Hosszabb és nehezebb tehervonatok Európában

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
VASÚTI KEREKASZTAL A MAGYAR KÖZLEKEDÉSI KLUB RENDEZÉSÉBEN JÚNIUS 2.
Advertisements

A vasúti szabályozás változásai: az „új” vasúti törvény előkészítése
A területegységek átalakítása
ÚTÁTJÁRÓS BALESET Rákoshegy és Maglód, AS október 18
RCH, mint karbantartásért felelős szervezet (ECM) kapcsolatrendszere
„A vasúti áruszállítás szerepe a logisztikai rendszerben ”
AZ SZÁMÚ VONAT JELZŐMEGHALADÁSA BALATONMÁRIAFÜRDŐ ÁLLOMÁSON
A Magyar Turizmus Kártya bemutatása
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály
ERA A vasútvállalatokra vonatkozó kötelező üzemeltetési szabályok a hazai vasúti hálózatra vonatkozóan.
TOYOTA HIBRIDEK – a fenntartható mobilitás alternatívái
BAV Federal Office for Transport National Accident Investigation Board Verkehrssicherheitsarbeit für Österreich sz. vonat siklása Hintergasse és.
Tisztelt Hölgyeim és Uraim! Budapest, Előadó: Dr. Mihalik József
Záhony térsége gazdaságfejlesztési „zászlós program” Kálnoki Kis Sándor miniszterelnöki megbízott.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
1 PV helyzetkép Az NCsT felülvizsgálata a napelemes trendek tükrében Horváth Attila Imre helyettes államtitkár Zöldgazdaság Fejlesztéséért, Klímapolitikáért.
Az alapismeretek összefüggései
A győztesek felelőssége – Tájkép csata után
BALESETVIZSGÁLÓ TANFOLYAM
MÁV-TRAKCIÓ Zrt. bemutatása Budapest, május 3. Márton Ferenc működtetési vezérigazgató-helyettes 1.
A napenergia-piac jellemzői Magyarországon
BALATONAKARATTYA – BALATONKENESE ÁLLOMÁSOK KÖZÖTT – AZ AS380 JELŰ FÉNYSOROMPÓNÁL – AZ 1972 SZÁMÚ VONAT ÜTKÖZÉSE SZEMÉLYGÉPKOCSIVAL KBSZ SZAKMAI NAPOK -
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
Készítette: Dudás Gábor Kovács András Molnár Dániel
Nyíregyháza, szeptember 09.
Vasúti áruszállítás a környezettudatos magatartás szolgálatában
Zsibrita Mátyás – DÍJSZÁMÍTÁS Zsibrita Mátyás – március 20.
Kormányszóvivői tájékoztató Cselekedni most és mindenkiért Hogy mindenki jobban éljen! Adókedvezmény az átlagos és az átlag alatti keresetből élőknek.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje A fazekas műhely példája és más egyszerű példák a vállalat modellezésére, rendszermátrix számításokra.
Termékszerkezet-elemzés
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Városi tömegközlekedés
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
Közút-vasút keresztezések biztosítási módjainak összehasonlítása
Regionális gazdaságfejlesztés gyakorlati óra Esettanulmány II.
2007. ÉV I. FÉLÉV TAPASZTALATAI Vasúti közlekedés KBSZ SZAKMAI NAPOK Budapest, október 25. Gincsai János főosztályvezető.
MÁV Zrt. Pályavasúti Üzletág
bekövetkezett baleset ismertetése
ANDRÁSHIDAI ELÁGAZÁS – FEBRUÁR 11.
) 27/07/2014 A befektetői tőke szerepe a távhőszolgáltatás fejlesztésében Fernezelyi Ferenc Kereskedelmi igazgató Dalkia Energia Zrt. MaTáSzSz konferencia.
Határon átnyúló együttműködések – a KKV-k hálózatépítésének egy lehetősége Előadó: Firtl Mátyás általános alelnök Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat.
Anyagok 3. feladat 168. oldal.
A magyar vasút korszerűsítése, a tranzit forgalom fejlesztése,
Problémák az interoperábilis közlekedésre alkalmas vontatójárműveknél Dr. Márkus Imre vezérigazgató 1.
Impact of Metro construction on the long term sustainability of a Metropolitan city: The case of Thessaloniki Szigetvári Andrea2014. április 7.
Makrogazdasági folyamatok és versenyképesség Csillag István Budapest, március 4.
VASÚTBIZTONSÁG NAPJAINKBAN - a KBSZ szemszögéből
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
1. Az RFH Zrt. bemutatása 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó társaság Cél a vállalkozások erősítésén keresztül.
Nyílt Pályán Nemzeti Vasúti Kerekasztal eszmecsere a vasút jelenéről és jövőjéről szakmai-társadalmi vitanap Budapest,2010 szeptember 15 Dr.Doór Zoltán.
Intelligens közúti kereszteződés
TÉRSÉGI KÖZLEKEDÉS, A VIDÉK ÉLHETŐSÉGE KONFERENCIA
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
ICR technológia és alkalmazási területei DoqSys Business Solutions
Területi politika főbb összefüggései. A disszertáció főbb területei 1.A regionális programozás elméleti alapjai 2.A programozási ciklus az Európai Unióban.
4. 1. Definíciók Közlekedés: Közlekedési rendszer:
Egyszerűen a devizákkal
ChemLog, ChemLog T&T projekt és a DINS rendszer Ing. Jaroslav ČERMÁK Chemlog T&T projekt koordinátor.
KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚT Budapest, november 18. dr. Gincsai János
Logisztikai fejlesztési irányok a hazai és az EU szakpolitikák tükrében CEBC „A győztesek felelőssége” konferencia február 2. Dr. Bokor Zoltán BME.
„Szervezeti hatékonyság fejlesztése az egészségügyi ellátórendszerben – Területi együttműködések kialakítása” TÁMOP B Magyar kórházszövetség XXVII.
Emelt sebesség Alapok Rétlaki Győző TEB Központ.
Biztosítóberendezési ismeretek Szigetelések elhelyezése Rétlaki Győző TEB Technológiai Központ.
Vonatveszélyeztetés Sopron állomáson Dávid Béla üzembiztonsági szakért ő vasúti balesetvizsgáló GYSEV Zrt. KBSZ nap –
Előadó: Kozák Tamás A ternioltól az e-Ticket rendszerig - A magyar vasút jegyértékesítési rendszere Széchenyi István Egyetem Közlekedési Tanszék Szabó.
A Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér jövőbeni első számú megközelítési módja: a vasút Budai Zoltán NIF Zrt., projektvezető
Budapest – Belgrád vasútvonal újjáépítési beruházás
Előadás másolata:

