Válságkommunikációs stratégiák
Céljuk ► A szervezet imázsának a védelme, visszaállítása ► Az ügyfelek bizalmának a visszanyerése
W. L. Benoit modellje 1. A tagadás stratégiája 2. A felelősséghárítás, -csökkentés stratégiája ► Provokáció – mi csak reagáltunk ► Önigazolás ► A balesetjelleg hangsúlyozása ► A jó szándék hangsúlyozása
3. A veszély tompításának stratégiája - A szervezettel szembeni bizalmuk, pozitív érzéseik felidézése az ügyfelekben - A veszély mértékének a tompítása - Különbségtevés - A helyzet átértékelése – más szinten való pozícionálása - Támadás - Kompenzáció - A kijavítás stratégiája – ígéret, hogy hasonló eset nem fog megtörténni - A megalázkodás stratégiája
W. T. Coombs modellje 1. A tagadás stratégiája 2. Elhatárolódás stratégiája 3. A szimpátia visszanyerésének stratégiája… 4. A megalázkodás stratégiája 5. A szenvedés stratégiája
Az első nyilatkozat/sajtóközlemény ► A történések rövid bemutatása ► A pontos helyszín és időpont megnevezése ► Az áldozatok számának és/vagy a keletkezett kár mértékének a megnevezése ► A szervezet milyen mértékben tartja magát felelősnek ► Hogyan kívánja kezelni/megoldani a helyzetet, milyen intézkedéseket tett eddig ennek érdekében ► Információk a folyamatban lévő vizsgálatokról, nyomozásról, és az érintett hivatalos szervekről ► A válságkezelő csapat vezetője, és az ő nyilatkozata: az együttérzés, a felelősségvállalás kifejezése