Tájékoztató az Angoltanári MA-ról

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
KÖSZÖNTJÜK A NYÍLT NAP RÉSZTVEVŐIT!
Advertisements

ME BTK Magyar Nyelv- és Irodalomtudományi Intézet Ismertető a magyar szakról.
Tájékoztató az Anglisztika MA-ról Cser András PPKE BTK Angol Intézet október 9.
A tanári mesterszakról és a TÁMOP 3.1.5/A pályázatról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály Pécs, november 18.
Alapszakon belüli 50 kredites képzések választása
NYELVI KÉPZÉS AZ ÓBUDAI EGYETEMEN Elfogadta a Rektori Tanács
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Oktatás, kutatás és fejlesztés a PPKE BTK-n Cser András PhD habil. tudományos és kutatási dékánhelyettes.
Alapszakon belüli 50 kredites képzések választása DE Bölcsészettudományi Kar március 10. Bartáné Kustár Katalin tanulmányi osztályvezető.
ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar, tanárképzés az ELTE-n
ROMANISZTIKAI INTÉZET Francia bölcsész és tanár mesterszakok
Szlávi Péter: VISz Oktatói-díj
PEDAGÓGUSKÉPZÉS. REFORM? MAJEN? MI A JÓ EBBEN NEKEM?
Tanárképzés : modellváltás a Bologna folyamatban „Apu, hogy megy be?” (Egyszerű kérdések – világos válaszok kellenek.) Bazsa György az FTT elnöke OM, Budapest,
A hazai pedagógusképzés stratégiai problémái, a. alapképzés/továbbképzés Érdemi lezárása képesítő vizsgával vagy szakvizsgával 1. BA/MA Szakosodás.
Környezettudományi MSc A Szegedi Tudományegyetemen.
Andragógia MA Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományok Intézete.
Tanári mesterszakok Felvételi eljárás Bartáné Kustár Katalin
május 6. A zenei könyvtáros képzés lehetőségei az egri Eszterházy Károly Főiskolán Tóvári Judit.
Bölcsészettudományi Kar
alapszakos tájékoztatója
Mesterképzés az EKF-en
„Tanár leszek!” Hogyan tovább?
„Tanár leszek!” Hogyan tovább?
Mesterképzés az EKF-en
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
A megújuló tanárképzés
Bologna mottója: A tudás nem ismer határokat. Bologna mottója: A tudás nem ismer határokat.
Képzések a pécsi bölcsészkaron
Tájékoztató az Anglisztika MA-ról Cser András PPKE BTK Angol Intézet október 18.
Tájékoztató Tájékoztató a BA/BSc képzésekben résztvevő hallgatóknak a szakirány választás, a tanári mesterképzésbe való belépés feltételeiről és lehetőségeiről.
Befolyásolhatták-e a jelentkezői döntéseket a felvételi rendszer és a képzési szerkezet változásai?  Képzési szerkezet  Felvételi követelmények  Állami.
FRANCIA NYELV, IRODALOM ÉS KULTÚRA MESTERKÉPZÉSI SZAK.
Bölcsész mesterképzések – kitörési pontok és az akkreditációs folyamat tanulságai Dr. Brenner Koloman ELTE BTK dékáni megbízott.
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
Jankovits László egyetemi docens PTE BTK
TANÁRKÉPZÉS A BOLOGNAI RENDSZERBEN Gaál István DE TEK oktatási és tanárképzési elnökhelyettes.
Tanárképzés a Debreceni Egyetemen Prof. Dr. Gaál István Prof. Dr. Gaál István TEK oktatási és tanárképzésielnökhelyettes
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A tanári mesterszak Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Papp Lajos ELTE Pedagogikum Központ Oktatásszervezési és Tanulmányi Főosztály.
A tanárképzés szerkezete
Germanisztika (német) alapszakos képzés
Alapszakon belüli 50 kredites modulok választása
1 Üzleti szakfordító és tolmács SZAKIRÁNY Nyelvi és Készségfejlesztési Tanszék Vogelné Takács Gabriella tanszékvezető
Tanári mesterképzés Tájékoztató Dr. Szabó Antal
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
A Francia Tanszék 50 kredites képzési formái az alapképzésben (BA)
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
1 Eötvös Loránd Tudományegyetem Kémiai Tanszékcsoport Nyílt nap január 23. Kémiatanári szak.
SZTE Egyetemi Tavasz TÁJÉKOZTATÓ A KÉTCIKLUSÚ KÉPZÉSRŐL Dr. Szendrei Mária Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézete.
DE Bölcsészettudományi Kar március 10. Bartáné Kustár Katalin tanulmányi osztályvezető.
- Jelen van mind az 5 kontinensen, 80 országban millióan beszélik - A 2. sajtónyelv - A 2. tanult nyelv az angol után - A 3. üzleti nyelv az.
NYELVI KÉPZÉS AZ ÓBUDAI EGYETEMEN Elfogadta a Rektori Tanács
Bölcsészettudományi Kar Dr. Zimányi Árpád dékán. Bölcsészettudományi Kar Bölcsész szakok Művészetközvetítő szakok Dr. Zimányi Árpád : A Bölcsészettudományi.
ELTE BTK osztatlan tanárképzés
Károli Gáspár Református Egyetem Bölcsészettudományi Kar
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Tanári mesterszakok Felvételi eljárás Bartáné Kustár Katalin
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
A könyvtárostanári képzési lehetőségekről
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Tájékoztató a fordító és tolmács mesterszakról
Hallgatói tájékoztató a kötelező szakmai gyakorlat részleteiről
Felvételi tájékoztatás a mesterképzésre való jelentkezéshez
Hallgatói tájékoztató a kötelező szakmai gyakorlat részleteiről
Bartáné Kustár Katalin tanulmányi osztályvezető
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Előadás másolata:

Tájékoztató az Angoltanári MA-ról Reményi Andrea PPKE BTK Angol Intézet 2014. november 5. http://remenyi.andrea.btk.ppke.hu

Mi mindent lehet csinálni a BA megszerzése után? munka diszciplináris (bölcsész) mesterképzés tanári mesterképzés egyéb mesterképzés továbbképzés (pl. szakfordítói)

Mi az Angoltanári MA? Mire jó? (oktatás, PhD) Miből áll? Hogyan lehet rá bejutni?

Mi az Angoltanári MA? Mire jó? (oktatás, PhD) Miből áll? Hogyan lehet rá bejutni?

Mi az Angoltanári MA? Mire jó? (oktatás, PhD) Miből áll? Hogyan lehet rá bejutni?

Miből áll az Angoltanári MA? 5 félév, 150 kredit kétszakos (angol + X szak) (Egyetemi-főiskolai diploma birtokában egyszakosként is elvégezhető, ekkor 60-90 kredit)

Mitől jó egy angoltanár-képzés? Elsőszámú prioritás: nyelvtanítás-módszertan hogy kell jól megtartani egy angolórát hogy kell jól megtervezni egy angolórát sok mindent meg kell érteni, hogy az ember (= tanár) jó döntéseket hozzon az óránál kisebb és nagyobb egységek tekintetében is Nálunk négy módszertan-kurzus van. Ezek gyakorlatok: először egymáson gyakorolnak, sokat (peer-teaching), közben látogatunk is órákat + megbeszéljük, a Módszertan3-ban 3-4 hallgató tart meg egy közösen, segítséggel megtervezett órát, utána azt is kielemezzük, stb.

Mitől jó egy angoltanár-képzés? Egyéb prioritási lehetőségek – mi a fontos: nyelvtudás? diszciplináris háttértudás (nyelvészet, irodalom, stb.)? többféle korosztály szerinti képzés (pl. Young Learners)? általános angol + szaknyelvi tanításra felkészítés (pl. üzleti angol)?

150 kredit pedagógiai-pszichológiai modul (40 kredit) angoltanári szakmai egység (40 kredit) Alapozó tárgyak: nyelvfejlesztés + Szakmai rész: kulturális, irodalmi, nyelvészeti, nyelvpedagógiai tárgyak (sok módszertan) Csoportos iskolai gyakorlat a 4. félévben másik szak (40 kredit) az 5. félévben egyéni gyakorlat (30 kredit)

Mi az Angoltanári MA? Mire jó? (oktatás, PhD) Miből áll? Hogyan lehet rá bejutni?

Hogyan lehet bejutni? Anglisztika BA-val: major vagy minor 10 kredites tanárképzési modul! főiskolai tanári diplomával, egyetemi diplomával C1 szintű nyelvtudás! Felvételi: néhány megjelölt szakcikk közül az egyik bemutatása és megvitatása beszélgetés a BA szakdolgozatról (el kell hozni) Ezek során a nyelvtudást és a szakmai érdeklődést értékeljük majd (Felvételizni kell a másik szakjukból + pedagógiai bizottság előtt is)

Köszönöm! http://remenyi.andrea.btk.ppke.hu Questions, please?