Szén-dioxid Nyomozók. energia-tudatosság projekt 8-14 éves diákok számára.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Zéró CO2-Fenntartható Építészet ZÖLD BERUHÁZÁSI RENDSZER Dióssy László címzetes egyetemi docens szakállamtitkár Budapest november 5.
Advertisements

"Tabletek, kispolski, miegymás - Mi is az a Bűvösvölgy?” Média animátor – H95 Bűvösvölgy szeptember Legeza Katalin.
3 perc Tanári tevékenység Tanulói tevékenység Munkaforma • Bevezető • A pedagógus felvázolja a tanóra témáját. • Aktív figyelem • Frontális osztálymunka.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Házi dolgozat Csibésztábor, Csibésztanya – feketén - fehéren
INTERAKTÍV DIÁKÖNKORMÁNYZAT
Tájékoztató TÁMOP-projektünk nyitórendezvényére Kalocsa, november 7. (Katona István ház) A Kalocsai Főegyházmegyei Levéltár gyűjteményére épülő,
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Tehetségpont létrehozása
NEMZETI ÉLELMISZER- TECHNOLÓGIA PLATFORM TEVÉKENYSÉGE Boródi Attila (ÉFOSZ) Budapest, szeptember 24.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
TÉT Platform Egyesület 1132 Budapest, Borbély u Tel.: Csontos Csaba TÉT Platform Közgyűlés.
NCA - Önkéntes projektek tervezése és megvalósítása
Szép őszi napot kívánok!. MÉRFÖLDKŐ NAP NOVEMBER 4. Helyszín: Villa Pelikán télikertje (9700 Szombathely, Deák F. u. 3.)
COMENIUS PROGRAM.  „Egész életen át tartó tanulás programja“  Iskolák nemzetközi együttműködése Mi is az a Comenius?
Országos Egészségfejlesztési Intézet Életciklus Osztály szeptember előtt és után.
Önkéntesség, mint a vállalati felelősségvállalás eszköze az E.ON-nál
A projektpedagógia elmélete és gyakorlata
Beszámoló a Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács évi munkájáról.
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Az iskolai könyvtár és a gyermek könyvtár együttműködésének lehetőségei.
Kutatási terv Az inklúzió fenntarthatóságának vizsgálata az oktatási intézményekben, fókuszba helyezve a hálózati együttműködést, a kreatív alkotó műhelyek.
A Barcsi Általános Iskola Arany János Tagiskolája bemutatkozik
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 MIT KEZDÜNK AZ EU-VAL? Az unió megjelenési formái az oktatási intézményekben.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
NYME Bolyai János Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium Szombathely
1 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Projektnyitó konferencia szeptember 23. Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
ÖKOISKOLA A HERNÁD ÉS A BÁRSONYOS ÖLELÉSÉBEN Bőcsi Általános és Szakiskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény.
A Mályi-projekt. Bevezető A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is Olyan.
Nemzetközi összefogás az ökológiai gazdálkodás e-learning oktatásáért
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás Egy kísérleti projekt tapasztalatai Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért 2010.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
A tea varázslatos világa. 1. Célrendszer I.  Általános célok:  Élményszerzés nyújtása  Viselkedéskultúra fejlesztése  Szabadidő hasznos eltöltésére.
Iskolák határok nélküli együttműködése.
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
ACES Academy of Central European Schools Nemzetközi iskolai együttműködés Két, vagy több partner iskola között Támogatók:
AZ ÉGHAJLATVÁLTOZÁS VESZÉLYE ÉS A HAZAI KLÍMAPOLITIKA Szabó Imre miniszter Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium február 27.
Az információs társadalom oktatása az iskolákban Pintér Róbert Információs Társadalom és Trendkutató Központ (ITTK)
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Hogyan éltek a gyerekek a XIX. századi Angliában? Internet a nyelvórán Kóbor Annamária.
AZ EREDMÉNYESEBB TANÁRKÉPZÉSÉRT
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
Szakmai munkánk a pályázatban
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Almárium – Trescsik Angéla Ne kerteljünk, tanuljunk lépésről.
Külkapcsolataink, pályázataink: I. Comenius II. Erste – ACES III. Testvériskola.
PROJEKT-TERV Youth 2 Youth Innovációs Verseny Keretében Megvalósítandó Közösségi Készítette: Harmati Katalin, Lázi Alexandra, Perge Gábor /Sorsfordítók.
Gondolatok az MKE Kémiatanári Szakosztályának működéséhez Vezetőségújító taggyűlés március 8. Szalay Luca, ELTE Kémiai Intézet.
Szén-dioxid nyomozók: energia-tudatosság projekt 8-14 éves diákok számára.
Iskolakert.
Csúcstermék=csúcsminőség? április Nem mindig az új a legjobb!
Hajdúszoboszló.      Tanulói létszám: 320 fő  ebből SNI-s: 29 fő.
2013/14.. A megvalósítás éve számokban  11 partnerintézmény  összesen 330 óra  iskolánként 3x10 óra  kísérletek 4 természettudományos tárgyból  40.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet AZ ÖKOISKOLA HÁLÓZAT HELYZETE ÉS TERVEI Varga Attila
Ökoiskola? Károlyi a régióban. Gyermekvédelem EGYÜTT A DROG ELLEN Az egész iskolát átfogó program: - szülők - tanárok - diákok részére előadásokat szerveztünk.
Beszámoló a projekt megvalósításának tapasztalatairól.
EIP Kálmán Tímea Nagyvázsony, április 22.. Európai Innovációs Partnerség (EIP) a VP-ben.
TÁMOP „A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése” Előadó: Petromán Anikó.
Didaktika-II. M. Nádasi Mária. Kooperatív és Kollaboratív módszer.
Erasmus+ tapasztalatok
ERASMUS+ KA1 mobilitás pályázat
LIFE KÖRNYEZETVÉDELMI ALPROGRAM
Szakiskolai fejlesztési program
AZ IKSZ 50 ÓRÁJÁNAK INTÉZMÉNYI SZINTŰ TERVEZÉSE
Regionális konferencia
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
MNGSZ Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetség
Tolna Megyei Önkormányzat Hunyadi Mátyás Középiskolája és Szakiskolája
Programjaink fizikából a es tanévben
Mobilsuli program a Mobkom X Egyesülettel
Előadás másolata:

Szén-dioxid Nyomozók

energia-tudatosság projekt 8-14 éves diákok számára

Célkitűzések a gyerekek tanáraik segítségével  szerezzenek ismereteket az energia témakörben,  nyomozzák ki, hogy az iskolai életük során milyen területeken és milyen mértékben keletkezik szén-dioxid,  gyűjtsenek ötleteket, miként lehet a felesleges szén-dioxid kibocsátást csökkenteni és készítsenek akciótervet!

Lehetőségek  Oktatási segédanyag felhasználása  Öt órás továbbképzés  Szén-dioxid Nyomozó csoport alakítása  Benevezés a hazai és a nemzetközi versenybe

Oktatási segédanyag  Regisztrálás ;  8-11 éves és éves korosztály;  Tanóra, szakkör, erdei iskola, tábor, projekt nap, téma hét, osztályfőnöki óra, napközi stb.;  Témakörök: éghajlat és időjárás, éghajlatváltozás, energia, energiatakarékosság, közlekedés és táplálkozás.

Módszerek  Kísérlet, megfigyelés, szövegelemzés, adatfeldolgozás, vita, ábraelemzés stb.;  Önálló kutatás, interjú készítése;  Kisebb projektek;  Internet használata. Kérdőívek  Foglalkozás előtt és után – gondolkodásmód, ismeretek;  Tanári kérdőív.

TovábbképzésTartalom  a teljes program részletes megismerése;  a honlap kezelése – számítógépterem;  az iskola regisztrálása; Szervezés  Ősszel;  Régiónként;  Ingyenes;  Igazolás – öt óra beszámítása.

Szén-dioxid Nyomozó csoport alakítása  15 – 30 fő (osztály, szakkör, iskolai zöld csoport stb.)  A oldalon a kalkulátor kérdéseire válaszolás  Egy „tipikus” magyar iskolához képest az iskola szén-dioxid lábnyoma milyen irányban tér el irányban tér el  Iskolák összehasonlítása, kommunikáció

Benevezés a hazai és a nemzetközi versenybe  regisztráció  CO 2 kibocsátás meghatározása  pályázat: jövőkép a CO 2 kibocsátásról akció terv kidolgozása és véghez vitele megvalósítási projekt dokumentálása

értékelési szempontok: innovatív ötletek (akcióterv, megvalósítás)innovatív ötletek (akcióterv, megvalósítás) kreativitás (prezentáció)kreativitás (prezentáció) tevékenység hatóköre: csapatcsapat iskolaiskola helyi környezethelyi környezet országos, nemzetközi környezetországos, nemzetközi környezet Verseny

időzítés októberiskolákban CD csoportok alakulása, munka kezdete novemberiskolák CO 2 kibocsátásának számítása, CD akciótervek készítése, benevezés a versenybe november – március akciótervek végrehajtása, CO 2 kibocsátás ismételt számítása április – májusnyertes iskolák (10) kiválasztása, meglátogatása, esettanulmányok készítése júniusünnepélyes záróesemény szeptember -immár nem verseny keretében, de tovább folyik az iskolai munka, működik a honlap