SzeReTeD …ahol a tudományt megszereted!

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Felvételi tájékoztató
Advertisements

„Legyél te is természettudós”
A BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
Társadalmi Megújulás Operatív Program A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a közoktatásban TÁMOP /2 –
Pályaválasztás 2014/15.
Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola
Katona József MKSZIG 1 Katona József Szakközépiskola és Felnőttoktatási Gimnázium.
TÁMOP / „Táguló világ” - Kompetencia alapú oktatás Jászárokszálláson
Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok december.
Tudomány – „természetesen” – a Belvárban! TÁMOP / azonosító számú projekt Az Öveges laboratórium működése Szilágyi Tibor laborvezető.
Bláthy Ottó Villamosipari Szakközépiskola
Tudomány – „természetesen” – a Belvárban! TÁMOP / azonosító számú projekt Szakmai munka az Öveges laboratóriumban Szilágyi Tibor laborvezető.
Bemutató konferencia Békéscsaba, március 03. Tudomány – „természetesen” – a Belvárban! TÁMOP / Zátonyiné Fazekas Erzsébet intézményvezető,
Tehetségpont létrehozása
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
„Legyél te is természettudós!” TÁMOP
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
Beiskolázási tájékoztató december
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Inga lengésideje nem függ a bankoktól
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Anyagmérnöki Alapszak
Általános ismertető Tájékoztatás a választható képzési formákról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály, vezető tanácsos, képzési referens Simon Kata.
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
JUHÁSZ GYULA REFORMÁTUS GIMNÁZIUM ÉS SZAKKÉPZŐ ISKOLA TIOP / A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési.
„Legyél te is természettudós!” TÁMOP
Agria Media Eger, október
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
A gyakorlatvezető mentor
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon Ilyash György projektasszisztens Az ELTE TÁMOP /2/B/KMR projektje: Pedagógusképzési hálózat.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
A kerettantervek fejlesztése
Iskolánk futó projektjei
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
Kortárs-segítés, egészségfejlesztés, prevenció
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
BABITS MIHÁLY GIMNÁZIUM
Az iskolai dokumentumok elérhetősége
Szakmai munkánk a pályázatban
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
„Rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetése az SZLTISZK Vályi Péter Szakképző Iskolai Tagintézményben” TÁMOP A -12/1– Szakmai munkánk.
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt összefoglaló EKOP
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
A pályázati kiírás: „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetésére.” A pályázat címe: Az Asbóth Szakközépiskola.
Nagyné Horváth Emília.
2015. február KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGA
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
TÁMOP / Kötelező nyilvánosság, nyílt nap – Érd, szeptember 25. Vörösmarty Mihály Gimnázium– 2030 Érd, Széchenyi tér 1. Pályázat.
Köszöntjük a Kálváriaparti Általános Iskolában! Mottónk: „Volt kicsi gyermek mind az, ki ma bölcs meg erős”
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
TÁMOP – A- 12/1. ALAPVETŐ CÉL  HH és HHH tanulókat nevelő iskolák kapcsolatfelvétele, programkínálatuknak bővítése  testvériskolai kapcsolat.
Szakmai beszámoló TÁMOP B-13/ Partnerség és hálózatosodás „Az iskola közös ügyünk” „Ki tud többet Szorgalmatosról?”
Szaktanári Segédlet Tananyagfejlesztés A TÁMOP /2 projekt keretein belül.
FASORI LABORGYAKORLATOK
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
2013/14.. A megvalósítás éve számokban  11 partnerintézmény  összesen 330 óra  iskolánként 3x10 óra  kísérletek 4 természettudományos tárgyból  40.
2011/2012. tanév  Általános iskola alsó tagozat 1-4. évf.  1-1 osztály  Nyolcosztályos gimnázium évf.  2-2 osztály (A és B)  Nyelvi előkészítő.
Projektzáró rendezvény Intelligens iskolák létrehozása az újszászi tanulók egyenlő esélyeiért TIOP-1.1.1/ projekt.
Záró konferencia Pályázati cél Az iskolás korú gyermekek, tanulók természettudományos érdeklődésének felkeltése, ismereteik mélyítése.
Esély, Lehetőség, Tehetség, ELTE Iskola felújítás az Eötvös Loránd Tudományegyetemen az Európai Unió támogatásával.
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
Előadás másolata:

SzeReTeD …ahol a tudományt megszereted! Szegedi Regionális Természettudományos Diáklaboratórium SzeReTeD …ahol a tudományt megszereted! SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM SÁGVÁRI GIMNÁZIUM

Szegedi Tudományegyetem SZTE Ságvári Gimnázium Környezet Szegedi Tudományegyetem (Pályázó szervezet) SZTE Ságvári Gimnázium (Befogadó intézmény)

A projekt Felépítés: Célok: korszerű laboratórium létrehozása (TÁMOP-3.1.3-10/2-2010-0013) Felépítés: SZAKMAI VEZETŐ (Dr. Dobi János) PROJEKTMENEDZSMENT PARTNERINTÉZMÉNYEK TANANYAGFEJLESZTŐ MUNKACSOPORTOK LABORATÓRIUM Célok: korszerű laboratórium létrehozása tananyagok kifejlesztése partnerintézményi hálózat kiépítése laboratóriumi gyakorlatok megszervezése

