XXI. Századi Közoktatás (fejlesztés, koordináció) II. szakasz TÁMOP-3.1.1-11/1-2012-0001 SZOLGÁLAT VAGY TANULÁS? AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT BEVEZETÉSÉNEK.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
- tájékoztató.  Szociális, környezetvédelmi, a tanuló helyi közösségének javát szolgáló, szervezett keretek között folytatott, anyagi érdektől független,
Advertisements

Közösségi pedagógiai gyakorlat
K özösségi szolgálat „Aranyszabály: mindaz, amit szeretnétek, hogy megtegyenek nektek az emberek, tegyétek meg ti is nekik.” Mt. 7, 12.
A pedagógus szerepe a közösségi szolgálatban
PIC number – szükséges bármilyen Erasmus + pályázathoz PKE:
Egész életen át tartó tanulás „Egész életen át tartó tanulás” ■ Az „Egész életen át tartó tanulás” COMENIUS 2011 pályázat nyertese iskolánk COMENIUS 2011.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A közösségi szolgálat Dr. Kaposi József Budapest, január 17.
 Európai Parlament és Tanács (2006) – szociális és állampolgári kulcskompetencia fejlesztése  Nemzeti Önkéntes Stratégia (2011), Magyarországi önkéntesség.
Tehetségpont létrehozása
Az Európai Unió létrejötte, bővítésének állomásai
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
COMENIUS PROGRAM.  „Egész életen át tartó tanulás programja“  Iskolák nemzetközi együttműködése Mi is az a Comenius?
Iskolai Közösségi Szolgálat Definíció Cél Folyamat Példák Demokratikus Ifjúságért Alapítvány.
EU alapismeretek E-Learning.
Az Európai Unió nyelvpolitikája
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Együttműködés a szakmai gyakorlatban Salát Magdolna osztályvezető ELTE PK OTF Tanárképzési Osztály Az ELTE TAMOP /2/B/KMR :Pedagógusképzés.
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Az Európai Unió története
A gyakorlatvezető mentor
Magyar diákok külföldön. Miért? Kaland? Állás? Referencia?
Comenius Comenius programokról általában Az egész életen át tartó tanulás Európai Uniós program egyik pályázati egysége: 1.Iskolai Együttműködések.
EU II..
Webes változat, animáció nélkül !!!
Felsőoktatási munkatársak képzési célú mobilitása - STT 2014/2015.
SZTE BTK Spanyoltanár MA
„Családtámogatások, rugalmas munkavégzési formák és társadalmi kohézió” műhelykonferencia Budapest, november 24. Dr. Pulay Gyula, főigazgató, ÁSZ.
GLOBAL CORRUPTION BAROMETER 2010 Globális Korrupciós Barométer Közvéleménykutatás az emberek korrupcióval kapcsolatos tapasztalatairól December 9.
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
KÖZSZOLGÁLTATÁS TERVEZÉSE, SZERVEZÉSE Általános Vállalkozási Főiskola III. évfolyam 2008/2009. tanév 3. Az Európai Unió politikái.
A középiskolai közösségi szolgálatban rejlő pedagógiai és intézményi lehetőségek - Pavlics Tamás - „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai.
„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Feladatok az Iskolai Közösségi Szolgálat kapcsán Dr. Bodó.
Az Európai Unió bővülése Vincze János, 12. osztály Fazekas Mihály Gimnázium Debrecen >
XXI. Századi Közoktatás (fejlesztés, koordináció) II. szakasz TÁMOP / A KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT A TAPASZTALATOK TÜKRÉBEN BODÓ MÁRTON, SIÓFOK.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
A szaktanácsadó segítő szerepe
Trendváltás a termékenység és a női foglalkoztatás kapcsolatában Dr. Pulay Gyulának, az ÁSZ Kutató Intézete főigazgatójának előadása „Tudomány a gyarapodó.
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Erdei barátaink – Szakács Sándor.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Külkapcsolataink, pályázataink: I. Comenius II. Erste – ACES III. Testvériskola.
Pedagógusok egy nemzetközi tanárvizsgálat (OECD TALIS) tükrében
Az OKKR-projekt várható eredményei Temesi József pillérvezető Az Országos Képesítési Keretrendszer kialakítása: helyzetkép és javaslatok január 21.
Hogyan pályázzunk ? Az EUGA program az innováció szolgálatában Vicze Gábor.
Iskolai közösségi szolgálat
Európa regionális földrajza
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
MAVE Budapest, május 24. INCLUSIVE – project bemutatása E-learning „A távolságot, mint üveg golyót, megkapod..” /József Attila - Altató/ Wenhard.
TÁMOP – A- 12/1. ALAPVETŐ CÉL  HH és HHH tanulókat nevelő iskolák kapcsolatfelvétele, programkínálatuknak bővítése  testvériskolai kapcsolat.
K özösségi szolgálat „Aranyszabály: mindaz, amit szeretnétek, hogy megtegyenek nektek az emberek, tegyétek meg ti is nekik.” Mt. 7, 12.
V alidáció/elismerés a nagyvilágban és Európában Mi ez? Mire való? Milyen megoldások léteznek?
Tankötelezettségi korhatárok nemzetközi összehasonlításban
Németország BESZÁMOLÓ 2014 Szakmai gyakorlat Németországban.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Áttekintés a mozgóképes tartalomfogyasztás átalakulásáról Magyarországon és a CEE régióban.
(Hatályos: I. 1-től) 4.§ (15) A közösségi szolgálat: - szociális, - környezetvédelmi, - a tanuló helyi közösségének javát szolgáló, - szervezett.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Tankönyvpiaci körkép 2016 „Az oktatás nem az edény megtöltése, hanem a láng őrzése.” Szókratész.
Újdonságok az NIIF VoIP szolgáltatásában
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Az IKSZ alapelvei, céljai
Budapest I Kerületi Kosztolányi Dezső Gimnázium
Iskolai Közösségi Szolgálat (IKSZ) a fogadóintézmény szempontjából
Tervezési folyamat.
AZ IKSZ 50 ÓRÁJÁNAK INTÉZMÉNYI SZINTŰ TERVEZÉSE
Iskolai közösségi szolgálat a Borosban
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
ösztöndíj-tájékoztató
Campus Mundi ösztöndíjak
Előadás másolata:

XXI. Századi Közoktatás (fejlesztés, koordináció) II. szakasz TÁMOP / SZOLGÁLAT VAGY TANULÁS? AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT BEVEZETÉSÉNEK TAPASZTALATAI

Csepeli György-Prazsák Gergő (2011): Az el nem múló feudalizmus A „cselekvők”, a „lázadók” és a „szenvedők” megoszlása az egyes európai országokban

Az önkéntesek kor szerinti megoszlása az Európai Unióban A tendenciaAz országok Fiatal emberek és fiatal felnőttek legaktívabbak az önkéntességben (15-30 év) Bulgária, Csehország, Lettország, Litvánia, Lengyelország, Románia, Szlovákia, Szlovénia, Spanyolország Felnőttek a legaktívabbak (30-50 év) Belgium, Ciprus, Dánia, Észtország, Finnország, Magyarország, Portugália, Svédország Önkéntesség viszonylag magas szintje minden korcsoporton keresztül Ausztria, Franciaország, Németország, Írország, Olaszország, Hollandia, Egyesült Királyság Idősebb emberek növekvő részvételeRománia, Szlovénia, Spanyolország, Svédország, Belgium Forrás: Volunteering in the European Union, GFK,2010.

Szociológiai megközelítés

Pedagógusok felől

Diákok felől

igennemnincs válasz ÖSSZESEN KÉPZÉSTÍPUS gimnázium szakközépiskola Végzel-e ebben a tanévben közösségi szolgálatot? Érettségit adó képzésben részt vevő 9. évfolyamosok; % N=5911

nagyjából hetentenagyjából havontanéhányszornincs válasz ÖSSZESEN KÉPZÉSTÍPUS gimnázium szakközépiskola Ha végez: Milyen rendszerességgel? Érettségit adó képzésben részt vevő 9. évfolyamosok; % N=3091

Intézményi arculat szerint Közösségépítés Aktív állampolgárságra nevelés Személyiség fejlesztés Pályaorientáció Cél

Amerikai kutatási eredmények A diákok attitűdformálásában kimutatható a program eredményessége: - az önismeret, - iskolához és tanuláshoz való viszony, - állampolgári elkötelezettség, - szociális érzékenység, tanulmányi eredményesség tekintetében. Christine I. Celio, Joseph Durlak, Allison Dymnicki: A Meta-analysis of the Impact of Service-Learning on Students A közösségi szolgálat diákokra gyakorolt hatásának metaelemzése Journal of Experiential Education, 2011

Miért lehet jó? Célok összhangja Küldő intézményi cél Fogadó intézményi cél Koordinátori cél Segített céljai Egyéni diákok céljai

Együttműködés 1. Megállapodás, 2. Tevékenységek kialakítása (nem munka): Már működő, beépíthető új elem, Kapcsolattartás, Diákok körének kiválasztása (9-12. évfolyam), 3. Adminisztráció, 4. Önreflexió: „tanuló szervezet”!

