FOGLALKOZTATÁSI FÓRUM Pécsi Kistérségi Foglalkoztatási Paktum

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Európa 2020 stratégia – kihívások az EU előtt Bauer Edit március 4. Dunaszerdahely.
Advertisements

Nyugat-Pannónia – határon átnyúló együttműködések, és a as fejlesztési időszak előkészítése Készítette: Győrffy László Gábor.
A Pécsi kistérség munkaerőpiaca Helyzetértékelés – a foglalkoztatási stratégia megalapozása László Gyula Pécs, február 1.
Győr, október 5. Együttműködés a Magyar-Osztrák-Szlovák munkaerőpiacon Magyar Tudományos Akadémia Konferencia.
Ötvös Mónika Felelő(s) Közösségek Nemzetközi Konferencia
4) „Ötmuskétás” – Dél-pesti Térség Foglalkoztatási Paktum Cél: Olyan foglalkoztatáspolitikai koncepció kidolgozása, amelyben a dél-pesti térség kerületei.
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
A szakképzetlen, szociálisan hátrányos helyzetű, munkanélküli emberek (fiatalok) munkaerő-piaci és társadalmi (re)integrációjának elősegítése integrált.
„A SZLOVÁK- MAGYAR HATÁRON ÁTNYÚLÓ FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM MOTORJÁNAK BEINDÍTÁSA” című projekt eredményei című projekt eredményei Előadó: dr. Iváncsics.
Az ÉRÁK felnőttképzési tevékenysége, a fejlesztés főbb irányai.
A FOGLALKOZTATÁSBŐVÍTÉS ATIPIKUS FORMÁI ATYPICAL FORMS OF EMPLOYMENT EXPANSION Experience of the Visegrad Countries International Conference Pécs, March.
Munkanélküliség végzettség alapján
Az egészségügy ma és a távlatok
Borbély-Pecze Tibor Bors Szakmai tanácsadó ÁFSZ-FSZH A jelenlegi magyar munkaerő- piaci helyzet Borbély-Pecze Tibor Bors, Ph.D. Szakmai tanácsadó ÁFSZ-FSZH.
Munkaerő-közvetítés recesszió idején Munkaerő-piaci ismeretek EURES hazai tréning 2009 Borbély-Pecze Tibor Bors, FSZH.
Bemutató a NKH Befektetésösztönzési Főosztály munkatársai számára
Foglalkoztatási helyzetkép
TRANZITOLÓGIA V. ELŐADÁS
„Út a munkához „ program Simon Gábor államtitkár.
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Sajtótájékoztató augusztus 7.
NETre Kész – IT-mentor roadshow, Pécs A célcsoport munkaerő-piaci helyzetét és életminőségét javító információk az Interneten és azok használata Czanik.
Lakónépesség*: Lakónépesség*: ezer fő Foglalkoztatottak: Foglalkoztatottak: ezer fő Munkanélküliek száma: Munkanélküliek száma: ezer fő Gazdaságilag.
1 Foglalkoztatási kihívások, avagy mitől beteg a magyar gazdaság és a társadalom LIGA REGIONÁLIS TANFOLYAM 2010.NOVEMBER EGER Dr. Szabó Imre VDSzSz/LIGA.
1 Foglalkoztatási kihívások (1), avagy mitől beteg a magyar gazdaság és a társadalom LIGA REGIONÁLIS TANFOLYAM 2010.OKTÓBER 5-6 HAJÓS Dr. Szabó Imre VDSzSz/LIGA.
Dél-dunántúli Munkaügyi Központ MUNKAERŐ-KERESLETIÉS KÍNÁLATI ELŐREJELZÉSEK HEFOP 1.2. Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat fejlesztése kutatási alkomponens.
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
Foglalkoztatási Programok Osztálya – osztályvezető
Akkor és most – Az EU-hoz kapcsolódó üzleti várakozások hazánkban Petz Raymund GKI Gazdaságkutató Zrt.
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Sajtótájékoztató december 4.
A magyar foglalkoztatás-politika helyzete
A magyar gazdaság várható helyzete
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Tájékoztató a foglalkoztatáspolitika aktuális kérdéseiről, a térség munkaerő-piaci helyzetének alakulásáról.
Pécsi Kistérségi Foglalkoztatási Paktum Workshop Június 10. Foglalkoztatási helyzetkép a Dél-dunántúli régióban Sasvári Gábor igazgató-helyettes.
Demográfiai válság: Hová tartasz Nógrád megye?
A Kárpátia Magyar-Román Kereskedelmi és Iparkamara
