TVK MALI TRIATLON KLUB TISZAÚJVÁROS ELNÖKSÉG TITKÁRSÁG ADMINISZTRÁCIÓ GAZDÁLKODÁS Vezető edző ÚSZÁS EDZÉS OKTATÁS Fodor Ágnes SZÁRAZFÖLD Kerékpár, futás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Sport XXI. Felméréseinek Eddigi Eredményei augusztus 11. Fadd-Dombori.
Advertisements

A futás technikája, oktatása, edzése a triatlon sportágban
Egymásért fordítsuk meg a napot!. Célok •a fogyatékos emberek elfogadottságának növelése érdekében: ▫integrált események szervezése, ▫a fogyatékos emberek.
Középszíntü testnevelés érettségi vizsga témakörei
Új pályán! MKOSZ-STRATÉGIA.
A közösség számodra annyit jelent amennyit Te hozzáteszel ! A baranyai tájékozódási futás felépítése és működésének struktúrája, a PVSK-n keresztül.
25 ÉV A TEHETSÉGEK SZOLGÁLATÁBAN MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG KONFERENCIÁJA PÉCS SZEPTEMBER KORMOS DÉNES A NEMZETI TEHETSÉGÜGYI KOORDINÁCIÓS.
Ügyességfejlesztés az alsótagozatban
A koordinációfejlesztés lehetősége
Előzmények  Tervezés  Szakemberek alkalmazása (testnevelő tanár, edző, rekreációs szakember, OKJ-s végzettségű segítő..stb)  Hivatalos meghirdetés.
MRGSZ Stratégiai terv Verzió: 2. RC2. JÖVŐKÉP Aktuális MRGSZ cél: Láthatóvá tenni a a rögbit Magyarországon és a Magyar rögbit Európában!
Az úszó technika,állóképesség és hajlékonyság kialakítása és szerepük a sportágban Virth Balázs 2013.
Elnökségi beszámoló 2009 Lányi András. Tartalom - Triatlon, mint lehetőség - Elnökségi tevékenység - Eredmények - Tervek 2010.
A Lőrinc 2000 SE bemutatása Alapítás éve: Egyesület színe: piros – fekete Székhelye: 1182 Budapest, Óhuta u. 58. Szakosztályok: Triatlon – kerékpár.
Utánpótlás erőnléti edző feladatai:
Szemléletformálás a kerékpáros közlekedés támogatásában
Az Egri Vízilabda Klub útmutató támogató szervezetek részére.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Nappali ellátás célkitűzése: Mozgássérült emberek számára, komplex rehabilitációra irányuló szolgáltatások nyújtása, mely a társadalmi és munkaerő-piaci.
A Belga LSZ fejlesztési terve
Képességfejlesztés gyermek korosztályban
Vállalkozásgazdaságtan 1. előadás
AZ EDZÉS ELMÉLETE ÉS MÓDSZERTANA
Képesség, készség, adottság, tehetség
Testnevelés tantárgypedagógia, 4. ea.
Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés
A könyvtár szerepe a tehetséggondozásban
1 Óvodapedagógiai konferencia Sopron, május.
Korai hidroterápia a családban
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
A BELGA LABDARÚGÓ SZÖVETSÉG UTÁNPÓTLÁS NEVELÉSI FILOZÓFIÁJA
UEFA STUDY GROUP OCT 2008 UTÁNPÓTLÁS AKADÉMIAI IGAZGATÓ (DYA) ELMÉLET Marc Van Geersom , 10: :10.
Horváth Mihály Gimnázium
ÖRÖKLÉS, KÖRNYEZET, NEVELÉS
Dr. Molnár Sándor A távfutás éves felkészülési rendszere gyermek, serdülő és ifjúsági korcsoportoknál.
1 1 NUSI-UPI, Sport XXI. Program Triatlon sportág 3 éve a programban ( ) Sportági keretösszeg: 25m Ft/év.
A pszichológia tárgya mentális folyamatok viselkedés.
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
Lovasterápia és Hippológia Tanszék
Szakfelügyeleti kihívások az alapellátás területén
SZIMULÁCIÓ A BIZTONSÁGÉRT
Amatőr labdarúgó csapat felkészítése
Lurkótól a Haladásig Simon Attila Budapest.
A gyorsaság fejlesztése futásnál
Terhelés.
Edzéselméleti témák Kiválasztás
A talentum A tehetségfejlesztés programja SZOMBATHELY(kick-off)
A sporttudomány helye a tudományok rendszerében
EDZÉSTERVEZÉS.
Modern edzésmódszerek
Triatlon. Történet o Első triatlon verseny California, USA. o ITU (Nemzetközi Triatlon Szövetség) o Olimpiai debütálás Sydney, AUS.
Edzéselmélet és edzésmódszertan Készítette: Török Ferenc rész
Variálható Sport Létra 3D a kosárlabdázók fejlesztésében
MESZ Utánpótlás Bizottságának évi beszámolója Készítette: Nagy Gábor Bizottság vezetője.
AvEnGarde VSE és Vállalkozók SE közös sportbemutató Ászár Jászai Mari Általános Iskola.
“Szüntesse meg a nemi sztereotípiákat – Adjon esélyt a tehetségnek!”
„Út a munkához” program „Jó gyakorlatok” 2009
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Idősek az idősekért Győrben
A mennyiségből a minőségbe – az MKOSZ stratégiai terve
UEFA Grassroots Fesztiválok szervezése
Testnevelés, mozgás, sport szakmai munkaközösség
PSV AKADÉMIA 2007/2008.
Egészség és sport.
KINCSKERESŐ TEHETSÉGKUTATÓ PROGRAM
Éves edzésterv
Alkalmazkodás Edzettség - teljesítmény
Az állóképesség fejlesztésének módszertana
Esély a szülőknek, lehetőség
„Út a munkához” program „Jó gyakorlatok” 2009
Előadás másolata:

TVK MALI TRIATLON KLUB TISZAÚJVÁROS ELNÖKSÉG TITKÁRSÁG ADMINISZTRÁCIÓ GAZDÁLKODÁS Vezető edző ÚSZÁS EDZÉS OKTATÁS Fodor Ágnes SZÁRAZFÖLD Kerékpár, futás Lehmann Tibor UTÁNPÓTLÁS Toborzás és nevelés Filep Csaba

Utánpótlás nevelés kérdései Mikor kezdjük? (évek és évszakok) Hogyan kezdjük? (trükkök és módszerek) Mivel kezdjük? (úszás, bicaj, kerékpár) Kikkel kezdjük? (szülők a pályán)

Mikor kezdjük? Kis város, kis lehetőség nagy felelősség Versenyidőszakban - Speciális programok (céltudatos nebuló) Alapozási szakaszban - Monoton programok (melankólikus típus) Fel- levezető időben - Játékos programok (Megtévesztés esélye)

Hogyan kezdjük? Csapatszellem kialakítása - Társasági kötődés Teljesítményorientáltsági fék - Mozgás örömének plántálása „Komplexus”térkép készítése - Morális fékek háttérbe szorítása Szülői kommunikációs csatornák - Legfőbb segítő és gátló

Mivel kezdjük? Úszás? - Úszótanfolyam!! - Futótanfolyam?? Szárazföldi edzések? - Korosztályi terhelhetőségek - Motiváció fenntartása - FEJLŐDÉS ÉRZÉSE!!!!! -

Kikkel kezdjük? Edzésen néző a szülő 6-7 éves lányoknál jellemző Edzésen partner a szülő Tömegsportban résztvevő Versenyen partner a szülő Több korosztálynál tehermentesít Versenyen néző a szülő……. Mindig elégedetlen a szülő

Célok az utánpótlásban Célok az utánpótlásban Rendelkezésre álló idő függvényében Hosszútávú cél: Fizikai, pszihikai stb. képességek alapozása az élsportra való felkészítés Középtávú cél: Tömegbázis kiépítése, sportmozgás napi igénnyé tétele. Rövid távú cél: Csapatszellem kialakítása, rendszerességre, sportkultúrára nevelés

A legf ő bb cél

EDZÉS- EDZÉS- EDZÉS- EDZÉS- EDZÉS Teljesítményfokozás tudományosan irányított folyamata,pszichikai és fizikai terhelések tervszerű adagolásával

FELADATOK SORRENDJE 1 Technikai képzés (pihent állapot) 2 Gyorsaság képzés (idegrendszer) 3 Speciális erő képzés (alkati kérdések) 4 Általános erő fejlesztés (mindenki) 5 Speciális állóképesség (fentiek után) 6 Általános állóképesség (mindenki) 7 Regenerálódás (aktív pihenés magában)

TUDOMÁNYOS MÓDSZEREK ALKALMAZÁSA Technikai képzések Alap-állóképesség Általános erő MELL Ő ZVE: - Speciális erő - Gyorsaság - Speciális állóképesség

TARTSUK SZEM EL Ő TT! Edzésterhelés összetevőit -Intenzitás (szubmaximális) -Ingersűrűség/gyakoriság/pihenés -Hangulati tényezők és időjárás

Többet ésszel mint… Újoncok: - depózási technika elsajátítása - öltözés - közlekedés - fel és leszállás Úszás –Úszás

Ne maradj le!!!! Gyermek -Úszás az élen - kerékpár stabilan - jöhet a futás

Helyet az élmezőnyben!! Serdülő korcsoport - Már úszni is tudok!! –szólt az atléta. - Már futni is tudok!! –szólt az úszó. - Ha harc, hát legyen harc!!!!!! Az akarom hatalom