Megvalósítás . Pályázati kötelezettségek (laborfoglalkozások) Egyéb 2018 Pályázati kötelezettségek (laborfoglalkozások) Egyéb tevékenységek . Fenntartási időszak 2014 2013 Tanári Műhely Laboratóriumi foglalkozások Kiegészítő eszközbeszerzés Tananyag korrekció 2013. 05.10 Laboravató 2011.03.01. 168 MFt 2012 Építkezés Tervezés, engedélyek Projekt időszak Partneriskolai hálózat kialakítása Tananyagfejlesztés Eszközbeszerzés Pedagógus továbbképzés 2011 2010 Pályázat Pályázat elkészítése Szakmai stáb vezetői

Partneriskolák - régió

Partneriskolák - Szeged

A laboratórium épülete

Ilyen volt

Ilyen lett

Ilyen lett

A labor munkatársai a projektidőszakban Tanári műhely vezetője Laboratóriumvezető (Csiszár Imre) Biológia vezetőtanár (Csigér István) Fizika vezetőtanár (Csiszár Imre) Kémia vezetőtanár (Dr. Kiss Lajosné) Földrajz vezetőtanár (Szaszákné Tóth Judit) Laboratóriumi koordinátor (Dr. Kiss Lajosné) Tanári műhely vezetője (Győri István) IKT referens (Fodor Zsolt) Laboratóriumi asszisztens (Jakab Mónika) Laboratóriumi demonstrátor (Szélpál Szilveszter) Gyakorlat- vezetők Szakkörvezetők

A labor munkatársai a fenntartási időszakban Laboratóriumvezető (Csiszár Imre) Tanári műhely vezetője (Győri István) IKT referens (Fodor Zsolt) Gyakorlat- vezetők Szakkörvezetők Biológia vezetőtanár (Csigér István) Fizika vezetőtanár (Csiszár Imre) Kémia vezetőtanár (Dr. Kiss Lajosné) Földrajz vezetőtanár (Szaszákné Tóth Judit) Laboratóriumi asszisztens (Jakab Mónika) Laboratóriumi demonstrátor (Szélpál Szilveszter)

Tananyagok, pedagógustovábbképzés Partnerintézményi igények (2011. máj. 26.) Saját elképzelés Tananyag- fejlesztés felfedeztető? megéri eljönni? Eszköz- beszerzés Tananyagok Ped. tovább- képzés

Tananyagok A tanulói tevékenység van a központban Nagyfokú tanári szabadság a megvalósításban. Befejezetlen – nyitott a fejlesztésre

Tananyagok A tananyagtartalmak (tanulói munkalapok és tanári segédletek) a weblapon elérhetőek. (regisztáció után) Kémia: 7. évfolyam (5+3) 8. évfolyam (11+3) 9. évfolyam (9) 10. évfolyam (11) Komplex: Vizsgálati módszerek Víz Levegő Fény Életműködések Sugárzások Földrajz: 7. évfolyam (8) 8. évfolyam (4) 9. évfolyam (13) Biológia: Mikrobiológia (1) Növényszervezettan és – élettan (4) Állatszervezettan és – élettan (6) Sejttan és szövettan (8) Az ember szervezettana és élettana (9) Ökológia (8) Biokémia (8) Fizika: 7. évfolyam (27) 8. évfolyam (18) Mechanika (13) Hőtan (12) Elektromágnesesség (9) Hullámtan és optika (8) Modern fizika (5)

Tananyagok 1. A tanulói munkalapok elkészítése, lektorálása 2. A tanulói munkalapok illesztése a laboratóriumi felszerelésekhez 3. A gyakorlatok bemérése, eredmények rögzítése. 4. A tanulói munkalapokból a tanulói munkafüzet megszerkesztése. (Arculati elemekkel együtt.) 5. A módszertani segédlet megszerkesztése. 6. A tanulói munkafüzet és a módszertani segédlet elhelyezése az interneten. 7. A partneriskolai hozzáférés biztosítása.

Tananyagok

Weblap: www.szereted.hu

…ahol a tudományt megszereted.

