Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Integrált Területi Program

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Civil projektek az Emberi Erőforrás Fejlesztési Operatív Programban Horváth Viktor főosztályvezető Budapest, október 28.
Advertisements

Civil forrásteremtés Széchenyi Programirodák létrehozása, működtetése VOP
Turisztikai és Vendéglátóipari Főosztály
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
Széchenyi Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP)
Heves megye jövője az NFT 2. rendszerében Előadó: Sós Tamás elnök Heves Megyei Közgyűlés.
A Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Területfejlesztési Koncepció és a Területfejlesztési Stratégiai Program megújítása Szolnok, február 2. Jász-Nagykun-Szolnok.
Területi tervezési feladatok, a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program lehetőségei ban Jármi Gyöngyi szakmai koordinátor Nemzetgazdasági.
Csongrád megye , a területi tervezés aktualitásai 2014
Polomik Heléna területi tervezési és értékelési referens
közötti uniós programozási időszak tervezése az egészségügy területén dr. Török Krisztina főigazgató.
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
területi tervezési és értékelési referens
Tájékoztató a megyei gazdaságfejlesztési részprogram tervezéséről
Terület- és Településfejlesztési Operatív Program december 10. Polomik Heléna területi tervezési és értékelési referens.
Baranya Megyei Önkormányzat
Kiváltás projektszemmel, a jövő
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
A hazai tervezés és a as időszak tervezésének aktualitásai
Gazdaságfejlesztési Programok Helyettes Államtitkársága
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
NEMZETGAZDASÁGI MINISZTÉRIUM Területfejlesztési Tervezési Főosztály
Címalcím 1 Nemzeti Fejlesztési Terv - Regionális Operatív Program Wächter Balázs VÁTI Területfejlesztési Igazgatóság Stratégia tervezési iroda november.
Bikal, október 18. Közösségi alapú tervezés az uniós finanszírozású területfejlesztésben Péti Márton NTH Október 28.
A as Európai Uniós tervezési időszak várható legfontosabb feladatai TÉRSÉGI VÁLLALKOZÓI FÓRUMOK január Szolnok – Jászberény –
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
TERÜLETI SZEMPONTOK MEGJELENÉSE A AS TERÜLET- ÉS TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAMBAN Tóth Róbert, fejlesztési szakértő CODEX workshop Novi.
között az európai uniós programokban
GAZDASÁGFEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEK
Közlekedésbiztonságra fordítható források
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara szerepe a vidékfejlesztésben
Vállalkozásfejlesztés Operatív programokról részletesen
Oszkó Emese Nemzetgazdasági Minisztérium
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Fejlesztési Program
Közösségi internet-hozzáférési pontok hálózata, mint a digitális Kárpát-medence alapinfrastruktúrája Molnár Szilárd program-koordinációs referens Nemzetstratégiai.
Bükk – Térségi LEADER Egyesület
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Fejlesztési Program
A Terület- és Település- fejlesztési Operatív Program (TOP) fejlesztési irányai önkormányzatoknak Kovács Zoltán fejlesztési igazgató DDRFÜ Nkft.
Mitől innovatív egy vállalkozás? Pályázati lehetőségek önkormányzatok számára.
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban tematikus konferencia
Gazdaságfejlesztési lehetőségek a Területi Operatív Programban ban Területfejlesztési, területi tervezési és szakmai koordinációs rendszer kialakítása,
Program és Projektfelügyeleti Főosztály
A AS IDŐSZAKRA VALÓ FELKÉSZÜLÉS AKTUÁLIS HELYZETE MAGYARORSZÁGON NAGYHÁZI GYÖRGY SZAKMAI TANÁCSADÓ, NEMZETI FEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM HUSRB/1203/213/151.
Szabályozási Főosztály
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Integrált Területi Program tervezési folyamatának aktualitásai Agrár- és Vidékfejlesztési Partnerségi Fórum Szolnok – Megyeháza,
Program és Projektfelügyeleti Főosztály
Program és Projektfelügyeleti Főosztály
„ A megújuló energia helye a Somogy megyei fejlesztési elképzelésekben” Budapest, március 30.
A „Smart Specialisation” indokoltsága, háttere
Vállalkozásfejlesztés Operatív programokról részletesen
Dr. Gordos Tamás programiroda vezető Budapest,
Az állam hozzájárulása az urbanisztikai elképzelések megvalósításához
Az önkormányzatok településfejlesztési
PÁLYÁZATI LEHETŐSÉGEK – NÓGRÁD MEGYE
Térségi erőforrásokra és együttműködésre épülő erős helyi gazdaság
A Veszprém Megyei Önkormányzat aktuális területfejlesztési tervezési feladatai, a megyei integrált területi program bemutatása Somlóvásárhely, július.
AZ IDŐS ÉS FOGYATÉKOS ELLÁTÁS FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI A HELYI ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROGRAMOKBAN JÚLIUS 3.
Nemzetgazdasági Minisztérium
Csongrád megye as területfejlesztési programja május 15.
Széchenyi Programirodák létrehozása, működtetése VOP Pályázati lehetőségek – jövő évi pályázatok.
Somogy megye Integrált Területi Programjának végrehajtása KAPOSVÁR DECEMBER 11.
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI PICHLER BALÁZS FŐOSZTÁLYVEZETŐ.
A területfejlesztés megújult rendszere február 5. Baranya Megyei Önkormányzat.
TÁMOP PROJEKT KERETÉBEN: Sarkadi Járásfejlesztési Stratégia című 1. workshop. Helyszín: Biharugra Időpont: Készítette: Projektfelügyelet.
Közösen Hatvan kulturális fejlődéséért A TOP CLLD Program
TOP vas megyei aktualitásai
Terület- és Településfejlesztési Operatív Program TOP-5. 1
ELÉRHETŐ TOP FELHÍVÁSOK
Mezőkovácsházi Járásfejlesztési Stratégia
Előadás másolata:

