév „Okosak” 76 fő – 14,7% Mind a középiskolai, mind pedig a vizsgált főiskolai teljesítmény alapján itt a legkedvezőbbek az eredmények. Okosak – EE; fiatal, lány, sok emelt matek érettségi

Hallgatók jellemzői – 2013/14. tanév Csoportok létszáma Hallgatók jellemzői – 2013/14. tanév „Okosak” 76 fő – 14,7% Mind a középiskolai, mind pedig a vizsgált főiskolai teljesítmény alapján itt a legkedvezőbbek az eredmények. „Szorgalmasak” 79 fő – 15,3% Felvételi eredmények nem túl jók, a tárgy teljesítése itt a második legsikeresebb. Szorgalmasak – középiskolában átlagos teljesítmény, Érettségi1 legjobb eredmény-nem matek, Érettségi2 matek középszinten

Hallgatók jellemzői – 2013/14. tanév Csoportok létszáma Hallgatók jellemzői – 2013/14. tanév „Okosak” 76 fő – 14,7% Mind a középiskolai, mind pedig a vizsgált főiskolai teljesítmény alapján itt a legkedvezőbbek az eredmények. „Szorgalmasak” 79 fő – 15,3% Felvételi eredmények nem túl jók, a tárgy teljesítése itt a második legsikeresebb. „ Közepesek” 82 fő – 15,9% Középszintű, jellemzően humán érettségit tettek, gimnáziumból érkeztek, nyelvtudásuk a legkiemelkedőbb. Félévi teljesítményük átlagos.

Hallgatók jellemzői – 2013/14. tanév Csoportok létszáma Hallgatók jellemzői – 2013/14. tanév „Okosak” 76 fő – 14,7% Mind a középiskolai, mind pedig a vizsgált főiskolai teljesítmény alapján itt a legkedvezőbbek az eredmények. „Szorgalmasak” 79 fő – 15,3% Felvételi eredmények nem túl jók, a tárgy teljesítése itt a második legsikeresebb. „ Közepesek” 82 fő – 15,9% Középszintű, jellemzően humán érettségit tettek, gimnáziumból érkeztek, nyelvtudásuk a legkiemelkedőbb. Félévi teljesítményük átlagos. „Lusták” 87 fő – 16,9% Középiskolai „előéletük” kedvező, azonban a Statisztika I. tárgy teljesítése csupán átlagosnak tekinthető. Lusták – sok emelt, jellemzően humán érettségi

Hallgatók jellemzői – 2013/14. tanév Csoportok létszáma Hallgatók jellemzői – 2013/14. tanév „Okosak” 76 fő – 14,7% Mind a középiskolai, mind pedig a vizsgált főiskolai teljesítmény alapján itt a legkedvezőbbek az eredmények. „Szorgalmasak” 79 fő – 15,3% Felvételi eredmények nem túl jók, a tárgy teljesítése itt a második legsikeresebb. „ Közepesek” 82 fő – 15,9% Középszintű, jellemzően humán érettségit tettek, gimnáziumból érkeztek, nyelvtudásuk a legkiemelkedőbb. Félévi teljesítményük átlagos. „Lusták” 87 fő – 16,9% Középiskolai „előéletük” kedvező, azonban a Statisztika I. tárgy teljesítése csupán átlagosnak tekinthető. „Kitartó küzdők” 53 fő – 10,3% Újrafelvettek. Legrosszabb érettségi pontokkal érkeztek, a szorgalmi időszakban elért teljesítményük az átlagosnál gyengébb. Újrafelvettek: idősebbek, fiúk, több emelt érettségi, de nem matematikából.

Hallgatók jellemzői – 2013/14. tanév Csoportok létszáma Hallgatók jellemzői – 2013/14. tanév „Okosak” 76 fő – 14,7% Mind a középiskolai, mind pedig a vizsgált főiskolai teljesítmény alapján itt a legkedvezőbbek az eredmények. „Szorgalmasak” 79 fő – 15,3% Felvételi eredmények nem túl jók, a tárgy teljesítése itt a második legsikeresebb. „ Közepesek” 82 fő – 15,9% Középszintű, jellemzően humán érettségit tettek, gimnáziumból érkeztek, nyelvtudásuk a legkiemelkedőbb. Félévi teljesítményük átlagos. „Lusták” 87 fő – 16,9% Középiskolai „előéletük” kedvező, azonban a Statisztika I. tárgy teljesítése csupán átlagosnak tekinthető. „Kitartó küzdők” 53 fő – 10,3% Újrafelvettek. Legrosszabb érettségi pontokkal érkeztek, a szorgalmi időszakban elért teljesítményük az átlagosnál gyengébb. „Leggyengébbek” ” 139 fő – 26,9% Szinte minden vizsgált változó tekintetében a (klaszterek között) megállapított sorrend utolsó helyén találhatók. Leggyengébbek – Gazd. Men.;

Folytatás… „Próbaverzió 2.0” – Statisztika 2. Minden gyakorlati óra gépteremben (kevesebb hallgató). Számonkérés részben excellel (kollokvium). „Próbaverzió 3.0” – Statisztika 1. Teljes átállás az excellel történő oktatásra és számonkérésre. 2+2=gazdaságosság ?↔? 1+3=hatékonyság

KÖSZÖNJÜK MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET!