Választott témánk: Történelem évszámok tanulása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szeretem a könyvtáram!.
Advertisements

Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
Gyere velem! Sétáljuk végig együtt az iskolámat!
Készítette: Sábián Róbert
Hogyan tanuljunk? ….és egyáltalán miért?
TIOP 1.1.1/09/ Digitális reál-is? Készítette:Mátisné Szultos Erzsébet.
Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
SZÜLŐI IGÉNY- ÉS ELÉGEDETTSÉG-MÉRÉS
Life through the lenses Enikő Bereczki 2RF. Egy kép többet ér ezer szónál Mitől jó egy sajtófotó? Milyen hatással van a közvéleményre? Milyen a sajtófotós.
Interaktív táblák Bevezetés.
Változások az iskola pedagógiai programjában (2013/14-től): 1.Nem lesz es rendszer (azaz NYEK-be nem jelentkezhetnek a mostani 5-8. osztályos tanulók)
Vizuális képességek fejlődése
Digitális világ A digitális reklám
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
Az állandó határozó és a vonzat
IDÉZEZEK „Nem kívánok ragyogást,
A legjobb osztály.
Nyílt napok látogatottsága
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Matematika és Tánc Felkészítő tanár: Komáromi Annamária
Feltűnt nekem, milyen zavarba ejtő tud lenni ez a kérdés: „Mit jelent: szeretni?”.
Hogyan legyünk jó tanulók?
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetenciafejlesztés – ahogy a diákok látják Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
A történet régen esett meg. Egy férfi megbüntette az ötéves lányát, mert elveszített egy értékes tárgyat. Akkor kevés pénzük volt.
Pozitív gondolatok Ajándékok melyet ingyen adhatsz Automatikus.
Magasabbrendű idegtevékenység
Digitális világ – interaktív táblán
A történet régen esett meg. Egy férfi megbüntette az ötéves lányát, mert elveszített egy értékes tárgyat. Akkor kevés pénzük volt.
Az IKT-metria mérőeszköz
Hangalapú, közösségépítő virtuális valóság a gyakorlatban Faragó Péter WebLords.
PARTY TIME ! Szokás szerint későn este benéztünk a hűtőbe.
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
1. osztályos példa Bubernik Eszter
Námesztovszki Zsolt Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar, Szabadka A TANÍTÓK MEGVÁLTOZOTT SZEREPKÖRE AZ INFORMÁCIÓS TÁRSADALOMBAN.
A DÖNTÉSHOZATAL METODIKÁJA.
Ekvivalenciák nyitott mondatok között Két nyitott mondatot ekvivalensnek mondunk, hha tetszőleges világban ugyanazok az objektumok teszik őket igazzá.
Programozás Imagine Logo.
Érettségi tájékoztató 2013/2014-es tanév. Az érettségi vizsga menete Írásbeli időszak: május –Az érettségi időpontokat külön táblázatban olvashatják.
New View Beszámoló a tanulókkal történt interjúról.
Kapcsolataim a neten. Bemutatkozás a virtuális világban – magunkról a Facebook-on.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
és a Venn-Euler diagrammok
INNET Az interaktív térkép Duray Zsuzsa. Mi is az interaktív térkép? Olyan kép- és hangzóanyagokat, feladatokat tartalmazó felület, amely bemutatja a.
OK! Tanársegéd Online Könyvek
F AKULTÁCIÓ A P ÉCSI L EŐWEY K LÁRA G IMNÁZIUMBAN Tájékoztató a 10.a, 10.b, 10.d és 10.f osztályokban tanulók és szüleik számára.
Szent László Gimnázium
IT Akadémia a gyakorlatban
HARSÁNYI NAP április 3.. A Harsányi díj átadása A napot, az Igazgatónő által levezényelt, Harsányi-díj átadásával kezdtük. Harsányi Nap április.
TIOK IKT – összefoglaló Nagy Regina Sulinet Programiroda tartalomfejlesztési szakértő.
Kétszintű érettségi. tartalom érettségi érettségi és nyelvvizsga emelt szint szerepe emelt szintű oktatásra jelentkezés pontszámítás jogszabályi háttér.
Módszerek 5/5.
Adatmegjelenítés (és fontossága, vizuális adatelemzés, az adatok első feltérképezése, adatok adekvát reprezentációja)
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
-minősített közoktatási típusú sportiskola szeptemberétől induló első osztályai:
A mérés, értékelés szerepe, módja, lehetőségei a tehetség felismerés és a tehetséggondozás területén Ráduly Zsolt.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
Az idegen nyelv oktatása a Darusban 1990-ig kötelező az orosz nyelv társadalmi igény:német angol mindennapos német a két tannyelvű oktatás – 2000-ben.
Hefele Menyhért Építő- és Faipari Szakképző Iskola Szombathely.
Szájbergyerek vagyok! Részlet egy digitális függő lány naplójából.
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
DARUS a gyermekekért.
Szeretnéd, hogy gyermeked szívesen és gátlások nélkül beszéljen majd angolul? Szeretnéd, ha minél korábban, Te magad vezethetnéd be játékosan az angol.
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Szent László Középiskola Szekszárd
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Flip-It! A módszer alkalmazása
Előadás másolata:

Választott témánk: Történelem évszámok tanulása A történelem évszámok tanulása sokaknak gondot okoz. Vannak, akik egyszerűen leülnek és bemagolják az anyagot. De nekünk ez nem megy. Összegyűjtöttünk pár ötletet amivel segíthetjük a megtanulásukat:

Felmérést készítettünk iskolánk felsős tanulói körében Okozott-e valaha gondot az évszámok tanulása? Hogyan tanulják az évszámokat? Akinek volt valamilyen saját módszere, kértük, írja le röviden. Az ötödik évfolyamon még nagyon kevés évszámot kellett tudniuk, így nem okozott problémát náluk, módszerük sincs rá. Így őket kihagytuk a kiértékelésből.