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Integrált Területi Program „„Partnerek vagyunk! – a civil és a közigazgatási szféra együttműködésének erősítése Jász-Nagykun-Szolnok megyében” Szolnok – Megyeháza, 2014. október 20. Karancsi Tamás ügyvezető Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Területfejlesztési Ügynökség Közhasznú Nonprofit Kft.

Alapinformációk Aláírásra került Magyarország és az Európai Unió között a Partnerségi Megállapodás Az országba érkező Európai Uniós források 60%-a a gazdaságfejlesztést célozza (GINOP, TOP, VEKOP) A források legalább 10%-át a megyei önkormányzatok hatáskörébe kell adni – a tervezési jogosultságot megkapták

A megyei tervező munka főbb állomásai Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Területfejlesztési Koncepció 2014-2020 (685/2013. (XII.16.) számú közgyűlési határozat) Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Területfejlesztési Program 2014-2020 (75/2014.(VIII.29.) számú közgyűlési határozat) Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Integrált Területi Program (ITP) (142/2014.(IX.26.) számú közgyűlési határozat) + Előzetes Megvalósíthatósági Tanulmányok (EMT), 48 db Jász-Nagykun-Szolnok megyei részdokumentumok az ágazati operatív programokhoz (143-144-145-146-147-148-149/2014.(IX.26.) számú közgyűlési határozatok)

JNSZ Megyei Stratégiai Program 2014-2020

Jász-Nagykun-Szolnok megye, JNSZ megye országon belül aránya, % Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP) keret megoszlása Megnevezés Területi egységek száma Összes forrás, milliárd Ft Jász-Nagykun-Szolnok megye, JNSZ megye országon belül aránya, % Megye 18 499,9999 28,0432 5,6 % Megyei jogú város 22 364,6100 14,3108 3,9 % Várostérségek 157 298,0803 18,0789 6,1 % Közösségvezérelt helyi fejlesztések (CLLD) .. 44,2800 - Összesen 1.156,9702 60,4329 5,2 %

Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP 5 Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP 5.0) prioritások, intézkedések prioritástengely: Térségi gazdaságfejlesztés a foglalkoztatási helyzet javítása érdekében: - 1.1: Foglalkoztatás-bővítést segítő önkormányzati gazdasági infrastruktúra-fejlesztés - 1.2. Foglalkoztatás-barát fejlesztések elsősorban a kis-és középvállalkozásoknál - 1.3. A munkaerő mobilitás ösztönzését szolgáló közlekedésfejlesztés - 1.4. A foglalkoztatás és az életminőség javítása családbarát, munkába állást segítő intézmények, közszolgáltatások fejlesztésével 2. prioritástengely: Vállalkozásbarát, népességmegtartó településfejlesztés: - 2.1. Vállalkozásoknak és lakosságnak vonzó települési környezet kialakítása - 2.2. Vonzerőfejlesztés, kulturális és természeti örökség fejlesztése

Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP 5 Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP 5.0) prioritások, intézkedések 3. prioritástengely: Alacsony széndioxid kibocsátású gazdaságra való áttérés kiemelten városi területeken: - 3.1. Fenntartható települési közlekedésfejlesztés - 3.2. A települési önkormányzat infrastrukturális létesítményekben az energiahatékonyság növelés és a megújuló energia felhasználás támogatása 4. prioritástengely: Helyi közösségi szolgáltatások fejlesztése és a társadalmi együttműködés erősítése: - 4.1. Egészségügyi alapellátás infrastrukturális fejlesztése - 4.2. Szociális alapellátások infrastruktúrájának bővítése, fejlesztése - 4.3.Térségi és helyi közszolgáltatást nyújtó egyéb intézmények infrastruktúra-fejlesztése - 4.4.Leromlott városi területek rehabilitációja

Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP 5 Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP 5.0) prioritások, intézkedések 5.prioritástengely: Közösségi szinten irányított városi helyi fejlesztések ( CLLD) 6. prioritástengely: Megyei és helyi emberi erőforrás fejlesztés, foglalkoztatás ösztönzés és társadalmi együttműködés: - 6.1. A helyi foglalkoztatási szint javítása megyei és helyi foglalkoztatási paktumok támogatásával - 6.2. A térségi gazdaságfejlesztéshez kapcsolódó kiegészítő ESZA tevékenységek - 6.3. A társadalmi együttműködés (befogadás) erősítését szolgáló helyi szintű komplexprogramok - 6.4. Helyi identitás és kohézió erősítése

6. prioritástengely: Megyei és helyi emberi erőforrás fejlesztés, foglalkoztatás ösztönzés és társadalmi együttműködés 6.3. A társadalmi együttműködés (befogadás) erősítését szolgáló helyi szintű komplexprogramok - alacsony státuszú közösségek által lakott, leszakadással veszélyeztetett városrészek rehabilitációját szolgáló (TOP 4.4) ERFA források kiegészítő ESZA, emberi erőforrást célzó beavatkozások támogatása (társadalmi felzárkózást célzó tevékenységek támogatása)játszóház, fejlesztő programok 6.4. Helyi identitás és kohézió erősítése - Bűnmegelőzést, köz és közlekedésbiztonság javítást segítő intézkedések (bűnmegelőzési stratégiák készítése, felvilágosító, tolerancia, drogprevenciós programok, fórumok, stb) - Szabadidős programok (közösségfejlesztő, szakmai fórumok, helyi együttműködések megalapozását, működését szolgáló felkészítés, szemléletformálás, ifjúsági gyakornoki programok) - Partnerségi együttműködés (helyi érdekek érvényesítését és szükségletek kielégítését célzó civil szerveződések segítése, szemináriumok, workshopok, szakmai és közösségi fórumok szervezése) - Térségi szintű esélyteremtő programok (ösztöndíj programok)

Operatív Programok 2014-2020 között Emberi Erőforrás Fejlesztési Operatív Program (EFOP), Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP), Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program (VEKOP), Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP) Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP), Környezeti és Energiahatékonysági Operatív Program (KEHOP), Közigazgatás- és Közszolgáltatás- Fejlesztés Operatív Program (KÖFOP), Magyar Halgazdálkodási Operatív Program (MAHOP), Vidékfejlesztési Program (VP).

Jász-Nagykun-Szolnok megye EFOP ágazati fejlesztési tervei Illeszkednek a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Területfejlesztési Koncepcióhoz ( A3. Egészséges, képzett lakosság, együttműködő társadalom átfogó célhoz) 7 projektcsomagban 82 projektet tartalmaznak: - 1. Képzésfejlesztés (1 projekt: 900 M Ft) - 2. Egészségügyi fejlesztés (8 projekt: 24 mrd Ft) - 3. Kulturális fejlesztés (17 projekt: 4,1 mrd Ft) - 4. Szociális fejlesztés (17 projekt: 4,8 mrd Ft) - 5. Alap-és középfokú oktatás (23 projekt: 13,4 mrd Ft) - 6. Lakásépítés, felújítás (9 projekt: 2,4 mrd Ft) -7. Szolnok MJV iskolafejlesztési program - oktatási, szakmai fejlesztések megvalósítása (7 projekt: 3,1 mrd Ft)

Civil szervezetek támogathatósága OP-kon belül EFOP keretében: - Civil szervezeti formában nyújtott közszolgáltatások kapcsán, amelyekre az EFOR tárgyi hatálya kiterjed - Megyei határon túlnyúló hatású tevékenységet végző civil szervezetek támogatása - Ifjúsági szervezetek támogatása (célközönség okán) VEKOP, TOP keretében: - Helyi szintű civil szerveződések és programjaik támogatása

További tervezési lépések Végrehajtás, 2015. áprilistól az eljárásrend még most alakul ki a megyei önkormányzatok várható szerepében is sok a tisztázandó kérdés (döntés, megállapodás a Nemzetgazdasági Minisztériummal) a megyei önkormányzat és a települési önkormányzatok közötti újabb együttműködési megállapodás

A megyei tervező munka dokumentumai elérhetőek a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat honlapján: www. jnszm. hu / Tervezés 2014-2020 Köszönöm a figyelmet!