Tervezés Tevékenység Reflexió Erőforrások Célok Alapfeladatok Pedagógiai célok Intézményi minőségbiztosítás Diákok fejlesztése Folyamat

Egyéni- csoportos célok Tévutak Ismerjék meg a könyvtárat Tudják le az 50 órát A 10 méteres kerítés legyen lefestve Kapjanak érettségit Egyénre szabott célok Szeretném megtudni miért látogatják a gyerekek, Hogyan érzik magukat, miért szomorúak, mivel lehet őket felvidítani egy foglalkozáson Szeretném elérni azt, hogy várjanak, és fontos legyek Célom, hogy tudatosan megéljem a saját érzéseimet a tevékenység egyes fázisai során

Hangsúlyok kialakítása Revista Iberoamericana de Educaión, alapján Önkéntesség A tevékenység a középpontban Szolgálat és tanulás Segítő és segített Közösségi segítség Akció programok Szakmai gyakorlat Oktatási cél Szolgálat Tanulás

Alapelvek közvetlenség kettős cél kölcsönösség változatosság arányosság részre hajlás- ellenesség együtt- működés a helyi közösség erősítése szabad választás anyagi érdektől függetlenség szervezett keretek közöttiség

Tapasztalatok A közösségi szolgálat új megközelítés, Kreatív, jó megoldások, Önkéntes tapasztalatok hasznosíthatók, Diákok motivációja, Összhang megteremtése az intézményi működéssel. A fogadó szervezetek támogatása, Jó gyakorlatok elterjesztése, Szükséges a küldő és fogadó felkészítése.

Tervezés Előkészítés TevékenységReflexióTevékenység Reflexió Bemutatás Megosztás A tevékenység ciklus

Tervezés a közösségi szolgálatra a fogadó intézményben A tapasztalatok összegyűjtése: a tanulók ötletei, motivációi; a koordinátor ötletei, tapasztalatai, motivációi; az intézmény arculata; az igények felmérése; a korábbi gyakorlatok, szemlélet megléte; az alapfeladattal összeegyeztethető tevékenységi körök listája; az együttműködések lehetőségei; Projekt módszertan alkalmazása: előkészítés – tevékenységek-feldolgozás, produktum, hasznosság.

IDŐAZ ÉV TESZI RENDJE Szeptember Egyeztetés az intézményekkel, tanárok felkészítése, Önkéntes központokkal való kapcsolatfelvétel, börze. Október eleje Bevezető tréning, öt órában helyválasztás, beosztás. Október közepe Szolgálati hely megismerése, a feladatok felvétele. Október-MájusA szolgálat végzése. DecemberElső reflexiós tréning 2 óra néhány alkalom után. Március Második reflexiós tréning 2 óra helyszínen. Május vége Felkészülés a bemutatóra. Utolsó tanítási hét Zárás az egész iskola előtt, „TESZI” láng átadása. Az IKSZ tanévhez illesztése

Oktatás és Kultúra Lehetőség van az iskola falain belül is kisebbek korrepetálásával, mások oktatásával teljesíteni. Lehet múzeumokban, könyvtárakban, kultúrházakban is végezni. Fontos, hogy a tanulás és szolgálat együttesen jelenjen meg! Egymás támogatása, változatosság

Az élmények feldolgozása, értékelése Írásos beszámolóMultimédiás bemutató (video) Újságcikk Fényképalbum Portfólió Kollázs, rajz, szobor Kis vagy nagy csoportos beszélgetés Levél a szülőknek Egyéb Szóbeli dicséret Csoportos visszajelzés Személyes visszajelzés Emléklap

Aktualitások Eredményhirdetés: 268 pályázat Civilek, egyházak december 5. Az Új Európa Alapítvány és OFI pályázata fogadó intézményeknek: Projektek 1-5 fő, fő diák részvételével Keret: 20 millió forint Határidő: szeptember 15.- október 15.

30 órás továbbképzés OSZK Saját tapasztalatok, Keretek megismerése, Lehetőségek felmérése, Élménypedagógiai eszközök, Egyéni program kialakítása Jó gyakorlatok megosztása, Kulturális ajánlás, Motiváció, Távlatok: önkéntesség.

„Festőnek készülök az érettségi után. Megtapasztalhattam, hogy ez is segítő szakma és mindenütt el kell a segítség.” (Kovács Tibor, 10.osztály) Az együttműködés során minden közreműködő hatást gyakorolt környezetére, és egyben építkezett is abból. Fogadó intézmény „Segítő diákok” pályázat

Máltai Szeretetszolgálat Monoron

XXI. Századi Közoktatás (fejlesztés, koordináció) II. szakasz TÁMOP / „MOST, MIKOR UGYANÚGY, MINT MINDIG, LEGFŐBB IDEJE, HOGY …” (TANDORI DEZSŐ)