Információ forrásaink: www. tortenelemtanulas. Blog.hu Somogyi Ferencné fejlesztő pedagógus Gerbnerné Váradi Anna történelemtanár Borsyné Káli Andrea történelemtanár Ladányiné Czihi Anikó történelemtanár Szentesné Hlatki Hajnalka fejlesztő pedagógus Iskolánk diákjai Siklósi Adrienn angolt és tanulásmódszertant tanító pedagógus http://www.mohaonline.hu/elet_es_stilus/endrey_marcell_rubik_ kocka_vilagbajnok Egyszer volt…az ember https://www.youtube.com/watch?v=6ybp0f9kNjg Nyitott egyetem https://www.youtube.com/watch?v=D1-qPj4_gGw https://www.youtube.com/watch?v=CGx9aOGxaHk https://www.youtube.com/watch?v=JeG0T67eGYs történelmi játék:Assassin's Creed Unity https://www.youtube.com/watch?v=si_HvHDquFg

A felsőbb évfolyamokon szinte minden tanuló azt válaszolta, hogy okozott már problémát számára az évszámok tanulása. Így el kezdtünk tanulási módszerek után kutatni. A következőket találtuk:

Ötleteink: Mindenkinek van számítógépe,telefonja. Ezek alkalmasak a papír fecnik helyének. Mivel többször kezünkbe vesszük ezért így is „belemegy” a fejünkbe. Aztán mindig más helyre tesszük. Dicsérettel minden jobb. Egy évszám után egy cukorka így jó impulzust kap az agyunk és könnyebbe megjegyzi. Táncoljunk! 0-9-ig kitalálni a számokra egy-egy tánclépést! Pl. 1608 akkor az 1-es tánclépés és a többi. A legjobb viccet csinálni belőle! A leckét énekeld el egy spontán dallammal,kedvenc daloddal vagy mondd fel vicces hangon. Ezt nagyon jó csinálni barátokkal. Ha szereted a idegen nyelveket akár lefordíthatod idegen nyelvre. Memória játék. Felforgatni ami jó félre tenni. Matematika! A számok között összefüggést keresni. Pl.:1222 :1+2=3 2+2=4 az első két szám eggyel kisebb a utolsó kettőnél.

Mozogjunk. A ház különböző pontjaira egy eseményt kirakni Mozogjunk! A ház különböző pontjaira egy eseményt kirakni. Nálad az évszám van és meg kell keresned a megfelelőt. Sport? Foci! Lionel Messi mezszáma a 10-es. Cassias-é az 1- es. 1001-ben vezette be I. István Magyarországra a kereszténységet. Asszociációs módszerek: 1789 : Mint egy történet….. 1: gyertya 7:zászló 8: hóember 9: cica= A gyertya meggyújtotta a zászlót amitől elolvadt a hóember és a hideg víz rázúdult a cicára.

Ha szerencséd van, és érdekel a tananyagrész ,akkor lehet hogy könnyű a magolás. Ha nem, akkor ezeket az ötleteket ki lehet próbálni, de a lényeg az, hogy úgy tanuljuk meg, hogy élvezzük. Olyan dologgal amit szeretünk csinálni.

Mi Harmat Árpád történész/történelem tanár módszerét gondoltuk tovább : Kiemelendő a történelem „felülről szemlélésének” technikája, mely valóban megkönnyítheti a tanulást. Ennek lényege, hogy a diák egy konkrét esemény megtanulásához úgy fogjon hozzá, hogy először felülről tekintsen a történelmi körülményekre, vagyis előbb ismerje és értse meg az időbeli és térbeni környezetet.

A mi módszerünk: egy 3D-s történelmi időutazás: Ma már rendelkezésünkre áll a 3D technika. Vannak 3D-s videó- játékok, filmek, animációk. Egy ilyen játék így épülne fel: egy virtuális időszalag, amin ki lehet választani a kort, évszámot, eseményt és szereplőt. Hirtelen ott találnánk magunkat a helyszínen, végig járnánk az események helyszínét, találkoznánk a szereplőkkel, átéreznénk a kor hangulatát. Egy történelmi időutazás lenne. Találtunk a francia forradalomról egy elképzelésünkhöz hasonlót, de az egy akciójáték. A játék neve: Assassin's Creed Unity. Az általunk elképzelt játékban hasonlóan nézne ki a környezet, de mindig tananyaghoz kapcsolódó feladatokon keresztül juthatnánk el az esemény folytatásához. Amíg nem készülnek ilyenek helyettesítjük élő 3D-s drámajátékkal.