Hosszabb és nehezebb tehervonatok Európában KBSZ konferencia 2014.05.07. Budapest Molnár László nemzetközi szakértő MÁV ZRT ÜFI molnar6l@mav.hu

Piaci igények Optimalizálni a fuvaroztatók költségeit A nagyobb európai szolgáltatók képesek egyes viszonylatokban elegendő elegy biztosítására Kiválasztott viszonylatokban ki kell próbálni Ez a legegyszerűbb módja a költségek csökkentésének és a kapacitás növelésének Európában elsősorban az intermodális fuvarozás a célpiac Piaci igények

Járulékos hatások Pozitív hatások Költség, befektetés Pályavasút: Növeli a szűk kapacitást Vállalkozó Vasút: Hatékonyabb erőforrás felhasználás Csökkenő fajlagos költségek Nagyobb forgalom Pályavasút: Pálya alkalmassá tétele Kevesebb pályahasználati díj Fenntartási költség nő Vállalkozó Vasút: Növekvő rendezési költség Mozdonyok felszerelése Járulékos hatások

Nemzetközi példák Ország Max. vonathosz Max. elegytömeg Viszonylatok hossza Ausztrália 3.750 m 29.500 t 1.000 km Kanada 4.300 m 21.000 t elterjedt Kína 2.720 m 21.600 t 653 km Oroszország 2.000 m 12.000 t India 1.500 m 15.000 t 1.839 km Dél Afrika 4.000 m 41.000 t 860 km USA 5.600 m 10.000 t Nemzetközi példák