Gazdasági és foglalkoztatási folyamatok Magyarországon
Varga Mihály október 4. Versenyfutás az idővel?
Pest megyei és térségi munkaerő-piaci helyzetkép
Gazdasági és foglalkoztatási folyamatok Magyarországon.
Munkaerő-piaci helyzetkép Borsod-Abaúj-Zemplén megyében
Közép-Dunántúl, Veszprém megye és Várpalota munkaerő-piaci helyzete
TÁMOP 5.5.1/A-10/ “Jó pályán! Jó gyakorlatok továbbfejlesztése és alkalmazása a munkaerő-piaci integrációért és esélyegyenlőségért” Foglalkoztatási.
TÁMOP 5.5.1/A-10/ “Jó pályán! Jó gyakorlatok továbbfejlesztése és alkalmazása a munkaerő-piaci integrációért és esélyegyenlőségért” Foglalkoztatási.
- a foglalkoztatási jellemzők és jövedelemviszonyok tükrében -
A évi népszámlálás és a külföldiek integrációja Gödri Irén Transznacionalizmus és integráció c. konferencia Budapest, május 17.
A NYUGAT-DUNÁNTÚLI RÉGIÓ MUNKAERŐPIACI HELYZETE, KÜLÖNÖS TEKINTETTEL A DIPLOMÁSOK ELHELYEZKEDÉSÉRE SOPRON, december 11.
Pedagógusképzést segítő hálózatok fejlesztése a Dél-Dunántúlon Pécsi Tudományegyetem TAMOP 4.1.2B.2-13/ projektje Pécs, november 25. Janovics.
Válság Kényszer és lehetőség. A magyar gazdaság örökölt hátrányai.
1 „ Beszéljünk végre világosan az energetikáról” Dr. Hegedűs Miklós Ügyvezető GKI Energiakutató és Tanácsadó Kft. Energetika Október 2.
Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium Az EU és a foglalkoztatási célú fejlesztések helyzete, kilátásai Csizmár Gábor politikai államtitkár.
A MAGYAR REGIONÁLIS TUDOMÁNYI TÁRSASÁG IX. VÁNDORGYŰLÉSE A vizek szerepe a területi fejlődésben A Duna és a Tisza térségeinek fejlődési problémái és fejlesztési.
A Dél-Alföld általános gazdasági helyzete és a mögötte meghúzódó EMBER
Foglalkoztatottság és munkanélküliség
Foglalkoztatottság, szegénység. Direkt kapcsolat a jövedelmi helyzet és a munkaerő-piaci státusz között Indirekt összefüggések – gyermeknevelés támogatása,
Az esélyegyenlőség elvének érvényesülése az oktatáspolitikában EMBERI ERŐFORRÁSOK MINISZTÉRIUMA KÖZNEVELÉSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG Pölöskei Gáborné helyettes.
A Nagykátai Járás munkaerő-piaci helyzete Pest Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja TÁMOP /1/KMR
A felnőttképzés Hajdú- Bihar megyében Dr. Erdei Gábor Dr. Teperics Károly
Észak-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ Munkaerőpiaci helyzetkép a salgótarjáni kistérségben Zaráné Kecskés Erzsébet Igazgató KKC-2008-V
Szécsény Kistérség Gyerekprogram Kaposvár Kistérségi program HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉS KIÉPÍTÉSE SZÜKSÉGLETEK FELMÉRÉSE, MEGVITATÁSA HELYI PRIORITÁSOK.
Munkaerő- piaci helyzetkép a Nyugat- dunántúli régióban Kleizerné Tamás Györgyi szakreferens Nyugat- dunántúli Regionális Munkaügyi Központ.
Csongrád megye munkaerőpiaci helyzetéről. Megnevezés Csongrád megyeMagyarország 2010.II. név2016.II. névváltozás2010.II. név2016.II. névváltozás ezer.
Készítette: Pál Margaréta
Aktuális Munkaerő-piaci helyzet a jászságban
AZ ÉSZAK-ALFÖLDI RÉGIÓ és HAJDÚ-BIHAR MEGYE MUNKAERŐPIACI HELYZETE
Korai iskolaelhagyás és társadalmi következményei
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
A megyei paktum keretében megvalósuló munkaerő-piaci program
Munkaerő- piaci helyzetkép a Nyugat- dunántúli régióban
„Út a munkához”program
DÉL-DUNÁNTÚLI REGIONÁLIS PAKTUM KONFERENCIA
Előadás másolata:

FOGLALKOZTATÁSI FÓRUM Pécsi Kistérségi Foglalkoztatási Paktum Foglalkoztatás elősegítéséhez kapcsolódó támogatások, szolgáltatások, munkaerő-piaci programok Sasvári Gábor igazgató-helyettes Pécs, 2014. november 25.

