Dunaújváros, mint interregionális térszervező központ

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
• 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó cégcsoport. • Az RFH küldetése, hogy KKV-k és Önkormányzatok számára biztosított.
Advertisements

Záhony térsége gazdaságfejlesztési „zászlós program” Kálnoki Kis Sándor miniszterelnöki megbízott.
Támop / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Idegen nyelvű kompetenciák fejlesztése Nagy Zoltán, MBA Katedra Nyelviskola.
A CONNECT és az Autópálya
A gazdaság változásai Globalizáció
MUNKAERŐ-PIACI PARTNERSÉG
Népfőiskola a helyi tudás megtöbbszörözésére, a településfejlesztés eszközeként Lakitelek, március 26. Lakitelek, március 26.
Az urbanizáció és városaink
Megyék és megyeszékhelyek gyakorlójáték
Miért éppen… Dunaújváros Dr. Kálmán András Dunaújváros MJV polgármestere országgyűlési képviselő Budapest,
Az évi OTK Halmai Márton - TTUOMT II. évfolyam, Földrajz BSc, Idegenforgalmi szakirány
Az Urbanizáció És Városaink Tankönyv:
Az urbanizáció és városaink
Válság és/vagy kibontakozás? Forman Balázs Budapesti Corvinus Egyetem
Egy határon átívelő régió (EGTC) kialakításának lehetőségei a szerb-magyar határtérségben Ricz András PhD hallgató Szabadka.
MIBEN ERŐS ÉS MIBEN GYENGE AZ MRTT Elnöki beszámoló a évi közgyűlésen Magyar Regionális Tudományi Társaság.
MRTT Vándorgyűlés Szeged, Nyugat-Bácska magyar lakta településeinek gazdasági és társadalmi fejlesztési lehetőségei Diósi Viola, Regionális.
A Magyar Regionális Tudományi Társaság V. Vándorgyűlése Az ipar szerepe a regionális fejlődésben Alternatívák a regionális innovációs rendszer továbbfejlesztésére.
Pest Megye járó- és fekvőbeteg ellátásának komplex rendszere Sinkovicz László elnök, KM RET.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Az Észak-Alföldi régió bemutatása
Nyugat-dunántúli Régió
Társadalmi szervezetek elhelyezése
Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály február Előadó: Gaál Gyula, a MÁV ZRt. elnök-vezérigazgatója Közlekedés- és logisztikai fejlesztési konferencia.
dr. Kovács Ferenc Közlekedési Helyettes Államtitkár
Az országos közúthálózat fejlesztése,
A Phare továbbélése a regionális operatív programokban Wächter Balázs.
NŐ az ESÉLY! Esélyegyenlőségi program Zala megyében A projekt az Európai Unió és a Magyar Köztársaság támogatásával valósul meg.
Kormányszóvivői tájékoztató február 24. Európa Terv a versenyképes gazdaságért.
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
Magyarország fő közúti, vasúti, vízi, légi szállítási vonalai
MTLO értekezlet Balatonföldvár október október
A magyar gazdaság növekedésének egyes területi vonatkozásai Dr. Tétényi Tamás, VÁTI kht. Növekedés Magyarországon: Helyzetkép és kilátások Budapest, 2005.
A CONNECT és az Autópálya TOMASCHEK Tamás forgalomtechnikai mérnök CONNECT projekt II. fázis – GKM,
2011-ben a hazai gyorsforgalmi utak fejlesztése. úthálózat bővülése Gyorsforgalmi úthálózat bővülése.
A gyorsforgalmi úthálózat bővülése 2003-ról 2006-ra KASSA felé SK A SLO HR YU RO UA V Tornyosnémeti LVOV, KIJEV felé Tisza POZSONY, PRÁGA felé M30.
Intézményesített határon átnyúló együttműködési lehetőségek az INNOAXIS régióban - CESCI - Intézményi háttér - Térszerkezeti háttér.
Településszerkezet, Humán erőforrás Korompai Attila – TFTE 2012 május 31. Budapest.
Duna menti Városok Együttműködési Fóruma Duna térségi programalkotó tanácskozás A Duna Menti Városok együttműködésének aktuális feladatai, javasolt cselekvési.
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