Kulcstényezők A mozdonyok teljesítménye illetve száma a vonatokban A kapcsolókészülékek és a kocsiszekrények erőssége A légfékezést biztosító kompresszorok teljesítménye, fékrendszerek Az útvonalon fekvő állomások leghosszabb vonatfogadó kitérő vágányainak a hossza (az esetleges előzések, keresztezések miatt) Kulcstényezők

Európai háttér EU 1315 és 1316/2013 határozatai Célkitűzések 2050-re Vonathossz TEN-T 740 méter Célkitűzések 2050-re CO2 kibocsájtás – 60% 300 km-nél hosszabb fuvarok több mint 50%-a vasút, belvíz (nyolcszoros növekedést jelenthet) 9 multimodális korridor megalakítása EP elutasította az 1500 méterre való növelést Európai háttér

Szükséges előfeltételek a bevezetéshez Az infrastruktúra alkalmassá tétele Vonatdinamikai feltételek meghatározása Vonat hosszirányú kinyúlása elemzése Biztosítóberendezések alkalmassága A biztonsági szint nem csökkenhet Közlekedési hatóság engedélye Specifikus forgalmi szabályozás Hálózati Üzletszabályzat átdolgozása Menetrendi és üzemirányítási megfontolások Szükséges előfeltételek a bevezetéshez

Különleges feltételek Németországban 835 méteres vonatokra Maximum 84 vagon és 2 plusz mozdony Fékszázalék megemelése Lassan működő fékezésű vonatban nem lehet „G” fék A vonatbefolyásoló berendezést ki kell kapcsolni az induló állomáson Menetközbeni mozdony- vagy mozdonyvezető váltás esetén a sebesség a következő váltókörzet végéig nem haladhatja meg a 40 km/h-t Csak előzetesen engedélyezett típusú mozdonyok továbbíthatják a vonatot Különleges feltételek Németországban 835 méteres vonatokra

Túlhosszú vonatok Magyarországon E2 sz. Utasítás előírásai szerint 600 méternél hosszabb vonatok esetében Max 80 km/h sebesség 500 méter felett fék 5-17% emelés 600-700 méter között az első 5 kocsi max. 100 méter hosszban „T” állásban a vonatnem váltó 700-800 méter esetén minden kocsi vonatnem váltója „T” állásban Vonalirányító előzetes engedélye Légveszteség max. 1perc/1 bar Túlhosszú vonatok Magyarországon

Marathon projekt Tesztek 1500 méteres vonatokkal Két 750 méteres vonat összekapcsolása saját mozdonyaikkal A középen lévő mozdony távirányítással működik (egy mozdonyvezető) Kombinált forgalom termináltól-terminálig Nagy európai távolságokra rendezés nélkül Egyszerű rendszer, minden mozdonyon alkalmazható kiegészítő felszerelések http://www.dailymotion.com/video/x19yc2d_train-marathon-le-train- le-plus-long-de-france-1500-metres_travel Marathon projekt

Biztonsági megfontolások Fékezés Gyorsan vagy lassan működő fékek Honnan fékezzünk Jelentős időkülönbség a fékek működésében Vészfékezés ívben Általános fékúttávolság A fékezés hatékonysága nem csökkenhet Csökkentett fékezett tömeg figyelembevétele No-ban „T” -5%, „P” -20% A vonat kinyúlása, összehúzódása No-ban max. 84 vagon. Térközök hossza (ETCS max. 4095 m) 200 méteres biztonsági távolság(50-150) Útátjárók kérdése Hidak terhelhetősége Téves irányítás kérdése Biztonsági megfontolások

Levont következtetések Összehangolt változások szükségesek a VV és PV részéről Alapos előkészítés szükséges Csak kiválasztott viszonylatok Piaci potenciál alapos elemzése A gördülő állomány fejlesztése Win-Win megoldás biztosítása Tesztvonatok leközlekedtetése Levont következtetések

Köszönöm a figyelmet!