A GDP alakulása

Az ipari termelés volumenindexe és egy lakosra jutó értéke területi egységek szerint 2013-ban

Foglalkoztatottsági ráta, 2013, 20-64 éves korosztály (EUROSTAT)

Foglalkoztatottsági ráta

Foglalkoztatottság iskolai végzettség szerint

FOGLALKOZTATOTTSÁG

FOGLALKOZTATOTTSÁG

Autópályák

Autópályák

MUNKANÉLKÜLISÉG

MUNKANÉLKÜLISÉG

MUNKANÉLKÜLISÉG

MUNKANÉLKÜLISÉG

BEJELENTETT ÜRES ÁLLÁSHELYEK

Fiatalok – munkaerő-piaci adatok Magyarország EU27 Indikátor Egység 2000 2009 2010 2011 2012 2020 nemzeti cél 2020 EU-s cél Foglalkoztatási ráta % 20-64 éves népesség 61,2 60,5 60,4 60,7 62,1 75,0 68,6 68,5 Az oktatást és képzést korán elhagyók % a 18–24 évesek közül azok, akik legfeljebb alapfokú végzettséggel rendelkeznek és a felmérést megelőző 4 hétben nem vettek részt sem iskolarendszerű oktatásban, sem felnőttképzésben. 13,9 11,2 10,5 11,5 10,0 14,1 13,5 12,8 <10% Felsőfokú végzettséggel rendelkezők aránya % 30-34 évesek közül azok, akik sikeresen befejezték felsőfokú tanulmányaikat 14,8 23,9 25,7 28,1 29,9 30,3 33,6 34,6 35,8 40,0

Fiatalok – munkaerő-piaci adatok Magyarország EU27 Indikátor Egység 2000 2009 2010 2011 2012 Fiatalok foglalkoztatási rátája % 20-29éves népesség 59,5 51,5 50,7 50,8 50,9 61,6 61,2 60,2 Alacsony iskolai végzettségűek foglalkoztatási rátája % a legfeljebb alacsony iskolai végzettség rendelkező népesség 36,4 36,3 36,8 36,5 37,5 53,4 53,0 52,2 Fiatalok munkanélküliségi rátája % a 15-24 éves gazdaságilag aktívak 12,3 26,5 26,6 26,1 28,1 20,9 21,3 22,8 NEET ráta „NEET” = Nem foglalkoztatott, oktatásban vagy képzésben nem részesülő fiatalok % a 15-24 éves népesség 15,4 13,4 12,4 13,3 14,7 12,8 12,9 13,2

2014-2020 NEET ráta az Európai Unióban a 15-24 éves korosztályt tekintve

2014-2020 A NEET réteg összetétele az Európai Unióban iskolai végzettség szerint

Tevékenységünk Hatósági feladatok, munkanélküliek ellátása Közfoglalkoztatás Munkaerő-piaci szolgáltatások nyújtása Aktív eszközök (képzések, támogatások, munkaerő-paci programok) Európai Unió által finanszírozott programok működtetése Pályáztatások, ügynökségi típusú tevékenység (szolgáltatások támogatása, komplex programok megvalósítására) A fentieket támogató horizontális tevékenységek: A partnerség folyamatos szélesítése, fejlesztése (pl. foglalkoztatási paktumok, együttműködési megállapodások rendszere stb.) Ügyfélközpontúság! Folyamatos minőségfejlesztés (partnerközpontú, folyamat központú, ISO 9001) Az NFSZ folyamatos fejlesztése (TAMOP 1.3.1) a szolgáltatások folyamatos fejlesztése innovatív munkaerő-piaci programok munkatársaink folyamatos belső képzése, (a felsőfokú végzettségűek aránya: 80% fölött van)

A Munkaügyi Központ forrásai – 2013-2014. 2013-ban összesen: 19 708 119 326 2014-ben összesen: 20 554 741 851