május 13 Hazai kutatói hálózati eredmények és tervek Tétényi István NIIF MT MITE 2003.
Ötlettől a sikerig! A Regionális Fejlesztési Holding Zrt. cégcsoportjának fejlesztési és finanszírozási lehetőségei 1.
Területi politika főbb összefüggései. A disszertáció főbb területei 1.A regionális programozás elméleti alapjai 2.A programozási ciklus az Európai Unióban.
óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó cégcsoport. Az RFH küldetése, hogy KKV-k és Önkormányzatok számára biztosított.
1. Egy 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó cégcsoport. Az RFH Csoport küldetése: A KKV-k és az önkormányzatok.
A TÁRSADALMI JÓL-LÉT TÉRBELI KÜLÖNBSÉGEI A MAGYAR NAGYVÁROS- TÉRSÉGEKBEN Berki Márton – Halász Levente MRTT Vándorgyűlés Veszprém, november
OFA HÁLÓZAT KOOPERÁCIÓ KIEMELT PROJEKT (TÁMOP-2.4.3/B/1-09/1) – Szociális szövetkezetek részére nyújtható térítésmentes szakmai.
Magyar Tudományos Akadémia Regionális Kutatások Központja Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Új fejlesztési övezet: Közép-Európa Az autóipar telephelyválasztásának.
KORLÁTOK ÉS LEHETŐSÉGEK: EGYETEMI KÉPZÉSI HELYEK TÉRSÉGFEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI A SZÉKELYFÖLDÖN Magyar Régiótudományi Társaság Vándorgyűlése Debrecen, 2010.
1 A városfejlesztési stratégia dilemmái A Magyar Regionális Tudományi Társaság IV. Vándorgyűlése Szeged, október Önkormányzati és Területfejlesztési.
BRUNDA GUSZTÁV vállalkozásfejlesztés, innovációs menedzser szakközgazdász KRF Észak-Magyarországi Regionális Fejlesztési Zrt. befektetési, és fejlesztési.
. Álmok és realitások: településeink szerepe a gazdaság fejlődésében Dr. Szaló Péter területfejlesztési és építésügyi szakállamtitkár
11 Ötlettől a sikerig! A Regionális Fejlesztési Holding Zrt. cégcsoportjának fejlesztési és finanszírozási lehetőségei Ötlettől a sikerig! A Regionális.
Magyarország névanyag
„Gyorsabban az Európai Unióba” Sztráda Expressz program Közlekedési Múzeum, április 5.
Javaslat a közúthálózat- fejlesztési programra 2015-ig.
Iskolai tehetséggondozás a statisztikai adatok tükrében Nikitscher Péter - Szemerszki Marianna.
AZ ITD HUNGARY ZRT. ÉS AZ ENTERPRISE EUROPE NETWORK VÁLLALKOZÁSOKAT TÁMOGATÓ TEVÉKENYSÉGEI Pólus Program Információs Napok 2009.
ÖTLETTŐL A SIKERIG! A REGIONÁLIS FEJLESZTÉSI HOLDING ZRT. CÉGCSOPORTJÁNAK FEJLESZTÉSI ÉS FINANSZÍROZÁSI LEHETŐSÉGEI ILENCZFALVI SZÁSZ GÁBOR VEZÉRIGAZGATÓ.
A közúthálózat fejlesztési programja 2015-ig. Az Európa Terv 1. A közművelődésért 2. A nemzeti értékek megbecsüléséért 3. A kulturális értékekért 4. A.
Tegyük sikeressé Magyarországot! Célok és prioritások az Országos Fejlesztéspolitikai Koncepcióból Nemzeti Fejlesztési Hivatal.
A II. Nemzeti Fejlesztési Terv Szaló Péter elnök NEMZETI FEJLESZTÉSI HIVATAL Október 11.
Pécs és térsége gazdasága Pólus és a K+F+I november 27. Dr. Síkfői Tamás.
Parlamenti választások 2014-ben a 10 ezer főnél népesebb települések eredményeinek néhány sajátossága, érdekessége A Politikatörténeti Intézet konferenciája,
Duna Stratégia – Duna menti Kamarák Szövetsége Budapest Kiss Ervin DCCA és BKIK főtitkár.
Turizmus a megyei területfejlesztési stratégiában és Vas megye turisztikai jellegű projektjeinek bemutatása.
XII. Küldöttgyűlés Budapest május 13..
Hajléktalan emberek Magyarország nagyvárosaiban 2006.
Készítette: Koleszár Gábor
Napirendek Megnyitó Együttműködési megállapodás megvitatása, elfogadása Irányító Csoport megválasztása, Irányító Csoport elnökének megválasztása Egyebek.
Előadás másolata:

Dunaújváros, mint interregionális térszervező központ Rohonczi Sándor ACÉL-HÍD Program munkaszervezet vezető Gajzágó Gergő ACÉL-HÍD Program szakmai referens Szeged, 2005. október 27.

Tartalom Előzmények Sajátos „belső” periféria négy régió határán Jövőkép Jövőkép elemei Interregionális szerep

Előzmények Városhiányos térség Dunai Vasmű felépítése Dunaújváros hatásai a Duna két oldalán Fejlettségbeli különbségek nem enyhültek Új helyzet 2002-ben ACÉL-HÍD Foglalkoztatási és Térségfejlesztési Program

Sajátos „belső” periféria négy régió határán

Jövőkép Ipari-logisztikai centrum és iskolaváros a Duna partján. Gazdaságilag erős és fejlődő város Tanuló és újító, innovatív város Kellemes, élhető és vonzó város

Gazdaságilag erős és fejlődő város M6 autópálya Érdi tető – Dunaújváros között Duna-híd 2007 tavaszára elkészül Dunaferr sikeres privatizációja és markáns térségi szerepvállalása Hankook Dunaújvárosba települt Új közforgalmú kikötő és logisztikai központ előkészítés alatt

Tanuló és újító, innovatív város Fejlett oktatási intézményhálózat Dunaújvárosi Főiskola 5.500 hallgató Campus kialakítása Dunaferr Kutatóintézet „Jó gyakorlat” kezdeményezések: „HÍD” Egyesület ACÉL-HÍD Program Önkormányzati rendszerek

Kellemes, élhető és vonzó város Fejlett intézményhálózat (kultúra, sport) Borovszky Ambrus Dunaújvárosi Városrehabilitációs Program Városközpont „Közüzemi tömb” Vidámpark Szalki-sziget Panelprogram

Interregionális szerep Természetes vonzáskörzeti központ Átalakuló térszerkezet A budapesti agglomeráció kiterjedése Tatabánya – Székesfehérvár – Dunaújváros – Kecskemét – Szolnok – Eger „bolygóvárosi” gyűrű kialakulása

Átalakuló térszerkezet Tisza Miskolc Eger Nyíregyháza M2 M3 Duna Győr Tatabánya BUDAPEST M1 Debrecen M0 M4 Szombathely Szolnok Székesfehérvár M8 Kecskemét Zalaegerszeg Dunaújváros Békéscsaba M7 M6 M5 Szeged Kaposvár Szekszárd Pécs

Gazdasági térkategóriák a Közép-Dunántúli Régióban

Interregionalitás, mint horizontális cél a fejlesztésekben Dunaújváros erős középvárossá válása Kölcsönös előnyökön alapuló együttműködés Dunaújváros és vonzáskörzete szereplői között Szinergikus fejlődés

Dunaújvárosi Interregionális Együttműködés projekt Egy új projekt az ACÉL-HÍD Program második szakaszában Az együttműködés területei Közfeladatok (pl. egészségügy) Közlekedési kapcsolatok Foglalkoztatási ügyek Képzés, szakképzés Területfejlesztés gyakorlata, stratégiai tervezés Kommunikáció, médiumok Szabadidős tevékenységek (kultúra, sport, turizmus, egyéb)

Projekt keretek, együttműködő partnerek Együttműködési megállapodás aláírása, célok kijelölése Kormányzati támogatás elnyerése Az ACÉL-HÍD Program létrehozza az új projekt kereteit Közép-Dunavölgyi Térségfejlesztési Tanács létrehozása Széleskörű partnerségi hálózat kiépítése

Dunaújváros, mint interregionális térszervező központ Köszönjük figyelmüket!