Laboratóriumi foglalkozások Tevékenységek Laboratóriumi foglalkozások Érettségi előkésztítő Szakkörök Fizika 8.évf. Kémia Komplex 6-7.évf. 12.évf. Partneriskolai laboratóriumi gyakorlatok Saját intézményi laboratóriumi gyakorlatok Tudománynépszerűsítés Versenyek Tanároknak és tanárjelölteknek

Laboratóriumi órarend Délelőtti órák: 0. foglalkozás: 7.50 - 9.20 1. foglalkozás: 9.30 - 11.00 2. foglalkozás: 11.30 - 13.00 Délutáni órák: 3. foglalkozás: 14.30 - 16.00 Az érkező csoportok létszáma: min. 20 fő max. 40 fő Ezeket a kísérő tanár két, közel azonos létszámú csoportra osztja. (A csoportok létszáma 10 – 20fő) I. csoport II. csoport gyak. vezető saját kísérőtanár labor biztosítja tantárgyak bármelyik biológia, fizika, kémia

Óraszámok (projektév, fenntartás) Délelőtti foglalkozások: (400 óra) (200 óra) 1 napon 1 iskolából 1 csoport (osztály) napi 8 tanóra (2 csoportban 2db dupla órán vesznek részt) Délutáni foglalkozások: (120 óra) (100 óra) szaktárgyi szakkörök (8. évf.) komplex szakkör (6 - 7. évf.) emelt szintű érettségire előkészítő foglalkozások (12. évf.) Saját iskolai foglalkozások: (140 óra) heti 10 óra (9. és 10. évfolyam reál osztályaiban két tantárgyi labor)

Óraszámok

Foglalkozások a projektidőszakban

Foglalkozások a projektidőszakban

Foglalkozások a projektidőszakban

Foglalkozások a fenntartási időszak 1.félév (összóraszám 500)

Foglalkozások a fenntartási időszak 1.félév (összóraszám 194)

Foglalkozások a fenntartási időszak 1.félév (összóraszám 194)

Órarend

Partneriskolai foglalkozások előkészítése Időpont (és tantárgy) egyeztetés: - féléves időpontok elküldése a partnereknek - konzultációs napon véglegesítjük a beosztást Tananyag egyeztetés: - szaktanár: kiválasztja, letölti, alakítja, visszaküldi - szaktárgyi vezetőtanár: visszaigazolja a szaktanárnak értesíti a gyakorlatvezetőt és az asszisztenst - szaktanár: elküldi a névsort az asszisztensnek - asszisztens: előkészíti a foglalkozást A szaktanároknak lehetősége van előzőleg megismerkedni a gyakorlat során használt eszközökkel

Laboratóriumi foglalkozások Tevékenységek Laboratóriumi foglalkozások Érettségi előkésztítő Szakkörök Fizika 8.évf. Kémia Komplex 6-7.évf. 12.évf. Partneriskolai laboratóriumi gyakorlatok Saját intézményi laboratóriumi gyakorlatok Tudománynépszerűsítés Versenyek Tanároknak és tanárjelölteknek Kis tudós tábor 4-6. évf. Tikok Padlása (Természettudományos foglalkozások 1-4. évf.)

Laboratóriumi foglalkozások Tevékenységek Laboratóriumi foglalkozások Érettségi előkésztítő Szakkörök Fizika 8.évf. Kémia Komplex 6-7.évf. 12.évf. Partneriskolai laboratóriumi gyakorlatok Saját intézményi laboratóriumi gyakorlatok Tudománynépszerűsítés Versenyek Tanároknak és tanárjelölteknek Kis tudós tábor 4-6. évf. Tikok Padlása (Természettudományos foglalkozások 1-4. évf.) Konstrukciós csapatverseny 3-4. évf. és 7-8. évf. Természettudományos kalandtúra 4. és 8. évf.

Laboratóriumi foglalkozások Tevékenységek Laboratóriumi foglalkozások Érettségi előkésztítő Szakkörök Fizika 8.évf. Kémia Komplex 6-7.évf. 12.évf. Partneriskolai laboratóriumi gyakorlatok Saját intézményi laboratóriumi gyakorlatok Tudománynépszerűsítés Versenyek Tanároknak és tanárjelölteknek Kis tudós tábor 4-6. évf. Tikok Padlása (Természettudományos foglalkozások 1-4. évf.) Konstrukciós csapatverseny 3-4. évf. és 7-8. évf. Természettudományos kalandtúra 4. és 8. évf. Módszertani szeminárium sorozat Konzultációs napok

„…hogy a tudományt megszerettesd!” Szegedi Regionális Természettudományos Diáklaboratórium Web: www.szereted.hu E-mail: labor@szereted.hu Tel.: +36 62 342-342 „…hogy a tudományt megszerettesd!” Országos szakmai műhelykonferencia 2013. november 15-16.

Az MTA elnöke a laborban

Bert Sakmann a laborban

A laboratórium céljai A gyermeki természettudományos érdeklődés felkarolása, a tehetségek szárba-szökkenésének előmozdítása. Az ifjú emberek segítése abban, hogy a környezetük iránti felelősségükre mihamarabb ráébredjenek. Aktív szerepvállalás a természettudományok kísérleti tapasztalatszerzésen alapuló népszerűsítésében. A természettudományos pedagógus életpályák során fényesre csiszolt szakmai kincsek őrzése, átörökítése.

TÁMOP-3.1.3-10/2-2010-0013

Szegedi Regionális Természettudományos Diáklaboratórium Web: www.szereted.hu E-mail: labor@szereted.hu Tel.: +36 62 342-342 Nem vagyunk egyedül!

Csiszár Imre laboratóriumvezető Köszönöm a figyelmet! Csiszár Imre laboratóriumvezető laborvezeto@szereted.hu