2014-2020

KÖZFOGLALKOZTATÁS SZOCIÁLIS GAZDASÁG Foglalkoztatók: állami vállalatok, önkormányzatok, illetve az azokkal szolgáltatási szerződést kötött nonprofit szervezetek Foglalkoztatók: nonprofit szervezetek Nem intézményesült munkavégzés Intézményesült munkavégzés A tevékenységeket jogszabályok rögzítik (közfeladatok ellátása) Tevékenységük a helyi munkaerő-piaci szereplők megállapodása alapján, a helyi igényekre épülve szerveződik (közérdekűség) Rövid távú foglalkoztatás (maximum 1 év) Tranzitfoglalkoztatás esetén 3 év, de általában hosszú távú munkahelyteremtés Elsősorban foglalkoztatás, esetenként képzéssel párosítva Komplex: beillesztést segítő szolgáltatások, képzés és foglalkoztatás együttesen Finanszírozási forrása alapvetően a munkaerő-piaci költségvetés Finanszírozási forrása az államháztartás sokféle intézményi támogatása, helyi önkormányzati támogatások, a szolgáltatásokból, ill. termelésből származó saját bevételek, stb. A munkabér eltér az általános szabályoktól (alacsonyabb a közfoglalkoztatási minimálbér) A bérezés az általános szabályok szerint történik. (a minimálbér vagy annál magasabb bér) A foglalkoztatást követően minimális az esély az elsődleges munkaerőpiacon történő elhelyezkedésre Hatékony az első munkaerőpiacon történő elhelyezkedés szempontjából (tranzit funkció)

2014-2020 GINOP-5.2.2-14 - Fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása A program célja a Magyarország területén új egyéni vagy mikro-vállalkozás indítását tervező, vállalkozói szemlélettel rendelkező, 18-25 év közötti (felsőfokú végzettségű pályakezdők esetén 25-30 éves) fiatalok felkészítése saját vállalkozásuk indítására, üzleti tervük kialakításához nyújtott ismeret- és készségfejlesztéssel, valamint pénzügyi támogatással a jóváhagyott üzleti terv alapján indított vállalkozásuk induló költségeihez. A felhívás mindenekelőtt azokat a fiatalokat célozza, akik vállalkozás indításához ötlettel, reális elképzeléssel, vállalkozói attitűddel rendelkeznek. Feltétel, hogy az egyén az Ifjúsági Garancia Program regisztrált alanya legyen, tehát olyan fiatal, aki a programba történő bevonáskor a munkaügyi szervezetnél álláskereső, vagy olyan fiatal, aki sem oktatásban sem képzésben nem vesz részt és nem is dolgozik.

2014-2020 GINOP-5.2.1-14 - Ifjúsági Garancia Az Ifjúsági Garancia lényege, hogy azon 15-25 év közötti fiatalok számára, akik se nem tanulnak, se nem dolgoznak, a foglalkoztatási szolgálatnak 6 hónapon (illetve később már 4 hónapon) belül valamilyen konkrét lehetőséget kell felajánlani az elhelyezkedésre, a munkatapasztalat-szerzésre, vagy a tanulásra. A cél az, hogy a nem foglalkoztatott fiatalok minél rövidebb időt töltsenek munkanélküliségben, illetve hogy személyre szabott segítséget kapjanak a munkaerő-piaci helyzetük javításához. A szakképzetlen fiatalok esetében ez elsősorban azzal érhető el, ha visszatérhetnek a tanuláshoz, egy új lehetőséget kapnak a gazdaság igényeihez igazodó szakképesítés megszerzésére. A szakképzett fiatalok esetében a munkatapasztalat megszerzésére, illetve a versenyszférában történő elhelyezkedés segítésére kell helyezni a hangsúlyt.

2014-2020 GINOP-5.3.1-14 - A rugalmas foglalkoztatás elterjesztése a konvergencia régiókban A program kétkörös felhívás keretében valósul meg. Az első kör (A komponens) keretében a felhívás célja a rugalmas/családbarát átvilágítást lefolytató szolgáltatók kiválasztása, melyek a végrehajtás során a vállalkozások átvilágítását ingyenesen elvégzik, és számukra a rugalmas foglalkoztatás növelése érdekében átszervezési tervet készítenek és nyomon követik e tervek megvalósítását. A második kör (B komponens) keretében az átvilágított vállalkozások támogatást igényelhetnek az átszervezési terv alapján a rugalmas foglalkoztatást elősegítő szervezeti, személyügyi és egyéb intézkedések megvalósítására.

Vállalkozások támogatása www.oninditoprogram.hu

Sasvári Gábor KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Igazgató-helyettes Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat - Baranya Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja gabor@lab.hu